Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freeride schreef:Op dit moment is dat inderdaad zo, maar ook zonder gras is het geen garantie.is jouw pssm paard symptoomvrij dan?
freeride schreef:Dat is geen symptoom, dat is onderdeel van de ziektealle pssm-ers hebben in mijn ogen symptomen, allereerst hebben ze een suikeropslag/verbrandings stoornis, dat lijkt me al een overduidelijk symptoom, en alle pssm-ers hebben dat.
freeride schreef:Niet grazen is niet meteen: op stal en stilstaanvaak is het grazen geen issue, maar juist het opsluiten op stal, stilstaan is voor pssm-ers veel zwaarder
freeride schreef:Dat moet iedereen zorgen dat ze die mogelijkheden krijgen, of een erg moeilijke keuze maken,en vergeet ajb niet dat niet iedereen alle mogelijkheden heeft,eigen weide of paddock, genoeg geld en tijd, je hebt met mens en dier te maken
freeride schreef:ik waardeer veel van je tips wel, maar soms moet je een beetje de nuance kunnen zien en brengen.niet enkel denken in geen of wel fructose, maar denk eens in procenten.ik reken me suf keer op keer.
Mac schreef:Agree to disagree![]()
PSSM is een genetische aangeboren afwijking en van genezing is geen sprake. Ik vind een PSSMer dus geen "normaal" paard, maar een paard dat zelfs letterlijk op DNA niveau stuk is.