[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 22:18

Ik vind haar zo knap!! :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:39

Mooie trailer ook <3

Wij hebben vandaag de stal aangepakt. Wij hebben alleen voor de koude dagen stro in de stal gehad. Zodra het warmer wordt gaan ze het vooral als toilet gebruiken en slapen ze buiten. Dus stal weer leeg getrokken. Maar nu gaat Noura toch af en toe binnen op de stenen liggen en heeft elke keer een schaafwondje op haar hak. Dus ben ik een zoektocht gestart naar rubberen tegels en vandaag hebben we 1/3 van de stal bedekt *\o/*
Even kijken of het zo blijft liggen. Het ligt tot aan een oplopend randje van stenen. Maar anders moeten we er nog een latje voor maken.
Afbeelding

Het is goed gekeurd :))
Afbeelding

En tijdens het leggen konden de paarden even op de wei *\o/*
Heerlijk, alles in eigen beheer. Zomaar een half uurtje, maar ze vonden het zo lekker en leuk :):)
Afbeelding

Zelfs de pensionado ging een paar passen in galop dankzij de spring in het veld :))
Afbeelding

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:43

Oh eigen beheer lijkt me, ondanks de top verzorging die onze dame krijgt, nog steeds geweldig.
Rubber ligt vast zachter, hopen dat het zo blijft liggen.

Dat je nog in het zadel durft @gimme , ik durfde al vrij vlot niet meer destijds, maar we hadden ook een vrij frisse merrie :+

Fijn om te lessen, ik mag woensdag weer. Eens kijken of we onder het zadel kunnen gaan werken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:47

Het heeft zijn voordelen en nadelen. Ik vind het heerlijk! Maar ben wel blij dat we het delen met stalgenoten. Ik hoef niet per sé elke dag op de dagen dat ik niet voer. Dat vind ik wel fijn. Maar ook heel fijn om lekker te rommelen en te doen terwijl de paarden om je heen scharrelen. Zelf bepalen of ze even de wei op gaan of niet in deze tijd. Iets in de stal of niet. Dat is super fijn. Uiteraard in overleg, maar je bent niet afhankelijk van de meerderheid. Of een gemiddelde.
Ik zou niet meer anders willen :D
Alhoewel het ook een luxe was om volpension te staan en alleen de leuke dingen te doen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:39

Wij hadden op de vorige stal op zich alles in eigen beheer maar dan de zorg delen met 15 anderen, niet te doen en ongelijk verdeeld (wij deden net zoveel of eigenlijk meer dan iemand met 5 paarden) en met te weinig mogelijkheden.
Nu volpension en alles is te overleggen, maar ik zou in mijn hart gewoon een soort PP in mijn achtertuin willen hebben.
Ik heb er alleen geen achtertuin voor, ha ha.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:51

Oei GJ, wat een babybuik al <3 . Nog even en je past niet meer tussen de top.
Ziet er een leuk plekje uit, Daihyo.
Ja, Shaggy heeft een echte hengstennek. De rest van zijn lijf ook trouwens :D

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:10

Hi, ik kom weer even binnenvallen. Ik maak zo af en toe met mijn vriend een sprongetje. Niet te hoog want dat is nogal wat met een westernzadel. Ik wil er dus een gelegenheidszadel bij kopen. We hebben niet echt ambities voor hoge sprongen. Tot een meter ofzo. Zoude jullie voor een springzadel of een veelzeidigheidszadel gaan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:13

Ik zou voor een vzh gaan. Maar dat is zo persoonlijk. Ik had er een thorowgood cob vzh naast. Niet zo duur en fijn zadeltje voor erbij :j

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:06

Hi allemaal,
Bedankt voor het warme welkom :)

Afgelopen zaterdag had ik mijn 3e westernles met Noah. Mijn instructrice kon zien dat we goed geoefend hadden. Dat is toch altijd wel heeeel fijn om te horen!

Twee maanden terug ben ik samen met mijn vriendin en onze paardjes verhuisd van stal. We staan nu heerlijk op 10 minuten van een bos.
In het weekend is het maken van een heerlijke buitenrit dan ook standaard geworden!

Rijden jullie ook veel buiten?

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:15

Ik reed de laatste paar jaar bijna alleen maar buiten :j
Had de Veluwezoom in de achtertuin <3
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met shows rijden en trainde af en toe nog in de bak om hem soepel te houden. Maar vooral buiten in het bos en over de hei.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:25

Oh wauw wat een prachtige omgeving Daihyo!
Daar word je toch ontzettend ontspannen van.. heerlijk :)

Ik merk ook echt dat m'n paardje veel blijer is nu we meer in het bos rijden.

Fabienne777

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:12

Hier voornamelijk sportpaarden voor het hogere werk maar ook die vinden een buitenrit zo af en toe heerlijk. hier was het -2 graden. Gelukkig nu iets betere temperaturen.
Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:31

xcynth schreef:
Hi allemaal,
Bedankt voor het warme welkom :)

Afgelopen zaterdag had ik mijn 3e westernles met Noah. Mijn instructrice kon zien dat we goed geoefend hadden. Dat is toch altijd wel heeeel fijn om te horen!

Twee maanden terug ben ik samen met mijn vriendin en onze paardjes verhuisd van stal. We staan nu heerlijk op 10 minuten van een bos.
In het weekend is het maken van een heerlijke buitenrit dan ook standaard geworden!

Rijden jullie ook veel buiten?

[ [url=m/UWdrWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jazeker!

Afgelopen donderdag
Afbeelding

En afgelopen zaterdag :)
Afbeelding

(Edese hei en bos is onze achtertuin)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:20

xcynth schreef:
Oh wauw wat een prachtige omgeving Daihyo!
Daar word je toch ontzettend ontspannen van.. heerlijk :)

Ik merk ook echt dat m'n paardje veel blijer is nu we meer in het bos rijden.

Zeker! Alleen paardlief is ernstig geblesseerd en staat nu op rust. We zijn ook naar een plek waar hij beter kan herstellen en dat is helaas niet zo dicht meer bij het bos. Ik mis het echt enorm. Binnenkort maar eens een buitenrit bij the mill ranch boeken denk ik.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:24

Ik ga straks op de laptop op iedereen uitgebreid reageren! Ik wilde alleen even kwijt dat ik straks mijn eerste les heb en dat ik er super veel zin in heb! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:54

Wij stonden midden in het bos, maar nu helaas is het wel een half uurtje stappen voor we op de hei zitten, maar wel over een relaxed landweggetje, dus zodra het kan gaan we zeker!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:36

Veel plezier met je les!

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:06

Wat een heerlijke plaatjes van de paarden in het bos. Doet zowel ons als
de paarden natuurlijk ook heel goed die afwisseling :)

@Daihyo Ah wat ontzettend jammer zeg. Hopelijk herstelt je paardje goed!

@Corine1981 Half uurtje is goed te doen toch, helemaal als het een rustige weg is. Genieten!

@_mjwb heel benieuwd hoe jij je eerste les hebt ervaren!

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:18

Welkom _mjwb en xcynth!

Xcynth, zit Laja Schuurs nog steeds in Lochem? Leuk dat je de overstap heb gemaakt!
_mjwb, ik ben benieuwd hoe je eerste les is bevallen :)

Bellatrix, mooie krans! Hoe gaat het rijden op Spirit nu? Heel erg balen dat het inspuiten bij King niet geholpen heeft. Hopelijk heeft hij niet al teveel pijn.

Gimme_Joy, fijn dat je een nieuw zadel hebt kunnen vinden! wat een bling bling :~ Hopelijk kun je nog een tijdje door rijden.

Candalisa, fijn dat jullie zo vooruit gaan!

Em_ ik ben wel een beetje jaloers op jullie achtertuin :D

Retjethorse, je was lekker bezig met je vosje. Is ze de stijfheid alweer een beetje kwijt?

Daihyo, wat je schrijft over Noura en haar expressief zijn tijdens het wandelen komt mij ook heel bekend voor :') Ik moest ook echt wel even wennen aan het jonge brein van Flip. Hij is vaak te enthousiast (want wandelen is heuuul erg leuk en er zijn zoveel nieuwe dingen om te onderzoeken en dan is het nog extra leuk om met vier benen tegelijk de lucht in te springen van het ene naar het andere interessante ding omdat je niet weet waar je als eerste naar moet kijken). Ik sta hem nu alleen nog maar toe om 'te onderzoeken' als hij een ontspannen lichaamshouding heeft en als hij die niet heeft, dan doen we eerst een grondwerkoefening om spanning los te laten. Hij leert zichzelf nu wel beter managen en ik kan hem steeds subtieler een beetje helpen om weer ontspanning te vinden. Ik kan er wel echt om lachen hoe die jonkies zich uiten en hou mezelf voor dat het ooit beter gaat worden :=

Ik heb Flip trouwens gisteren gemeten: 1.46 op de schoft en 1.50 op het hoogste punt :') Ik ben benieuwd hoe groot hij gaat worden, over drie weken wordt hij al twee.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:32

@noows Laja woont volgens mij nog wel in Lochem maar ze komt bij mij op locatie voor de lessen!
Heb jij ook les van haar gehad?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:15

Gimme_Joy: Ah, je hebt nog wat ruimte over in je zadel. :D Is opstappen niet erg onhandig met je buik? :')

candalisa: Fijn zeg dat jullie lekker gereden hebben! Wat een prachtig champagne kleurtje ook... <3

Daihyo: De paarden zullen blij zijn met de upgrade van hun stal! :))
Ik heb ook alles in eigen beheer en vind het zo fijn om alles zelf te kunnen bepalen! Het enige nadeel is dat het allemaal erg veel tijd vergt. :+

Marg: Mijn persoonlijke voorkeur zou ook een veelzeidigheidszadel zijn, maar ik zit gewoon niet lekker in een springzadel. :')

xcynth: Haha, inderdaad herkenbaar om te horen dat je goed geoefend hebt en vooruit gegaan bent. :D
Ik rij ook graag buiten, maar in de winter lukt dat allemaal wat minder. :=
Afbeelding

noows: Ik heb Naranja (en de andere 2) gisteren even laten lopen in de bak, maar ze loopt nog steeds niet helemaal zoals het moet. Ze loopt niet echt kreupel, maar ook niet zo soepel als gewoonlijk. We kijken het nog even aan. :)
Het wondje staat gelukkig nog erg mooi, dus dat zal wel goed genezen. Ik mag het ook nog steeds verzorgen zonder problemen. :D

Zo, dat is al een nette maat die Flip krijgt denk ik dan. :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:54

Ik vind die oren altijd zo grappig van je paard, Retjethorse. Ze lijken zo HUGE :D
Ik ben echt minioortjes gewoon.

Afbeelding
Afbeelding

Zowel Shaggy als Gjafar hebben er echt hele kleintjes.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:56

Oef wat een prachtige hals hierboven! <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:23

Aliaa heeft ook gewoon lange oren. :D Maar alles aan dat paard is lang: haar oren, haar hals en haar rug. :') Maar daarvoor is het ook een Akhal Teke. _O-

He, dat vosje van jou lijkt op de mijne zo. :D
Afbeelding
Lekker wilde manen. :P

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:41

Ik heb mijn eerste bezoek aan Arthur's Westernstore gepland!
17 april ga ik er heen... zo benieuwd _/-\o_