[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:29

Woehoew, ze zijn ook intussen helemaal terugbetaald. (Net weer iets verkocht / gereserveerd van mijn motorspullen.)
Leuk leuk! :-) Het is een alternatieve, tijdelijke geldboom. ;-)

Essie: Die Yucca blankets zijn ook zo mooi! (En duur.) Ik heb er gisteren ook online op zitten kwijlen.

essiedepessie

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:48

Ik moet zeggen dat ze hun geld wel echt waard zijn... de kwaliteit ligt ver boven andere blankets en ze blijven veel langer mooi.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:08

Mooie laarzen Anneke.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:22

Ik vind die laarzen ook erg wowie!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:27

Mooie laarzen!

De geldboom wil hier ook niet groeien -O-
Denk dat ik de kerstsale ook maar oversla. Iets met verleidingen enzo :o

Ik heb simpele suede handschoenen met fleecevoering. Heerlijk warm!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:29

Annekexxx schreef:
(Ik heb al ontzettend veel soorten gepast, en met mijn smalle voet en benen passen enkel de Sendra's goed aan. Dus de keuze is nogal beperkt. En ik ben verslaafd aan 'bruin'.)

Mooi man! En die verslaving voor bruin heb ik ook. Heb zelf nog geen cowboylaarzen, maar rij in hele gave bruine Jodpuhr laarsjes van echt leer met zo'n zelfde hak

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:57

Gave laarzen Anneke! Mooi met dat blauw.

Ik ga 13 december meedoen met een clinic van Michel Sandijck met Fritz! Heb er al zin in :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:58

Les je normaal niet bij Mich?

Ik doe ook mee met de clinic :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:59

Mooie laarzen!!
Ik heb ook sendra's en ik vind ze heerlijk :)
Mijn laarzenprobleem: smalle voet en brede kuit.. mijn laarzen passen maar net, ook omdat ze echt net onder het dikste deel van mijn kuit vallen XD

Ik ga wel naar de sale ^^ maar ik heb geen paard dus die spullen kan ik al niet kopen :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:10

Nee bij Angelique Esther! Leuk dat je ook mee doet! Het is voor mij voor het eerst, ben benieuwd :P
Vanaf december zal ik waarschijnlijk ook wel bij Michel gaan lessen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:46

Ik heb een smalle voet en smalle kuit, weet iemand wat voor merk dan handig is?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:54

Sendra laarzen, Marlou! (Ik heb hetzelfde 'probleem'.)
(De eerste paar dagen vloek je wel eens, want je moet ze echt inlopen... Maar doorbijten, daarna zitten ze héééérlijk!)

Oh, leuk, welke clinic gaan jullie volgen, Warboel en Essie? En waar?

Ik heb straks weer les om 17u en ik weet NU AL dat mijn eten weer op mijn maag gaat liggen.
Met het oefenen van de spins, ben ik na elke spin weer misselijk. En ja, ik probeer tussen de oren te focussen, maar helaas heb ik het altijd al gehad: als kind werd ik al misselijk op een schommel, op een bootje, overal... MAAR we bijten door. :-D (Het went, zegt mijn lesgever... nou ja, ik oefen al enkele maanden en het went NOG NIET.) Ik hoop gewoon dat niet op een keer al m'n eten naar boven komt. ;-)
Na elke spin moet ik een 15-tal seconden gewoon blijven zitten en recht voor me kijken haha, anders draai ik verder. Ben ik de enige met dat 'probleem'?
I-RRI-TANT!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:54

Kun je dan niet beter eten na het lessen?
Ik heb dat probleem niet maar ik rijdt sowieso geen reining...

Zondag ga ik bij Alice Zijlstra lessen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:55

Een reiningclinic van Michel Sandijck bij Goldenway Stables in Woubrugge Anneke :D Essie haar paard en mijn bijrijdpaard staan daar, dus een thuiswedstrijd ;)

Wat balen dat je dat zo hebt in je spins! Ik heb eigenlijk geen tips, ik heb er nooit last van. Kan je dan niet beter erna eten? Geeft zo'n troep als je eten eruit komt :+
Ben wel meestal een klein beetje duizelig maar niet zo erg dat ik er bijna af val ofzo. Maar Fritz spint best wel hard en ik ben het nog niet zo gewend.

Westernspul heeft nu ook een showroom hier op stal... Slecht voor de portemonnee :+ maandag ben ik jarig, heb mezelf een paar nieuwe Cattlemans handschoenen cadeau gedaan :D

Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:08

Volgens mij heeft mijn moeder ze ook voor me gekocht, maar dat weet ik volgende week vrijdag pas :+ als het goed is dan ook roze
Snel uittesten met rijden!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:15

Ze zitten lekker! Zijn wel groot. Ik heb een maat XS. Maar ik heb ook best wel kleine handen...
Hij pakte in de eerste instantie een M, want ik ben best groot. Maar daar kwamen mijn vingers tot halverwege de vingers van de handschoenen _O-
Ze zijn iig lekker warm, en er zitten verstevigingen voor de teugels. Morgen maar ff uitproberen, heb les :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:46

Ik heb s opgegeven.
Heb ook niet zulke grote handen, meestal heb ik van die gewone Engelse handschoenen altijd s die passen precies. M is sowieso te groot. Anders kan ik ze altijd nog ruilen voor een kleiner paar :)
Ik vind de kleur ook zo leuk :D
Ik zag ze de dag nadat we de lijstjes op hadden gestuurd. Die handschoenen heb ik er nog achteraan gestuurd :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:48

S was mij echt nog veel te groot _O- Maar ik heb wel echt kleine handen hoor, en hele korte vingers.
M'n moeder is een heel stuk kleiner dan mij, maar die past m'n handschoenen niet :P

Ze zijn echt lekker soepel en er zit lekkere warme voering onder het nylon!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:20

Leuk, zo cadeautjes aan jezelf geven. (Ik doe dat ook, maar meestal moet ik errrg zoeken naar een goede reden. Je verjaardag is HET perfecte moment!)

Helaas geen les gehad vanavond, instructeur belde dat ie het niet ging halen (heb de reden niet goed gehoord, mijn pa was intussen aan het 'zagen', letterlijk).
Maar ik heb dus wel lekker thuis gereden (zonder spins), en gebruik gemaakt van de nieuwe pisteverlichting... ooooh wat een luxe. Nu kan ik 's avonds ook nog rijden in de winter, licht genoeg nu! (Al is er nu wel een spooky hoek, waar haar schaduw plots voor haar komt en daar schrikt ze af en toe wel eens van - als ze niet geconcentreerd is op het werken.)

De reden waarom ik 's middags al eet: 's Avonds geen tijd: Ik les van 17 - 18u, dan uitstappen, paard afzadelen en op de trailer zetten, colaatje drinken, 35 min naar huis rijden, paard en materiaal uitladen, paardjes op stal zetten, eten en hooi geven en welterusten wensen... En dan snel-snel tegen 19u50 op tijd proberen zijn om nog snel te checken of mijn vriend zijn paard correct heeft opgezadeld. (Op woensdag volgt hij soms les in een manège... en dan lest ie ook nog eens thuis privé met onze andere merrie. Maar hij is nog een beetje onzeker over het opzadelen - best gek voor een 31-jarige man. Ach, ik check even, zodat hij niet met een neusriem die totaal verkeerd zit of een zadeldekje wat omgekeerd ligt de piste in.) ;-)
En dan een uurtje bevriezen aan de zijkant... (Groepslessen dressuur zijn op beginnersniveau niet altijd even 'exciting' om naar te kijken.) :-D MAAR hij maakt goede vorderingen galop gaat vloeiend en hij begint al stilletjesaan met wijken, stelling,... *Toch een beetje trots* (Alleen aan dat opzadelen hebben we nog véél leerwerk.)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:25

Ik had de advertentie van die Cattleman's gezien en vind ze wel leuk. Koop nu al een paar jaar elk jaar nieuwe zwarte. Vind ze erg fijn, goed gevoel mee etc. Maar de zwarte die ik heb zijn nog dunner volgens mij. Ben dus benieuwd naar het gevoel vand e roze en blauwe??

En Essie, wat is het onderlinge verschil van de No Leaf? Vind jij ze echt fijner dan andere en zo ja, waarom? Vind ze wel leuk en ze zullen wel goed zijn, maar heb ze niet kunnen voelen/passen ergens.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:33

Ga er morgen mee rijden, dan zal ik uitgebreid verslag doen :D

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:30

Warboel, wat leuk dat er clinics georganiseerd worden bij jullie op stal...
Ik wou dat dat hier in de buurt ook gebeurde. :-(
Ik heb een goede indoor piste (20 x 40m) ter beschikking (van een vriendin) en een buitenpiste 17m x 35m bij me thuis. Misschien moet ik zelf maar eens een beperkte clinic organiseren. Plaats genoeg hier.
(Maar dan geen reining, want zo'n luxe reiningbodem is het nu ook weer niet.)
Misschien NH of grondwerk of trail of rechtrichten, ...
Maar jah... dan moet je uiteraard genoeg geïnteresseerden hebben en hier in de buurt zijn er amper westernruiters.

(YES, net weer een helm de deur uit, verkocht! Centjes, centjes!)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:41

Annekexxx schreef:
En dan snel-snel tegen 19u50 op tijd proberen zijn om nog snel te checken of mijn vriend zijn paard correct heeft opgezadeld. (Op woensdag volgt hij soms les in een manège... en dan lest ie ook nog eens thuis privé met onze andere merrie. Maar hij is nog een beetje onzeker over het opzadelen - best gek voor een 31-jarige man. Ach, ik check even, zodat hij niet met een neusriem die totaal verkeerd zit of een zadeldekje wat omgekeerd ligt de piste in.) ;-)
En dan een uurtje bevriezen aan de zijkant... (Groepslessen dressuur zijn op beginnersniveau niet altijd even 'exciting' om naar te kijken.) :-D MAAR hij maakt goede vorderingen galop gaat vloeiend en hij begint al stilletjesaan met wijken, stelling,... *Toch een beetje trots* (Alleen aan dat opzadelen hebben we nog véél leerwerk.)

Wat leuk om te lezen! Mijn vriend krijgt aanstaande zaterdag zijn allereerste paardrijles. Ook western. Ik ben nu al trots :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:28

superpony schreef:
Ik had de advertentie van die Cattleman's gezien en vind ze wel leuk. Koop nu al een paar jaar elk jaar nieuwe zwarte. Vind ze erg fijn, goed gevoel mee etc. Maar de zwarte die ik heb zijn nog dunner volgens mij. Ben dus benieuwd naar het gevoel vand e roze en blauwe??

En Essie, wat is het onderlinge verschil van de No Leaf? Vind jij ze echt fijner dan andere en zo ja, waarom? Vind ze wel leuk en ze zullen wel goed zijn, maar heb ze niet kunnen voelen/passen ergens.

Ik vind ze fijn omdat ze gevormde vingers hebben, en antislip aan de binnenkant hebben.

Ik vind leren handschoenen nooit zo fijn, omdat ze als ze nat zijn geweest hard worden...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:11

Nou die Cattlemans zijn top met rijden! Had gewoon goede grip op de teugels. Geen geglij, en Fritz wil nog wel eens een beetje trekken. En ze zijn warm zeg! Lekker. Ohja en ze zijn ook winddicht, wat wel lekker is hier in de polder. Wat ze doen als ze nat worden weet ik uiteraard nog niet. Dus bij deze mijn súper uitgebreide verslag :')

Oh en en en mijn smartphone reageert ook gewoon op die handschoenen, jackpot _O-

Verder ging de les echt fijn, geen prutsmuts maar gewoon netjes lopen. Spins en wissels op de rechte lijn geoefend en dat ging best goed. Het was wel druk in de bak, en dat 's ochtends om 9 uur :+