[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:32

Weet iemand van wanneer tot wanneer de kerstsale bij Arthur's precies is? Heb al gegoogled, maar kan het niet vinden :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:21

3e, 4e en 5e kerstdag, om het zo maar evenveel noemen :p weet ff niet hoe kerst valt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:19

Kerst valt gunstig dit jaar (donderdag-vrijdag) dus denk dat Arthur's dan zaterdag-zondag-maandag is?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:06

Tot oudejaarsdag dus ook maandag en dinsdag!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:44

De eigenaar wist überhaupt niet dat ze woensdag is geweest.
Hij had weer haast :\ maar heb gezegd dat we niet op 1 lijn zitten en waar ik dat aan gemerkt heb. En hij ging er over nadenken wat hij nou wil

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:31

Oh Quibje, erg mooi zadelkleurtje - past perfect bij je lieverd!

Ik heb (nu al stresssss) eindelijk mijn praktijkexamen rijbewijs B+E vastgelegd eind december.
Spannend... ik heb alvast een heel weekend zoveel geoefend en geparkeerd, dat mijn schouder er nu pijn van doet. ;-)

Bij het op stal zetten, viel me vandaag -meer dan anders- op dat onze oudere merrie (rond de 20, dateert nog van de tijd 'sans papiers') toch echt wel wat begint in te vallen: ingezakte rug is al jaren aan de gang, nu ook wat magerder op de achterhand en in de hals. :-s (Ze eet wel errrrg goed en graag, ze heeft een vol buikje en is nog steeds bij het rijden errrrrg pittig.) :-(

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:13

emmaudb schreef:
Hij had weer haast :\ maar heb gezegd dat we niet op 1 lijn zitten en waar ik dat aan gemerkt heb. En hij ging er over nadenken wat hij nou wil

Hij wist toch al wat hij wou? ":P Hij wou toch niet dat zij erop ging?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:13

Annekexxx schreef:
Oh Quibje, erg mooi zadelkleurtje - past perfect bij je lieverd!

Ik heb (nu al stresssss) eindelijk mijn praktijkexamen rijbewijs B+E vastgelegd eind december.
Spannend... ik heb alvast een heel weekend zoveel geoefend en geparkeerd, dat mijn schouder er nu pijn van doet. ;-)

Bij het op stal zetten, viel me vandaag -meer dan anders- op dat onze oudere merrie (rond de 20, dateert nog van de tijd 'sans papiers') toch echt wel wat begint in te vallen: ingezakte rug is al jaren aan de gang, nu ook wat magerder op de achterhand en in de hals. :-s (Ze eet wel errrrg goed en graag, ze heeft een vol buikje en is nog steeds bij het rijden errrrrg pittig.) :-(

Komt vast goed! :))

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:30

Succes Anneke!

Ik heb dit weekend ook geoefend met trailer rijden en inparkeren. Ik heb geen E rijbewijs nodig voor de trailer dus ik oefen gewoon zelf.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:47

Succes Anneke!!

Morgen eindelijk weer trainen met mijn meisje. hopen dat iemand een keer mee wil voor foto's :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:13

Heel veel succes Anneke!!

Filly: ik ben heel erg benieuwd naar foto's :D van iedereen trouwens! Ik kijk graag fotootjes ^^

Zelf pas weer nieuwe foto's in het voorjaar denk ik, omdat ik altijd in de avond les en het licht in de binnenbak prut is. Misschien eens een paar van mijn bijrij-paardje, hij mag weer worden opgepakt na bijna een jaar kreupel geweest te zijn! *\o/* dat word fanatiek rondjes stappen hihi

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:54

Nou, bij deze dan ook wat foto's van mij. Deze lieverd heet Lesley en staat op de Double R Ranch in Diemen. Is het geen schatje? <3

Afbeelding

Afbeelding

Edit: als iemand trouwens nog een goede tip heeft over hoe ik haar hoofd mooi schoon kan krijgen... :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:29

Leuke foto's ik gebruik babydoekjes om pony der hoofd schoon te houden :)

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:31

Hedi: leuk! Je kan weer stilaan starten met 'm. Benieuwd of hij er ook zoveel zin in heeft :-).
Ik ben ook een fotokijk-liefhebber. Helaas net hetzelfde probleem: ik ben altijd diegene die van iedereen foto's neemt (altijd superblije mensen achteraf) op buitenrit of in de piste. Maar ik les ook meestal tegen schemerdonker en bewegende beelden in dat licht zijn een slechte combi voor de amateur-fotograaf.

Marlien: schattig paardje, vooral die rooie oortjes! :-)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:53

Marlien: leuke foto's!! Heel leuk paardje :D Ik gebruik ook babydoekjes om de (roze met witte) neus van Cash schoon te maken.

Anneke: Ja ik ben benieuwd! Van de eigenaar mag ik wedstrijden met hem starten komend jaar, mocht hij fit genoeg zijn. Dubbel spannend want ik ben een watje en hij ook.. - en - is +? Deze keer niet denk ik maar dat word zeker een heel leerzaam (en spannend) project! :P
Misschien kan ik mijn les een keer verzetten naar een zondag ofzo (zaterdag lest er iemand anders op).
En anders mag ik vast Easter wel lekker stappen in het weekend!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:35

xLianneZorro schreef:
emmaudb schreef:

Hij wist toch al wat hij wou? ":P Hij wou toch niet dat zij erop ging?

Ja, maar hij dacht dus dat ze niet kwam.
Maar wil het zaterdag wel weten wat hij er aan wil gaan doen

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:36

Ik heb dus het zelfde probleem. ik maak altijd wel foto's van anderen maar niemand van mij. hopelijk gaat vandaag een goede vriendin van mij mee. zij rijd frizzle ook als ik niet kan door mijn knie blessure of als ik ziek ben.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:43

heb ik ook en niemand wil met mij mee :')
m'n zusje ook niet en die kan ook niet overweg met mijn camera

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:34

Ik heb een goede camera, maar die kan niet mee op het paard, wegens 'veel te groot'.
Dus ik neem altijd iPhone-pics. (Ook nog goeie kwaliteit.)
Als alles goed gaat, gaat mijn nichtje woensdagavond eens mee naar de les, hopelijk zit er met die moeilijke belichting dan toch 1 leuke foto tussen!! *Hoop hoop*

Moest er nu iemand in mijn buurt wonen of lessen, zou 'k het niet erg vinden eens fotootjes te nemen.
Helaas, ik woon in een western-ruiters-arm-gebied. :-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:48

Ik ben ook altijd degene die foto's maakt maar gelukkig gaat er zo af en toe wel een vriendin mee. :)
En ik ben ook bijna altijd alleen op stal dus ik kan ook nooit de camera bij iemand in zijn handen duwen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:05

emmaudb schreef:
Eigenaar zei dat de basis hetzelfde is: voorwaarts neerwaarts. Klopt ook wel maar zij rijd niet voorwaarts en niet neerwaarts. En toen nog wat vaag gedoe en toen moest hij weg.
Heb dus daarna een appje gestuurd naar dat meisje of dat ik haar moet helpen want we zitten niet op 1 lijn. Zij dacht dat ik alleen maar buiten reed. Heb ik nooit gezegd maargoed. Wij zitten dus helemaal niet op 1 lijn blijkt wel.
Voor meer uitleg pb.

Hoop dus dat ik morgen uiterlijk 3 uur thuis ben zodat ik de eigenaar nog kan zien op stal en dan mag hij kiezen. Zij of ik. Wil niet telkens dat paard goed gaan rijden op dezelfde dingen. Dan kom ik met mijn dingen ook niet verder

Ik heb jouw berichten nog eens teruggelezen en heel eerlijk, bij mij had je dan kunnen vertrekken als bijrijder := :o
Dat klinkt heel onaardig, maar mijn paard is mijn paard. Uiteraard doe ik ook heel veel in overleg met mijn bijrijdster als dat nodig is. Maar ik bepaal uiteindelijk nog altijd wie er op rijdt. En als ik elke dag een ander laat rijden, dan is dat míjn keuze. Er over praten, prima. Maar als mijn besluit is dat er ook iemand anders op rijdt en jij bent het er als bijrijder niet mee eens, dan is het beter dat je wat anders zoekt. Of een eigen paard koopt, waar je wel alles zelf kunt bepalen.
Dat is de consequentie van bijrijder zijn. En nee, dat is niet altijd even leuk. Ik heb 15 jaar paarden bijgereden en uiteindelijk waren dit soort dingen ook de reden om er zelf 1 te kopen. En nu pas snap ik de kant van de eigenaar.

Gelukkig is mijn bijrijdster erg makkelijk en ik daarom ook. Maar ik heb ook mijn grenzen aangegeven. Er mag veel, maar niet alles (buiten rijden bijvoorbeeld).
Merk ik dat er toch dingen worden gedaan die ik niet wil, dan ga ik eerst het gesprek aan en blijft het bij 1 keer, okee. Maar als het nog een keer voorkomt is het ook meteen vertrekken.
Gelukkig gebeurt dat niet en ben ik enorm blij met mijn bijrijdster, mijn paard ook en bijrijdster geloof ik ook met paardlief :))
En dingen zijn echt wel bespreekbaar hoor. Neem nou Bellatrix en het bit van Woody. Dat soort dingen zouden bij mij absoluut bespreekbaar zijn. Niet dat ik alles meteen goedkeur, maar samen kunnen we wel naar andere mogelijkheden kijken die beter passen.
Zo rijdt mijn bijrijdster af en toe zonder zadel en met sidepull. Geen haar om mijn hoofd die er aan denkt om dat te doen, maar als zij dat wil, moet ze het vooral doen :+
Paard wordt er blij van, hij is er braaf zat voor, dus lekker doen.

Wat fotograaf betreft, ik sta alleen op stal, dus kan ook geen camera in iemands hand duwen. Gelukkig is er een fotografe in de buurt die ons graag voor de lens heeft :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:09

Over dat bit gesproken...hij loopt er ook niet fijn mee omdat het te dik is. Het bit wat hij gepast heeft was dunner. Maar er staan nergens maten van de dikte. Dus het deel dat hij in zijn mond heeft is te dik. Hoe weet ik nou of een bit dunner is? Ze lijken op de foto allemaal op elkaar...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:14

Ik ben het volledig met Amanda eens, ik wilde het alleen niet aanhalen omdat ik volgens mij al redelijk vaak een azijnpisser ben! ;)

Bellatrix, die HKM bitten dat is om het op zijn Volendams te zeggen: "zomaar wat".

Je kunt beter even bij Arthur gaan kijken voor een billy allen bitje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:18

Dat gevoel had ik ook essie :o

Bella: dat is lastig! Bij sommige bitten staat het er inderdaad wel bij hoe dik het is, maar anderen weer niet. Daar word je niet wijzer van. Misschien inderdaad een keer in een winkel gaan kijken, zodat je goed kan vergelijken. Ik weet wel dat Myler bitten vrij dun zijn. Maar de billy allens verschillen per merk.

Ik heb overigens ook een HKM bitje :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:22

HKM? Kan mij zo snel niet bedenken waar dat een afkorting van is. :')
Maar idd, misschien toch maar in een winkel gaan kijken.
En we konden nog een losse neusriem proberen...maar die kan ik online ook niet echt vinden...

Edit: HKM is de site van Agradi? :')
Wil deze bestellen maar er staan dus geen maten bij en wil dus geen dikke...

http://www.agradi.nl/hkm-western-show-s ... %20Western