[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:55

Hele mooie foto <3

Die van Marlies ook. Mooi paard :j

Fijn Noisy! Merk je nog iets van de achterstand van de opfok?

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:02

Daihyo, wat een dametje die Noura. Ze paradeert lekker voorop rond :+ Flip groeit ook altijd eerst aan de achterkant.

Emita, succes bij de dierenarts! Komt vast goed met laden. En beterschap met je voet!

Gimme_Joy mooie auto hoor. Hopelijk kun je nog lekker een tijdje rond blijven hobbelen met zadel.

Marlies, mooie actiefoto!

Noisy, super fijn dat Rudy het goed doet!

Lagonda, prachtige foto zo in de sneeuw!

Ik heb dit weekend 'geoefend' met trailerladen. Flip is destijds opgehaald in een vrachtwagentje waar hij zo in liep, maar is daarna niet weer bij een wagentje of trailer in de buurt geweest. Helemaal de trailer zo in de wei opgesteld dat we in vertrouwde omgeving konden oefenen. Wandelt hij zo zonder twijfelen de trailer :+ Daarna nog een beetje verder geoefend met de stang en alleen naar voren lopen en wachten terwijl ik de stang dicht doe. Nu heb ik dus een peuter pony die ik in mijn eentje kan laden :D Ik durf hem nog niet alleen te laten staan omdat hij heel veel ruimte heeft tussen de stangen en zijn hoofd makkelijk onder de voorstang kan steken terwijl de achterstang dicht is. Binnenkort eerst maar eens kijken of we de achterstang kunnen verplaatsen dus.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:02

Oh geweldig! Super fijn! Wij gaan ook binnenkort de training weer oppakken.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:14

Emita: He balen zeg van je voet. Veel beterschap en een spoedig herstel gewenst. :(:)

Daihyo: Wat fijn dat beide paarden weer aan de betere hand zijn! :D

Gimme_Joy: Gefeliciteerd met de aankoop van de wagen. :D

Bellatrix: Wat een gave foto! <3

Noisy: Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo'n hete doos heeft haha. :') Het vosje hier ook regelmatig hengstig geworden in de winter. :=
En lekker gereden! Het was ook heerlijk weer om te rijden dit weekend! :))

Lagonda: He, balen zeg! Hopelijk gaat het vanzelf beter. :(:)
Prachtige foto van hem!

noows: Heerlijk zeg als ze zo makkelijk te laden zijn. Dappere peuter heb je! :D

Hier begint de bak eindelijk redelijk goed te liggen, maar ik wil mijn zadel eerst laten controleren voordat ik opnieuw opstap. We hebben al zo'n 3 maand niet meer gereden, dus op enkele dagen langer komt het ook niet meer aan. :+ De zadelpasser komt normaal 3 maart langs. Vandaag wel eens kort opgestapt terwijl paardlief helemaal los liep tijdens het oefenen van inparkeren. :D Nu kan Aliaa het inparkeren al lang, maar ze is altijd zo jaloers als ik met de kleintjes bezig ben. Zodra ze ziet dat ik op het krukje sta, komt ze zichzelf al inparkeren. :')
En de 2 kleintjes kunnen het inparkeren ondertussen ook goed! Nog een beetje en ik zit erop. Een been over de rug vinden ze in elk geval al prima. Het is dat ik nog een klein beetje steun met het andere been op het krukje, maar het scheelt echt niet veel meer en ik zit er volledig op. _O-

Maar veel tijd is er niet geweest, want we hebben dit weekend een deel afgebroken aan mijn huis/schuren!
Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Daar gaan de stallen gebouwd worden. De aannemer zou binnen 2 weken al beginnen. *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:57

Daihyo schreef:
Hele mooie foto <3

Die van Marlies ook. Mooi paard :j

Fijn Noisy! Merk je nog iets van de achterstand van de opfok?

Nee helemaal niet, gelukkig. We zijn er destijds nèt op tijd bij geweest.

Retjethorse, snollebollen zijn het dan. Maar echt, normaal mogen ze haar nog niet dichter dan 1 meter benaderen maar dan..dan mag hij zelfs zijn hoofd op haar rug laten rusten om te slapen :roll:
Druk aan het verbouwen zie ik. Fujn dat ze al zo snel kunnen beginnen *\o/*

Super fijn noows!! Een paard dat makkelijk laad is echt een zegen. Vroeger op dressuurwedstrijd zo vaak mensen zien spartelen om hun paard erop te krijgen pfff.

Balen Lagonda -O- Wel een mooie foto <3

Ook een mooie foto Marlies +:)+ Met de nieuwe camera?

GJ, heerlijk gevoel is dat hè, dat getrappel in je buik. Echt een mama-kind momentje, heel intiem vond ik dat.

Vandaag ook weer lekker gereden. Even kijken of ik morgen ook red om te gaan ivm die stomme avondklok :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:29

De eerste stappen naar trailpaard zijn gezet 8-)
Ik had mijn balken meegenomen (lagen nog thuis na de verhuizing) en voor de grap in de bak gegooid. De heren keken er niet naar om en Noura vond ze heel spannend. Dus maar even 5 minuten langs en over gelopen. Meer heeft ze ook niet nodig. Ze leert snel en als ik het goed vindt, is het goed <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 20:30

Tof! Die gaat de trail heel leuk vinden later!

Ik heb volgende week maandag voor het eerst les op Spirit!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:06

Ik hoop het :j
Binnenkort ook de grote pionnen maar in de bak zetten. Eens kijken wat ze daar van vindt. En we gaan kijken of we van een Europallet een brug kunnen maken.
Tot die tijd oefenen we met een aanhangerzeiltje, dat is ook spannend :))

Heel spelenderwijs hoor. Dit was de 1e keer en duurde niet langer dan 5 minuten. Ze moet het vooral leuk vinden.

Spannend Marlies. Ben benieuwd hoe hij is. Hoe is het nu met King?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 21:15

Marlies gaat er een paar keer op om te kijken of hij verbeterd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:39

Hopelijk verbeterd hij Marlies! Leuk een eerste ritje op Spirit! Heb je een foto? :D

Leuk Daihyo! Echt alrijd leuk om nieuwe dingen te proberen :D

Ja Noisy dat is ontzettend bijzonder <3

Joy is vandaag weer bij de smid geweest, dus ze staat weer mooi op haar ijzers. Ik ga woensdag eindelijk weer rijden met een zadel :)) _/-\o_ en zondag gaan we een SAH proefje opnemen. We hebben al geoefend en het gaat best goed. Ik doe mee in de adult en mn bijrijdster doet de beginners. Pas alleen mn showkleding niet meer :') maar daar gaat de judge niet over vallen denk :+

Ik verkoop trouwens mijn oude (nieuwe! |o ) zadel. Op marktplaats moet je in de catagorie zadels gewoon 7 euro(!!!) Betalen voor het plaatsen van de advertentie :oo dus nu maar hier op bokt en op facebook gezet. Hopelijk verkoop ik m snel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 21:51

Ik hoop met je mee!

Ik heb een week of 2 terug een foto geplaatst van Spirit. Nu ff niet bij de hand. :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:06

Bellatrix schreef:
Ik hoop met je mee!

Ik heb een week of 2 terug een foto geplaatst van Spirit. Nu ff niet bij de hand. :+

Ow toen was ik nog druk dus die heb ik gemist haha! Maar ik gok zomaar dat er wel wat foto's gemaakt worden als je erop zit :o :D
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 22-02-21 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 22:32

Dat hoop ik!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:31

hoi hoe is het met iedereen hier?

Emita nog veel beterschap!
Wat heeft noura een lekker koppie op de foto!
En bellatrix wat een gave foto's op de vorige pagina!

Ik heb eventjes met de lockdown alles met paarden op een laag pitje gegooid. Totdat mij vriedin op iets met een schattig hoofd wees. En dat schattige hoofd bleek heel erg aan mijn lijstje te voldoen. Nu staat het schattige hoofdje alweer een weekje bij Wendy :+ oeps

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:55

JAA!! Vertel! Foto? :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:57

Vertel!

Ik heb mijn zadel te koop gezet: https://www.bokt.nl/markt/ad/508989/fre ... sternzadel
Ergens wel slikken, het is een fijn zadel. Maar als Jim weer okee wordt, dan komt er toch iets anders. En tegen de tijd dat Noura volwassen is, dan zijn we weer een paar jaar verder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:57

Wel jammer zeg. :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:00

Ja zeker. Vind het nog steeds een fijn zadel. Maar op Jim ligt het sowieso niet helemaal okee meer. En als hij weer goed wordt, dan ga ik alleen nog recreatief rijden en zit die knop toch alleen maar in de weg :+
Dan komt er iets anders. Met schaap denk ik.

Voor Noura sluit ik in de toekomst de Freemax niet uit. Sterker nog, zou zomaar kunnen dat er weer 1 komt. Maar dan een cow ipv een buffalo. Steviger leer, beter voor buiten rijden en zo mooi qua tooling en kleur <3

Dus ja, dan deze maar verkopen. Is anders ook zo zonde om te laten hangen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:48

Nou dan stel ik voor:

Bobbie! Een Bob Acre Outlaw x BQ Peppy Lena merrie van 3 jaar. Flink wat koeienbloed erin dus :D En ook nog eens paint! Wel een beetje Listo spatjes maar dat vind ik stiekem leuk aan der.

Afbeelding
Mevrouw kende nog helemaal niks maar we zijn begonnen met grondwerken. Ze zal over een maand of 2 zadelmak gemaakt worden. Nog even geen haast.

Daihyo ik ken het gevoel van een fijn zadel verkopen. Ik had toendertijd gruwelijke spijt van het verkopen van mijn Burgemijer zadel. Maarja Spark paste die absoluut niet meer. En laten verstoffen was maar zonde. Nu is iemand anders er heel blij mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 19:54

Wat een leukerd!! Ze oogt wel nog wat puppy. Maar misschien vertekend de foto.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:08

Bellatrix schreef:
Wat een leukerd!! Ze oogt wel nog wat puppy. Maar misschien vertekend de foto.

Ze is ook nog best wat puppy. Ze liep nog samen met moeder in de wei en als je in de buurt kwam werd die een partij kwaad en beschermend. Was wel een beetje moeilijk om haar te vangen om haar naar de keuring te brengen. De eerste dagen in der nieuwe stal was ze ook een klein beetje van de waps. Maar ondertussen begint ze nu goed te wennen.

Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:30

Wat een leuk hoofdje heeft die zeg! <3 Gefeliciteerd met je aanwinst!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:31

Gefeliciteerd! Knap paardje hoor! <3 *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:36

Wat een leuk hoofd zit er op! Gefeliciteerd!

Ja dat zadel. Best heel jammer. Maar heb me voorgenomen dat als er een westernzadel voor Noura komt tzt, dat waarschijnlijk wel weer een Freemax wordt, maar dan de cow. Dus dan had ik er toch ook niks meer aan.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:04

Wat een leukere! Haha die Listo spatjes ken ik wel ja. Hoelang staat ze nog bij Wendy? Ik heb de 20e les daar :)

Vandaag weer gereden en het ging heerlijk. Afgelopen dinsdag hadden we een behoorlijk meningsverschil. Ik wilde gewoon rechtdoor maar meneer wilde naar links...en gewoon door m'n been heen drukken als een olifant. Wel goed afgesloten maar ik vind het toch altijd vervelend als ik zo boos moet doen.