[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:24

Ik wil jullie ook echt nog een keer voor de lens hoor!!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:25

Ja, leuk :j

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:09

@Bellatrix je komt waarschijnlijk niet tot in Belgie O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:11

Dat is 2 uur en 40 min. :')
Sorry maar nee. _O-

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:16

jammer maar begrijpelijk :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:17

Als ik van de zomer met een mede fotograaf zou kunnen reizen zou een rondje NL/België leuk zijn. Maar dat bekijken we volgend jaar wel.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:59

Ziet er leuk uit Amanda! Ik vind het goed gelukt hoor!

Hier kan je wel heen komen een keer Marlies O:)

Maar wil eerst duidelijk hebben hoe nu verder, want zo vind ik het niet leuk meer.
Vind het ook niet eerlijk voor DJ, dat ik hem iets aangeleerd heb en bij dat meisje wordt het dan afgestraft.

Sowieso is haar probleem niet DJ. Zij is bang geworden door dat paard van haar zus, dan moet ze daar les mee nemen om over haar angst heen te komen.

Bah, kan er zo boos om worden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:11

Ik vind jou situatie ook erg raar. :x Ik zou daar wat aan doen, zo is het niet leuk meer. :n
Maar dan kom ik graag een keer. :j

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:21

Ja ik vind het ook raar, dacht ook dat het vorige week opgelost was na een gesprek met de eigenaar.

2 weken geleden stond er ineens een meisje die op DJ wou rijden. Nouja sowieso had ze pech, ik was er.
Ze wilde sowieso 1 keer per week rijden op hem. Heb vorige week daar dus een gesprek met de eigenaar over gehad. Hij had geen zin om haar te begeleiden (want dat is nodig) en er ook geen tijd voor. Maar ze was toen ook niet meer terug gekomen doordeweeks. Dacht dus dat hij het haar wel had verteld. Maar gisteren zag ik het gelijk al dat ze was geweest en dat werd daarna nog door een stadgenoot verteld.

Gisteren was de eigenaar ergens hardlopen, dus hij was er niet. Vandaag is hij er als het goed is wel.

Een vriendin wil ook overstappen op western. Dan zouden we daar kunnen lessen met z'n 2'en. Haar paard is nu alleen kreupel, maar ze dachten dat het met 1 of 2 weken wel weer over zou zijn.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:44

Oeps ik heb jullie de afgelopen weken wat verwaarloosd. :o Wel meelezer geweest maar niet actief gepost.

Ik zag filmpjes van Bellatrix voorbij komen. Wat is Woody toch een leuk dier! Ik herken het probleem bij de galop wel een beetje, ik hou toch iets meer contact met de teugels (gooi ze dus niet geheel los) en zo krijg ik mijn pony in galop.

Annekexxx schreef:
Ik vroeg me af of jullie ook muziek hebben op stal?
Ik zou graag een klein radiootje of zo bij ons zetten, zodat ik niet tegen mezelf moet praten of zingen tijdens het uitmesten. :-D

Ik heb ook een radio op stal. Vind het heerlijk om met muziek op te rijden, rij meestal op vrijdagmiddag in de binnenbak want dan is er de top 40 op. :+
Heb je ondertussen al een radio gevonden?

essiedepessie schreef:
Ik heb maar weer eens een foto topic aangemaakt op bokt, mocht iemand quarters willen kijken!
[FK] [FOTO] 2014, wat een jaar! Essie in vogelvlucht...

Wat maak jij toch gave foto's! :wow: heerlijk al die quarters.

Amanda: Staat Jim goed dat patroon! Knap dat je dat zelf kunt! Het zouden bij mij sterren met 8 punten worden. :')

emmaudb schreef:
Fijn Marlies!
Maar ik ben behoorlijk chagrijnig... Verzorgpaard wordt eigenlijk achter mijn rug om verkloot. Niet eens door de eigenaar maar door een meisje die het nodig vindt om te rijden.

Het gaat ook al achter m'n rug om. Alsof ik het niet zou merken... Ik maak de singel altijd vast zodat ik het zadel de volgende keer er makkelijk op kan leggen. Nu lag hij los. En ik merk het ook echt wel dat de beugels 3 gaten korter en scheef zitten.

Hij deed nu ineens moeilijk met het opzadelen, draaien enzo, terwijl ik dat er net uit had. Hij wilde zijn mond niet meer open doen voor het bit, terwijl hij daar altijd makkelijk mee was.
Met rijden wilde hij ook niet meer verzamelen. Hij reageerd gewoon amper op druk op het bit en been.

Hmm rare situatie. Werkt voor jou ook demotiverend denk ik. Als je nou eens in goed gesprek gaat met de eigenaar?

gaucho schreef:
Ik krijg steeds meer foto's van mijn fotoshoot met Fuego, zitten zulke gave foto's bij <3

Zo scheuren we altijd door het bos, mooi dat dit nu ook op foto is vastgelegd :j

AfbeeldingIMG_232211 by brenda.visser38, on Flickr

Wat een mooie foto! Gaaf paard ook. :)

Zo einde reageer-bijleespost. :D

Ik heb gister eindelijk na 2 weken weer gereden. Moska liep een beetje stijf en wilde iets minder inbuigen rechts. Eerst DA erbij gehad (Ze moest toch komen voor de enting) en die zei dat Moska voor de rest zo gezond als wat was maar eens goed behandeld moest worden door een osteopaat. Vorige week is de osteopaat geweest en heb gister voor het eerst weer gereden (alleen stap en draf weliswaar, maar toch). Heb donderdag weer les dus ben benieuwd hoe het gaat. :)
Ik heb op mijn bucket-list gezet dat ik volgend jaar aan een pleasure wedstrijd met haar mee wil doen. :+

Hieronder nog een foto van gister:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-L8GA3YVK.jpg

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:50

Ja idd. Is ook zonde van het paard, hij is zo leuk, we hebben echt een klik.
Ja dat sowieso, hij moet echt duidelijk zijn met wat hij nou wil en dan moet hij dat ook tegen haar zeggen.

Waarom heb je 2 weken niet gereden als ik vragen mag?
In ieder geval erg leuk paard!
Heb ik ook op mijn Bucket-list voor volgend jaar. Al is het maar walk en jog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:59

Omdat ik haar niet in de weg wilde zitten omdat ze erg 'vast' zat in haar rug. Ik ben in juni overgestapt naar western en dit is natuurlijk heel anders trainen dan dressuur. :) Dus heb haar laten behandelen en daarna een week aan de longe gehad, zodoende. :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:03

Ooh oke :)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:56

Amanda, wat leeeeuk die sterren!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:13

emmaudb Wat vervelend zo met DJ idd even een goed gesprek hebben met de eigenaar en niet bang zijn om te zeggen wat jij er van vind.

wat is Fuego toch een gaaf paard.

Amanda echt leuk die sterren. dat zou ik ook wel eens bij Frizzle willen doen. Helaas mag ik haar niet laten scheren haha.

hier ook al bijna 2 week niet kunnen rijden door ziekte van mijn kant. Morgen gelukkig wel even naar haar toe en dan ook even kijken hoe het met Pebbles gaat. die heeft op het moment een hoefzweer, die gelukkig al wel wat beter word.
Hopelijk kan ik dinsdag weer rijden als ik het vol houd op school.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:36

Mijn plan viel een beetje in duigen...was later op stal dan gepland (kwam een bekende tegen in de supermarkt) en ik moest 2 boxen mesten, voer klaarleggen en hoofdstel verbouwen. :)
Zat er dus op toen het al donker werd...hij liep met zijn mond open en raar te geeuwen en ik snapte er niets van...dus afgestapt en toen ik in stal was viel het kwartje...ik was het kinriempje vergeten eraan vast te maken. 8)7 Daarom liep hij met het nieuwe bit niet fijn. :') Dus eraan gemaakt maar toen was het al donker...dus de eigenaresse mag morgen even kijken of ik alles goed heb vastgemaakt. De scharen van deze zijn alleen wel een stuk groter...dan moet je je hulpen toch weer anders geven? Langzamer of juist sneller?

Dit is het nieuwe bit.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:14

Die heb ik ook. Hulpen kleiner geven, door de langere scharen komt het directer binnen. Waarom geen billy allen snaffle? Of heb je die al geprobeerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:22

Ik weet niet welke bitten de eigenaresse al geprobeerd heeft...denk alleen deze eigenlijk.
Heb je een foto van een snaffle?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:02

Zoals jij beschrijft hoe het rijden gaat, is Woody niet toe aan dit bit. Hij zal het lastig vinden. Je kan hem natuurlijk wat meer dwingen nu in een bepaalde houding te lopen, maar het zal erg moeilijk voor hem zijn en eigenlijk ook niet de correcte manier van lopen. Basis moet geheel af en compleet zijn met snaffle bit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:04

Ja, ik weet het...maar ik bepaal niet wat hij in zijn mond draagt. :\ Zat te denken een nieuw hoofdstelletje te kopen en een Billy Allen snaffle erin te hangen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:16

Heel verstandig! Als een paard niet goed door zijn lijf loopt, kan hij voor niet zakken bijvoorbeeld. Nu gaan ze dit afdwingen met een bit. Hij zal voor toegeven of protesteren, maar eerlijk is het niet. Zoals jij beschrijft geeft hij aan dat hij het ( nog ) niet kan. Dat kan komen door verkeerde manier van vragen, maar ook blokkades in zijn lijf. Slechte oplossing dat men zo een bit kiest boven een osteopaat of beter trainen, erg jammer.......
Hopelijk kun jij wat betekenen voor hem hierin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:25

Hij had als lespaard dit bit al...ze hadden toen beter een snaffle kunnen gebruiken...maar gedane zaken nemen geen keer..
Hopelijk vind de eigenaresse het goed als ik met een snaffle ga rijden. Wat zij doet is haar keus. Maar eerst een hoofdstelletje en bitje vinden...

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:09

scar had als lespaard ook al een shank
is nu niet te rijden met een snaffle...

zadel is binnen en het is keimooi, morgen foto

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:51

Tja, dan moet je terug naar de basis. Als een paard niet op snaffle te rijden is, dan is hij ook niet correct op shanks te rijden.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:53

als je mij beetje gevolgd heb weet je dat ik dat aan het doen ben
maar ik ben het niet eens met je opmerking, dat is een generalisering