[WN] Opbinden van westernpaarden, nut?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opbinden van westernpaarden, nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:32

sarah1984 schreef:
de veiligheid zie ik in het feit dat het paard alleen maar de cirkel op kan,

Een paard kan ook als hij gebogen is, recht uitlopen, hoor? Wel eens een volte met contra-stelling gereden?

sarah1984 schreef:
de zelfverzekerdheid leert hij omdat hij zelf uit moet vinden waar zijn benen te plaatsen (als je moeder altijd alles voor je doet heb jij in een vreemde situatie geen zelfvertrouwen),

En ik maar denken dat paarden altijd zelfvertrouwen kregen omdat ze weten waar ze staan en waar ze aan toe zijn... en omdat ze consequent opgevoed worden... ik doe het weer helemaal verkeerd zie ik wel.
Wellicht is het beter om een volgend paard alles maar zelf uit te laten zoeken?
Mijn ervaring vertelt me dat paarden dáár nu juist verschrikkelijk onzeker van worden... maar wie weet, mss heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Het kan Clown
sarah1984 schreef:
en het respect, tja… daar kun je hele pagina’s over schrijven en ik denk dat niet het juiste topic is om daar over te discussiëren (zie topic titel). Begrijp wel, ik heb niet gezegd dat dit een manier is om respect te verkrijgen.

Maar... hoe zit dit dan?
Je zei eerder dat een paard door opbinden respect krijgt voor de ruiter... nu opeens niet meer?

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:49

Yamcha schreef:
sarah1984 schreef:
de veiligheid zie ik in het feit dat het paard alleen maar de cirkel op kan,

Een paard kan ook als hij gebogen is, recht uitlopen, hoor? Wel eens een volte met contra-stelling gereden?

Haha is een volte recht uit Haha! nee dus sarah1984 wint

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:50

MartineOsuus schreef:
Yamcha schreef:
, Wel eens een volte met contra-stelling gereden?

Ohmy... Zij heeft het over achter de neus aan lopen, op een volte met contrastelling loopt hij juist de andere kant op.
Laatst bijgewerkt door Authentic op 01-11-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:50

@ Yamcha

sarah1984 schreef:
Oke, ik begrijp (na het nogmaals gelezen te hebben) dat wat ik geschreven heb, niet helemaal goed begrepen is. Dat is niet erg, gelukkig zijn we allemaal op bokt om te leren, onze mening te laten horen en hierover te discussiëren. Ik heb gezien dat ik mijn mening niet helemaal duidelijk heb weergegeven en wil deze graag even bijstellen/toelichten. Wel vind ik het jammer dat we wel weten hoe we onze mening moeten geven, maar niet hoe we moeten discussiëren.

Ten eerste bedoel ik met het stukje dat een paard zonder respect gevaarlijk is, absoluut NIET dat respect verkregen wordt door een paard op te binden. Ik ben het dan ook met Adrienne eens dat respect verdiend moet worden. Wat ik bedoelde is dat een paard dat zelfvertrouwen heeft, meer respect heeft voor zijn ruiter, of in ieder geval niet zal vluchten om zichzelf te beschermen. Het opbinden is, naar mijn mening, EEN van (zo vele) de MIDDELEN om een paard ZELFVERTOUWEN te geven.

Wel goed lezen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:04

MartineOsuus schreef:
Yamcha schreef:

Gelukkig zijn we hier grote mensen met een beetje niveau, dus winnen is hier niet van toepassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:16

MartineOsuus schreef:
Yamcha schreef:

Nope.
Dan is een paard de andere kant op gebogen als de ronding van de volte.

Maar met wijken is een paard de andere kant op gesteld, dan de kant die hij loopt.
Punt is, dat een paard niet per definitie zijn neus achterna loopt.

maar als Sarah zich er goed bij voelt als ze wint, mag dat, hoor. Lachen

@ Sarah: ik heb je stukje nogmaals gelezen, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Ik kan niet inzien hoe een paard opbinden, een paard zelfvertrouwen zou kunnen geven.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:17

Cer schreef:
Ik vraag me trouwens af, als zo'n soort trainer (want er zullen er vast meer zijn, in meer of mindere mate) een topper te koop heeft binnen je budget, koop je die dan wel of niet?
(algemeen aan iedereen die wil antwoorden, gesteld)

Absoluut niet,om de doodeenvoudige reden dat ik dit soort dingen niet in stand wil houden.
Ik heb zo'n voormalige topper staan,en heb nog elke dag met zijn neuroses en trauma's te maken.Inmiddels kan ik er alles weer mee,er is echter een tijd geweest dat je hem niet kon longeren,en een uitgesproken moorddadig gedrag in de roundpen had. Vrouwen waren vooral aantrekkelijk met ketchup en uitjes.
Hij had geleerd om zich te verdedigen tegen de roofdieren.
Inmiddels is hij weer gerehabiliteerd Cool

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:18

Ik snap echt niet hoe tegenhouden van natuurlijke reactie zelfvertrouwen gaat geven. Iemand die dat wilt uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:23

Yamcha schreef:
, Wel eens een volte met contra-stelling gereden?

Jus_dOrange schreef:
MartineOsuus schreef:

Ohmy... Zij heeft het over achter de neus aan lopen, op een volte met contrastelling loopt hij juist de andere kant op.

Klopt, Jus.
Newsflash: Paarden lopen NIET altijd hun neus achterna.

Maar ik las iets dat ze door opbinden, als ze in paniek raken de cirkel opgaan?
Daar geloof ik niets van. Een paard wat vlucht, vlucht rechtuit. Daar zal opbinden weinig aan helpen.

Dat ie opgebonden is, zorgt hoogstens voor een hoop blessures, en allerlei ander leed, maar hij zal er niet van op de cirkel gaan denk ik zo Clown

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:27

Jus_dOrange schreef:
MartineOsuus schreef:

Citaat:
Klopt, Jus.
Newsflash: Paarden lopen NIET altijd hun neus achterna.

Paard met ruiter niet, paard zonder ruiter wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:32

Zou je denken?
Ik geloof er niks van namelijk.

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:30

[/quote] [/quote]

Gelukkig zijn we hier grote mensen met een beetje niveau, dus winnen is hier niet van toepassing[/quote]

Zeggen mensen die heel kinderachtig over iemand zitten te roddelen terwijl ze ook bij de betreffende persoon hun beklacht kunnen doen. Wat hier gebeurt is alleen maar mensen afkraken die al zo veel gepresteerd hebben en waar iedereen toch stiekem wel jaloers op is. Nu zal er wel gezegd worden '' ja maar dit is een discussie forum'' nou volgens mij sta je bij een discussie open voor ander mans mening en moet je alle feiten en alle informatie weten. Maar veel plezier nog met het afkraken van deze vrouw.

Please Grow up.

p.s. En een paard omgebogen zal nooit rechtuit kunnen lopen en over dat winnen was een grapje voor de gene die dat nog niet Bloos begrepen had.

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:33

En zo is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:36

Nou, goed hoor.
Jullie hebben gewonnen.
En, voel je je nu beter?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:36

Ik zie nergens roddelen, dat er opspraak is na een artikkel is meer dan logisch, plus mensen kinderachtig noemen voegt niet veel aan de discussie toe. En sinds ze de geinterviewde is, is het meer dan normaal dat de naam voorbij komt. Dus met name is dit helemaal off topic en geliefde geen onliners te gebruiken of hier verder op in te gaan Lachen

En ik heb niemand nodig om te bepalen of ik jalours ben heb ik al helemaal niet nodig,noch zeggen prestaties me iets over de paardekennis.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:19

sarah1984 schreef:

Dan zou ik eens even heel goed gaan kijken naar een in het wild rechtuit galopperend paard. Je zult zien dat hij tegengesteld kijkt van de galop waar hij in zit.
Dus rechts als hij links galoppeerd. Dan kan hij namelijk goed achter zich kijken. Dus ook dit gaat niet op

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:19

Ik heb trouwens sinds kort een handeltje waar ik nu rete druk mee ben........ ik verkoop Doe-Het-Zelf pakketten om paarden te laten luisteren! Het wordt in een neutrale verpakking thuis gestuurd en bevat een stuk touw (en de luxe uitvoering teugels....), een vacuüm verpakte, verse halve haas, 4 Senseo koffiepads of 4 zakjes Winter Thee en verse stroopwafels (dit om de tijd te volbrengen als het paard alleen rond probeerd rond te lopen).

Dank zij Bokt loopt het echt storm..............

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:20

ik zie vaak de term quickfix voorbij komen, maar komt dit ook niet een beetje omdat de eigenaren de trainers te weinig tijd gunnen om het paard in te rijden?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:20

*besteld* Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:21

@vigel: hoezo gunnen, de trainers zijn er zelf bij hoor Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:22

sarah1984 schreef:

Met uitzondering van longeren en mijn paard die de hele paddock door kan crossen met desnoods haar hoofd helemaal omgebogen? Clown Paarden lopen hun benen achterna, niet hun neus.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:24

CherokeeChum schreef:
Vrouwen waren vooral aantrekkelijk met ketchup en uitjes.

Waarom juist vrouwen? Was hij/zij door een vrouw mishandeld?

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:24

ja tuurlijk maar toch denk ik dat er vaak een enorme druk uitgeoefend wordt door de eigenaren die dreigen hun paarden weg te halen, ik denk dat je als eigenaar ook een verantwoording heb en niet moet verwachten dat je paard binnen een paar maanden rij klaar is (en dat wordt gewoon wel verwacht van een trainer )

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:25

Pannenkoek schreef:
Ik heb trouwens sinds kort een handeltje waar ik nu rete druk mee ben........ ik verkoop Doe-Het-Zelf pakketten om paarden te laten luisteren! Het wordt in een neutrale verpakking thuis gestuurd en bevat een stuk touw (en de luxe uitvoering teugels....), een vacuüm verpakte, verse halve haas, 4 Senseo koffiepads of 4 zakjes Winter Thee en verse stroopwafels (dit om de tijd te volbrengen als het paard alleen rond probeerd rond te lopen).

Dank zij Bokt loopt het echt storm..............

PK gedraag je! Hamer
Dit is een serieus topic met hele serieuse mensen... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:27

vigel1 schreef:
ja tuurlijk maar toch denk ik dat er vaak een enorme druk uitgeoefend wordt door de eigenaren die dreigen hun paarden weg te halen, ik denk dat je als eigenaar ook een verantwoording heb en niet moet verwachten dat je paard binnen een paar maanden rij klaar is (en dat wordt gewoon wel verwacht van een trainer )

Denk dat dat idd ook een van de oorzaken is ja.

Maar is het dan ook niet aan een trainer om de eigenaren erop te wijzen dat een en ander niet binnen de gestelde tijd kan, zonder het paard fysiek of psychisch "geweld" aan te doen? Lachen