[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:36

Ok, jij wilt dat mensen het los laten dat ze het er niet mee eens zijn, maar jijzelf laat het ook niet los, dus bij deze het balletje terug: get over it dat er mensen zijn die anders denken dan jij

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:43

2Quarter H:Kijk, als hij nou aan het rijden was zou niemand erover miepen.
Dit heeft niets met rijden te maken maar het feit dat hij ongeinterresseert het dier af zit te rossen.
Jij snapt schijnbaar nog steeds niet dat jouw idolen schijnbaar ook gewoon stervelingen zijn die dingen doen die niet altijd door de beugel kunnen.
So get over it yourself,en probeer je wereld wat te vergroten ipv alles goed proberen te praten.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:56

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:58

Iedereen die zo boos is, zou eens goed moeten nadenken, wat hier allemaal de bedoeling is van deze filmpjes . Ok, dan komt er straks strengere regelgeving wat betreft reining. En dan , dan is alles opgelost ? Neen want dan komt er weer een ander fimpje, over een andere tak van paardensport. En als dat, in die tak tot ook weer strengere regels leidt, komt er weer een ander filmpje.

En nog 1, en nog 1, en nog 1...en nog 1.

En als de paarden op zijn beginnen we met andere dieren.

Net zo lang tot die lui hun zin hebben.

Degene die het hardste schreeuwt om meer regels, met dit en andere zaken, hebben er straks de gevolgen van. Op allerlei gebied in de paardenhouderij en daar omheen.

Dat heeft Midnight P San heel goed gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:07

De gestoorde mensen die op zo'n ziekelijke manier trainen kunnen ook gewoon daarmee ophouden, dan hoeven wij niet allemaal steeds om die nare filmpjes te flippen en dan werken ze die regelgeving ook niet in de hand.
Dus, het is hun eigen schuld.
Geen excessen, geen gezeur.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:12

MidnightPSan schreef:
Uit zijn hard? m'n neus , deze mensen worden betaald om ons en de rest van de wereld, dit soort topics in de lucht te houden , en paardensport en hier bij dus de reining in het bijzonder, een slechte naam te bezorgen , waar door er momentum bliijft voor hun organisaties.

Jouw reacties zijn pas echt lachwekkend! "Het is allemaal 1 groot complot!" :+
Kom op zeg; er zijn gewoon -gelukkig- mensen in de wereld die misstanden aan de kaak stellen, voor dieren opkomen omdat zij dat zelf niet kunnen. Deze mensen hoeven geen moeite te doen om paardensport een slechte naam te bezorgen, dat doen de (professionele) beoefenaars zelf wel! En deze keer is het toevallig een reiner maar in de dressuur, springsport enz enz zijn er ook zat die op deze -waardeloze- manier met hun beesten om gaan. En dat mag best verteld worden. Zodat er iets aan gedaan kan worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:13

25 jaar geleden werd het ook al verteld! heeft dus geen enkele zin om hier verder over te discusiëren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:18

waarom doe je het dan? *balletje wederom terug*

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:19

Daar gaat het mij niet om. Nu is het reining, straks wat anders. Deze lui doen aan ophitserij en weten heel goed hoe ze gevoelens moeten losmaken.

Het is echt niet omdat ze de reining een warm hart toedragen en oprecht willen dat het anders gaat. Ze maken dankbaar gebruik van social media en weten dat te gebruiken.

Dus alle mensen in welke tak van paardensport dan ook van shetlanders tot trekpaarden voor een bierwagen, mark my words:

Straks ben jij de banketstaaf en aangeschoten wild, maar niet janken dan.......

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:20

Volgens mij wil iemand hier graag het laatste woord hebben :P

Ik denk dat zo langzamerhand ook in dit topic alles wel is gezegd.
Eens worden we het niet en elkaar overtuigen lukt ook niet.
Ik zou zeggen :evaw:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:21

wat de achterliggende gedachte is maakt geen hol uit IMO, ze brengen misstanden in beeld, en daar is niks mis mee.

De trekpaarden zijn al een discussie punt met de gecoupeerde staarten, dus daar hebben we epona helemaal niet voor nodig

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:23

stef schreef:
waarom doe je het dan? *balletje wederom terug*

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:27

Ge_Braadslee schreef:
Daar gaat het mij niet om. Nu is het reining, straks wat anders. Deze lui doen aan ophitserij en weten heel goed hoe ze gevoelens moeten losmaken.

Het is echt niet omdat ze de reining een warm hart toedragen en oprecht willen dat het anders gaat. Ze maken dankbaar gebruik van social media en weten dat te gebruiken.

Dus alle mensen in welke tak van paardensport dan ook van shetlanders tot trekpaarden voor een bierwagen, mark my words:

Straks ben jij de banketstaaf en aangeschoten wild, maar niet janken dan.......

Dit vind ik nou weer een behoorlijk doorgeschoten paranoïde gedachte.
Wat mij betreft mogen ze die zogenaamde 'sport' wel afschaffen, ik zie daar allang de 'sport' niet meer van in namelijk.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:52

Waar het dus op neer komt volgens sommigen hier is dat we allemaal dierenmishandeling moeten gedoogen uit angst dat we anders geen dieren meer moeten houden. Ah. Ik snap hem. :roll:
Maar nee, ik ben het niet eens en ben niet "bang", ik denk dat die "aktivisten" juist gevoed worden door dit soort misstanden en als we die misstanden gewoon de wereld uit helpen, die aktivisten wel weer achter iets anders aan gaan, zoals het kappen van bomen enzo :) Of mischien eens iets doen aan al die miljoenen konijntjes die achter het huis in een hokje van 1x1 leven.

Ik ben het eens dat het inderdaad steeds strenger wordt en dat de paardenhouderij steeds meer door "outsiders" bekritiseerd wordt, persoonlijk denk ik dat het best goed is :j Wij, als paardenhouders, zullen gewoon steeds meer ons best moeten doen om te bewijzen dat onze paarden goed behandeld worden.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:04

Ze hadden dit ook op een andere manier aan de kaak kunnen stellen.
Niet omdat ik nu reining rijdt en CS is absoluut niet mijn favoriete trainer, maar ophitserij en stemming maken gaat heel makkelijk via soicial media.

Er zijn veel en veel meer gevallen bekend van bekende mensen aanvallen, later werd dan eea uitgezocht, bogen deskundigen zich erover en bleek er weinig tot niets aan de hand te zijn.

Dan hoor je niemand meer.

Ik ben neutraal, ik denk er niet over om in deze massahysterie mee te gaan, zou het om bv mennen gaan, ik zou er niet anders over denken.

Ik heb uitspraken gehoord van de FEI hier over, ik zou nog wel meer willen horen, maar niet alleen via forums.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:50

Maakt me niet uit hoeveel deskundigen zich hierover buigen, het blijft ordinair paard in de bek flossen :j Daar verandert niks aan

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:59

dat VIND jij.
jouw mening weten we nu wel.
maar jouw mening is geen FEIT.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:00

die van jou weten we ook wel quarterh hoor .... jij likt zijn a*s

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:04

Tsja dat vind ik nu weer zo een typische Telegraaf reactie. Iets bevalt sommige mensen niet, dus moeten we het maar afschaffen cq verbieden. Laten we dan maar alle paardensport verbieden/afschaffen, kunnen we alleen nog buitenriiden. Maar daar komt dan ook wel weer kritiek op. Net zoals voetbal, paar hooligans, hup, afschaffen, wielrennen, doping, EPO, hup afschaffen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:05

hmmm apart.... iedereen die moord en brand schreeuwt geeft 'gewoon zijn mening' en iemand die voor is is meteen een asskisser? owja en wij lopen de massa achterna toch? volgens mij is de massa hier de moord-en-brand-schreeuwers' dus vraag me af wie hier de 'massa nalopers' zijn.

maar ach jongens leef jullie lekker uit. blijf vooral alle anderen veroordelen en vooral niet objectief kijken wat je je eigen paard aandoet.
ik ga me weer met belangrijke dingen bezig houden!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:06

quarterH schreef:
dat VIND jij.

Kaatst balletje wederom terug.
Je doet zelf precies hetzelfde, dus what's youre point?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:36

stef schreef:
Maakt me niet uit hoeveel deskundigen zich hierover buigen, het blijft ordinair paard in de bek flossen :j Daar verandert niks aan

Ik geloof niet in een oprechte en uit het hart gegrepen en spontane reactie van Epona tv. Ik denk meer een zoiets als Geen Stijl, rel schoppen om het relschoppen.

En dan heerlijk genieten van al die wereldwijde ophef.

Helaas is daar geen ruimte voor op deze 21 pagina's. Als je tegen het filmpje en de stemmingmakerij en achterliggende gedachten bent, ben je automatisch voor CS.

Maar zo eenvoudig ligt het niet, iig niet bij mij

We hebben in deze wereld wetten enm regels gemaakt die staan vast.

Daar kun je het niet mee eens ziijn, dat heb ik zelf heel vaak.

Misstanden melden ok, maar wat zij doen is bewust een rel schoppen om iets wat niks nieuws is, wat Rapido ook al zegt.

Het is IMO net zo spannend als te melden dat Patty Brard een nieuwe toyboy heeft.....

En ja, dat is dan ook weer Telegraafnieuws..... Niks nieuws te melden maar wel een enorme ophef.
We;

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:42

quarterH schreef:
dat VIND jij.

Als dit een reactie is op de reactie van Stef dan kan ik alleen maar reageren dat Stef niet de enige is die dat vind hoor.
En het raggen in het filmpje is gewoon een FEIT!!!!!! :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:43

Jou onderschrift vind ik ook weer zo sneu. echt....
Waarom zou je 112 moeten bellen omdat jij een reiner bent? Er is al 100x gezegt dat reining an sich een mooie sport is, maar zijn excessen heeft, en die excessen moeten bestraft worden en niet beloont.
CG wordt ervoor beloont, en dat is tries, maar dat zegt niks over jou, tenzij je dezelfde trainingsmethode toe past uiteraard.
De mensen die gelijk heel de reiningsport over 1 kam scheren zijn vooral de reiners zelf valt me op.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:57

Das nou weer jammer dat je daar niet de humor van in ziet, maar dat zal wel komen dat ik van oorsprong uit Amsterdam kom en daar 32 jaar heb gewoond.

Dat ligt een beetje rauw daar, die humor Niet voor iedereen te vattenn helaas.

Ik als reiner voel mij niet aangevallen door dit. Rijdt al zelf meer dan 12 jaar western waarvan 10 jaar reiniing. De hele familie rijdt hier western. En de kids dressuur en veel KNHS wedstrjd. vroeger, daar ben ik nog wel eens veel erger dingen tegengekomen dan dit.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 05-06-11 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt