je ziet bij hem duidelijk het type "fries" dat erin zit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superpony schreef:Ik voel me niet aangevallen,...ik vind het alleen zo "makkelijk", dat als het niet lukt,maar naar het paard te wijzen,.....JJ, ik val niemand hier aan hoor..
DubbelDun schreef:@sjorsie: Waren benen en lijf niet 2 verschillende dingen
superpony schreef:@ sjorsie, dan zouden ze ook geen zijgangen kunnen denk ik zo.......
superpony schreef:Ja dat kan, dan is hetIk heb door de jaren heen gezien dat er met paarden wordt gefokt die het goed doen onder ervaren mensen. de nakomelingen worden verkocht, omdat ze zulk goed papier hebben. Mensen trappen daarin. Maar iemand die net begint of minder ervaren is, kan dat nog niet altijd eruit halen.
Uhm,...eigenlijk had ik het gewoon over WRAN/ basis en recreatief nivo, zover dacht ik nog niet eens vooruit!Citaat:Er wordt gesproken of top niveau altijd het enige doel is,
Dus neem je een paard, die het van nature al wat makkelijker afgaat.....Citaat:maar soms is leren en verder komen voor jezelf met een fijn paard dat je past gewoon beter.
Tuurlijk, daarom moet je het niet duurder maken ,als nodig is, en daarmee hoeft een beginnerswesternpaard ook geen QPA te zijn! (een Fries valt niet onder een goedkopere keuze!Citaat:Aan de andere kant worden quarters met zgn minder papier aangeboden, die het later ook prima doen en waarom niet?
)Het draait niet alleen maar om topnivo....Citaat:Het is gewoon niet voor alle ruiters weggelegd om top niveau te rijden en dat hoeft ook niet. Als je maar je paard zo goed mogelijk laat lopen op een eerlijke manier en plezier erin hebt, dat is het voor de meeste mensen. Ontspanning, door inspanning.
Het talent wat erin zit moet het er altijd nog uit te halen zijn, maar als het talent er niet eens in zit, ben je meteen al klaar 
Vera schreef:In amerika heb je speciale klasses voor Friezen in de western pleasure:
http://www.youtube.com/watch?v=Xn6Ub8Q5wz4
! Een fries kan prima in de western pleasure, je moet hem alleen niet tussen de quarters, paints en appaloosa's zetten, maar een aparte klasse zou best kunnen. Als je zo'n drietal bijelkaar zou kunnen krijgen en als demo onderdeel op de " friezen concoursen" zou kunnen laten zien ?
Tussen de sjezen, koetsen en dressuur friezen, een aantal western friezen? Waarom niet, mooie uitdaging lijkt mij.