[WN] de WRAN ruiter op het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: de WRAN ruiter op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:36

Klinkt als een goed plan Jos !!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:09

Jos schreef:
Pling schrap de wran voorrondes, en wijs een paar WRAN wedstrijden aan die meetellen voor de selectie voor het NK.
en houdt een WRAN NK met die ruiters.
op de vrij gekomen dag, kan je dan een FNW NK houden die open is voor iedereen. Haha!

(meelezers , denk er eens over )
.

Mijn idee!!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Je kun ook het Word Show idee gebruiken. Stel van te voeen vast hoeveel punten je nodig hebt om te mogen sarten in een ondereel op het NK. Zo stimuleer je ook nog eens de deelname aan de WRAN C shows en hoef je de klassen niet meer samen te voegen!!!!!!

gr. johanna

Ps. Misschien is het een leuk idee om voor volwassenen en de jeug teamwedstrijden te houden tijden het federatie NK Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 09:51

johanna, door het level systeem komen er vanzelf meer mensen in L1.
moet je als L1 ruiter natuurlijk wel een beetje creatief te werk gaan als je als enige tussen de L2 rijdt. Haha!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:02

Jos schreef:
Pling schrap de wran voorrondes, en wijs een paar WRAN wedstrijden aan die meetellen voor de selectie voor het NK.
op de vrij gekomen dag, kan je dan een FNW NK houden die open is voor iedereen. Haha!

.

Goed idee, (misschien niet wedstrijden aanwijzen maar een bepaald aantal punten vaststellen..)

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:41

mienmien schreef:
Jos schreef:

.

Goed idee, (misschien niet wedstrijden aanwijzen maar een bepaald aantal punten vaststellen..)

Lijkt mij ook een prima idee, maar ik ben wel voor het aanwijzen van een aantal Wran-B/C wedstrijden, anders moet je straks alle wedstrijden af om aan je punten te komen.... of men rijd ze allemaal voor de punten.... Pling

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:52

Aanwijzen prima, als het maar een beetje verdeeld over het land is.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:12

Jos schreef:

.
Hier ben ik ook voor! OK dan!
Maar wat betekend nou WWK? (Wran Wedstrijd Knol?) Nagelbijten / Gniffelen Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:36

Mayflower schreef:
Maar wat betekend nou WWK? (Wran Wedstrijd Knol?) Nagelbijten / Gniffelen Clown

Op 09-07-2001 om 23:15 heeft Jos deze afkorting geintroduceerd op bokt Cool

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:44

2001! Goed geheugen heb je Rob Haha!
Dan moet Jos maar even uitleg geven of heb ik het nu goed gegokt? Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:46

Nee hij is nog niet helemaal correct Nagelbijten / Gniffelen

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 00:40

Woon Wagen Kamp Haha!
want daar kocht ik pony's
heel off topic Bloos maar ik ben het nog eens met mijn eigen post

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:25

superpony schreef:
Ook jammer dat trainers bijna nooit andere rassen starten bijv......
Hebben ze geen belang bij misschien en wordt soms ingewikkeld, maar laat maar eens zien.......Denk dat de competitie dan nog best wat kan veranderen soms.......

Een trainer eet van zijn trainingen en zijn prestaties op wedstrijden.
Dus ga je naar een show met het beste materiaal wat je hebt of een paard wat in opleiding is van een klant.
Aangezien de kans dat je met een ander ras scoort veel lager is , starten trainers er niet mee. Tenzij een goed betalende klant hier op staat. Maar er zijn nauwelijks (of geen) mensen die een ander ras dan een QPA in training zetten om uit te laten brengen op shows door een trainer...
Dus lijkt me de reden overduidelijk waarom trainers dit niet doen.

Uiteindelijk zie je Anky ook niet starten met een Fries (no offence) op het NK of de Olympische spelen... Knipoog

Oja, nu even waar het om gaat; Jos lijkt mij een fantastische oplossing! Ik hoop dat de WRAN meeleest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:45

Hoezo wedstrijden aanwijzen?
Dan krijg je dat die paar shows heel vol zijn en andere show veel minder mensen.
Imo moet je op (net als nu) elke show punten kunnen halen. En dat je bijv vanaf 50 punten op het NK mag starten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:58

@Nielsd: dat zou met 50 punten een erg mager bezet NK worden Haha!
Een handvol in de L2 en geen een in de L1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:20

Nou, dan 25 punten. Daar moet imo gekeken naar gaan worden als dit jaar is afgelopen. Kijken hoeveel ruiters welk aantaal punten hebben.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 09:47

nielsD
ik denk dat het handiger is om een paar selectie wedstrijden aan te wijzen.
iemand met veel tijd (en geld) zou dus alle wran shows kunnen rijden en veel punten kunnen behalen
maar niet iedereen heeft tijd om al de wran shows af te gaan.
als je bv 4 selectie wedstrijden aan wijst, waarvan de 3 hoogste scores meetellen , (dus je kan er ook nog 1 missen) dan krijg je op die wedstrijden idd meer L1 en L 2 ruiters, maar dat is ook juist de bedoeling. want die mogen NK starten
in elke regio 1 , dus iedereen moet wel een keer ver rijden.
op die selectie wedstrijden zou je level 4 en 5 kunnen laten vervallen. zodat er weer meer ruimte komt voor de verstile en en western riding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:42

Daar zit wat in Jos.
Enige bedenking is of men wel ver wil rijden voor een ´puntenshow´ van de wran. Want stel er komt in NH, Brabant, Friesland en ZH zo´n show, wil men dan wel zo ver rijden daarvoor?

Het ´enige´ wat je dan kunt krijgen is nl de voorronde van het NK.
Imo kost dat voor personen meer tijd dan dat ze shows in hun regio starten. Plus dat de benzinekosten van bijv Friesland naar Brabant ook niet mis zijn (aardig wat mensen hebben een grote auto voor de trailer).

Enja, je houd altijd mensen die hun plek ongeveer kunnen ´kopen´ voor het NK, maar dat houd je altijd wel in de paardenwereld.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 10:54

niels, van de 4 aangewezen wedstrijden , tellen er 3 mee , elke ruiter kan dus als je dat wilt de verste laten vervallen.
en tja. als je niet ver wil rijden dan kom je ook nergens, je moet er wel wat voor over hebben vind ik .
daarbij wordt het ook wat interessanter want er zullen wel wat meer L1 ruiters op die wedstrijden starten.
je hebt ook meer momenten om je te kwalificeren ipv 3 min op 1 voorronde.
op het NK zelf spaart een WRAN ruiter weer kosten uit, want dat kan op 1 dag.
stop je het WRAN NK op de laatste dag, zijn alle grote jongens naar huis en kan je een 'dag box ' huren Pling wat is het leven toch simpel Haha!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:18

Ik voel meer voor het world show systeem. Er wordt van te voren vast gesteld hoeveel punten je voor een dicipline moet hebben om hierin op het NK te mogen starten. Zo krijgen de WRAN B wedstrijden nog meer waarde (dubbele punten) en zo moeten we allemaal eerst op de WRAN C en B wedstrijden onze punten bijelkaar halen. Dit betekend dat de "grote" jongens zich ook moeten kwalificeren. Gevolg hier van is dat er een betere competitie onstaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:32

@ Vera, dat weet ik en snap ik zelf ook wel. Maar mensen die willen beginnen met andere rassen zouden nog meer gemotiveerd worden als ze zien wat wel mogelijk is. Dan krijg je binnen de WRAN meer concurrentie met de andere rassen waarvoor de WRAN ook staat. Dan blijft het bovenin een beetje hetzelfde. Terwijl een goed paard/pony van welk ras dan ook, makkelijk op kan tegen de mindere QPA. Nu denkt men snel dat alleen het laagste haalbaar is voor de fun met een ander ras en dat is niet zo. De WRAN is voor alle rassen, dus ook de L1 en dat zou meer gestimuleerd mogen worden.
Er worden zat andere rassen ingereden en getraind, maar mensen kijken zo snel op tegen de goeie QPA's. Een goed paard/pony kan je prima mee wegkomen en heeft geen nut om in te ruilen voor een mindere QPA.
Een goeie trainer laat imo alleen zijn kunnen zien als ie met meerdere paarden/pony's van allerlei rassen kan meetellen. Daar krijgen trainers dan ook weer klanten van, dus zet wel zoden aan de dijk en geeft wel een goeie naam.

Voor meedoen aan het NK zou er idd een ander systeem moeten komen en kan je bet kijken naar andere sporten bijv. Hoe je dat goed verdeeld over het hele jaar en het hele land is een puzzel, maar wel mogelijk. Alleen wie echt NK wil starten reist misschien wel verder....

Als er genoeg mensen zijn die boven de L1 uitkomen, moet daar ook een Grand Prix klasse boven komen....

super_groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:02

ik snap de frustratie cq ongemak van de diverse ruiters, maar ik ben het niet eens over de conclusie. in plaats van je af te vragen hoe je bepaalde "top ruiters" kunt weren op het NK, zou je je moeten afvragen hoe je die "top ruiters" naar gewone wran westrijden kunt krijgen Bloos

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:24

Zullen we beginnen om topruiters eerst eens naar Nederland te krijgen Knipoog
Maar wat is de meerwaarde van de wran voor een topruiter?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:40

Ik ga met Jos mee; wijs van mijn part 6 wedstrijden aan door het hele land waar je je kunt kwalificeren voor het NK en schaf de voorronde's af. Ik denk dat het een stuk rustiger wordt voor je paard en voor jezelf. Nu moeten ze eerst de vooronde's rijden en als je daar door heen komt, mogen ze als "beloning" nog 1 of 2 dagen op het topje van hun kunnen lopen! Ach gut

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik na 3 dagen Summershow het helemaal gehad had; Rose nog meer, die is een paar dagen behoorlijk van slag geweest. Vreemde stal, vreemde omgeving, niet op het land.
Natuurlijk, daar kies je voor als je zo'n evenement wil rijden, dat snap ik ook, maar als de voorronde's niet meer zouden hoeven, kan je het zien als een "grote" wedstrijd van één dag. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:41

@Rob_H: Ergo; Nederland heeft geen topruiters??

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:37

ssuper_groom ; ik heb het niet over het weren van de topruiters
heb ook ergens geschreven dat ik het fijn vind dat die weer starten in nederland. maar
ik vind het jammer dat de top van nederland tussen de top van de WRAN rijdt.
en wat rob schrijft , ik kan me ook indenken dat een top ruiter niet meer alle wran wedstrijden start.
ik ben nu alleen bang dat de WRAN ruiter straks niet meer start. maar ja, misschien is dat ook niet zo erg Bloos
(misschien moet het woordje WRAN wel weg voor de NK onderdelen, en moet het gewoon NK gaan worden.)