[WN] western experience 25/26 januari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 09:22

Carys schreef:
Wie van jullie heeft een jury cursus gevolgd? Men maakt zich nml altijd zo druk over de voorschriften o.a. qua kleding bij de inrijbak en de wedstrijdbak zoals bv niet in T-shirt. De jury had bij de bit controle zijn handen zo'n beetje in zijn broekszakken vastgeplakt zitten. Hij liep om het paard heen alsof het een te koop staande tweedehands auto langs de kant van de weg betrof. Het sjekkie mistte alleen in zijn mondhoek.
Werd best leuk gereden, vorig jaar waren nogal wat ruiters out of patern. Deze keer gelukkig niet.

Hoi ik heb geen jury cursus gedaan maar volgens mij bedoel je het volgende. Bij riening is men verplicht om ook tijdens het losrijden een blouse met lange mouwen te dragen. De mogen niet opgerold zitten. Ook niet midden in de zomer. Verder mag alleen het bovenstre knoopje los zitten. Zoals men mij verteld heeft moet je ook je hoed ophebben bij het losrijden. Bij de bitcontrole kijkt de jury of je geen verkeerd bit in hebt. Verder kijkt hij op de plaats waar de sporen zitten of je er geen lek gaatjes in geprikt hebt. Indien je voorganger dit gedaan hebt kun je het ook wel shaken.
Groetjes

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 09:32

Nou, ik bedoel eigenlijk de tegenstelling.
Als ruiter moet je je aan allerlei regels houden en natuurlijk ten allen tijde beleefd blijven. Dan staat het voor een jurylid toch wel erg onbeleefd om met je handen in je zakken om het paard heen te lopen en de controle uit te voeren. Hij heeft ze echt geen moment uit z'n broekzak gehad hoor. Misschien pietluttig, maar m.i. is dat onfatsoenlijk, zeker als jury.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:09

Nou, ik ben ook geweest Cool Ik vond het dit jaar een stuk leuker dan vorig jaar. Wel jammer dat de bak zo verdomd slecht was. Er was haast geen sliding te maken, zonder dat je het risico neemt dat je paard blessures oploopt. Ik zat dan ook constant met mijn kiezen op elkaar als er weer iemand een rundown nam Scheve mond Maargoed, op 1 paard na, die ik nogal moeilijk vond lopen na de proef, is alles goed verlopen.
Rieky Young en Morey(?) Fisk hadden een tie, met 142,5 punt. Na een run-off, werd Morey Fisk eerste met 142 punten, en Rieky 2e met 140,5 punten.

De kamelen waren gaaf! Heel knap hoe die man gewoon changementen kan maken, en hoe die kamelen wijken voor het been *LOL* En die lippen!! Die zwieberden alle kanten op tijdens het berijden Haha! Ik heb ook mijn ogen uitgekeken tijdens het aanspannen van de Belgische paarden, wat een heerlijke billen hebben die beestjes toch Lovers
Ik was heel blij dat de rodeo eruit gehaald was, en de Mexicaantjes niet weer waren uitgenodigd. Daarmee werd er plaats gemaakt voor een optocht van 400 jaar Westernrijden. Prachtig Ook leuk dat ze een paar koetjes en schaapjes hadden meegenomen Lovers
Ook veel leuke dingen gezien op de markt...ik heb een pad kunnen vinden in de kleuren die ik zocht. Maar helaas geen bellboots. De enige die ik kon vinden waren bijna 70 euro...en dat wordt me te gek, aangezien ik ze ook heb gezien van een stuk minder. Daar hadden ze alleen de goede maat en kleur niet van Frusty
En WILDE ik een staartzak kopen bij het Jeugdteam...hadden ze niet meer Knipoog
Verder hele leuke dag gehad...was knap druk, maar was erg gezellig en heb veel leuke dingen gezien. Heb ook genoten van de Future Guys. Ik vond het nogal jammer dat Tineke en Imke Bartels een nog niet volleerd paard hadden meegenomen...hier en daar zaten wat fouten omdat het paard nog niet in de passage wilde blijven zitten. Maar ik doe het ze niet na. Waar ik me wel aan ergerde was het feit dat Imke Bartels constant 'mam' zei toen ze vertelde wat haar moeder deed. Vind ik onproffesioneel en kinderachtig klinken.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:22

Nou ik ben ook geweest! Wat een eind rijden zeg,..

We hebben veel rondgesjouwd en ik ben heel wat keer de kraampjes afgegaan voor wat 'extra' dingen Knipoog Ik heb nylon gevlochten teugels in leuke kleurtjes, paardehaarklosjes voor aan m'n hoofdstel, van die hoefschoenen (geen springschoenen, maar:.....) in bordeauxrood en een bruin nylon borsttuig met bont onderlegd. Alles voor een redelijke prijs al zeg ik het zelf! Haha!

Zeg Xono zijn bell boots nou hoefschoenen of heb ik dat verkeerd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:25

Schoenen zijn dingen met zolen. Ik kan het weten want mijn paard draagt ze Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:26

Summertje schreef:
van die hoefschoenen (geen springschoenen, maar:.....)

... bell-boots Knipoog
(toch??) Scheve mond

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:27

Zonder zolen... oh okay... (denk ik ook weer eens iets te weten). Nee zonder zolen zijn het geen bellboots. Maar hoe ze dan heten? Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:27

Hou het op hoefwandbeschermers Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:30

Haha jullie maken mij helemaal in de war Haha! Springschoenen in de springsport zijn dus vergelijkbaar met bellboots met westernrijden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:34

Zo ongeveer, maar springschoenen zijn hard, en bellboots zacht. Lachen

Afbeelding
Dat zijn bellboots Lachen

Afbeelding
springschoentjes Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:37

Kroonrandbeschermers dus Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:42

Ha bedankt Xono weet ik gelijk hoe ze om moeten, want er zit zo'n bobbeltje in het midden. Ze waren trouwens maar €18

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:14

18 euro? Koopje Lachen
Dat bobbeltje moet in de kootholte Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:55

Ik ben ook geweest, vond de kamelen echt heel erg gaaf! Ontzettend knap! Ook heb ik genoten van de belgische knollen! Geweldig! En heb ik een heel mooi hoofdstel op de kop getikt! Blij!!!!

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:28

Ik heb zaterdag lekker geshopt, maar was express met een dun jasje van huis gegaan. Andere jaren was het zo lekker warm, en nu...brrr. En de hele avond last gehad van rooie oogjes van de rook, maar ja je moet er wat voor over hebben. Ik heb eindelijk me een keer uitgeleefd bij Rio Grande....wauw wat een leuke spullen, en dit jaar had ik gespaard Lachen Er was gelukkig ook veel keuze in koeienhuiden, dus de mooiste is mee naar huis. Toch wel leuk zo'n beurs vlak voor je gaat verhuizen (alleen jammer dat je eerst een paard moet verkopen om je portemonnee te vullen).
Ik vond de indianenhal wel wat uitgedund, heb trouwens ook geen indianen gezien of gehoord. En verder lijkt het wel of er steeds meer kitsch resin-beeldjes bij komen, dat hoeft van mij niet zo.
De shows heb ik overgeslagen dit jaar. Was de reining zondag spectaculair (bodem verbeterd tov zaterdag)?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 07:46

Bellboots zijn ook in iedere ruitersportzaak te koop voor leuke prijzen. Ik heb ze daar vandaan van een goed bekend merk voor maar 20 euro ofzo.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:41

Wie heeft er op zaterdag de shows bekeken? Samen met Maaike (Memory) werden wij achter de spotlights gezet en moesten we die maar even gaan bedienen Verward
Nou die dingen zijn dus loeies zwaar en om dan zonder stoterige bewegingen dat ding met het paard (de kur van Tineke) of een kameel mee te bewegen én de cirkel te vergroten en verkleinen... ahum. Maar het ging nog redelijk al zeg ik het zelf..
Sorry dus voor al diegenen die ik in zijn/haar ogen heb geschenen per-ongeluk Haha!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:25

Op welke paarden reden de Rieky Young en Morey?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:14

Ja ik dacht al wat is het licht slecht! Ik was er zaterdag namelijk, heb echt last van me ogen nu.............

geintje! Niks van gemerkt!!! Super dus!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:03

Hebben jullie de arabiertjes ook nog gezien op zaterdag en zondag, daar wordt nl. niks over verteld. Dat kleine lieve veulentje van Forelocks Arabians!!!????? Ik vond het super.

De kamelen vond ik ook heel spectaculair met die dressuuract. Fantastisch knap.
Ik vond het rustiger dan voorgaande jaren. Ik heb indianen gezien en gehoord, altijd dezelfden...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:31

Dit zijn de uitslagen van de Reining Finale

1 Morey Fisk(D) * * Brand New Nic * * 142½ en na de tie 142
2 Rieky Young * * Shine N Mister * * 142½ en na de tie 140½
3 Alain Cabrix(F) ** Cash Enterprise ** 142
4 Chris Feichter ** Jacs on top ** 141½
5 Chris Feichter ** Mr BH Jac ** 141
6 Rieky Young ** Shamokin ** 140½
7 Eddie Simon(F) ** Sweet talking Lena ** 140
8 Ilan Rosenburg(IR) ** Flashback Maiden ** 137½
Harper Conner(USA) ** Remenic Surprise** 137½
10 ?????????????????? ** ???????????????? ** 137
11 ?????????????????? ** ???????????????? ** 134½
12 Romauld pourd(F) ** HC Docs Tree Pistol ** 134
13 Dennis Roemer ** Dun little Jewel ** 133½
14 Anna Lof(S) ** Bad like I wanna be** 125½

Verde was het super mooie shows en dergelijke

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 17:50

Nou ik ben dus ook geweest.

Ik vond de kamelen show erg grappig.

Ik heb ook die quarer kreupel zien lopen met dat meisje er op, maar hoe kreupel ook gewoon door gaan met rijden en stops..Ik zou afgestapt zijn en gestopt!

Ik vond het geweldig de sfeer de muziek de kraampjes enz..

Die meiden verkleed op de arabieren vond ik ook heel erg mooi. vooral die met die blote voeten.

het was pow wow te gek..

Monique

replika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:38

Ja het was echt zeker wel geslaagd, kei gezellig en da kamelenshow was idd erg grappig! Maar dat deel van de Arabische volbloeden vond ik toch echt wel het leukst, en dan dat veulentje.....kei liefff!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:23

Chantalleke schreef:
Dit zijn de uitslagen van de Reining Finale

1 Morey Fisk(D) * * Brand New Nic * * 142½ en na de tie 142
2 Rieky Young * * Shine N Mister * * 142½ en na de tie 140½
3 Alain Cabrix(F) ** Cash Enterprise ** 142
4 Chris Feichter ** Jacs on top ** 141½
5 Chris Feichter ** Mr BH Jac ** 141
6 Rieky Young ** Shamokin ** 140½
7 Eddie Simon(F) ** Sweet talking Lena ** 140
8 Ilan Rosenburg(IR) ** Flashback Maiden ** 137½
Harper Conner(USA) ** Remenic Surprise** 137½
10 ?????????????????? ** ???????????????? ** 137
11 ?????????????????? ** ???????????????? ** 134½
12 Romauld pourd(F) ** HC Docs Tree Pistol ** 134
13 Dennis Roemer ** Dun little Jewel ** 133½
14 Anna Lof(S) ** Bad like I wanna be** 125½

Verde was het super mooie shows en dergelijke

11 de Pierre Luigi Alemando (Italie) Sometimes Smokin Too 1341/2
Heeft er iemand foto's van de Reining gemaakt ?
Groetjes Wendy Lachen