maar ik train ook wel veel met hem. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik train ook wel veel met hem.
) nog altijd van uit dat ruwvoer de basis is en ik dit met krachtvoer aanvul. En niet andersom.
YouthReiner schreef:ik heb zelf deskundig advies gehad van mensen die alles weten over het voeren van paarden en die hebben mij het advies gegeven hem te voeren zoals ik nu doe..
En slobber krijgt hij al 5 jaar achter elkaar.. 
en om de reden die al werd genoemd zou ik wel iets van een kruidenmengsel toevoegen voor de stoffen die je paard nodig heeft naast vezel.
).
ik heb een stuk terug toch ook gezegd dat hij 2x per dag hooi krijgt en buitenkomt?
ik voer hem dit al 2 jaar, en hij loopt er super op, dus ik laat het nog voor een tijdje zo. maar bedankt voor de tips!
YouthReiner schreef:ik volg het advies van de pavo site niet op, ik word gesponsord door havens en daar krijg ik al een paar jaar lang alle informatie etc van.
want de pavo site kent je paard niet, en ik haal mijn voer en advies bij de leverancier hier uit het dorp en die kent mijn paard en gaat ook vaak kijken hoe hij eruit ziet en of hij nog goed loopt etc.
Quartertje schreef:De naam Dodson & Horrell zie ik hier ook voorbij komen. Ik heb eens op de site gekeken, maar er zijn zoveel soorten voer dat ik niet weet welke bij mijn 5 jarige past. Ik rij hem meestal 4x in de week longeer hem 1x per week en heb nog 1x per week les. Hij staat van 9 tot 5 a 6 uur in de wei (korte wei) en heeft snel de neiging om dik te worden. Hij krijgt nu nog maar 2x 1/4 biks per dag en een klein plukje kuil. Hij staat op een pensionstal en helaas kan ik niet voor hooi kiezen. Of ik moet dit natuurlijk zelf kopen.
Francis schreef:Oeh, géén Weight Builder... ik weet het niet meer 100% zeker maar er is een 'gewichts opbouwend' middel (en ik dacht dus Weight Builder) op de markt en dat bevat dierlijke vetten. En dat wil je NIET aan je paard geven, een paard is niet gemaakt om dierlijke bestanddelen te verteren en daar kun je dus spijsverteringsproblemen mee krijgen.
Hou het liever op olie en Splash, jij kunt heel goed rice-bran voeren, da's in Amerika heel veel gebruikt en voor zover ik weet algemeen verkrijgbaar. Ik ben er hier JAAREN naar op zoek geweest maar 't was nooit te koop, ik heb van Mac begrepen dat het sinds kort in Duitsland wel te krijgen is. Maar Rice Bran is dus ook super voor extra gewicht (rice bran zijn dus de vezels van rijst en die bevatten héél veel vetten en is dus puur plantaardig).

; Krijgt nu (heeft wat problemen gehad met bespieringen en drastisch afvallen) 2x per dag; 1/3 kentucky, 1/2 biks zonder haver beide van havens (en soms een handje muesli ofzo)...
, het probleem was ook dat ze heel slecht heeft gegeten de afgelopen 3/4 jaar.
) en ze heeft flink beweging overdag.