[WN] JETALITO JET SET R.I.P.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: JETALITO JET SET R.I.P.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:06

Goh, ik lees dit nu pas en ik ben er een beetje stil van ... Jetalito was toch een toonaangevende hengst in de Nederlandse Paintfokkerij ... Sterkte hoor voor de betrokkenen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:34

Jeetje, wat lees ik nu dan.... Toch wel een ikoon voor de Nederlandse Paint wereld die nu weg gevallen is.
Familie Copinga veel sterkte... hij is nu weer samen met Larissa en leeft voort in zijn nakomelingen.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:45

Jeetje, wat een nieuws... het was een prachtige hengst!
Sterkte voor alle betrokkenen!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:44

lees dit nu pas ivm dat ik zelf ziek ben geweest.
fam. copinga sterkte, en de ned.paintfokkerij ook.

larissa en jetalito jullie zijn weer samen, samen weer genieten.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:52

Wel een heel bijzonder berichtje....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:59

*slik* inderdaad....

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:04

Hier wordt je idd even stil van......

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:07

Knap van je Dylan !!
Dat je de stap neemt en toch een klein beetje hier rond kijkt.
Ook al heb je zelf niets met paarden het maakt niets uit.
Nog steeds STERKTE hoe oud je ook bent het blijft een gemis
Linda

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:10

Ik heb Jetalito 1x in het echt ontmoet. Toen hij bij Willy Sidorak op Stichting de natuurlijke Weg stond.
Wat een mooie en vriendelijke hengst!

Spijtig dat hij er niet meer is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:12

Dylan sterkte met het verlies van je moeder, ik hoop dat je het een plekje hebt kunnen geven...

dat je danste, daar hoef je je niet voor te schamen
ik denk dat je moeder lachend heeft toegekeken van boven

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:13

Het is heel jammer Dylan, dat je na en waarschijnlijk ook door dit dodelijke ongeluk van je moeder met Jetalito geen nader intenstief contact meer met paarden en de paardenwereld hebt gehad. Het was toch iets waar je moeder heel veel mee bezig is geweest, waar ze haar passie en liefde voor voelde. Misschien helpt dit topic je toch wat meer in de paardenwereld te verdiepen, en het hoe en waarom te begrijpen wat haar zo aan de paarden trok.

Het ongeluk zal niemand ooit kunnen verklaren, en je reactie op de begravenis moet je jezelf ook niet verwijten. Jij wist op dat moment ook niet wat het inhield...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:08

Kippevel na het lezen van je berichtje Dylan,
Ik heb je moeder een paar keer ontmoet samen met Jetalito, ze waren een mooi stel, een echt team!
En dat je danste tijdens haar begrafenis, je was nog zo jong, en idd zoals Spatter al zei, ze heeft vast lachend en trots naar je gekeken.
Jetalito en je moeder zijn weer samen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:24

Hallo Dylan, dapper dat je hier even langs komt jongen.
Ik heb je moeder wel een beetje gekend van de wedstrijden vroeger en ze was een graag gezien iemand met hart voor paarden en voor Paints. Ik mocht haar graag en vond Jetalito een geweldig paard.
Dat jullie thuis niet meer zo met paarden bezig zijn geweest daarna kan ik wel begrijpen. Dat geeft ook niet, ik vind het al leuk dat je de moeite neemt om hier binnen te komen. Geeft toch aan dat je ook dat stukje van je moeder wel wilt kennen.
Ik weet zeker dat er wel wat oud gedienden binnen de Paintclub zijn die jouw moeder goed gekend hebben, die je daar meer over willen vertellen, wanneer je daar aan toe bent.

Je hoeft je nergens voor te schamen jongen, als drie jarige weet je niet dat dansen op een begrafenis niet 'hoort'. Maar weetje.. dat is eigenlijk alleen wat ons geleerd wordt. Er zijn ook landen waar ze dat júist wel doen. Daar 'vieren' ze het leven van degenen die ze weg brengen en het feit dat ze die persoon gekend hebben. En dat is eigenlijk wel net zo'n mooie gedachte, vind je ook niet? Dus schaam je er niet voor, maar wees er trots op, dat jij als klein kind, je moeders leven hebt gevierd. En zoals Spatter al zei... je moeder zal lachend toegekeken hebben en trots zijn op je.
Sterkte joh en je bent altijd welkom hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:27

Beste Dylan,

Helaas heb ik je moeder niet gekend, maar na alle hartverwarmende reacties hier, weet ik dat t een bijzondere vrouw moet zijn geweest.

Verder wil ik me aansluiten bij het mooie bericht van Francis, het leven vieren van de mensen die ze weg brengen... mooie gedachte!

Heel veel sterkte.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:20

Dylan, ook ik heb kippenvel na het lezen van je berichtje.
Ik heb je moeder ook gekend, niet heel goed, maar we hebben vaak tegen elkaar gereden op wedstrijden.
Ik vond haar met Jetalito altijd een hele mooie combinatie.

En wat betreft dat dansen op de begravenis sluit ik me helemaal aan bij Francis.

Het gemis zal voor jou nog steeds enorm zijn.
Maar het lijkt me ook heel bijzonder om op deze manier nog wat dingen over je moeder, en haar liefde voor de paarden, te weten te komen.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:10

Ik heb Jetalito 1x ontmoet bij Leo Copinga, een aantal weken voor zijn dood. Zijn prachtige blauwe ogen maakten indruk op mij, hij kwam heel vriendelijk over. En hier lees ik nu het, toch wel wat mysterieuse, verhaal achter deze hengst en Larissa Dumont. Ongelooflijk!

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:47

Hoi Dylan ,
ik heb je moeder heel goed gekend .
Heb je een mail gestuurd .

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 01:26

hoi dylan.
ik heb jou gemaild.

ik heb zelfs de overlijdensavertentie nog....

nogmaals ik sluit mij bij de rest aan....

sterkte nog dylan, hopelijk kkom je keer op paintshow kijkje nemen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:30

wauw Dylan!

Ik heb net de naam gegoogled en kwam inderdaad een bericht tegen over het ongeluk. wat een horror verhaal!

Ik snap eerlijk gezegt ook niet zo heel goed waarom de hengst toen niet is afgemaakt.
Toch apart dat er nog zoveel mensen zijn die rouwen om zijn dood. ik weet niet hoe hij na die tijd was maar ik zou zo'n paard nooit meer kunnen vertrouwen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:48

Pienb schreef:
wauw Dylan!

Ik heb net de naam gegoogled en kwam inderdaad een bericht tegen over het ongeluk. wat een horror verhaal!

Ik snap eerlijk gezegt ook niet zo heel goed waarom de hengst toen niet is afgemaakt.
Toch apart dat er nog zoveel mensen zijn die rouwen om zijn dood. ik weet niet hoe hij na die tijd was maar ik zou zo'n paard nooit meer kunnen vertrouwen.

Wil je aub wel even goed inlezen voordat je dit soort berichten plaatst in een dergelijk emotioneel topic??

Hier een link naar een bespreking op bokt (vrij eenvoudig te vinden via google..) [PP] Hoe is het eigenlijk afgelopen met ...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:55

Plien, wil je hier alsjeblieft geen domme uitspraken over toedracht of Jetalito maken. Als je niet weet waar het over gaat, ga dan geen dingen roepen waarvan je niet weet of ze kloppen.
Er is heel veel sensatiepers geweest rond het voorval die een totaal verkeerd beeld neer gezet hebben, wat destijds al pijnlijk genoeg was voor alle betrokkenen.
Dat jij daar nu nog een keer overheen gaat is alles behalve tactvol. Niet naar de nabestaanden van Larissa toe, maar ook niet naar de eigenaren van Jetalito.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:08

ben het met jouw eens francis en troi.
niet oordelen over het ongeval, wij zijn er niet bij geweest.
gelukkig niet.

ik ken nakomelingen van jetalito die super zijn, en jet zelf ook.
wat er toen gebeurt is is gewoonweg een raadsel.
als jet niet te vertrouwen was, wou niemand een dekking van hem of een kind.

ik heb zelf een pony waar iemand ook mee verongelukt is.
ik heb dikke schik met hem en nog nooit ervan afgevallen.
rara hoe kan dat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 02:56

Pienb schreef:
wauw Dylan!

Gelukkig zijn er mensen die door het sensatiebericht van de pers heen kunnen kijken en het dier NIET hebben laten afmaken.
Hoe de exacte toedracht is geweest weet niemand. En omdat je perse een schuldige aan moet wijzen was het dier de dupe ervan geweest?
Ik ben blij dat ze in dit geval het dier het voordeel van de twijfel hebben gegeven.
God weet dat er genoeg mensen zijn die onschuldig veroordeeld zijn en zelfs het leven hebben moeten laten bij "voorbeeldprocessen" omdat er zonodig een schuldige aangewezen moest worden. Ik ben blij dat deze hengst daar niet onder gevallen is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:44

ik heb nooit gezegt dat tact mijn sterkste punt is maar laten we wel even lekker vriendelijk blijven aub.

het spijt me dat ik geen 2daags forensisch onderzoek over alle artikelen heb gedaan voor het plaatsen van mijn reactie.
dat kun je ook normaal aangeven.

over tact gesproken....
de hengst ophemelen die (waarschijnlijk) verantwoordelijk is voor de dood van zijn moeder naar Dylan toe vind ik niet echt tactvol maar goed....

laten we elkaar niet gaan aanvallen hier, is nergens voor nodig.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:17

Je hebt dus toch niet goed gelezen, de hengst was juist hoogstwaarschijnlijk (volgens betrokkenen zelfs zeker weten) níet verantwoordelijk voor de dood van Larissa. Te Telegraaf heeft er (zoals gewoonlijk) een vreselijk sensatieverhaal van gemaakt wat ze uiteindelijk hebben moeten rectificeren ook. Het was een tragisch maar stom ongeluk.
Tenzij je het een paard kwalijk gaat nemen dat hij schrikt. Tja, dan kunnen we allemaal wel stoppen met rijden, want dan is elk paard onbetrouwbaar.
Larissa was stapelgek met Jetalito en ik weet behoorlijk zeker dat ze dit soort berichten over haar paard ook helemáál niet leuk zou vinden. Dat zelfde geldt trouwens voor de familie Copinga.
Misschien gewoon een beetje respect voor de doden, mens én paard, en voor hun nabestaanden?