Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoyRider schreef:Maar dan vraag ik me toch af, als we het met dit fenomeen kunnen vergelijken: het buurpaardje krijgt echt niks gedaan bij de andere paarden, behalve dat ze geirriteerd wegrennen. Mijn paard krijgt wel respect, in mijn ogen hoorDie straalt rust uit en wordt nooit lastig gevallen, ze hoeft niks te doen om de anderen bij een hek of eten weg te krijgen: ze gaan gewoon. Maar zou een wannabee-baasjesmens, zoals jij denkt dat Clinton is, in staat zijn een paard dit te laten doen. Want ik weet zeker dat een wannabee-baasjespaard het niet voor elkaar zou krijgen
Maar daar wordt aan gewerkt.
Cassidy schreef:Het paard is los, en kan de benen nemen als hij dat wil. En toch kiest het er voor om bij hem te blijven.
Cassidy schreef:Het paard is los, en kan de benen nemen als hij dat wil. En toch kiest het er voor om bij hem te blijven.
Leuk om het hier over te hebben!
Maar het kan nog altijd beter
Waratje schreef:Bij het filmpje van Clinton mis ik het "samen" gevoel heel erg en daarbij loopt het paard ook nog eens prut.

storrum schreef:Ik zie het nut er niet zo van in, vind het meer circus. Misschien leuk als je tijd te veel hebt. Als mensen bij ons om een paard komen, vragen ze nooit naar ééntje die dit soort dingen doet
storrum schreef:Waratje schreef:Bij het filmpje van Clinton mis ik het "samen" gevoel heel erg en daarbij loopt het paard ook nog eens prut.
Ik vind het paard van Wim anders een echte "aardappelstamper"![]()
(maar ja, ik hou nu eenmaal van QH's)
) Splash schreef:<knip>
Maar ook nog even over de gangen van Mindy.....dat korte en vlakke zit toch ook een beetje in een quarter.
sonita schreef:wat een walgelijk domme one liner.
clintons training is voornamelijk voor mensen die met hun paard lekker in het weekeind iets willen doen,en er op een goede en duidelijke manier meer controle op willen hebben.
er zijn namelijk heel veel mensen over de hele wereld, die een probleem hebben door onervarenheid en angst,met de training van clinton verkrijgen dit soort mensen vertrouwen in, en een band met hun paard, zo dat ze op maandag weer zonder kleerschuren naar hun werk kunnen.
dus al de super trainers hier op bokt hebben er dus geen belang bij om zijn dvd s te kopen.
Splash schreef:@Waratje:
Oeh, laat hem dat niet horen die vergelijking met Parelli.
) zal ik het hem gerust in zijn gezicht zeggen......
Splash schreef:Ik ben ook absoluut geen Parelli fan. Ook niet mijn ding dus en de methode van Clinton kun je daar ook niet mee vergelijken. Ik ben naar een clinic van 1 van de aanhangers van Parelli geweest (met paard) en daarna meteen daarvan afgezien. Al die 'games'....allemaal te langdradig voor mij en te 'whisperer' achtig. Met Clinton heb ik dat gevoel helemaal niet.
Gehoorzaamheid kun je trouwens alleen verkrijgen van een paard die respect voor je heeft.
Splash schreef:Ik heb trouwens vandaag pas het filmpje kunnen bekijken op mijn werk (thuis te langzame internet verbinding).
Van het eerste gedeelte kreeg ik echt kippenvel. Vind het ook helemaal geen ingestudeerd stukje en zie alleen een paard dat graag voor en met Clinton samen werkt.
Het tweede gedeelte ben ik zelf ook niet helemaal kapot van. De gangen van Mindy zijn hier wat gespannen en kort en naar mijn mening rijdt hij met te korte teugels. Op deze manier vind ik het meer op dressuur lijken. Dan kijk ik liever naar een bridleless reining pattern van Stacy Westfall!! (Ook een absolute favoriet van mij).
Maar ook nog even over de gangen van Mindy.....dat korte en vlakke zit toch ook een beetje in een quarter.
Splash schreef:@ikke: Waar slaat die opmerking op. Ik kan dus niet rijden? Basseer je dat op 1 opmerking die ik maak? Je kent me niet eens en hebt mij nooit zien rijden. Dit neem ik zeer persoonlijk want ik denk dat ik best kan rijden.
Splash schreef:Ik let juist zelf heel erg op de gangen van een paard. Dat zo ruim mogelijk blijven en soepel etc.
De opmerking over de vlakke en korte gangen is meer in vergelijking met bijv. een KWPN'er. Een fjord en een haflinger bijv hebben ook andere gangen als andere rassen. Zo ook de quarter. Maar ook hier zit verschil tussen de quarters onderling. Ligt er maar net aan hoe en waarvoor ze gefokt zijn. Een reining gefokt paard loopt heel anders dan een pleasure gefokt paard. Meestal is het idd een rijtechnische fout van de ruiter, vooral met het oog op de korte gangen.
Maar goed, bedankt voor je leuke opmerking.
Waratje schreef:Als ik kijk naar de bouw van Mindy zie ik geen enkele fysieke reden waarom ze zulke krabbelgangen laat zien, ze is niet in de verste verten vergelijkbaar met een haltergefokt paard. Ik ben niet precies thuis in de verschillende lijnen, maar de quarters die ik tot nu toe heb gezien hadden, buiten de ruiter, geen beperking om meer ruimte te maken in de gangen. Dat de ruiters het bijna allemaal onmogelijk maken voor het paard, is niet de fout van het paard en al zeker niet de bouw van het paard.
Splash schreef:Maar ook nog even over de gangen van Mindy.....dat korte en vlakke zit toch ook een beetje in een quarter.