Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) wel gelijk hebt. Maar zoals in mijn geval is Escala mijn eerste paardje (arabier) en ze is voor mij dus eecht een leerpaard, met haar moet ik leren rijden, niet streven naar wedstrijden denk ik...maar ja, ik (als emotioneel "watje" zijnde kan het natuurlijk nooit opbrengen om mijn puk ooit nog weg te doen hoor! Dus of die wedstrijden er ooit komen met een ander paard...
Hmmm, misschien als ik ergens een geldboompje vind, maar goed, ik streef er dus wel na om ook wel echt zo veel mogelijk te leren/trainen en van daar uit zie ik dan wel waar het schip strand...Als het ooit van wedstrijden komt omdat ik die goede trainer die mij met mijn leer/recreatiepaard de kneepjes van het rijden wil leren, super! Maar als dat niet gebeurt heb ik er ongetwijfeld nog evenveel plezier in en dan blijf ik toch gewoon lekker dromen...maar het plezier weegt voor mij toch wel het zwaarst.

Foutje...maar wie vertelt mij wat meer over deze ruiters? Waar komen ze vandaan en in welke tak van de sport zijn ze zelf actief? (Laatste geldt wmb alleen voor M.Depauw geloof ik, das een allround trainer zei je toch?)Zijn het ruiters die ook wel eens wedstrijden hebben gestart in Nederland? Het is toch eigenlijk jammer (vind ik dan) dat de westernsport nog zo (betrekkelijk) weinig publiciteit heeft hier, ik merk dat ik toch vrij weinig ruiters ken behalve dan degene die hier in Nederland presteren/gepresteerd hebben en de echte "grote"...(lees: John Slack, Todd Bergen, Tim McQuay, Doug Milholland etc. etc. etc. Ik heb trouwens een errug goed boek met een grappige inleiding mbt Doug...leuk...)
. Mijn trainer is absoluut paardvriendelijk, moet de centen er ook mee verdienen (handel) maar stelt toch het welzijn van de paarden boven prestatie!!! Dat zijn in mijn ogen zeeeeer belangrijke zaken! Ik noem verder geen namen, de meesten van jullie weten wie ik bedoel, zijn er nog nieuwsgierigen onder jullie, laat dan een pb achter of mail me.
die hun paarden ff aan het voorbereiden waren voor de wedstrijd de volgende dag......walgelijk!!!!!Het zal de slaapkoorts wel zijn geweest die hen extreem onredelijk maakte ten opzichte van de paarden. Het was hard, grof geram en gepluk...neeeeee, niet mijn manier van rijden. Enkele van deze ruiters geven veelvuldig les in Ned. auwwwwww. Ik denk dan wel eens bij mezelf, geven deze mensen echt wel om paarden?? De paarden verzorgen ze niet eens zelf, na de proef jumpen ze eraf en de grooms doen de rest!!!! Deze 'trainers' staan in mijn zwarte boekje, ergens diep in mijn grijze massa opgeslagen....de meeste namen ken ik niet eens uit mijn hoofd, maar hun gezichten en rijwijze vergeet ik noooooit meer!!!! -Karen-