[WN] QH scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: QH scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:57

Dan moet je het ook voordoen............

Enne, mijn pony heeft behaarde benen, net als een Fries, maar nog NOOIT Mok gehad. Heb hem 5,5 jaar en staat veel buiten, ook in modder ed.......En, ja hij rolt en bij hem zit modder altijd overal......

Onze shet hebben we al 7,5 jaar zelfde verhaal! NOOIT mok en houdt ook van rollen...

Of we het hebben voor gedaan, hou ik even voor me.......Ging hier niet om mij...........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:07

*ziet Vera het rollen aan Bambie voordoen* ROFL

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:08

Ik heb tegen mijn zoontje gezegd ga maar even liggen rollen, hahahaha

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:41

dit is ook bij ieder paard verschillend of het helpt voor mok om voetjes op te scheren.....
mijn paint krijgt gelijk mok als ik de voetjes lang laat. Ik scheer ze elk jaar 2 x op en hij heeft sinds dien geen mok meer gehad!!! : Go jij! Go jij!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:13

Francis schreef:
Mok ontstaat door bacterien, schimmels, mijten en/of vuil, vaak een combinatie van deze factoren..

Wij hebben idd een aantal merries die 's zomers, met het mooiste weer, dag en nacht in het land, geen lang gras, absoluut geen vuil en/of modder, ineens.... mok hebben. Ennuh.... nooit een scheerapparaat van dichtbij gezien.
Goh, die paarden toch, die houden ons elke keer weer voor de gek.... Slapen

ps.... het zijn wel alleen de 'witte benen' merries.

Ik heb trouwens NIETS tegen scheren van wat dan ook bij paarden. En ook onze paarden hebben nooit wondjes, maar wij hebben dan ook alleen maar hele slimme paarden Haha!

Alleen bij mensen vind ik het scheren van... - in allerlei vormen - een beetje ziekelijk worden Clown

Ik wil alleen maar zeggen: "Dierenmishandeling" ?
Bekijk mijn onderschrift eens, of ga eens kijken op PETA bijvoorbeeld...
Volgens mij is er nog veel werk aan de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:32

Storrum dat is er zeker! Wil echter niet zeggen dat andere dingen minder belangrijk zijn! Knipoog

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:16

Ik meldde het alleen dat in Duitsland erop gecontroleerd wordt. Bij het EK kreeg je een rode of groene stip op je startnummer, afhankelijk of je wel of niet de tastharen geschoren had. Als buitenlander had een rode stip geen consequenties omdat het in het land van herkomst toegestaan was. Voor de Duitsers had het volgens mij wel consequenties.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:02

Ach, ik heb mijn paard al 13 jaar....met uitgeschoren kootjes nog nooit mok gehad Haha!
Dus dat het juist komt door uitscheren is ook niet zo. Hij staat ook in de blubberpaddock buiten een aantal uurtjes per dag en geen last.
Verder vind ik het beter dat mijn paard ze manen en staart meteen uit de klit zijn zonder dat ik eraan hoef te borstelen
Maar goed...alles is al uitgelegd hier en deze discussie komt toh geen eind aan.

Verschillende mensen en verschillende ideetjes.
Wel zo menselijk en tenslotte.... anders zien al die paarden er hetzelfde uit, ook zo saai Haha!
En zijn we gauw uitgekwekt hier....
succes met de verdere discussie,,

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:30

storrum schreef:
Francis schreef:
Mok ontstaat door bacterien, schimmels, mijten en/of vuil, vaak een combinatie van deze factoren..

Wij hebben idd een aantal merries die 's zomers, met het mooiste weer, dag en nacht in het land, geen lang gras, absoluut geen vuil en/of modder, ineens.... mok hebben. Ennuh.... nooit een scheerapparaat van dichtbij gezien.
Goh, die paarden toch, die houden ons elke keer weer voor de gek.... Slapen

ps.... het zijn wel alleen de 'witte benen' merries.

Mijn pony met (ongeschoren) witte benen heeft ook in de zomer mok gehad. Waarschijnlijk is het zonnebrand, waar een bacterie inkomt. Als hij in de modder staat heeft hij er geen last van. Sinds ik zijn benen insmeer met sudocrem of zonnebrandcreme heeft hij het niet meer gehad.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 03:45

Mijn paarden staan dag en nacht buiten (behalve als het echt k*t weer is blijven ze wel eens binnen). Vandaar geen dekens want dat is gewoon niet te doen met paarden die voornamelijk 24/7 buiten staan. Dat betekend dus ook dat ik niet kan scheren en ik dus met die lange wintervacht zit. Ik show op het moment niet dus dan is het niet zo'n probleem maar volgend jaar zal ik er toch aan moeten geloven. Of op z'n minst vroeg gaan indekken en s'nachts op stal zodat de wintervacht beperkt blijft.
Als ik ze nu in het zweet rijdt krijgen ze gewoon een uurtje een zweetdeken op en dan is het ook goed.
De neus/oog haren knip of scheer ik nooit. Als, dan alleen maar het erge lange eraf. Vind het eigenlijk ook geen gezicht een paard zonder neus/oog haren. Verder knip ik oor haren wel bij maar scheer of knip de oren nooit uit. Houd toch het vuil, vliegen en in dit gebied vooral de teken uit de oren. Daarnaast houd ik de manen lang en uit de klit met cowboy magic. Helaas heb ik een paar weken geleden Jay's manen kort moeten trekken omdat ze het midden stuk eraf geschuurd had en ik het ongelijke gewoon geen gezicht vond. Ook knip en houd ik de bridle path altijd netjes bij.
Ik houd dus van netjes maar niet overdreven.
Kootholtes knip ik niet bij, vooral niet in de winter. Ik denk dat dat toch helpt tegen mok. Alhoewel korte koten sneller drogen. Maar goed, ik heb nog nooit mok problemen gehad bij mijn paarden dus heb me er ook nog nooit in verdiept.

Even een verschil tussen de VS en NL. Hier hoef je echt niet op een halter show te verschijnen als je paard niet tip top getoilleteerd is want daar kijkt de jury toch echt wel naar. Vandaar dat ik dus niet ga halteren hier.

edit:schrijf foutjes

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:28

Vera schreef:
spatter schreef:
el camino ik zou zeggen, koop een barbie paard!

Ooit een Barbie paard gehad? Die hebben geen haar, die zijn helemaal glad en haarloos Clown
Daar valt niks aan te scheren en knippen.... en dat is nu juist zo leuk Ja

ROFL