[WN] wedstrijd Zuidwolde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:42

dat doe ik ook bij deze

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:48

Het zou erg jammer zijn als er nog reglementaire maatregelen genomen zullen worden. Ik denk dat organisaties beter naar de toekomst kunnen kijken en uit het gebeurde lering trekken.

Stasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:16

Heel triest, die hetze tegen Regina. Welke belangen spelen hier mee, vraag ik mij af? O, er staat dus al iemand anders klaar om in Zuidwolde wedstrijden te organiseren. Is dat het? Rieky Young zegt in de laatste Hoefslag dat de westernsport niet verder komt omdat de topsport in kampen is verdeeld. Nou, niet alleen de topsport, blijkbaar. Er is toch meer dan voldoende ruimte voor veel meer wedstrijden en laten we elk initiatief op dat gebied toejuichen in plaats van mensen zo flauw af te katten.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:23

En als bijvoorbeeld een Gerrie Bijsterbos mee zou rijden op het NK van de NQHA terwijl zij showmanager is, dan zou het ook ok zijn??
Nou sorry, maar dan zou heel westernrijdend Nederland over haar heen vallen. Omdat er in het Noorden toevallig wat minder wedstrijden te rijden zijn, dit soort dingen toestaan is wel een beetje met verschillende maten meten, toch??
Dan maar iets verder rijden voor een eerlijke wedstrijd.

En volgens mij kunnen verschillende personen best op een manege wedstrijden organiseren. Dressuurwedstrijden bijvoorbeeld worden ook door verschillende clubs op een manege georganiseerd. Waarom zou dat met het westernrijden dan niet kunnen Verward
En misschien zijn er dan bepaalde mensen die dan hun ogen open gaan doen, die zien dat er verschillende manieren van wedstrijden organiseren zijn en dat zal voor sommige mensen best leerzaam zijn.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:24

Romkabouter schreef:
Ik ben best normaal hoor Haha!

Ach ja, wat is normaal Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:10

Do not bite the hand that feeds you Mayflower Haha!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 13:29

Stel je nou voor dat het paard van iemand gevallen was en z'n been gebroken had? Of als iemand van z'n paard gevallen was en in het ziekenhuis terechtgekomen was? Waren jullie dan nog zo positief over haar? Ook als je wist dat de wedstrijd niet verzekerd was? Gelukkig is er nix ernstigs gebeurd. Laten we daar in elk geval maar blij om zijn....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:32

Ik weet te weinig van de juridische achtergrond mbt wedstrijden. Zou iemand daar iets over kunnen vertellen.
Ik denk dat de meeste wedstrijdruiters daar niet echt bij stilstaan als ze gaan starten Verward

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:44

In het regelementenboekje van de WRAN kan ik er niets over vinden Verward
Ik dacht dat het daar in stond eerlijk gezegd..

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 09:33

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat de meeste wedstrijdruiters daar niet echt bij stilstaan als ze gaan starten Verward

Ik denk ook niet dat dat nodig moet zijn. Ik vind dat je erop mag vertrouwen dat een wedstrijd netjes en volgens de regels georganiseerd is. Anders moet je dat elke keer gaan controleren voordat je je inschrijft en dat is ook niet te doen. Als we de westernsport meer willen gaan promoten, zullen de wedstrijden toch echt in orde moeten zijn, of niet soms?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:01

Ik zal het ff navragen bij mijn vader, dat van die verzekering. Volgens mij ben je namelijk gewoon WA verzekerd op je eigen verzekering. Updates volgen....

skybandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:53

Ik ben het helemaal eens over alles wat er tot nu toe gezegd is over Zuidwolde, maar moeten we het hoofdstuk nu niet eens een keer afsluiten en Regina de kans gunnen om op een eventuele volgende wedstrijd alles volgens het boekje te doen? Iedereen verdient tenslotte een 2e kans.
Mocht het weer een keer niet volgens de regels gaan (dus starten op een wedstrijd terwijl je zelf eigenlijk, ook al is het dan onder een ander zijn naam, de wedstrijd organiseert) dan moet iemand (een BOKKER) misschien dan ter plekke eens zijn muil opendoen?
Laten we dus nu maar gewoon wachten op de volgende wedstrijd en dan zien we wel weer!
P.s. ik zeg dit niet omdat ik pro Regina ben ofzo, ik vind het ook allemaal een beetje unfair wat ze doet, maar .....

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:38

Rijden doe je op eigen gevaar, ook op wedstrijden.
Op alle inschrijfformulieren staat bovendien de disclaimer. Nu heeft die alleen geen absolute waarde. Maar als je je inschrijft wordt er verzocht je handtekening te zetten onder de disclaimer en daarmee verklaar je dus de voorwaarden die daarin verwoord zijn te accepteren. Op dat ogenblik heeft de disclaimer de juridische waarde wel. Als er dus iets gebeurt, je paard breekt een been en moet ingeslapen worden, kun je daar niemand voor aansprakelijk stellen.
Dat is ook de reden waarom alles op het wedstrijdterrein is opgeruimd en dat er plaatsen zijn waar je absoluut niet met of zonder paard mag komen.
Bij een grote dubbele punten show heb ik het secretariaat verzorgd. De organisatoren zaten niet in het showmanagement. Ik heb de juryleden gevraagd of het nu verboden is of niet, door diegenen die de manege ter beschikking hebben gesteld en de zaken geregeld hebben, dus georganiseerd, of die mee mochten of konden rijden in de show. Het antwoord was eenduidig JA. Zolang zij niet in het officiele showmanagement zitten, wat van te voren dus bekend gegeven moet worden, kunnen zij meerijden. Van de mensen die in het showmanagement zitten, zoals showmanager en secretaris mogen de paarden wel in de show meelopen, maar kunnen dan alleen in de open klassen door iemand anders worden gestart.
Simpel, maar zo zijn de regels.
Door de baan genomen zullen de mensen die betrokken zijn bij het hele gebeuren of het nu officieel is of niet, uit zogenaamd "fatsoen" niet zelf meerijden. Als het wel een keertje gebeurt denk ik dat iemand er niet op aangekeken moet worden. Er zijn te weinig wedstrijden hier in het Noorden en altijd dezelfde die vaak heel ondankbare taak op zich nemen toch wat van de grond te krijgen, soms ook een heel enkel keertje meedoen aan een wedstrijd omdat ze anders nooit de kans krijgen.
Daar zou men dus voor die ene keer zeker niet over moeten vallen, vooral al niet omdat het gewoon toegestaan is.
Hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gebracht in deze discussie.
Groetjes allemaal. Schijnheilig

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 03:11

farichta"]
[quote="Cer schreef:
Verder ben je ook prof als je een paard rijd wat niet op je eigen naam geregistreerd staat.

Dit is bij bijvoorbeeld de AQHA e.d. wel zo, maar volgens mijn informatie (mondeling verkregen op een clinic!), bij de WRAN niet.

Correct me if I'm wrong...

Ik kan me wel voorstellen dat als je organiseert en je dus zo dicht bij huis een wedstrijd kan rijden, dat je dat dan ook wilt doen. Het zou met de kattenshows een mooie boel worden dan, als diegenen die de boel organiseren, opbouwen en naderhand jouw troep opruimen zelf niet mee mogen doen. Ik denk dat je dan gauw van je vrijwilligers af bent... Verward

=^.,.^=
[/quote]
Bij de WRAN is het wel degelijk de regel dat als je op wat voor manier dan ook geld verdiend in de paarden branche je te boek komt als prof. ze gaan alleen niet zover dat als je b.v. paardenslager bent (zoals bij de AQHA ) je ook prof . moet starten. Zolang als je maar onder een bepaalt bedrag blijft met je verdienste of een beroep uitoefend als soort van Slager, Hoefsmid of iets in die geest en dat kan aantonen komt het bij de WRAN al gauw goed.

Vooral als je de nieuwe regels kent.....
Vanaf 2003 is iedereen prof. behalve als je kan aantonen dat dit niet het geval is bijv. als je nog geen punten hebt behaalt in de beginners klasse en je verdiend geen geld in het paarden bedrijf ben je beginner

Als je wel al punten behaald hebt of als je al een keer het N.K. hebt meegedaan ben je amateur

De exacte regels staan duidelijk beschreven in het WRAN regelenmentenboek dus lid worden van de WRAN heeft waarde
al is het alleen maar van SAMEN STAAN WE STERK
geef de WRAN een kans

dus REGINA is wel zeker fout door mee te rijden op haar eigen wedstrijd want een ieder kan uitrekenen wat zij overhoud na zo'n dagje

ze heeft ook een officieele waarschuwing gehad van de WRAN

Vrijwilligers zijn geen showmanager of organisator
Laatst bijgewerkt door Spotty op 24-01-03 03:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 03:37

Stasia schreef:
Heel triest, die hetze tegen Regina. Welke belangen spelen hier mee, vraag ik mij af? O, er staat dus al iemand anders klaar om in Zuidwolde wedstrijden te organiseren. Is dat het? Rieky Young zegt in de laatste Hoefslag dat de westernsport niet verder komt omdat de topsport in kampen is verdeeld. Nou, niet alleen de topsport, blijkbaar. Er is toch meer dan voldoende ruimte voor veel meer wedstrijden en laten we elk initiatief op dat gebied toejuichen in plaats van mensen zo flauw af te katten.

Ik ben die andere organisator en ben het niet met je eens, want als ik zelf een wedstrijd via de regels uitschrijf kan ik niet meedoen dus ik heb graag dat regina wedstrijden organiseerd want ik wil ook mijn punten halen net als iedereen.
Ik heb Regina ook al meerdere keren aangesproken op het meerijden van eigen wedstrijden, en ik weet dat ik niet de enige ben, maar ze blijft op één of andere manier haar eigen regels houden.

We hebben zo'n 18 jaar geleden gevochten om de regelementen voor western rijden in nederland er door te krijgen, dus organiseer dan ook via die regels waar je voor staat anders word de western sport nooit serieus genomen.

verder hoop ik alleen maar dat Regina haar lesje heeft geleerd maar toch ook dat zij wedstrijden blijft organiseren...(maar dan via de regels)

J.A.Theebe JAT Flying Horseman Stables Zuidwolde

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 07:29

hoe kom je aan het nieuwe regelementen boekje?
ik heb nog steeds een boekje van 2001.
en die is verouderd.

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:57

Jos schreef:
hoe kom je aan het nieuwe regelementen boekje?
ik heb nog steeds een boekje van 2001.
en die is verouderd.

Ik heb afgelopen week nog contact gehad met de WRAN waar mij belooft is dat het nieuwe regelementen boekje onderweg is naar de leden (zie ook laatste whw.......