[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:16

Nou misschien wel blauwe spijkerboeken met zwarte of witte blousen of zo

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:24

Ik kijk het allemaal maar eventjes aan.. ik neem aan dat het bestuur toch wel een beetje weet wat ze aan het doen zijn.. En zo niet kun je altijd nog roepen dat jij het wel wist!

Er zijn meer klachten bij de KNHS, misshcien is het clubje westernruiters de druppel die de emmer doet overvloeien en pakt de KNHS zichzelf aan. ( ja ik ben een naief wicht.)

Ik vond het wel 'vervelend' dat de paint, de QH en appies en arabs een eigen 'cluppie' hebben en dat die dan óók nog bij de WRAN kunnen starten. IMO maken dan toch nog steeds de niet western rassen minder kans. ( jaja zou niet moeten en jury en bla bla, probeer zelf maar een een QH en een tinker in dezelfde pleasure klasse te jureren! Trail is nog te doen..)

Dat gaat denk ik wel minder worden nu...

Ik zie wel..

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:21

Citaat:
Magicjoy, wat voor kledingeisen zouden ze willen opleggen dan

Bij de endurance hebben ze het aardig in kunnen houden, we hoeven alleen maar op te letten dat we een shirt aanhebben met mouw (fijn als je zes uur op je paard zit met 30 graden, dan wil je best een mouwloos shirt, maargoed, alla, en benen bedekkende broek Gestoord ) maar het liefst hadden ze het anders gezien. OOk hadden ze al een lijst met bv bitten klaar die we mochten gebruiken, terwijl ruim de helft van de enduranceruiters bitloos/hackamore rijdt.

Maargoed, ik spreek dus vanuit endurance-ervaring, dus ik weet niet hoe het met jullie regels zit. Het gaat mij er gewoon om dat ik moedeloos word van het feit dat ze proberen alle ruiters te verplichten te rijden als dressuurruiters en dus regels door de strot aan het duwen zijn. Misschien moeten we als zowel western als endurance een vuist maken tegen de KNHS om ons in onze waarde te laten....

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:39

Sonja schreef:
Magicjoy, wat voor kledingeisen zouden ze willen opleggen dan Verward

he bah Boos! misschien moeten we straks wel wat aan onder onze chaps Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:40

Nagelbijten / Gniffelen

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:40

een string? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:41

Maar je weet 't he, WEL in dezelfde kleur als je chaps anders lijkt het net of je 'n hele dikke reet hebt Haha!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:42

Sonja schreef:
Maar je weet 't he, WEL in dezelfde kleur als je chaps anders lijkt het net of je 'n hele dikke reet hebt Haha!
ROFL

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:09

Oh ja.. die lange mouwen als de mussen dood van het dak vallen. Typisch dressuurregels. Die bitten ook. Ze willen bijvoorbeeld geen bitten met twee soorten metaal. Zou heel slecht zijn Ja
Grote wielsporen ook trouwens. En zo kan ik nog wel een paar dingetjes bedenken... vanaf de Z pas met stang rijden.. mag je straks pas met bit rijden vanaf level 1 Haha! Haha!.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:10

Jos schreef:
he bah Boos! misschien moeten we straks wel wat aan onder onze chaps Haha!

Eindelijk een reden gevonden om naar de ALV te gaan.........ik zal tegen stemmen! Cool

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:54

Hier nog een WRAN lid.. Als iemand nog een stem wil hebben aangezien ik niet naar de alv kan/ga kan die persoon de mijne er ook bij krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:58

Ik heb nog wel ruimte voor een stem extra Lotte. Moet je alleen wel even duidelijk aangeven waar je wilt dat ik op stem voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:02

Maar is er al een lijst waarover gestemt gaat worden? Kan het niet vinden nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:23

Nee Niels, de agenda is nog niet definitief, want leden kunnen tot 48 uur voor de vergadering onderwerpen aandragen. En daar kunnen gerust doublures in zitten, die worden er door het secretariaat wel uitgepikt. Dus hou je vooral niet in met onderwerpen aan (laten!) dragen!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:59

Het grrotste probleem in aansluiting bij de KNHS zit niet bij de kledingvoorschriften, maar het beleid van de KNHS zelf.

De KNHS wil graag alles inlijven, naar schijnt dat het ministerie dat graag wil.

Ik ben endurance lid, rijd endurance en organiseer endurance wedstrijd. In al die jaren dat NL endurance kent worden de wedstrijden georganiseerd onde de vlag van de vereniging (Voorheen DER, nu KNHS-EV) Voor seizoen 2008 mogen de wedstrijden niet meer onder KNHS-EV vlag worden georganiseerd, maar moeten alle wedstrijden stichtingen of verenigingen worden. De KNHS-EV mag alleen nog maar een belangenbehartiger zijn voor de RIJDENDE leden. Ik weet niet precies hoe dat dan allemaal gaat met afdrachten naar de KNHS toe, maar mij lijkt het voor de KNHS lekker veel meer geld opleveren.

Ik denk dat het tijd wordt dat het NMA eens gaatr kijken naar het rijlen en zeilen van de KNHS, of dat er een soort Routemobiel komt als tegenhanger van de KNHS.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:01

dapperdier schreef:
IMO maken dan toch nog steeds de niet western rassen minder kans. ( jaja zou niet moeten en jury en bla bla, probeer zelf maar een een QH en een tinker in dezelfde pleasure klasse te jureren! Trail is nog te doen..)

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:04

Als dat zo was dan had ik met mijn fjord niet zoveel gewonnen. En Rob en Sandra met hun tinker ook niet. Of wat dacht je van Marja en Liesbeth met hun haflingers?
De keren dat iemand met een QPA-paard boven me eindigden hadden ze gewoon beter gereden dan ik. Zo simpel is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:22

Bedankt sonja. Misschien komt het wel op het forum.

DD: Ik denk niet dat jury's koudbloeden anders beoordelen dan andere paarden. Ik heb alleen met mijn tinker bij de beginners gestart, maar ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat ik benadeeld werd.
Of ik reed goed en ik kreeg daar de punten voor (en ik heb ook aardig wat q/p eruit gereden.
Of het ging slecht en daar was de plaatsing dan ook naar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:40

Arnoud schreef:
De KNHS wil graag alles inlijven, naar schijnt dat het ministerie dat graag wil.
En dát is dus niet waar. De regering ziet graag één gesprekspartner, maar legt niemand dwingend op dat men zich aan móet sluiten.
Misschien dat de KNHS dit als zodanig graag uitdraagt om haar eigen positie te versterken c.q. minder weerstand verwacht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:41

nielsd schreef:
DD: Ik denk niet dat jury's koudbloeden anders beoordelen dan andere paarden. .

Waar zeg ik dat ???

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:25

Zou kunnen DubbelDun. Feit is wel dat staks alles door KNHS ingelijfd is. Zo heb ik nl ook gehoord dat NVVR ook bij de KNHS (gaat) hoort (horen)

Als de western ook gaat, dan zou dat betekenen dat geen enkele ruiter nog keuze heeft. Of je rijd wedstrijden en hoort bij de KNHS met haar dure afdrachten en startkaarten etc. Of je hoort nergens bij, maar kan/mag ook nergens aan meedoen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:49

Ja, de KNHS gaat dan de KNVB achterna Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:51

DubbelDun schreef:
nielsd schreef:
DD: Ik denk niet dat jury's koudbloeden anders beoordelen dan andere paarden. .

Waar zeg ik dat ???

Dapperdier Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:53

@nielsd: Aha... ons niet door elkaar gaan gooien hè Haha!
Voor je het weet wordt mij weer iets kwalijk genomen Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:02

Arnoud schreef:
Als de western ook gaat, dan zou dat betekenen dat geen enkele ruiter nog keuze heeft. Of je rijd wedstrijden en hoort bij de KNHS met haar dure afdrachten en startkaarten etc. Of je hoort nergens bij, maar kan/mag ook nergens aan meedoen.

Nounou zo erg is het niet
Je hebt de rassen verenigingen nog en de nrha of de nsba
Dus niet alles is verloren