Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kaatje77 schreef:Natuurlijk zou je dat kunnen doen, maar hiermee beneem je flink wat mensen de enige kans om wedstrijd te rijden. En dat kan nooit de bedoeling zijn.... kun je de WRAN tegenhouden door spontaan niet te starten in een bepaalde klasse omdat er een cap-verplichting is?
Daar doelde ik op met het openen van dit topic.
Begrijp me niet verkeerd, het is maar net hoe je het opvat, maar ik las in veel topics dat sommige westernruiters niet starten als er een capverplichting is.

PlukenKrul schreef:Romkabouter je "attitude" stoort niet alleen de TS, maar ook mij.

PlukenKrul schreef:Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat dit bij western niet verboden is/was. In mijn ogen is de verplichting alleen maar positief. Dat het niet mooi bij je westernkleding zou staan is de domste drogreden die ik ooit gehoord heb.

PlukenKrul schreef:Dat mensen het dan uit ijdelheid niet dragen kan er bij mij niet in. Het mag dan een "reden" zijn, het is en blijft D O M.
PlukenKrul schreef:Nu krijg ik alle niet-cap-dragende mensen over me heen, maar dat kan me vrij weinig schelen. Ik zeg dit uit je eigen bestwil, en als dat er bij jou niet in gaat: so be it.

PlukenKrul schreef:En verder doet mij dit altijd aan Barmat's topic denken. Ik zou die eens lezen als ik jou was Romkabouter. Maar waarschijnlijk doet dat je mening toch niet veranderen, aangezien je volgens mij vrij koppig vastberaden bent met je standpunt.

Lutine schreef:Ale bokkers nog aan toe: Jullie dragen natuurlijk ook nooit een gordel in de auto? Dat moest eerst strafbaar worden voordat het een beetje werd opgevolgd! En dat alleen voor je eigen veiligheid!
kaatje77 schreef:Maar nu nog eens, kun je de WRAN tegenhouden door spontaan niet te starten in een bepaalde klasse omdat er een cap-verplichting is?
Daar doelde ik op met het openen van dit topic.
Begrijp me niet verkeerd, het is maar net hoe je het opvat, maar ik las in veel topics dat sommige westernruiters niet starten als er een capverplichting is.
Waarom is mijn vraag.

Lutine schreef:Ale bokkers nog aan toe: Jullie dragen natuurlijk ook nooit een gordel in de auto? Dat moest eerst strafbaar worden voordat het een beetje werd opgevolgd! En dat alleen voor je eigen veiligheid!
Ik ben zelf een westernruiter en heb eerst ook geprutteld toen ik een cap moest gaan dragen. Ik had ook zo'n potje waar een hoed op past (ik heb zo'n klein hoofd dat er zelfs een leuke pet op past!) maar die zijn niet goedgekeurd dus ja.... werd niet geaccepteerd.
De oplossing: PIMP JE CAP!! Ik heb een goedkope, gladde cap gekocht, kunststofprimer er op en verven (of spuiten) maar in je favorite kleur, met je favoriete afbeeldingen: amerkaanse vlag of zo. Voor ons hoeft hij niet nietjes zwart of donkerblauw of zo te zijn............................... :

kaatje77 schreef:Oké, helder
En ja, dat vind ik idd vreemd, dat de ene met en de ander zonder cap mag/ moet worden verreden.

Paintless schreef:je kan wel naar de ALV gaan om tegen te stemmen maar dit onderwerp komt er niet in voor. dat heeft onze lieve voorzitten 15 okt ook duidelijk geschreven dat het met de ALV niet behandeld word. dus tegen stemmen heeft geen ene zin. was trouwens al gedaan, en toch hebben ze het er door gedrukt.
Citaat:WRANsite:Dit besluit zal niet in stemming gebracht worden op de ALV van 2008, en eventuele aanvulling omtrent de CAP verplichting ook niet.
Citaat:15-Okt-2007 Aanvulling omtrent veiligheids-cap gebruik Westernsport.
Alles samengevat komt het er op neer dat tot aan de intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008) dat het dragen van de cap tot en met L3 verplicht gesteld wordt, en vrij is voor die ruiters die uitkomen in de zwaarste klassen Western L1 en L2. De verplichting tot het dragen van een cap blijft ten alle tijden gehandhaafd voor ruiters jonger dan 14 jaar en/of wanneer de ruiter niet op een eigen paard uitkomt.
(of wanneer de ruiter niet op een eigen paard uitkomt)
Dit staat los van de L1 of L2 ruiter die professioneel het paard uitbrengt van een ander.
Het Wran bestuur blijft van mening dat de regel tot 14 jaar voor het dragen van een cap, niet in stemming gebracht wordt op de leden vergadering van 02-Mrt-2008, dit nogmaals omtrent de risicoaanvaarding die dit met zich meebrengt.
Tot de ALV van 02-Mrt-2008 zal het WRAN bestuur zich confirmeren aan de gemaakte afspraken zoals omschreven is binnen deze aanvulling, met de verkoopadviseurs op het gebied van aansprakelijkheid, rechtsbijstand en milieu, voor MKB bedrijven, binnen het team grootzakelijk.
(heb de uitleg genomen besluit capverplichting van de SRWNforum-site geprobeerd te lezen......) MissBenthe85 schreef:Ik rij ook niet met cap.. het is inderdaad zoals sommige zeggen, mooi westernzadel en hoofdstel en dan een cap opdoen?? Nee sorry voor mij niet.
Nee volgens mij kijken mensen er niet eens naar, ik zou het anders wel heel stom en oppervlakkig vinden als mensen dat zouden doen. Want het enigste wat ertoe doet is dat paard en ruiter een goed team vormen. Met of zonder cap

Anya schreef:dat kan de voorzitter wel schrijven, maar als de leden vinden dat dit behandeld moet worden, dan moet het behandeld worden. Moet je het wel 48 uur van te voren schriftelijk indienen bij het bestuur