Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wingpearl schreef:Ik ben van mening trouwens dat wanneer je de galop niet beheerst je niet op wedstrijd thuis hoort. Dus vind ik level 5 een schande voor de sport. Maar dat is mijn persoonlijke mening!
DubbelDun schreef:@Kion99: ik misgun je je L3 niet, maar ik vind het toch een vreemde gang van zaken dat 'iemand die netjes engels rijdt' ineens in L3 kan starten zonder ook maar ergens eerst te hebben laten zien dat men het paard ook western rond kan sturen.
Iedereen moet zijn level verdienen, dus waarom krijgt een reiner het kado ???

Romkabouter schreef:Dit slaat natuurlijk nergens op, want ook iemand die vanuit engels meteen de L3 trail/hm of pleasure wil starten mag dat
Het geldt voor IEDEREEN.

DubbelDun schreef:Kun je ahv de regels laten zien waar dat staat ??
Citaat:301. Een nieuwe deelnemer in de westernsport wordt ingedeeld in klasse L5, tenzij hij/zij verzoekt om plaatsing in een hogere klasse. Zo’n verzoek dient schriftelijk bij het WRAN bestuur ingediend te worden, en zal behandeld worden op de eerst volgende bestuursvergadering. Het verzoek wordt gehonoreerd indien er uit het bewijsmateriaal dat de deelnemer aandraagt in de ogen van het bestuur voldoende blijkt dat de deelnemer zich in de aangevraagde klasse kan manifesteren in de westernsport. Als bewijsmateriaal gelden o.m. controleerbare uitslagen van wedstrijden van andere verenigingen.
Romkabouter schreef:Je kan de BB wel overslaan Anya
Heet nu A parcours

DubbelDun schreef:@Rom: zo is het idd wijds omschreven en kan het bestuur er alle kanten mee op.
Anya schreef:eh dat is niet waar.. de level 4 is de beginnersklasse. Level 3 is tussengevoegd maar kende de WRAN al: gevorderde beginners. L5 is toegevoegd. Dat klopt wel.

Kion99 schreef:Hallo,
Ik rijd nu al een tijdje western.
De tak reining sprak me erg aan, maar ik hoorde dat je eerst een paar wedstrijden ergens anders in gestart moesten hebben.
Zelf heb ik nog nooit in de western wedstrijden gereden, en mijn pony ook niet gelopen.
Waar zou ik me aan moeten melden? En wanneer mag ik in de reining starten?
Dat vroeg ik mij dus af, ik hoop een antwoord te krijgen op mijn vragen.
Groetjes Chantal
(Sorry als dit verkeerd staat.)
Anya schreef:Ja maar je kunt de B niet overslaan, tenzij je al hoger dressuur gereden hebt. En ik heb nog nooit gehoord van de B over kunnen slaan omdat je het zo leuk doet in de westernsport.