Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Majella001 schreef:For the sake of discussionIk draag er dus geen.
Redenen:
1) Zit niet lekker
2) Ziet er niet uit
3) Ik houd niet zo van verplichtingen

Citaat:volgens een artikel in de nieuwste BIT...
Quote:
Ruiters die de M2 dressuur eenmaal ontgroeid zijn,hoeven nu en in de toekomst geen cap op.Dat is de laatste stand van zaken binnen de KNHS nadat de Comissie Verzekeringen een en ander op een rijtje had gezet.
Protesten en een handtekeningenactie van bekende ruiters hebben geen doorslag gegeven.De KNHS ziet af van de capverplichting voor Z t/m ZZ nu blijkt dat vezekeringen het KNHs-beleid volgen en niet andersom.Het is dus niet de verzekering die de cap verplicht, maar de KNHS.De verzekeringen nemen de verplichting of het achterwege blijven van de verplichting van de KNHS over.Neerlands topruiters hoeven hierdoor niet aan de cap,terwijl ze toch eigenlij het goede voorbeeld zouden moeten geven door juist wel een veiligheidscap in plaats van een dressuurhoedje op te zetten.
Ze doen net voorkomen of het er al door is maar volgens mijn informatie moet de Ledenraad er nog over stemmen!?
Zijn wij ineens gebombardeerd tot " bekende ruiters
CherokeeChum schreef:@WB:Je voert goede redenen aan om een cap te dragen,echter er zijn imo niet echt redenen om ze te verplichten,en dat is nu juist een nuance waar ik persoonlijk moeite mee heb.
Eventueel in de beginnersklassen,waar mensen nog niet zolang
ervaring hebben(naar ik aanneem) en onder de 18 heb ik er minder moeite mee.
Daarom ben ik ook pro-choice, maar zeggen dat de veiligheidsaspecten van de cap/rijhelm overrated zijn, doen me een beetje denken aan van die betweters die wat tegen het dragen van een autogordel hebben (ook honderden redenen te bedenken om dat niet te willen)... totdat ze bij een kop-staartbotsinkje (met lüllige 20 km per uur) een ster in de voorruit koppen

Midasje schreef:??
Maar ik wil zelf bepalen(43 jaar ,waarvan 36 jaar ruiter) of ik zo'n ding op zet,als het enigzins mogelijk is
Wranglerbutt schreef:Midasje schreef:??
Je had toch wel door dat je een bericht op het westerngedeelte van Bokt plaatste?
Dniesjj117 schreef:Of een cap veiliger is weet ik nog zo net niet... Vandaag zeggen ze veilig, morgen is het weer onveilig, zoals dat met alles gaat (vergelijk maar met koffie of melk, dat verschilt ook met de dag voor je gezondheid...). Ik draag een cap omdat ik geen eigen paard heb, en het dus waar ik rijd verplicht/gewenst is, en ja dan doe ik het wel.