[WN] teleurgesteld in ranch op Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: teleurgesteld in ranch op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:15

Wat een gedoe zeg...
Maar wat ik lees is dat TS afstand heeft gedaan met bepaalde voorwaarden....staat die afspraak echt duidelijk op papier?..bijv : ik doe afstand van mijn paard met de voorwaarden dat hij op de ranch blijft staan en niet verkocht mag worden?...als dat zo is dan zou ik meteen op de boot stappen met het contract in mijn handen en eisen of paard terug of adres geven van de mensen waar hij nu staat...
En idd een aangetekende brief sturen net als DubbelDun aangeeft...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:20

Francis schreef:
Want waarom zou je hier de naam van de stal niet mogen noemen? Geldt alleen maar weer als waarschuwing naar anderen toe, je mag hier tenslotte ook de naam van je pensionstal noemen als je tevreden bent, waarom dan niet als je niet tevreden bent...

Nou, ik zou daar toch mee uitkijken. Ik heb ook een keer bij een vervelend voorval hier een oproep geplaatst en de betrokken partij waarschijnlijk iets te duidelijk omschreven, maar niet eens letterlijk genoemd. Ik kreeg toen van Bokt een waarschuwing en een half jaar 'voorwaardelijk' omdat het smaad zou zijn. Het was immers alleen mijn kant van het verhaal en de tegenpartij kon zich niet verweren. En dat terwijl ik de oproep op aanraden van de politie geplaatst had! Maar het topic werd verwijderd. Dat lijkt me nu niet in het voordeel van de TS.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:23

@LindyH : als je dingen zelf hebt meegemaakt kan er NOOIT sprake zijn van smaad.
Klinkt als een gevallen "Bokt wil roomser als de Paus zijn' Verdrietig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:30

DubbelDun schreef:
@LindyH : als je dingen zelf hebt meegemaakt kan er NOOIT sprake zijn van smaad.
Klinkt als een gevallen "Bokt wil roomser als de Paus zijn' Verdrietig

???

Meid, wat klote voor je.
Misschien hebben ze nog flink wat gevangen ook, eerst laten opknappen en dan doorverkopen! Misschien kun je er zowiezo achter komen waar hij heen is dmv een oproepje te doen?..

Enneh.. ik zou eerst informeren wat je kansen zijn voor je eventueel toch overweegt een zaak aan te spannen al sta je vast goed in je recht als alle punten er goed op staan!
Sterkte!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:34

Tja, ik weet dat het zo is... heb zelf een heel fijn akkefietje achter de rug (heb ik 't niet over 't gedoe met deze stal). Ik vind hetalleen een behoorlijk kromme regel dat iemand wel de hemel in geprezen mag worden (wat bij die persoon dus ook gebeurde) maar dat negatieve ervaringen niet gemeld mogen worden. Op die manier krijg je als potentieel klant van die persoon nl. een behóórlijk scheef beeld gepresenteerd. En dan achteraf, als er problemem zijn, krijg je van die PBtjes van 'ja dat wist ik wel', of 'dat heb ik ook meegemaakt'... en dan heb ik iets van: 'dat had ik dan héél graag vantevóren geweten'.
Hoe vaak lees je niet topics van 'klanten' van stallen die dan zo'n stal helemaal de hemel in prijzen.. vaak 'klanten' die nog maar 1 of 2 berichten geplaatst hebben (waardoor ik al gelijk 'schaduwaccount' denk')... topics die gewoon als verkapte reclame gelden... dat mag allemaal wel. Dan vind ik dat een persoonlijke slechte ervaring ook moet mogen... Als we een slechte ervaring met een kliniek, dierenarts of hoefsmid hebben gehad mag dat ook.. komt zelfs op de voorpagina van Bokt te staan! Dat mag dan ineens weer wel... Verward
Da's dus het risico van een bedrijf hebben. Als ik verrotte piepers bij de Albert Hein koop mag ik dat ook hardop zeggen en wordt ik écht niet aangeklaagd wegens smaad hoor.... moet Appie maar zorgen dat er geen rotte piepers in z'n winkel liggen. Het vermelden van feiten ís nl. geen smaad.. pas wanneer je iemand namen gaat noemen en uit gaat schelden, óf leugens verkondigt, dán is het smaad. En zelfs je mening verkondigen is geen smaad. Ik mag zeggen: 'ik vind die en die stal slecht'. Da's dan mijn mening en kan niet als smaad aangerekend worden. Ik mag níet zeggen 'die en die stal ís slecht'.. da's smaad. Maar ik mag wel weer zeggen dat er bepaalde dingen op een stal gebeuren... bijv. 'op die en die stal worden de paarden niet ontwormd'... als ik uit persoonlijke ervaring weet dat dat zo is, mag ik dat zeggen en is dat géén smaad.
En ik zeg niet dat je zulke uitspraken via Bokt moet doen.. d'r zijn nog wel meer kanalen....

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:41

Heel vervelend dit, ik woon zelf op Texel en er zijn hier volgens mij maar twee echte ranches en ook ik heb inderdaad wel eens mindere verhalen gehoord.
Texel is misschien niet zo groot maar er staan wel heel veel paarden, dat zoeken kan dus nog wel moeilijk worden.

Bestaat er misschien ook nog een kans dat ze het wel goed bedoelen, alhoewel dat nu niet zo lijkt, helemaal niet als ze echt geld voor hem hebben gevraagd. Maar misschien ging het nu veel beter met zijn eczeem en dachten ze dat het voor hem leuker is als er wat mee gedaan word?

Tja, ik weet het ook niet, ken die mensen ook helemaal niet.
Heel veel succes in ieder geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:44

Het risiko van géén namen (mogen) noemen houdt nl ook in dat de verkeerde stal nu ook negatief benadeeld wordt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:47

Rose, dan hadden ze dat in overleg kunnen doen. Het feit dat ze het zonder haar medeweten gedaan hebben én ze achteraf ook geen info krijgt wijst m.i. al op 'niet eerlijk handelen'. Als ze't zo goed bedoeld hebben is er geen bezwaar dat ze verneemt bij wie haar paard nu staat... toch?

Idd. DD. Er zijn twee ranches op Texel.. Desiree kan wel zeggen dat degene waarmee zij contact heeft niet de stal is waar het om gaat... maar ten eerste kunnen wij dat niet controleren, ten tweede weet dan nog de helft van de lezers niet om welke stal het dan wel of niet gaat, simpel weg omdat ze of de stallen, én/óf Desiree niet kennen. Zou ik dus als stal-waar-het-níet-om-gaat hier rap reageren m'n naam en toenaam noemen en melden dat het betreffende paard nooit bij mij op stal heeft gestaan. (Weten we direct om welke stal het dan wel gaat).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:58

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:03

Da's dan ook weer zo. En volgens mij staat het TS ook vrij om in haar profiel over haar paardje te vertellen en daarin te vertellen waar zij hem heen gebracht heeft (zonder verder op 't vervolg in te gaan).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:04

En een stukje mbt de regels op Bokt:
Citaat:
Lees meer: Wat is er niet toegestaan
In strijd met de wet
Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.

Maw de waarheid mag gezegd worden, volgens mij is dat ook vastgelegd in de grondwet, volgens mij staat die ietsjes boven Bokt Knipoog

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 13:20

ik krijg nu ook mailtjes van mensen die ook negatieve dingen meegemaakt hebben met deze ranch. Als ik dat van te voren geweten had, dan had ik mijn paard daar nooit naar toe gedaan. Inderdaad vond ik toen op Bokt alleen maar positieve dingen over deze ranch. Inderdaad jammer dat de negatieve dingen met de naam van de stal niet genoemd mogen worden, dan had ik waarschijnlijk nu niet met deze ellende gezeten.

Rose, De mensen van de ranch doen nu inderdaad net of ze het allemaal heel goed bedoelen. M'n paard zou nu meer aandacht krijgen enz. Maar ze hadden eerst met mij moeten overleggen, ik kreeg nu zomaar uit het niets een mailtje: We hebben iemand gevonden die verder wil met je paard. Ze hadden eerst met mij moeten overleggen of ik dat wel wil, en in ieder geval hadden ze een naam en adres moeten geven, dan had ik kunnen kijken of hij het bij die mensen goed zou krijgen. Als dat het geval was dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:30

Jee wat vervelend! ben er wel achter dat dit de ranch is waar ik over een paar weekjes mijn merrieveulen in de opfok wilde laten..hoorde ook alleen maar positieve verhalen maar nu ik dit hoor begin ik te twijfelen. Ik hoop dat je je paardje terug vind!

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 13:32

Ik heb voor jullie allemaal het bewijs dat ik de waarheid spreek.
De meeste weten nu toch wel welke ranch het is, als je naar hun website gaat en je klikt op nieuws, daarna op berichten, dan ga je een paar maanden terug ( 26-03-2007) naar Paddock foto's, je ziet dan meteen mijn paard op foto 1-3-8-9-10-12-14.
Helemaal onderaan de foto's staat tekst, in het tweede tekstgedeelte staat zwart op wit : ........ is vorige week op de ranch aangekomen en zal blijven !!
Ik loop nu natuurlijk wel kans dat ze dit van hun website halen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:41

Als de donder op je PC opslaan dus Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:48

En als ze het snel weghalen weten we meteen genoeg....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:52

Is dit soms die stal van dat OLWS veulen? Scheve mond

Wat een naaistreek van ze zeg, walgelijk...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:00

Heb net ook gekeken, je paardje heeft daar nog geen half jaar gestaan! Dat klinkt mij niet als 'het beste voor hebben met het paard' in de oren, dat was mischien als ie (mag naam van het paard wel genoemd worden?) er al een paar jaar zou staan, maar zo snel...?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:02

yerry schreef:
over het algemeen moeten contracten opgesteld worden door een jurist en ondertekend worden bij en door een jurist anders is het hele contract niet rechtsgeldig.....
ik wens je heeeel veel sterkte!

Dit is niet waar... Ik heb zelf nl kort geleden een rechtzaak gewonnen, op basis van een handgeschreven contract.
Heel veel sterkte...

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:08

Ronnie25 schreef:
ik zou per direct de boot naar texel nemen en er gewoon naartoe gaan. Persoonlijk contact maakt een hoop meer duidelijk. Zou het er echt niet bij laten. Succes ermee!

dat zou ik dus ook doen. ik ben geen advocaat Slim maar ik weet bijna zeker dat je in je recht staat omdat je het op papier hebt staan Mail en het is natuurlijk niet zomaar iets waar we het over hebben. jeetje je kan echt niemand vertrouwen in deze tijd. Lips are sealed Stoom uit je oren

sugarjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:02

Hallo allemaal

Ben niet helemaal nieuw hier lees al heel lang mee,maar heb mezelf net geregistreerd nadat ik vanmorgen op de ranch waar dit dus niet gebeurd is (dezelfde als die Desiree bedoelt) dit trieste verhaal hoorde, er mogen geen namen genoemd worden maar toch wel de plaats neem ik aan niet dat dat waarschijnlijk nodig is want de meeste van jullie weten ondertussen wel welke ranch er bedoelt wordt.
Het is inderdaad dezelfde als van dat OLWS veulen en iets op hun site zetten heeft geen nut want dat wordt direct verwijderd.

Ik heb de foto's en het geschreven gedeelte apart gekopieerd en zal voor je op zoek gaan, want dit is wederom weer een triest verhaal , er gebeuren daar hele nare dingen die zo snel mogelijk in de doofpot gestopt worden maar ik vind dat het nu maar eens afgelopen moet zijn, er zijn dus gewoon nog genoeg onwetende mensen die hun paardje daar in de opfok doen en niet weten welke ellende dat beestje daar door moet maken. Mooie verhalen en een prachtige site maar die mooie beelden verhullen een heleboel vuiligheid letterlijk en figuurlijk. Dat moet gestopt worden.

Ik ga op zoek !!!

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 16:01

sugarjoke, je hebt pm

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:45

Misschien hebben hun omdat je in eerste instantie had gevraagd of ze iemand voor je paardje wisten uiteindelijk iemand gevonden en gedacht nouja dat vind ze vast niet erg.. (ik praat het niet goed want het klopt natuurlijk niet met je voorwaarden).. Ik kom trouwens zelf van Texel, dus als ik hier wat voor je kan doen??

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:52

Och, wat akelig..

Als je paardje daar maar een half jaar heeft gestaan, heeft men waarschijnlijk nooit de intentie gehad om het dier voor altijd te houden.

Ben je er al achter of je paard voor geld is verkocht?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:54

Als ik jou was zou ik op alle sites die ik kon vinden gezocht- foto's plaatsen. Dikke kans dat hij in de western wereld herkent wordt. Die mensen zullen waarschijnlijk wel schrikken maar de meesten zijn toch zo eerlijk contact te zoeken. En wie weet ben je wel tevreden met waar hij woont maar dan heb je rust in je hoofd.
Ik vind het trouwens schandalig om het lef te hebben zoiets achteraf te mailen.