[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:03

OK even resumee voor mijn blonde koppie.

Ik rij een paard bij wat afgelopen jaar niet veel gestart is door de eigenaar.
Qua plaatsingen moet ik even terug vragen.

Maar goed eigenaar start beginners.
Word dus L4 of L3.
Ik heb nog nooit gestart en mag dus L5 beginnen.

Als eigenaar dus nu L4/L3 start en punten gaat rijden, tellen die dan mee voor mijn eventuele overgand naar L4 of tellen dan alleen de punten bijelkaar gereden door de combinatie dus tusen mij en het paard??
En hoe komt het als ik L5 wil starten en zij bv L4 maar omdat de levels zo miniem gevuld zijn dat L4 en L5 dan samengevoegd gaan worden? Meen ergens te hebben gelezen dat dat mag nl. Dat gaat dan dus niet want we willen bv beide pleasure starten met het zelfde paard....?

Eigen paard regel is vervallen houd dat ook in dat ik ten alle tijde haar paard mag starten ook zonder handtekeningen?

bedankt
T

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:04

@Jos: Wel als je bij een andere organisatie reining start én af en toe geplaatst wordt. Die punten kun je dan aandragen om startgerechtigd te worden bij de WRAN.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:12

Jos schreef:
nog een vraagje Bloos
reining wordt alleen uitgeschreven vanaf level 3.
je komt in level 3 als jij in level 4 , 4 punten hebt gehaald
maar wat nu als je er echt voor kiest om alleen reining te rijden. dan kom je dus niet aan die 4 punten.
dus zou je nooit bij de WRAN reining kunnen gaan startn.

Aangezien peter na ongeveer 18.00 uur niet meer op bokt zit zal ik de vragen die ik zeker weet beantwoorden(met toestemming van onze voorzitter)

Als je alleen maar reining rijd en bv start in de DRHA (GAG of zo) en je hier aantoonbaar een gemiddelde score rijd dan zal toelating tot L3 mogelijk zijn.
Rijd en train je echt alleen reining en heb je nog geen wedstrijd ervaring ook dan kan je een aanvraag doen met daarin moverende redenen om in L3 te willen beginnen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:16

Kayila schreef:
OK even resumee voor mijn blonde koppie.

Als eigenaar dus nu L4/L3 start en punten gaat rijden, tellen die dan mee voor mijn eventuele overgand naar L4 of tellen dan alleen de punten bijelkaar gereden door de combinatie dus tusen mij en het paard??

De punten gelden voor de combinatie

En hoe komt het als ik L5 wil starten en zij bv L4 maar omdat de levels zo miniem gevuld zijn dat L4 en L5 dan samengevoegd gaan worden? Meen ergens te hebben gelezen dat dat mag nl. Dat gaat dan dus niet want we willen bv beide pleasure starten met het zelfde paard....?

Dan zul je inderdaad een keuze moeten maken

Eigen paard regel is vervallen houd dat ook in dat ik ten alle tijde haar paard mag starten ook zonder handtekeningen?

Ja dat mag.

bedankt
T

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:25

Nog ff een kleine correctie wat betreft NielsD
Als jij jeugd start op het NK dan verlies je je beginner status (aangezien het NK nog volgens de oude regels wordt verreden.
na het NK is het niet zo dat je L2 MOET starten.Je mag ook L3.
Het feit dat in de inschalings kolom staat dat NK finalisten in principe L2 zijn is geen wet.
Omdat je als beginner het NK start en dus je beginner status verliest wil niet zeggen dat je direct wordt gezien als een quote:
Jeugd-) Amateur, succesvolle ruiter Dat zou niet helemaal fair zijn.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:29

oke rob , bedankt.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:32

Rob_H schreef:
Als je alleen maar reining rijd en bv start in de DRHA (GAG of zo) en je hier aantoonbaar een gemiddelde score rijd dan zal toelating tot L3 mogelijk zijn.
Rijd en train je echt alleen reining en heb je nog geen wedstrijd ervaring ook dan kan je een aanvraag doen met daarin moverende redenen om in L3 te willen beginnen.

Heel erg bedankt voor je antwoord. Zoals ik al zei, ik zou best wel andere onderdelen willen starten, maar ik weet gewoon dat dat vrijwel onmogelijk gaat worden. Misschien dat ze over een paar jaar best een trailparcours zou kunnen lopen, maar nu gewoon absoluut nog niet. En dat terwijl het qua reining erg lekker gaat. Ik neem aan dat showmanship at halter niet meetelt voor de punten om in aanmerking te komen voor de L3? Met Jagger heb ik wel drie keer een pleasurewedstrijd gereden met nette scores en meerdere malen showmanship gewonnen. Maar goed, ik weet niet of dat meetelt.
Ik zal in Mariënheem nog eens wat info opvragen en met wat mensen gaan praten wat het meest verstandige is. Ik zou het alleen heel erg jammer vinden om WRAN noodgedwongen naast me te moeten laten liggen, terwijl er altijd zoveel leuke wedstrijden in de buurt worden georganiseerd (Wijdewormer, Uitgeest, Beverwijk, Nieuwe Brug etc.).
Bedankt voor de info, ik ga me er nog even goed in verdiepen!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:37

Showmanship telt gewoon mee in de punten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:00

PeterV schreef:
MSQuincyTE schreef:
Ik wil gewoon in Level 5 kunnen starten gewoon lekker onder aan beginnen

Tja dat gaat nu niet meer, volgens mijn heb jij al is een wedstrijd gereden, toch?

Maar ik heb een groen paard wel een oudje hoor 17 jaar, die dit jaar echt voor het eerst in haar hele leven wedstrijden loopt, en waarom wil ik dan in de L5 starten omdat daar de walk en jog alleen maar in zit en dat is wat het beste bij mijn paard past op dit moment en ze mogen de trail ook wel wat moeilijker maken met de dagelijkse dingen bijvoorbeeld en dat zijn de brug en het hek

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:09

@msQ: je wilt alleen maar w&j starten, maar wel een moeilijker trail??
Klinkt niet helemaal logisch, moet ik zeggen Haha!

Overigens als je in L4 zou moeten starten, maar iedereen mag 1 level lager starten zonder problemen, wat is dan het probleem Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:17

DD de trail is geweldig mooi, alleen ik zit dus te klooien met de galop in de pleasure en in de horseman ship en dat zit helaas ook in de trail een stukje

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:20

Maar MSQ met alle respect. Iedereen heeft wel een stukje waar ze mee zitten te 'klooien'. Ik ben een jaar niet gestart om aan een halshouding te werken waar iedere quarter mee geboren wordt. Dat is geen reden om volgend jaar niet te starten.
En je bent al gestart. En dat ging helemaal niet gek. Je kunt galopperen Ja En level 5 is echt voor de absolute instromers. Jij lijkt me daar niet bij te horen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:40

En wat er ook nog aan de rechter galop mis is dat ze die kant op niet met de achterhand loopt waar dat ze hoort te lopen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:33

Misschien kan je dat verbeteren door les te nemen? Raad je anderen ook altijd aan Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:16

Rob_H schreef:
Kayila schreef:

Dan zul je inderdaad een keuze moeten maken

Grin ik zie mogelijkheden voor een L2 ruiter die met 2 jonge paarden rijd. 1 in de L2 en 1 in de L3
Clown Cool Haha! Dat zou tenminste wel mogen dan. Ik had dacht ik toch goed begrepen dat die 2 klasses nooit samengevoegd zullen worden op een wedstrijd.

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 06:51

Hoe weet ik nou hoeveel wedstrijdpunten ik heb?

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:18

Thanks Rob OK dan! , mijn blonde koppie heeft het opgeslagen.
Jammer van het probleempje bij samen voegen van L4 en L5, maar voor de rest een toppie systeem denk ik. Kan ik rustig instromen.

Maar nog even een lichtje van deze blonde kant Bloos .
Worden de klasses niet zowieso veel kleiner?
En wat als je altijd maar met 2 of 3 starts start krijg je nooit de punten die je nodig hebt.
Of geld dan de redenering dat je mag aanvragen om verder te stromen?

hmmmm
Ik ga me maar eens lid maken van de WRAN en zelf mischien wel een startkaart aanvragen...
November oosterwolde????

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:55

Jaaa Kayila samen starten in november????

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:28

Kayila schreef:
Maar nog even een lichtje van deze blonde kant Bloos .
Worden de klasses niet zowieso veel kleiner?
En wat als je altijd maar met 2 of 3 starts start krijg je nooit de punten die je nodig hebt.
Of geld dan de redenering dat je mag aanvragen om verder te stromen?

Ja het zou kunnen dat bepaalde klassen kleiner worden,maar dat komt dan vooral door dat nu een amateur ook in de open mag starten.
Wat L4 en L3 betreft denk ik dat dat behoorlijke klassen zullen worden.
Voor elke ruiter die achter je geplaatst wordt krijg je 1 punt.Bij 25 punten MAG je al naar het volgende level.Dus zelfs in kleine klassen gaat dat redelijk snel.
Als je eenmaal voor een level hebt *gekozen* is alleen promotie of degradatie nog de tool om te veranderen van level.

Het is natuurlijk zo dat dit allemaal nog moet gaan lopen en als bv blijkt dat in de L4 altijd maar 3 of 4 starts zijn dan kan de wran dit gaan aanpassen.Ik denk dat zeker de eerste 2 jaar nog wel een aantal veranderingen zullen gaan plaats vinden.
Maar voor wat betreft de L1 t/m L3 maak ik me helemaal geen zorgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:29

Rob er was sprake van een aantal punten waarmee je nu begint indertijd. Of start iedereen in de nieuwe level indeling op 0?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:30

Stookly schreef:
Hoe weet ik nou hoeveel wedstrijdpunten ik heb?

dat weet de wran en je kunt het zelf nakijken aan de hand van je plaatsingen op wedstrijden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:31

Anya schreef:
Rob er was sprake van een aantal punten waarmee je nu begint indertijd. Of start iedereen in de nieuwe level indeling op 0?

Alles staat op 0

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:32

En nog een vraag: Wizkid en Barbie zijn beiden groene paarden. Die mag ik dus een level lager starten (haha ook Barbie want eigen paard regel vervalt).

Stel Jip start op Barbie L4 en ik op Barbie level 3 (een level lager wegens groen paard). Stel Jip rijdt in L4 8 punten bij elkaar... mag ik dan op Barbie in level 3 nog maar 2 punten rijden (is samen 10 punten) of geldt alleen het aantal punten dan Barbie dan in level drie haalt? Voor ze naar level 2 moet dus met mij.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:38

Als een paard een bepaald aantal punten op zijn of haar naam heeft,met welke ruiter dan ook,dan is het geen groen paard meer en mag dus niet meer een level lager starten.
In jullie geval zou barbie dan dan door jou in L2 gereden mogen worden en door jip in het level waar ze in zit.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:49

Rob_H schreef:
Als een paard een bepaald aantal punten op zijn of haar naam heeft,met welke ruiter dan ook,dan is het geen groen paard meer en mag dus niet meer een level lager starten.
In jullie geval zou barbie dan dan door jou in L2 gereden mogen worden en door jip in het level waar ze in zit.

Weet je heel zeker dat dit klopt.. want zo staat het volgens mij niet in de regels.. de regels reppen niet over punten in L5 of L4

Tekst behorende bij L3

373. STARTGERECHTIGDE DEELNEMERS
a) In deze klasse mogen deelnemers starten die niet zijn ingedeeld in de klassen L5, L4, L2 of L1. Indien de klasse gesplitst is in L3A en L3B, dan dienen jeugdige deelnemers te starten in de L3B, en volwassen deelnemers te starten in de L3A.
b) In deze klasse mogen deelnemers starten die ingedeeld zijn in de klasse L2 indien zij starten op een paard dat minder dan 10 punten heeft gehaald in de klasse L3, én nog geen punten heeft gehaald in één of meer van de klassen L2 of L1.

De punten die Jip in de L4 zou halen telle volgens deze opgaaf dus niet mee, want niet gehaald in één of mere van de klassen L2 of L1