Coriweer schreef:Goh wat is het toch lang geleden dat ik hier geweest ben en wat me gelijk opvalt, dat hier nog steeds zo geroddelt wordt dan jaren geleden!!! Hebben de ruiters van nu er dan nog steeds niets beters van gemaakt?
In de inrijbak van wedstrijd: Draw reins of niet!?
Volgens mij was dat toch de vraag!
Blijkbaar geeft het rulebook geen duideljkheid, m.a.w. in de ene rule wordt het verboden, maar in de andere rule (dat onderdelen gespecificeerd is) niet benoemd!
Lijkt het me toch over duidelijk:
In de Pleasure mogen draw reins gebruikt worden!
Waar ik me hier dus aan erger: Dat de bewuste ruiter persoonlijk belachelijk wordt gemaakt!
Deze ruiter heeft vele verdiensten op zijn/haar naam staan! Niet met een paard, maar met meerdere paarden.
Deze ruiter heeft nooit de ouders gehad die eventjes en kant en klaar paardje voor haar konden kopen.
Nee, deze ruiter heeft door kei en kei hard werken zijn/haar sporen absoluut verdient!!!
Deze ruiter is een[b] van de weinige die met veel gevoel en liefde voor haar dieren geboren is.
Dus hou alsjeblieft op om persoonlijk te worden, maar kijk eens wat meer naar je zelf! en dan pas hoe [b]wij in dit kleine Nederland de rules zo kunnen maken dat het dier maar ook mensvriendlijk wordt!!!
Nobody is perfect!
Tja, dat is bokt! Als je er niet tegen kunt moet hier gewoon niet komen. Waar mensen zijn wordt geroddeld en tot in de hevigheid gediscusieerd. Dat zal nooit veranderen. Ieder mens heeft een eigen mening en dat botst wel eens (soms wat vaker) met anderen.
Trouwens, ik denk dat er wel meer mensen zijn die keihard hebben moeten werken voor hun paard en vaardigheden. Niet iedereen krijgt een een kant en klaar paard onder hun kont geschoven.
Ik vind dat deze discussie helemaal niet persoonlijk getint is op de TS. Er is gewoon een discussie losgebroken over het gebruik van drawreins (en anderen hulpmiddelen) die zijn helemaal niet op haar gericht zijn.