[WN] De vrijwilliger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dirkje

Re: De vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:34

een vraagje: Als een deelnemer geen klant is, hoe noem je zo,n iemand dan wel?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:09

Gewoon een deelnemer.Maar voor alle duidelijkheid .Het gaat er om dat een vrijwilliger een deelnemer als klant zou moeten zien en dus ook zo moet behandelen.
Nouja misschien heb ik een ouderwetse kijk op hoe de verhouding klant-dienstverlener moet zijn.
In elk geval zie ik mezelf niet als dienstverlener.Buiten het feit dat ik buiten vrijwilliger ook nog eens deelnemer ben/was ben ik een hele slechte keuze als het gaat om dienstverlening als ik eigenlijk niet werk.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:53

Het moet voor iedere insider en buitenstaander onderhand duidelijk zijn dat ik het niet makkelijk heb met zo'n stel idoten om mij heen. Haha! Vork Pling Vingers aflikken

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:33

Jan_Trel schreef:
Het moet voor iedere insider en buitenstaander onderhand duidelijk zijn dat ik het niet makkelijk heb met zo'n stel idoten om mij heen. Haha! Vork Pling Vingers aflikken

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL gaf de aanstichter aan.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:00

Jan_Trel schreef:

Zonder dat stelletje idioten ziet de insider en buitenstaander alleen een grijze man in een blauw jasje Haha! Knipoog Ach gut

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:55

Moderatoropmerking:
Graag even ontopic zodat vrijwilligers én bestuur weer een serieus gezicht krijgen Knipoog

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:23

Citaat:
In elk geval zie ik mezelf niet als dienstverlener.Buiten het feit dat ik buiten vrijwilliger ook nog eens deelnemer ben/was ben ik een hele slechte keuze als het gaat om dienstverlening als ik eigenlijk niet werk

maar als vrywilliger ben je op dat moment wel het reclameblaadje voor wran/swrn, toch!?

toen jy nog deelnemer was van wedstryden, hoe wilde jy toen behandeld worden?
verwachte je ook enige service , hulp/ tekst en uitleg?
waarom ben je eigenlyk vrywillig geworden als je slecht bent in dienstverlenen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:14

dirkje schreef:
maar als vrywilliger ben je op dat moment wel het reclameblaadje voor wran/swrn, toch!?

Ja,dus als ik zorg dat ik mijn verantwoordelijkheid neem voor hetgene waarvoor ik ben gevraagd,dan is dat ok.
En aangezien dit het derde jaar wordt doe ik mijn *vrijwilligers* werk goed of er is niemand die het wil doen.

dirkje schreef:
toen jy nog deelnemer was van wedstryden, hoe wilde jy toen behandeld worden?
verwachte je ook enige service , hulp/ tekst en uitleg?

Wat ik verwacht (hebben pas een paar maanden niet gestart ivm met nieuw paard,dus zo lang is het niet geleden)
als deelnemer is een goed georganiseerde show waar alles zo duidelijk is dat ik niet op zoek moet naar iemand die mij vanalles moet gaan uitleggen.(en zeker niet op een NK)
En geloof me ben op genoeg shows geweest waar alles verkeerd ging en dan gaat men zich verschuilen achter het feit dat het allemaal vrijwilligers werk is.

dirkje schreef:
waarom ben je eigenlyk vrywillig geworden als je slecht bent in dienstverlenen?

Je begrijpt het niet goed.Ik ben zelfs heel goed in de omgang met klanten,dat is nm mijn beroep.
Maar als ik hier lees dat ik als vrijwilliger met gebogen hoofd de deelnemers/klanten terwille moet zijn en ik alles wat ik extra doe niet als service mag zien,daar er toch grof aan wordt verdient.Tja dan ga je iets te ver.

Heb het idee dat je een beetje om de brei heen aan het dansen bent.
Maar ik bekijk het zo.

De vrijwilligers die het NK mogelijk maken die bekijk ik iets anders als de mensen van de accomodatie die moeten zorgen voor voldoende omzet zodat de eigenaar weer wat verdient.
De SWRN of de WRAN of wie dan ook dat zijn geen bedrijven die uit zijn op winst maken.
Alles wat er om heen zit,de drank het eten etc. dat moet je niet gaan gelijk stellen aan de doorman of de stalmeester of het secretariaat.
Ik sta niet in dienst van de deelnemer,nee ik sta in dienst van de show en ik ben stalmeester.Daar ligt mijn verantwoordelijkheid en ik dien zorg te dragen dat alles in de stallen verloopt zoals het hoort.
Kort gezegt bepaal ik binnen welke grenzen een deelnemer moet blijven als ze in de stalgangen vertoeven.
dwz zeggen bv niet roken of deelnemers die ineens vinden dat de door mij aangewezen stallen niet hun keuze is of kinderen die de gangen als speelplek gaan gebruiken.Noem het maar op.
Is er iets wat een deelnemer niet bevalt dat proberen we daar uit te komen en tot nu toe is dat prima gelukt.

Dus ik cq wij (de vrijwilligers ) werken samen met de deelnemers aan het creeren van een mooie show.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:58

Citaat:
Heb het idee dat je een beetje om de brei heen aan het dansen bent.

Ik zou niet weten welke brei Verward
ik stel gewoon een vraag!
je hebt een topic geopend omdat jij schijnbaar een beroerd gevoel hebt gekregen door een ander topic (die ik trouwens niet heb gevolgd.)
toen ik ergens eerder in dit topic een antwoord van jou las, had ik zoiets van "nou, dit is een vrijwilliger die ik liever niet tegen kom".
Ik beschouw me namelijk zelf wel als een klant als ik deelneem aan een wedstrijd.
Ik verwacht echt geen knippende schaar reactie van een vrijwilliger, maar na het lezen van jou antwoorden werd ik echt niet vrolijk.

rest my nog wel tezeggen dat ik veel respect heb voor vrijwilligers, petje af dat je een week verlof neemt van je werk enz.!
Begrijp dat er veel komt kijken.
Bovendien is het een hels karwei/onmogelijke klus om iedereen tevreden te maken/ krijgen, en zou dit je streven zijn, dan denk ik dat je de lat te hoog hebt gelegd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:00

Hé de ij doet het weer Knipoog

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:11

hahaha, jij hebt goed opgelet, dubbeldun!
maarre niet te streng opletten hoor, want ik zal VAST nog wel eens in mijn oude gewoonte vallen Pling

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:18

DubbelDun schreef:
Hé de ij doet het weer Knipoog

Behalve in brei Scheve mond

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:22

Rob gaf het verkeerde voorbeeld Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 18:44

Vraag
Is het om de hete brei heendraaien of om de hete brij heendraaien?

Toelichting
Al sinds de zestiende eeuw is naast de gewone spelling brij ook wel de spelling brei in gebruik geweest.

Dus ik ben echt erg ouderwets Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:54

het is gewoon balkenbrei/brij of zo.
Ik zou zeggen brei een eind aan dit topic Haha!
Alles is toch wel gezegd of niet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 18:59

dirkje schreef:
[toen ik ergens eerder in dit topic een antwoord van jou las, had ik zoiets van "nou, dit is een vrijwilliger die ik liever niet tegen kom".

Nouja dat is niets nieuws voor mij Als je alleen op mijn antwoorden moet afgaan dan denk ik dat 99% van de mensen mij in welke hoedanigheid dan ook liever niet tegen komen

dirkje schreef:
Ik beschouw me namelijk zelf wel als een klant als ik deelneem aan een wedstrijd.

Ik kan hier zo weinig mee,een deelnemer die zich zelf als klant ziet.
Ik denk dat dat in welke sport dan ook gewoon niet reeel is om zo te denken.
Je *koopt* het recht om te starten.Alles wat je daarna krijgt is service en niet iets wat je hebt *gekocht*

dirkje schreef:
Ik verwacht echt geen knippende schaar reactie van een vrijwilliger, maar na het lezen van jou antwoorden werd ik echt niet vrolijk.

Hier kan ik ook zo weinig mee,in mijn beleving zeg je hier dat je iets niet wil ,maar toch ook een beetje dat je het wel wil.

Maar goed ,jij hebt recht op jou mening.
En waarschijnlijk hou ik er een vreemde gedachtengang op na.Maarja tot nu toe hoor ik in de praktijk niemand klagen.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 30-08-07 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 19:01

Anya schreef:
Alles is toch wel gezegd of niet.

Ben het eigenlijk wel met je eens(heb ook al een tijd geleden gevraagt om een slotje)
Maarja je kent mij een beetje,dus op vragen en opmerkingen zoals die van Dirkje moet ik antwoorden ondanks dat ik weet dat het geneuzel is. Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:07

ja ik ken je een beetje.. en daarom weet ik dat het geneuzel is.. Want als er iemand zich de benen onder het lijf vandaan loopt om het iedereen naar de zin te maken en te zorgen voor veiligheid op de gangen met onze paarden in de stallen, dan ben jij het wel.

En dat vind ik veel meer waard dan buigend naar 'klanten' door de gang lopen knipmessen.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:22

[quote][/Maarja je kent mij een beetje,dus op vragen en opmerkingen zoals die van Dirkje moet ik antwoorden ondanks dat ik weet dat het geneuzel is.quote]

Had dan bij voorbaat dit topic niet geopend, Rob Slapen
Je bent zelf met het geneuzel begonnen, want echt waar, ik krijg het gevoel dat het je alleen om de schouderklopjes ging Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 19:27

dirkje schreef:
Je bent zelf met het geneuzel begonnen, want echt waar, ik krijg het gevoel dat het je alleen om de schouderklopjes ging Cool

Hahahahahaha je mag het geloven of niet,ik stuur net een PB naar Anya waarin ik aangeef dat het er soms op lijkt dat ik dit topic ben begonnen om naar complimenten te vissen.
Heb ook de achterliggende rede voor het openen van dit topic uit de doeken gedaan.Maar dat blijft ff onder ons Cool

En geloof me het laatste waar ik op zit te wachten zijn complimenten.Ik doe wat ik doe omdat ik dat wil.
En ik heb ruim bereikt wat ik wilde bereiken met dit topic

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:33

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 19:49

Daar draait bokt toch op!!!! Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:51

Ik neem mijn taken als bokker serieus Cool