Ach, whatever, voorwaarts of achterwaarts, ik (persoonlijk) moet er op letten dat ik goed voorwaarts blijf denken (daarom is het voor mij een voorwaartse oefening) omdat mijn paard anders achteruit stapt, met een beetje pech zelfs dusdanig op d'r kont gaat zitten dat ze echt steigert, op de achterbenen helemaal omdraait en vervolgens (met een flinke bok) weggaloppeert.
Waar het me vooral om ging is hoe de voorbenen gekruist moeten worden, en ik ben nog steeds niet overtuigd dat ze achterlangs moeten. Ik vind dat ze voorlangs moeten, daarin vertrouw ik ook blindelings op m'n trainer. Ik vind ook de beweging die dan gemaakt wordt (omdat ik het nou eenmaal nooit helemaal perfect zal doen, zeker niet met dit paard en onze (on)mogelijkheden) veel vloeiender en mooier.
Jammer dat we elkaar nooit ontmoeten met trainen, dan zouden we elkaar kunnen laten zien wat we bedoelen, maakt de boel waarschijnlijk een stuk duidelijker (jaja ik weet het daarvoor was Leusden uitgevonden maar dat staat voor mij niet meer op de Nederlandse topografische kaart)
Volgende wedstrijd lekker live bomen? (Madepolder komende maand?)
tenminste... ik heb nog geen fjord (of ander ras) gezien die een roll-back maakt precies zoals het hoort... of zoals ik thuis op die videoband heb staan (wat je overigens idd ook weinig quarters goed ziet doen)
en dan bedoel ik niet om élke keer bij elkaar te komen en te trainen.... maar 'gewoon' eens een keertje... n.a.v. een aantal topic's die hier besproken zijn, om dit eens aan mekaar te laten zien hoe de één dit of dat traint.