[WN] Achterlangs kruisen in de rollback

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:48

Maar als alleen het feit dat het paard het gewicht op de achterhand zet er voor zorgt dat het een achterwaartse beweging is, worden bij deze de slidingstop, verzamelde draf, oefenpirouette etc dus ook tot achterwaartse beweging uitgeroepen Verward

Ach, whatever, voorwaarts of achterwaarts, ik (persoonlijk) moet er op letten dat ik goed voorwaarts blijf denken (daarom is het voor mij een voorwaartse oefening) omdat mijn paard anders achteruit stapt, met een beetje pech zelfs dusdanig op d'r kont gaat zitten dat ze echt steigert, op de achterbenen helemaal omdraait en vervolgens (met een flinke bok) weggaloppeert.

Waar het me vooral om ging is hoe de voorbenen gekruist moeten worden, en ik ben nog steeds niet overtuigd dat ze achterlangs moeten. Ik vind dat ze voorlangs moeten, daarin vertrouw ik ook blindelings op m'n trainer. Ik vind ook de beweging die dan gemaakt wordt (omdat ik het nou eenmaal nooit helemaal perfect zal doen, zeker niet met dit paard en onze (on)mogelijkheden) veel vloeiender en mooier.

Jammer dat we elkaar nooit ontmoeten met trainen, dan zouden we elkaar kunnen laten zien wat we bedoelen, maakt de boel waarschijnlijk een stuk duidelijker (jaja ik weet het daarvoor was Leusden uitgevonden maar dat staat voor mij niet meer op de Nederlandse topografische kaart)

Volgende wedstrijd lekker live bomen? (Madepolder komende maand?)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:23

wat is er in madepolder Verward

Colinda

roll back

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:48

Sonja"]
ach, whatever, voorwaarts of achterwaarts, ik (persoonlijk) moet er op letten dat ik goed voorwaarts blijf denken (daarom is het voor mij een voorwaartse oefening) omdat mijn paard anders achteruit stapt, met een beetje pech zelfs dusdanig op d'r kont gaat zitten dat ze echt steigert, op de achterbenen helemaal omdraait en vervolgens (met een flinke bok) weggaloppeert.
[/quote]

kan me dat in jouw situatie ook goed voorstellen hoor Knipoog tenminste... ik heb nog geen fjord (of ander ras) gezien die een roll-back maakt precies zoals het hoort... of zoals ik thuis op die videoband heb staan (wat je overigens idd ook weinig quarters goed ziet doen) Scheve mond Knipoog
Maar het lijkt mij dat een fjord, of haflinger er misschien ook wel meer moeite mee zou kunnen hebben....
Verder... als ik het zo lees hierboven... jammer dat ze steigert & vervolgens de 'bok' geeft... maar ze kán het dus wel Clown
Wie weet, als je het 'traint' en ze hier 'sterker' in wordt... het zonder te steigeren (niet té veel terug laten komen)... en de 'bok' vergeet ze ook vast wel.... Haha!

[quote="Sonja schreef:
Jammer dat we elkaar nooit ontmoeten met trainen, dan zouden we elkaar kunnen laten zien wat we bedoelen, maakt de boel waarschijnlijk een stuk duidelijker (jaja ik weet het daarvoor was Leusden uitgevonden maar dat staat voor mij niet meer op de Nederlandse topografische kaart)

tja... ik had een voorstel gedaan geloof ik Schijnheilig en dan bedoel ik niet om élke keer bij elkaar te komen en te trainen.... maar 'gewoon' eens een keertje... n.a.v. een aantal topic's die hier besproken zijn, om dit eens aan mekaar te laten zien hoe de één dit of dat traint.
Lijkt me ook best gezellig... mits je mekaar 'in de waarde kunt laten' , maar ook open kunt staan voor misschien nieuwe dingen...

groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:24

He dan heb ik dus duidelijk wat gemist. Gezamenlijke training in Lunteren???? Strak plan, mits het niet op al te korte termijn is. Veewagen ligt nl. nog steeds helemaal uit elkaar, kunnen geen geschikte versnellingsbak vinden.... drama's van de bovenste plank.....
Maar als er een concrete datum oid is, dan hou ik me aanbevolen (kunnen we de binnenbak bewonderen!)

Ik denk trouwens dat je met een Fjord idd extra moeite hebt met oefeningen als de rollback, hoewel ik het hiermee dan bv nog minder moeilijk heb dan Dick, die het met die lange KWPN'er van 'm moet zien te redden.... Ach, houden we lekker wat te trainen, toch?

Oh ja, Jos, ik dacht dat ik laatst onder de koffie voorbij hoorde komen dat er een onderlinge is op Madepolder komende maand, maar weet het niet zeker. Zal het straks even navragen.

Allemaal sterkte met de storm!