[WN] wat mankeert er aan mijn paarden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: wat mankeerd er aan mijn paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:15

Hoeft niet verkeerd te zijn want soms klinkt een duur paard gewoon beter dan dezelfde maar dan voor minder geld Knipoog

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:18

ik begryp je niet ,cer? Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:18

Mijn ervaring is ook dat bekende stallen beter/sneller verkopen dan privé-fokkers en als je daar als privé-fokker je voordeel mee kunt doen moet je dat zeker niet laten.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:24

Marieke schreef:
Wij hebben paarden staan voor meer dan dat Haha!

........voor een iets andere doelgroep waarschijnlijk Knipoog Weten de anderen wel hoeveel energie en geld jij in de paardenhandel stopt? Ik denk dat de meesten dat niet weten.

dirkje schreef:
en euh, nee, je kan ze moeilyk dwingen Haha!

Jawel maar daar staat gevangenisstraf op.... Bloos

sonita schreef:
Of ze komen aan met belachelijke prijzen, fiat geld voor een porsche.

Dan zijn er waarschijnlijk te veel Porsches gemaakt dus wordt er gebruikt gemaakt van het feit dat de Porsches in de showroom staan en toch een keer weg moeten, het is het proberen waard om er een prijs van een Fiat voor te bieden. Porsche had zich dus af moeten vragen of zijn productiekosten niet te hoog zijn icm de marge die de aandeelhouder heeft afgedwongen óf dat de markt voor Porsches al verzadigd is. Het voortbestaan van Porsche hangt af of de markt nog wel genoeg Porsches wil kopen.

dirkje schreef:
Het ligt niet aan de paardjes rina , maar eerder aan de zuinige hollander.
die koopt liever een paard met alle knopjes erop, een superbloedlyn, voor peanuts.

En waarom niet? Zuinige Hollander? Dat klopt, ik kan m'n geld ook maar 1x uitgeven en wil het onderste uit de kan! (tenzij ik iemand wat gun.......) Een grote groep Quarters is inmiddels bijna een commodity product geworden en zal de verkoper wel degelijk aan de prijs wat moeten doen om nog wat te verkopen aan deze verzadigde doelgroep. Het zogenaamde "doorberekenen" van kosten kan je wel proberen maar ga inderdaad niet voorbij aan het feit dat de markt jou verkoopprijs bepaald, jij mag hooguit je vraagprijs kenbaar maken (of niet verkopen).

Vele marketingaspecten zijn al genoemd, super! Heel leuk topic geworden Rina! Zet de tekst "Wat moet ik doen om mijn jaarling aan jou te verkopen" eens op je site.....

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:29

Marieke schreef:
Volgens mij ligt de markt helemaal niet op zijn kont. Paarden verkopen op dit moment juist goed Ja

Probleem is de leeftijd. Een jaarling is erg moeilijk te verkopen.
Zolang het paard ouder is dan 2 jaar, netjes gereden, mooi om te zien en onder de 15.000 euro is het zo verkocht, althans, zo ervaren wij dat...

Dit is een andere markt dan de markt van de fokkers die hun paarden op dit moment slecht kwijt kunnen, die markt is duidelijk wel verzadigd. Dit soort prijzen hoef je als fokker ook niet op te rekenen, maar tot een paar jaar geleden gingen de QPA veulens en jaarlingen nog vlot weg tussen de 3000 en 4000 euro, maar dat lukt de meesten nu dus niet meer.
Handel in sport paarden is een heel andere handel, top springpaarden die voor enige miljoenen verkocht worden zijn door de fokker vaak ook maar voor een paar duizend euro verkocht en in de juiste handen terecht gekomen dat ze het gemaakt hebben tot topper.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:34

dirkje schreef:
ik begryp je niet ,cer? Verward

Soms is de marktwerking gewoon grappig..
Als ik paard A voor 2500 euro te koop zet vanuit mn achtertuin, heb je kans dat daar niemand voor komt.
Gaat paard A echter naar een bekende trainer, die hem vervolgens voor 8000 euro te koop zet, heb je kans dat ie zo weg is Haha!

margreet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:35

Niet veel mensen willen een jaarling, de mensen die dit wel willen gaan liever naar een persoon toe die veel ervaring met jaarlingen heeft en via hem/haar zo aan een koopadres komt, bijv. een grote fokker. zo weten ze (voor hun gevoel) zeker dat het een goed fokproduct is. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een jaarling zou willen kopen, ik ook niet zo gauw bij een particulier zou kopen. Succes er mee!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:36

@margreet waarom niet???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:38

Dat is het precies.. om dat het 'voor hun gevoel' zeker weten dat het goed is. Het hoeft niet perse goed te zijn... Ja Of beter dan iets wat bij iemand in de achtertuin staat...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:39

Cer schreef:
Soms is de marktwerking gewoon grappig..
Als ik paard A voor 2500 euro te koop zet vanuit mn achtertuin, heb je kans dat daar niemand voor komt.
Gaat paard A echter naar een bekende trainer, die hem vervolgens voor 8000 euro te koop zet, heb je kans dat ie zo weg is Haha!
En dat is een waarheid als een Koe

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:44

heb op je site gekeken maar kan niks bedenken waarom je ze niet verkocht krijgt , ze zien er super uit, en de prijs vind ik normaal, misschien de verkeerde tijd, wie zal het zeggen,

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:51

Rina, er is niets mis met je paarden. Ik probeer zelf mijn paardje ook te verkopen. Het is een kruising Appaloosa x Quarter. Geregistreerd in ApHC stamboek, dus aan papier geen gebrek.
Het is een lieve ruin met mooie gangen, maar ik heb tot nu toe maar 1 kijker gehad. Ik weet niet wat er mis is, maar het blijft lastig een paard te verkopen, veulen jaarling of zoals in mijn geval een 4 jarige ruin...

Ik wens je in ieder geval veel succes met het verkopen.

Groetjes,

Simone

dirkje

Re: wat mankeert er aan mijn paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:13

Citaat:
En waarom niet? Zuinige Hollander? Dat klopt, ik kan m'n geld ook maar 1x uitgeven en wil het onderste uit de kan!

wil je het onderste uit de kan? hoe zit het dan ook al weer met het deksel?. Clown
en euh, zuinige hollander, heb je gelyk weer iets voor je poll over het item:waar gaat het mis.....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:20

Zou je misschien IJ willen tikken ipv Y dirkje? Een Y leest heel erg ongemakkelijk eigenlijk Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:21

Sinds wanneer is zuinig zijn erg eigenlijk?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:22

Cer schreef:
Sinds wanneer is zuinig zijn erg eigenlijk?

Met zuinig zijn is niets verkeerd, zolang er niet bezuinigd wordt op essentiele dingen zoals gezondheid Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:57

Weet je hoe je je kunt onderscheiden in de huidige markt?!? Je paard verkopen op afbetaling, Duivel !! Dan is ie zo weg......maar met alle drama's erbij die erbij kunnen komen!!

Marieke, hebben jullie verkooppaarden gouden sliding-ijzers onder? Wow, wat een bedragen joh!
Ik denk dat de markt gewoon moeilijker is momenteel. Er zijn al erg veel quarters in Nld en omgeving, men raakt meer in die wereld thuis en is beter op de hoogte van bloedlijnen, africhting, enz. Men gaat voor een cutters nu ook op zoek naar een echt cutting- gefokte. Voor de pleasure gaan ze op zoek naar een echt pleasure- gefokte en ga zo maar door.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:04

@FH: maar ook die worden toch door privé-fokkers gefokt ??

Dat de aspirant-kopers wijzer worden qua bloedlijnen en hun genetische afwijkingen is alleen maar gunstig, lijkt mij.
Je gunt toch iedereen een gezond paard.

Zolang men fokt met goed basismateriaal (liefst onderbouwd met foto's etc) zal het marktaanbod vanzelf krimpen en er dus weer vraag zijn.
Zichzelf regulerende marktwerking heet dat Knipoog

FlyingHigh schreef:
Weet je hoe je je kunt onderscheiden in de huidige markt?!? Je paard verkopen op afbetaling, Duivel !! Dan is ie zo weg......maar met alle drama's erbij die erbij kunnen komen!!

Op afbetaling je paard verkopen zou ik dus nooit doen, dan moet het wel een héle goede vriend/-in zijn. Dat is toch vragen om problemen !!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 25-06-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:31

Met zuinig zijn is helemaal niks verkeerd, maar volgens mij heeft zuinigheid hier niks mee te maken, meer wat wil en kan je uitgeven aan een paard. En als je een laag budget hebt, moet je het daar mee doen, maar moet je het ook binnen die grenzen zoeken.

De markt voor een goede quarter is gewoon erg hoog. Mij is meerdere malen gevraagd of ik Nic wil verkopen. Er zijn ook hoge biedingen op hem geweest, maar als ik hem verkoop moet ik weer wat terug kopen met dezelfde qualiteit en dan ben ik hetzelfde geld weer kwijt, dus hou ik hem liever. (buiten dat ik natuurlijk een sterke band met hem heb Knipoog )

Voor een mooi, goed gebouwd atlethishe quarter waar je de wedstrijden mee kan rijden moet je nu eenmaal geld neerleggen.
Voor alleen maar een bospaard veel minder. Maar mensen die een bospaard zoeken komen vaak toch uit op een goed gereden en opgevoed paard zodat ze ook daadwerkelijk veilig het bos in kunnen. Deze heeft vaak een partij training achter de kiezen en is daardoor duurder, maar kan dan over het algemeen weer meer dan alleen maar bospaard zijn. (volg je het nog?). Met Nic kan je trouwens ook het bos in! Haha!

Daarnaast heb je quarters en quarters.
Wanneer een paard bij ons gebracht wordt is het vaak alleen maar een paardje. Leuk ding, maar verder niks. Vaak niet in conditie, dikke buik en geen uitstraling. Gewoon een paard dat toevallig een quarterhorse is. Na goed voer en training is het snel een ander paard. Kan je zien wat erin zit, wat hij wel of niet kan gaan doen. Of hij talent heeft en zo ja wat voor een en daar borduur je dan op verder en weet je aan wat voor een persoon je hem zou kunnen verkopen.

En ja wanneer Cissy haar paard zou brengen ben je waarschijnlijk meer geld kwijt voor dat zelfde paard als wanneer je het nu zou gaan kopen, dus ik zou zeggen, sla je slag nu het nog kan Haha! (tenzij haar vraagprijs nu te hoog is , dat weet ik dan natuurlijk weer niet Knipoog).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:36

nee hoor, valt best mee, Mireille kent dr moeder goed! ze wilde er de olympische spelen mee gaan rijden in 2008 zei ze ooit gekscherend.... Lachen das een dikke Powerhorse!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:38

cissy schreef:
nee hoor, valt best mee, Mireille kent dr moeder goed! ze wilde er de olympische spelen mee gaan rijden in 2008 zei ze ooit gekscherend.... Lachen das een dikke Powerhorse!

Ja maar dat is ook een hele leuke merrie!! Ja
Wil je die niet verkopen? Haha!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:39

Citaat:
Zou je misschien IJ willen tikken ipv Y dirkje? Een Y leest heel erg ongemakkelijk eigenlijk

begryp je me anders niet, rom?

zuinigheid is niks mis mee!
verkeerde zuinigheid, das wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

Het leest idd erg ongemakkelijk.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:46

ben er eerder op aangesproken, kan het helaas niet afleren Bloos
onderscheid me van de rest, zal ik maar zeggen! Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:49

Citaat:
Ja maar dat is ook een hele leuke merrie!!
Wil je die niet verkopen?

nee, die is voor mij de juiste maat, dr kind is wat kleiner uitgevallen....
en trouwens, die zou leuk aan de prijs zijn!