[WN] wat is beter ? Verkopen, gewoon doorzetten of andere trainin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carantona

Re: wat is beter ? Verkopen, gewoon doorzetten of andere trainin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:21

simodi
bedankt voor je steun Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:54

Simodi: ik ben t met je eens. Maar...PB geeft zelf aan dat ze t paardje liever helemaal niet kwijt wil. Wanneer ze dat aangeeft, tezamen met alle moeite die ze er al in heeft gestoken, denk ik dat nog even doorzetten en wellicht een andere instructeur nemen etc. wel eens een goed resultaat kan hebben... Verkopen kan altijd nog en eenmaal verkocht is t wel definitief.

Wat betreft t wellus/nietus over de stal in Haaksbergen, daar gaat t nu helemaal niet om. Het gaat om de huidige situatie en wat daaraan gedaan kan worden. Zolang PB maar voor zichzelf een goed beeld haaft wat er de reden van kan zijn dat haar paardje nu niet in orde is. En dat mag ze ook best uitleggen in mijn ogen...

PB: Zie je t nog zitten om met je paardje verder te gaan? Te kijken of er mogelijkheden zijn hem wel goed te krijgen en met veel liefde en geduld hieraan te werken? Dan zou ik m altijd houden, verkopen kan dan altijd nog wel...
Zie je t nu niet meer zitten, dan is t misschien beter dat je opzoek gaat naar een passende nieuwe eigenaar die voldoet aan jouw eisen en die iets kan met je paardje...
Voor mijn gevoel neig je meer naar de 1e optie, niet? Ik heb 1 hele belangrijke les geleerd die zich op meerdere vlakken heeft bewezen: volg je gevoel!
Veel sterkte en succes met wat je ook besluit! Knipoog

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:47

Skippy1
wat die stal betreft : ik ga echt geen strijd voeren tegen anderen ,ik weet wat ik weet en moet het ermee doen , jammer genoeg voor mijn paard die is de dupe ervan geworden
mijn gevoel: ja dat is het eerste en belangrijkste en dat zegt : nog niet opgeven ,geef hem een kans tot er iets meer duidelijkheid is over onze band en mijn verwachting over hem
mijn verstand zegt :laat je niet teveel emotioneel leiden en doe wat het beste is voor nu, goed zorgen voor het diertje en wachten op de uitslag van het lab en dan beslissen wat te doen bij een eventuele negatieve uitslag.

afwachten dus.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:21

PB dan lijkt t me duidelijk! Voorlopig in elk geval lekker je paardje houden, lab uitslag afwachten en kijken of er misschien iemand is die jullie verder kan helpen...
Misschien is t Ballingehof wel iets voor je? Volgens mij heet t zo...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 10:55

Hoi allemaal,

Hier een berichtje , misschien zijn jullie nog geinteresseerd over hoe het nu gaat met mijn probleempaardje
Hij is inmiddels naar een nieuwe eigenaar die op de hoogte is van zijn trauma en hij zal volgend jaar de groep ingaan om te gaan dekken. Ik heb nog vanalles met hem gedaan aan de lounge maar zelfs opstijgen was geen optie, verder is het een schatje in de omgang geweest en ik heb er heel veel verdiet van gehad maar ook heel veel geleerd van die lieve schat
Er word nu niet meer mee gereden of getraind, hij heeft geen hypp en is verder een kerngezonde hengst met goede papieren maar met een zadeltrauma voor het leven.
Voor mij de beste oplossing en voor hem toch nog een toekomst zonder angsten
Ik heb er ook nog een fijne ervaren quarter aan over gehouden waar ik nu lekker mee ga leren hoe je nu ècht western moet rijden, Koe
Bedankt voor jullie lieve en soms minder aardige opmerkingen (maar die horen er ook bij hihihi)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:03

fijn dat je ene goed oplossing hebt gevonden voor het paard ;
wat ga je nu zelf doen, weer op zoek?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:24

susan,
Ik heb een oudere quarter ingeruild die alles kent ,ik voel me een gelukkig mens Pling
door al die toestanden heeft mijn zelfvertrouwen een vette knak gehad, maar ik voel me iedere dag beter en geniet weer

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:27

OK dan!

goede zet dus, heb jou toch gesproken bij de dawrawedstrijd in mei Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:20

Maar wat is er met hem gebeurt dat hij zo'n zadel trauma heeft (wel fijn dat hij weer een goed baasje heeft)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 07:23

susan schreef:
OK dan!

goede zet dus, heb jou toch gesproken bij de dawrawedstrijd in mei Bloos

Was dat in vorstenbosch bij rieky ?
ik weet het niet meer Bloos! ....
en anders heb je iemand anders voor denk ik Knipoog

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:21

Verstandige keus painted black. Lekker gaan leren nu.. Veel ervaring opdoen en vooral genieten van je nieuwe paardje.