Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar met de snaffle wordt gewoon 'n trensbit bedoeld (myler is een specifiek merk dat ook een ander soort mondstuk heeft dan de gewone trens en onafhankelijk links/rechts inwerkt , zie http://www.mylerbits.com) Met de shanks wordt een stangbit bedoeld, dus met hefboomwerking (de Billy Allan is ook hier weer 'n bepaald type met een bewegend rolletje in het midden). 
Caballos schreef:Ze moeten overal aan wennen, eten, mensen die willen knuffelen, alles eigenlijk, maar het is echt geweldig als ze helemaal gewent zijn! Buiten nergens bang voor en echt een maatje voor 't leven!
Eigenlijk zijn ze overal geschikt voor over het algemeen, je moet het alleen per paard/ruiter bekijken wat het beste bij je past.

Caballos schreef:Haha joespleasure!!! Leuk hoor, vind het ook leuk dat je mee doet met de les en dat je bent komen kijken!
Misschien heb je ook niet echt hele speciale behandeling nodig, fleurbartels..... Rustig zijn, niet met je handen wild zwaaien en tegen ze praten ben je al een heel eind en zodra ze aan een touwtje zitten zijn het de braafste paarden die je naar de wei moet brengen! Zeker als ze iedere dag in handen zijn wennen ze echt wel vrij snel!

Met heel veel geduld heeft ze toch geleerd dat het allemaal best meevalt, ze komt nu gewoon naar je toe als ze je wilt pakken. Ze is echter wel erg eenkennig, ze doet dit alleen bij de eigenaar en bij mij. En, zoals jij ook al zei Caballos, als er eenmaal een touwtje om zit zijn ze ontzettend makkelijk mee te nemen

Maar we proberen haar idd te laten wennen aan verschillende mensen, als er visite komt dan moeten die meteen Babiche gaan begroeten enzo
En m'n ouders gaan ook vaak mee om ff gedag te zeggen. En m'n nicht ook, haar lukt het ook wel om met Biche om te gaan. 
Caballos schreef:Hey tillygirl!!! Leuk dat jij hier ook bent! Kom je ook nog naar het criollo evenement (http://www.criollos.nl op 't forum)?????
Die laatste 2 regels sluit ik me helemaal bij aan haha!!!!