[WN] Wie rijdt er western met een Criollo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Re: Wie rijdt er western met een Criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:58

@ Fleurbartels: Die manege is in Bergen op Zoom, manege de Paardenhoeve. Ik heb daar vroeger ook altijd gereden, maar ben er gestopt omdat ik vind dat die pony's daar altijd een beetje verpest worden... Maar dat is mijn mening Knipoog

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:55

@fleurbartels; sorry voor de trage reaktie Clown maar met de snaffle wordt gewoon 'n trensbit bedoeld (myler is een specifiek merk dat ook een ander soort mondstuk heeft dan de gewone trens en onafhankelijk links/rechts inwerkt , zie http://www.mylerbits.com) Met de shanks wordt een stangbit bedoeld, dus met hefboomwerking (de Billy Allan is ook hier weer 'n bepaald type met een bewegend rolletje in het midden).

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:54

jaaaaaa ik meld me ook even aan hier!
Wij hebben er 2, de bonte merrie heb ik al ruim 8 jaar en de grijze hebben we nu een dik jaar erbij! (foto's profiel)
Ik zou geen ander ras meer willen!
Ze moeten overal aan wennen, eten, mensen die willen knuffelen, alles eigenlijk, maar het is echt geweldig als ze helemaal gewent zijn! Buiten nergens bang voor en echt een maatje voor 't leven!
Eigenlijk zijn ze overal geschikt voor over het algemeen, je moet het alleen per paard/ruiter bekijken wat het beste bij je past.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 06:47

Hoi Caballos, jij bent ook overal!
Ik was zaterdag bij jou op stal haha.
Ik ben ook JoesPleasure

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:20

Caballos schreef:
Ze moeten overal aan wennen, eten, mensen die willen knuffelen, alles eigenlijk, maar het is echt geweldig als ze helemaal gewent zijn! Buiten nergens bang voor en echt een maatje voor 't leven!
Eigenlijk zijn ze overal geschikt voor over het algemeen, je moet het alleen per paard/ruiter bekijken wat het beste bij je past.

leuk dat je ook even je hier meldt, vroeg me al af waarom je geen reactie had gegeven Knipoog

maar als je op een pension stal staat en andere mensen een net-geimporteerde criollo op stal moeten zetten... wordt het moeilijk. Op mijn stal is iedereen zeer paard vriendelijk en veel ervaring, maar kan niet speciale behandelingen verwachten. snap je? dat is het enige waarom ik twijfel. (knuffelen etc komt later wel, begrijp dat helemaal!)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:05

Haha joespleasure!!! Leuk hoor, vind het ook leuk dat je mee doet met de les en dat je bent komen kijken!
Misschien heb je ook niet echt hele speciale behandeling nodig, fleurbartels..... Rustig zijn, niet met je handen wild zwaaien en tegen ze praten ben je al een heel eind en zodra ze aan een touwtje zitten zijn het de braafste paarden die je naar de wei moet brengen! Zeker als ze iedere dag in handen zijn wennen ze echt wel vrij snel!

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:35

Caballos schreef:
Haha joespleasure!!! Leuk hoor, vind het ook leuk dat je mee doet met de les en dat je bent komen kijken!
Misschien heb je ook niet echt hele speciale behandeling nodig, fleurbartels..... Rustig zijn, niet met je handen wild zwaaien en tegen ze praten ben je al een heel eind en zodra ze aan een touwtje zitten zijn het de braafste paarden die je naar de wei moet brengen! Zeker als ze iedere dag in handen zijn wennen ze echt wel vrij snel!

aha voor naar de wei brengen ben ik niet bang.. eerder om ze eruit te halen. want dat kan ik niet elke dag doen

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:44

Denk dat dat ook wel mee gaat vallen, wederom als ze dagelijks in handen komen, het is gewoon ffies wennen voor ze, maar, en ik denk zeker als alle paarden naar binnen gaan, ze zeker ook mee willen! Acero (die grijze) nou die vertopte zich achter Argi en in het begin is hij maar 2x weg gelopen en daarna kon je m pakken. Nu staat ie als 1e bij het hek!!! Als je op zo'n moment maar rustig blijft, ook helpt het om hem/haar dan niet in de ogen aan te kijken, maar das eigenlijk alleen in 't begin.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:46

En als ze gewent zijn dat de mensen van stal hun komen pakken is het gewoon ok! Rustig er op af lopen, beetje kletsen en het is goed!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:28

Babiche was eerst ook altijd heeel moeilijk uit de wei te halen, dat was een hele klus. Er moest altijd een heel ritueel aan vooraf gaan en dan wilde ze misschien wel stil blijven staan. Gelukkig is dat nu helemaal over! Lachen Met heel veel geduld heeft ze toch geleerd dat het allemaal best meevalt, ze komt nu gewoon naar je toe als ze je wilt pakken. Ze is echter wel erg eenkennig, ze doet dit alleen bij de eigenaar en bij mij. En, zoals jij ook al zei Caballos, als er eenmaal een touwtje om zit zijn ze ontzettend makkelijk mee te nemen Haha!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:00

Eenkennig zijn ze wel, maar als er meer mensen met hun omgaan wennen ze daar wel aan! Ze weten ook donders snel wie ze eten geeft! En ja, touwtje eraan en kind kan de was doen Lachen

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:00

En per criollo individu scheelt het ook!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:02

Dat is idd ook zo, ieder paard is anders Lachen Maar we proberen haar idd te laten wennen aan verschillende mensen, als er visite komt dan moeten die meteen Babiche gaan begroeten enzo Haha! En m'n ouders gaan ook vaak mee om ff gedag te zeggen. En m'n nicht ook, haar lukt het ook wel om met Biche om te gaan.

tillygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:25

Hoi joespleasure...

Ik rij western met mijn criollo, zijn naam is Angelo Marengo.
Hij is hier supergeschikt voor, wel na een half jaar intensief trainen.
In het begin vond hij alles eng en was erg nerveus.
Maar na veel trainen ging dat steeds beter.
Ik rii de volgende disciplines : barrelrace, reining, pleasure, horsemanship, trail.
In alle disciplines is hij echt super, maar zijn voorkeur gaat uit naar reining en zijn top is barrelraces.
We zouden dit jaar meedoen met het Nederlands kampioenschap barrelrace, maar omdat ik momenteel zwanger ben moeten we dat nog een jaartje uitstellen.
Toen ik Marengo zag bij Rick Woudenberg was ik helemaal verkocht, liefde op het eerste gezicht.
Het klikte direct tussen Marengo en mij en voor mij het paard waar ik altijd van gedroomd heb.
Hij is supersnel, superbraaf, heel relaxt, kortom alles wat ik altijd in een paard heb gezocht.
Hij vertrouwd mij voor duizend procent en ik hem.
Hij is erg ondeugend en vind het leuk om te spelen, hij is nog voor 75 % Hengst.
Ik kan wel blijven schrijven over hem, maar dat is denk ik met iedere criollogek....
Ze zijn gewoon in één woord fantastisch....

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:59

Hey tillygirl!!! Leuk dat jij hier ook bent! Kom je ook nog naar het criollo evenement (www.criollos.nl op 't forum)?????
Die laatste 2 regels sluit ik me helemaal bij aan haha!!!!

tillygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:52

Caballos schreef:
Hey tillygirl!!! Leuk dat jij hier ook bent! Kom je ook nog naar het criollo evenement (http://www.criollos.nl op 't forum)?????
Die laatste 2 regels sluit ik me helemaal bij aan haha!!!!

Hey caballos

Ja ik dacht vind het wel leuk om op de verhalen te reageren...

Je bedoelt het weekend in Dronten ? ja, dat wil ik niet missen...
Staat het al op de site ?
Wil Marengo eigenlijk ook graag meenemen maar ik moet even kijken hoe het gaat
met mij.
Ik rij nog wel maar niet zolang want dan krijg ik last.

Groetjes

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:46

Het staat ook op het criollo forum en ook hier op het forum onder "eenmaal andermaal....verkocht" onder "commercieel" !!
Ik snap dat je even moet kijken hoe en wat! Hopelijk zien we elkaar daar?!