[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:38

maar het NQHA jeugdteam wordt dus gesponserd op een grote WRAN show Verward

ik weet hoe het is ontstaan en ik gun hun sponsering maar het is wel erg vreemd zo
doop dat NQHA dan maar om in WRAN jeugdteam, maar dat zal niet gaan want in de WRAN jeugd zitten alleen amateur en open ruiters en in dit team zitten heel veel beginners
nouja, straks hebben we niet eens meer jeugd geloof ik

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:44

Hier dan een beginner die wel eens gestart heeft, maar vanwege een altijd punten het een tijd lekker bij thuis trainen gehouden heeft.

In mijn optiek zijn er juist niet zo veel wedstrijden. Ik begrijp het wel, er zijn immers ook lang niet zo veel westernruiters als bijv dressuurruiters. Wil ik dan toch starten dan moet je er een heel eind voor rijden over het algemeen. Als ik 1 keer begin, wil ik eigenlijk ook wel graag meer starten, wat inhoud dat ik van Drenthe (straks Twente) ook veelal naar het westen of noorden zou moeten rijden. Ik mag graag trainen voor iets, en heb nu zelfs serieus overwogen om met Mike dressuur te gaan rijden. Puur vanwege het feit dat dan alles dicherbij zit. Wedstrijden te kust en te keur en voor mij best belangrijk, geen uren rijden met de trailer.

Ik ben het ook eens met velen dat de wachttijden vaak veel te lang zijn. Vooral mijn paard heeft er zo minder plezier aan en ik kan hem dat niet kwalijk nemen.

Deze beginner wil nu graag wel weer wat doen, maar toch twijfel ik (vanwege de afstanden) om het startnummer aan te vragen.

Volgens mij zijn er wel steeds meer mensen die beginnen met westernrijden, maar vanwege de afstanden het lekker bij thuis rijden houden.

Een stukje inzicht waarom het mij tegenhoud volop mee te doen, al zie ik zelf ook geen oplossing voor de afstand.

Wat Zijen betreft, ik heb er zelf nooit gestart, maar hoor ook voornamelijk dat de organisatie voor de meeste mensen het probleem is.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:45

en een quarter hebben is ook een voorwaarde
maar er zit wel een zekere nuance in, niet iedereen komt uit voor het landenteam maar traint wel mee, een goed initatief denk ik Lachen

maar dat is een andere discussie Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:51

Sonja schreef:
Volgens mij kan iedereen daar in die Jeugd is en een pappa of mamma heeft die zo gek is om ze overal naartoe te slepen.
Wel sneu als ze er dan te laat achter komen dat een SPB net weer niet kan.
Een Quarter hebben is dus idd een vereiste.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:55

Je hebt hem Spatter!
Alles wat ik wil zeggen is denk naar en kijk om je heen wat er gebeurd en heb de moed het ter discussie te brengen.En omdat er heel vaak een vreselijke onverschillige houding is worden ook daardoor de shows wat minder ergo heeft men geen zin meer om daar heen te gaan.Voordat ik naar een wedstrijd ga ,wil ik weten dat het een goed verzorgde Show is ,en alles tot in de puntjes organiseert is, want ik doe het voor de lol en plezier ,maar het kost ook een hoop geld . Koffie (of thee)!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:58

magic dat zal best maar de vrijwilligers doen ook hun best en verdienen toch wel hun credits...
vind dat wel erg kort door de bocht...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:12

susan ik ben het wel met hem eens hoor!
ik heb een hekel aan wedstrijden die een zooitje zijn
niet op tijd beginnen(en om een half uur doe ik nog echt niet moeilijk, maar uren wel), wachten met rubrieken in de hoop dat er nog bijschrijvingen komen of tig uitlopen van een rubriek waardoor het middagprogramma avondprogramma wordt of zelfs nachtwerk

laatst was ik op een wedstrijd waar het ook uit de hand liep kwa tijden en dat kan een keer
ik zie tot mijn vreugde dat ze bij de volgende wedstrijd het programma veranderd hebben en de bewuste rubrieken nu als laatste staan
er is lering uitgetrokken en dan start ik er graag weer!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:13

Er is natuurlijk een verschil tussen een zootje en tot in de puntjes georganiseerd he Knipoog

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:18

Ik keur de vrijwilligerswerk ook helemaaaal niet af ,maar je kan niet altijd met alles en iedereen rekening houden.Ik rij er veer voor ,ik geef er geld aan uit dan wil ik ook wat daarvoor zien .Je gaat toch ook niet naar een winkel en het fruit wat je gekocht hebt zit vol schimmel ,en je denkt ,nou die zielige vakkenvuller heeft waarschijnlijk een slechte dag .Dan ga je terug en je wijst erop en je wil vers fruit hebben .We leven niet in het Pennypony tijdperk meer

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:29

rom klopt, ik ben tevreden met een gezellig goedwerkend secretariaat met een pot snoepjes Vingers aflikken
en verder een schoolbord bij de ingang van de wedstrijdbak waar de nummers op worden geschreven die die rubriek moeten starten en netjes wordt bijgeveegd na iedere deelnemer die gestart is zodat ik precies weet hoeveel er nog voor mij zijn en ik niet steeds de doorman hoef lastig te vallen
en verder een vriendelijk knikkende jury(wat hij op papier zet zie ik later wel Nagelbijten / Gniffelen )

ohhh, en weet je wat ik nu zo graag zou willen?
een kapstok bij de ingang van de ring!
kan ik mijn jas daar aan ophangen voordat ik de ring in moet

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:48

Magic27 schreef:
Ik rij er veer voor ,ik geef er geld aan uit dan wil ik ook wat daarvoor zien .Je gaat toch ook niet naar een winkel en het fruit wat je gekocht hebt zit vol schimmel ,

Weer veel te zwart-wit naar mijn mening.

Je hebt de fruitbar die erg vers fruit verkoopt en gewoon het fruit in de supermarkt. Dus ja, maar als het blijkbaar erom gaat dat jij waar voor je geld wilt.... dan is zeggen dat het het voor je lol doet ook niet echt meer de hoofdoorzaak.

Natuurlijk wil iedereen een goed georganiseerde wedstrijd, maar perfect is ook weer niet nodig vind ik.
Anders kunnen we nergens meer heen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:50

@Spatter, dat zijn nou juist de dingen waarvoor ik altijd een groom bij me heb. Die waarschuwt me tien minuten voor ik de ring in moet, en vervolgens vanaf 3 deelnemers voor me elke keer dat er 1 in gaat.
En pakt dus idd ook m'n jas aan, checkt of m'n startnummers (ook juiste nummer bij juiste paard Haha! ) goed zitten, of m'n kleren goed zitten, laatste stofdoekje over paard indien nodig etc etc.
Is hartstikke fijn. Goede groom is goud waard!

Oeiiii is wel errrreg offtopic dit.... Sorry Vera Nagelbijten / Gniffelen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:07

sonja maar die heb ik niet, is ook wel lekker rustig eerlijk gezegd

kapstokje is toch niet teveel gevraagd Zij zijn groot en ik is klein!

ik start regelmatig 2 paarden en dat lukt nog steeds zonder groom maar het is dan wel belangrijk dat een wedstrijd goed loopt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:22

Dames... on topic please Nors opkijken Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:53

Was Rob weer zo snel met verwijderen of is Vera streng Knipoog
Had net een PB getikt, maar die lostte op in smoke ??

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:56

Excuses! Ik was alles aan het samenvoegen en toen vloog mijn computer er uit....dus nu ben ik aan het kijken of ik het terug kan peuteren Haha!
Mod-beginners-problemen Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:59

spatter schreef:

Je weet niet hoe het is ontstaan,maar je keurt het bij voorbaat af!!!! vreemd.(had ik niet van je verwacht)

Maar goed ik mag als show manager van deze show wel het een en ander nuanceren denk ik.

Uitgangs punt is het NQHA youth team.Zij willen fonsen werven om (in dit geval) op het EK in Denemarken te kunnen verschijnen.
Hoe doe je dat!!! je kunt een AQHA show organiseren en alles in eigen gelederen houden.
Maar iemand kwam op het idee om in het kader van toenadering en samenwerking niet een AQHA te organiseren maar een WRAN show.
Wowwww het begin van een eventuele mooie samenwerking tussen rassenverenigingen en rijverenigingen.
VeCa wilde toch al een show gaan organiseren en na de clinic die Ilona had gegeven voor het jeugteam leek het wel een goed idee om ook dit op VeCa te doen.
Wie wie benadert heeft weet ik niet meer,maar dat doet er ook niet toe.

De show is een feit en als ik mijn mening over het jeugbeleid aan de kant zet,vind ik het een heel goed initiatief.

Wat ik heel erg hoop is dat men dan ook in grote getallen inschrijft en hiermee een trend zet voor verdere samenwerking.
Toch!!!!!!!!!!!!!!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:00

Lekker al mijn berichten weg?????????????????????

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:01

Ik vind die samenwerking wel iets positiefs.. misschien komt er dan ooit toch nog es 1 groot NK Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:04

Rob_H schreef:
Lekker al mijn berichten weg?????????????????????

Nou, aan je leestekens ligt het in ieder geval niet *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:07

@Rob_H: je reageerde iig ontkennend op deze opmerking
susan schreef:

Die ik dus wél onderschrijf.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:07

Sonja schreef:
Ik heb alleen een ietwat afwijkende mening over "Het Jeugdteam" denk ik...

Ik ook

Sonja schreef:
Qua toegankelijkheid van de wedstrijden lijkt mij overigens het nieuwe levelsysteem perfect. NOG toegankelijker kunnen we het denk ik alleen maar maken door een hobbelpaardklasse toe te voegen...

Lijk me ook

Sonja schreef:
Volgens mij kan iedereen daar in die Jeugd is en een pappa of mamma heeft die zo gek is om ze overal naartoe te slepen.

Dat is helaas waar

susan schreef:

Klopt niet

Citaat:
DubbelDun schreef:
Die ik dus wél onderschrijf.

Dat mag je dan onderschrijven en in principe zou dat ook zo moeten zijn.
Maar op dit moment heeft zeker niet elk lid een quarter.
Het is dat ook geen eis,maar wel makkelijk.
Wel is het zo dat je zonder quarter niet kunt meedoen aan shows van de aqha.(logisch)

Citaat:
DubbelDun schreef:
Wel sneu als ze er dan te laat achter komen dat een SPB net weer niet kan.

Wat heet sneu,de eigenaar zit in het team en zal haar ervaringen opdoen.
Voor de rest start ze wran en wordt goed begeleid.
Laatst bijgewerkt door Vera op 06-06-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: monoloog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:44

Rob_H schreef:
spatter schreef:

Je weet niet hoe het is ontstaan,maar je keurt het bij voorbaat af!!!! vreemd.(had ik niet van je verwacht)

rob volgens mij betekent deze smilie Verward niet afkeuren maar vraagtekens
ik mag het toch wel vreemd vinden dat de NQHA hun jeugdruiters niet helpt bij zoiets?
dat er nu een samenwerking met de WRAN is ontstaan ben ik helemaal niet tegen
jeugdruiters zijn jeugdruiters en moeten zoveel mogelijk vooruit geholpen worden in de sport
ik hoop wel dat deze ruiters ook WRAN gaan/blijven starten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:55

de post die het heeft over de arme vrijwilligers vind ik ongepast. vrijwiliig iets doen of ondernemen kan nooit een excuus zijn voor slecht of half werk. daarenboven is geld verdienen zeker geen vies woord. we willen allemaal beleg op de boterham. gun showorganisatoren daarom ook dat ze wat bijverdienen met het organiseren van wedstrijden. hoe beter ze hun best doen om voor ons ruiters een goede en toch betaalbare show te organiseren, hoe meer ze kunen verdienen, hoe meer ze weer gemotiveerd worden om nog meer hun best te doen, hoe mooier de shows worden ,....................

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:01

Ik ben het helemaal met je eens ,maar dan moeten ze het ook goed doen