quarter met problemen na zadelmak maken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:31

SGWOllie schreef:
Wat een ongelofelijke onzin zeg! Als ik op zijn Engels gereden paard een western zadel zou leggen zou hij zeker te weten flippen, passend zadel of niet. Het ligt een beetje aan het karakter van het paard of het ze eender is wat er op hun rug ligt of dat ze aan een bepaalde "vorm" wennen.


SGWOllie schreef:
Je hebt wel gelijk, ik heb het nog nooit geprobeerd.... Bloos .


Zekersteweten!!!!!
Denk ik....
Toch?

Nou ja, ik ben het in ieder geval met je eens nu:
SGWOllie schreef:
Hé mijn paard is niet dom maar ik wel hoor!

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:34

sonja ROFL Haha!

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:51

Sonja schreef:
SGWOllie schreef:
Wat een ongelofelijke onzin zeg! Als ik op mijn Engels gereden paard een western zadel zou leggen zou hij zeker te weten flippen, passend zadel of niet. Het ligt een beetje aan het karakter van het paard of het ze eender is wat er op hun rug ligt of dat ze aan een bepaalde "vorm" wennen.


SGWOllie schreef:
Je hebt wel gelijk, ik heb het nog nooit geprobeerd.... Bloos .


Zekersteweten!!!!!
Denk ik....
Toch?

Nou ja, ik ben het in ieder geval met je eens nu:
SGWOllie schreef:
Hé mijn paard is niet dom maar ik wel hoor!


Erg grappig....
Als je iets niet hebt geprobeerd hoeft dat nog niet te betekenen dat je niet zeker weet hoe het af gaat lopen. Zoals ik mijn paard ken zou dat niet goed gaan zal ik het dan zo zeggen?

Ik probeer ook alleen maar uit te leggen wat ik bedoel en vraag me af wat ik jou misdaan heb om van die "aardige" reacties te krijgen......

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:53

Sonja heeft een 'blaf'bui Knipoog

dropje2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Op het puntje van Nederland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:03

DubbelDun schreef:
Sonja heeft een 'blaf'bui Knipoog


Gewoon even terugblaffen.. Sonja is een bovenstebeste meid maar het komt wel eens een beetje "rottig" over Clown he Sonja Ach gut

Helaas heeft ze wel vaak gelijk......

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:06

hoi, ik kwam toevallig dit topic tegen. hoop dat het OK is dat ik als niet-western persoon toch iets post?

ik vond het namelijk nogal opvallend dat er allerhande oplossingen worden aangedragen, maar dat niemand zich afvraagt of dat dier geen rugklachten heeft... dat kan allerlei oorzaken hebben, waarvan het zadel er maar één is.
misschien het dier daar eens op laten nakijken? door een deskundige paardenarts met verstand van ruggen, of een dierenfysiotherapeut (www.nvfd.nl)?
succes!

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:13

Wanneer je goed had gelezen had je gezien dat dit paard al door dierenarts is gezien... Rugproblemen zijn dus uitgsloten voordat men hier op bokt ging posten...

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:14

dropje2 schreef:
DubbelDun schreef:
Sonja heeft een 'blaf'bui Knipoog


Gewoon even terugblaffen.. Sonja is een bovenstebeste meid maar het komt wel eens een beetje "rottig" over Clown he Sonja Ach gut

Helaas heeft ze wel vaak gelijk......


Ik geloof best dat Sonja een bovenstebeste meid is die vaak gelijk heeft.

Vandaar ook mijn vraag aan haar waar ik die "leuke" reacties van haar aan verdien. Ik ken haar niet, zij kent mij niet dus ik vind het een beetje raar...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:15

Ze heeft aangegeven dat het paard geen rugklachten heeft, dat er naar gekeken is. We kunnen dan wel doorzeuren of ze dat wel door een deskundige heeft laten doen, maargoed Haha!

Ook ik ben het er mee eens dat het een paard geen fiets uitmaakt wat je er qua zadel opgooit. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad! Mijn paard is ook beleerd met westernzadel, maar heb er toen gewoon een springzadeltje opgeklapt en ben er zo mee weggereden Haha! Tuurlijk merken ze wel dat er iets anders is, maargoed, dat heb jij ook als je uit je spijkerbroek stapt en een joggingbroek aantrekt, of niet? Lachen

Volgens mij is het paard gewoon enigszins verknipt en heeft het gewoon veel tijd en geduld nodig. Kan nooit goed zijn als je paard van eerdergenoemd adres komt Scheve mond

Overigens niet banketstaaf naar jou bedoelt, paintedblack. Ik denk dat jij en Wendy er wel uitkomen!

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:19

XoNo schreef:
Ook ik ben het er mee eens dat het een paard geen fiets uitmaakt wat je er qua zadel opgooit. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad!


Inderdaad, alle paarden zijn hetzelfde..... Rolleyes
En omdat jij ergens nooit poblemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat dit bij een ander niet kan voorkomen.
Al denk ik dat we het er inmiddels over eens zijn dat het daar in dit geval niet aan ligt.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:29

waarom mopperen jullie zo op elkaar ?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:32

wingpearl schreef:
Wanneer je goed had gelezen had je gezien dat dit paard al door dierenarts is gezien... Rugproblemen zijn dus uitgsloten voordat men hier op bokt ging posten...


ik had goed gelezen, dankje. Tong uitsteken
maar er stond alleen iets over dat er een d.a. naar had gekeken. ja waarnaar dan?? het ging op dat moment over mogelijke maagproblemen. dat vind ik wel iets anders dan rugklachten, hoor! Clown
maar goed, ik probeerde alleen de TS te helpen, een tip te geven... schiet me niet gelijk af daarvoor! Duivel

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:38

paintedblack schreef:
waarom mopperen jullie zo op elkaar ?


Van deze kant af, sorry! Was zeker niet de bedoeling om je topic te gaan verpesten.
Sonja: Mocht je je mening over mij nog willen onderbouwen dan graag per PB dan kunnen jullie hier weer ontopic.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:51

SGWOllie schreef:
Inderdaad, alle paarden zijn hetzelfde..... Rolleyes
En omdat jij ergens nooit poblemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat dit bij een ander niet kan voorkomen.
Al denk ik dat we het er inmiddels over eens zijn dat het daar in dit geval niet aan ligt.


Ok miss eternal penny Haha!

Sonja geeft aan dat dat het geen reet uitmaakt welk zadel op een paard ligt.
Xono geeft aan dat hij nog nooit problemen heeft gehad.
Ik vertel je dat je onzin schrijft.
Als je nu nog niet aanneemt dat je het verkeerd ziet dan moet je maar heel snel je *my first pony* gaan opzadelen Cool
En geloof me bovenstaande dame en heren zijn het zeker niet altijd eens met elkaar Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 25-04-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:54

Neuh geen behoefte aan, was gewoon even lollig. In ieder geval voor mezelf in m'n kleine gezellige wereldje Knipoog

Paintedblack, wat ik me wel even afvraag; rugklachten zijn uitgesloten door een veearts? Wij hebben namelijk een geval aan de hand gehad dat 1 van onze paarden (de WPN'er) niet lekker liep. Veearts kon niets vinden, rug is ook nagekeken. Week erna komt een ostheopaat op stal, voor een stalgenoot. Zij vertelt e.e.a. over haar werk, en we komen op de problemen van ons paard. Ze heeft 'm even nagekeken, en meteen maar een afspraak voor behandeling gemaakt...
Paard is door de ostheopate behandeld, moest daarna een weekje op rust, en daarna wisten we niet wat we voelden. Alsof 'ie van elastiek was! Zo fijn door z'n lijf, en zo ruim!
Paard bleek (vermoedelijk door paar keer hangen aan het halster) een nekwervel wat scheef te hebben, waardoor hij z'n hele lijf ging overbelasten om e.e.a. maar te verbloemen. Bijkomend probleempje was dat hij onvoldoende beweging in het heiligbeen had.
Veearts heeft dit er ondanks vrij uitgebreid onderzoek helaas niet uit kunnen krijgen.

Misschien ook voor jou nog een idee/tip?

(overigens zou ik tóch eerst checken met het dressuurzadel hoor. Als hij daar normaal op reageert, dan weet je dat het aan het westernzadel ligt; dat past 'm dan eenvoudigweg niet. De meeste pro's hebben 1 of 2 zadels, waar ze gewoon alles mee rijden. Vaak gaat dat goed. Soms ook niet.)

Succes ermee!

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:59

Vergeet niet, het woord zadelmak heeft voor velen een andere betekenis.
Handelstal A verkoopt een paard als zadelmak zo gauw er een zadel opgelegd is.
Stal B vind dat er een paar keer iemand op gezeten moet hebben.
Terwijl stal C een paard pas als zadelmak verkoopt als alle gangen goed te contoleren zijn etc.

Stal C heeft mijn voorkeur, maar iedereen geeft zijn eigen betekenis aan het woord zadelmak, dit is iets wat niet zelden voor grote problemen zorgt.
verder geef je zelf aan een paardje gekocht te hebben wat neit de makkelijkste is.
Ik zou het niet te ver gaan zoeken, geef Wendy de tijd en ik denk dat het wel goed komt.

Groet,
Ron

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:11

Blaze schreef:
Ok miss eternal penny Haha!


Nagelbijten / Gniffelen Proest! Gefeliciteerd, je bent de eerste die me ooit voor Penny uit maakt!
Het zal er wel aan liggen dat ik niet uit het westernwereldje kom ofzo. Heb nu toch al een aantal vrij aardige pogingen gedaan maar jullie blijven gewoon hakken. Ook best.

Ga lekker verder cowboytje spelen, ik ga weer terug naar de topics waar het wel gezellig is.....

[/quote]

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:14

OK dan! Doei!

johanna29

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: haarle gem hellendoorn

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:20

Piantedblack, welk paard heb je gekocht??

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:40

SGWOllie schreef:
Het zal er wel aan liggen dat ik niet uit het westernwereldje kom ofzo. Heb nu toch al een aantal vrij aardige pogingen gedaan maar jullie blijven gewoon hakken. Ook best.
Ga lekker verder cowboytje spelen, ik ga weer terug naar de topics waar het wel gezellig is.....
Hè jammer. Het kán hier ook erg gezellig zijn, maar je moet wel een beetje eelt op je ziel kweken Clown

@Blaze: die onthou ik voor als ik ooit nog eens een merrie-veulen krijg Clown
*zoekt hengst met 'eternal' in zijn naam*

@Sonja: welke osteo had jij (mag per PB)
Ik zag laatst ook een significante verbetering nl.

Anoniem

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:49

Ik heb Mariëlle Kamphuis. En sinds die keer controleert zij dus elke drie maanden onze paarden. Ik ben er erg tevreden over. Zij ook over onze beesten trouwens. Ik vind dat toch belangrijk, zeker voor degenen die hard werken.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 23:04


Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 09:18

Halloway , bedankt we gaan het ook niet te ver zoeken
ik denk nl dat wendy ook gelijk heeft het kost gewoon tijd met een paardje wat op z'n donder heeft gehad.
Gisteren nog eens uitgebreid bekeken en betast en een lekkere zak wortels gebracht. hij ziet er supergoed uit en is nog steeds een scheet.Ik ben iemand die met gevoel met haar paarden omgaat en zit er niet vaak naast (nee ik ben geen helderziende en de paardendierenarts komt gewoon wanneer ze ziek zijn of iets mankeren) ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand maar nog vaker mijn intuitie.
Nog èèn opmerking : laat elkaar in waarde het maakt niks uit of je nou dressuur rijdt de penny leest of alleen een shetlander bezit , doe gewoon waar je goed in bent !
Bedankt voor jullie hulp

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:18


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:41

Nou dan meld ik me ook maar even. Met zeker 6 paarden waar we zomaar van de ene op de andere dag zadels wisselen. Van dressuur naar western en van western naar springzadel. Nooit problemen meegemaakt.

Mijn grote kwpn-er is western ingereden en kreeg laatst zonder problemen een springzadeltje op. Mijn grote andere KWPN-er is dressuur gereden en kreeg ooit zomaar een westernzadel op. Ze liep er niet anders om, deed er niet anders om.

Kortom: het ligt niet aan het zadel sec. Tenzij het zadel niet past of het paard lichamelijke problemen heeft.

Heeft het paard dat allemaal niet (uitgesloten door experts) dan blijft over de huidige trainer, of de trainer waar het paard ooit vandaan is gekomen. Het kan natuurlijk in dat paard zijn hoofd zitten.

Maar flippen van een ander zadel puur vanwege de vorm: flauwekul.