[WN] Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:08

NotNice, ik snap echt niet hoe jij aan het idee komt dat je met een OHHpony niet door de voorrondes heen komt. Mag ik een paar voorbeeldjes noemen? Alice Heimering met haar Welsh Jolene's Joy? Marja Oost met haar Maflinger Shadow? Angela van Duivenbode met haar Rarebier Penthor? Sandra H (verrek San wat is jouw achternaam eigenlijk????) met haar zigeunerpaard Play it Again Sam? Ik en mijn Noorse bomensleeppony?

Dat zijn combinaties die het in reguliere WRANwedstrijden leuk doen, maar op het NK toch ook met de nodige versierseltjes naar huis gingen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:16

de rassen worden wel steeds aparter Haha!
joost mag weten wat een OHHpony is(sonja, leg uit),rarebieren, maflingers of hanglingers, krentebollen en pannekoekenpaarden, zigeunerpaarden en vlekkemonsters, wat hebben we nog meer? Tong uitsteken

ik heb zelf jaren meegedaan met een welsh-cob en ook op het NK leuke prijzen mee naar huis genomen
moet wel zeggen dat de reining zoveel beter van niveau is geworden dat hij nu daar niet meer op thuis hoort, het NK bedoel ik
en nu probeer ik een krentebol zo gek te krijgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:20

Term van NotNice; Oud Hollandse Hobby pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:21

Spatter je vergeet de WWK'ers van Jos. Heb ik ook erg om moeten lachen toen ik die voor het eerst omgeroepen hoorde worden op een wedstrijd.
"Nu in de ring, Jos van Dijk ook Spooky Blue, een ...-jarige WWK" Ik dacht dat ze me op konden vegen *LOL*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:29

vertel, heb ik gemist, wat betekent WWK ? Tong uitsteken

volgens mij moeten we eens een lijstje gaan maken, leuk!

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:41

hahaha die kende ik nog ..... Noorse boomsleeppony (NBSP) geweldig Haha!

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:43

WWK is toch een Woon Wagen Kamp pony?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:47

@Sonja: Alice Hijmering & Jolene's Joy deden pleasure, Marja & Shadow deden trail, Agela van Duyvenbode & Penthor deden ook trail, en Play it Again Sam heeft alleen in de trail en de pleasure gelopen.

we hebben het hier over de reining, en de vraag was of je met je oudhollandsche hobby-pony, noord-zweedse boomtrekker, west-friese woud-stamper of bont-gevlekte haftinker ook een kans zou kunnen maken om door de voorrondes van het WRAN-NK reining te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:59

Ook in de reining zie ik geen reden waarom dat niet zou kunnen. Om door de voorrondes te komen heb je geen 73'ers nodig.
Kijk, dat je meer concurrentie hebt van meer-op-het-werk-gefokte paarden, tja dat is niet meer dan logisch. Maar met hard werken kun je 'n eind komen hoor.
Begin maar eens met penalty-loos een proef te rijden, en laat je verrassen door het resultaat. Daar hoef je geen quarter voor te hebben.
Focus met je trainer op de punten waar je WEL kunt uitblinken, en laat je niet ontmoedigen door de onderdelen waarop een ander gegarandeerd beter scoort. Een quarter heeft meer aanleg om een slidingstop te maken dan mijn fjord, maar ik heb prachtige rollbacks ingetraind, en pak puntjes op changementen op exact de juiste plaats (zonder m'n paard om te pleuren; er zijn nog jury's die dat waarderen...), mooie circels, en duidelijke tempoverschillen. Probeer mij er maar eens van te overtuigen dat je daar een quarter voor nodig hebt... Is een kwestie van jezelf onder je hol schoppen en trainen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:59

notnice als je in staat bent om met je "hobbelknol" rond de 69 te rijden, moet je door de voorrondes heen komen
misschien zelfs met wat minder nu er meer ruiters door mogen, inplaats van een paar jaar geleden toen het er altijd 10 waren
nu wordt het bepaald naar het aantal deelnemers
ik ben 2.5 jaar geleden met mijn welsh-cob 11de geworden in de voorrondes en hij liep niet eens goed, hij had een stuk beter gekund, maar hij eet en drinkt niet op een vreemde stal
ik start hem dus niet meer op wedstrijden ver weg

maar het kan dus wel!
je zou moeten weten wat de score was van degenen die door mochten naar de finale en dan kun je zien of het haalbaar is

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:12

Sonja schreef:
Focus met je trainer op de punten waar je WEL kunt uitblinken, en laat je niet ontmoedigen door de onderdelen waarop een ander gegarandeerd beter scoort. Een quarter heeft meer aanleg om een slidingstop te maken dan mijn fjord, maar ik heb prachtige rollbacks ingetraind, en pak puntjes op changementen op exact de juiste plaats (zonder m'n paard om te pleuren; er zijn nog jury's die dat waarderen...), mooie circels, en duidelijke tempoverschillen. Probeer mij er maar eens van te overtuigen dat je daar een quarter voor nodig hebt... Is een kwestie van jezelf onder je hol schoppen en trainen.

Tja wat moet ik hier nog op zeggen! Ja

PS: ik rijd niet alleen Pleasure NotNice Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:17

Is een compliment denk ik Alice, je straalt altijd wel veel pleasure uit, wat je ook doet met die mooie schimmel van je Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:51

NotNice schreef:
we hebben het hier over de reining, en de vraag was of je met je oudhollandsche hobby-pony, noord-zweedse boomtrekker, west-friese woud-stamper of bont-gevlekte haftinker ook een kans zou kunnen maken om door de voorrondes van het WRAN-NK reining te komen.

NEE
Heel simpel dat ga je op het moment niet redden.
De rede is eigenlijk simpel.De gemiddelde reining bij de wran is gewoon belabbert.
(let wel uitzonderingen bevestigen de regel)
Helaas zie ik die uitzondering de laatste 2 jaar niet bij de wran. Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:53

Dus die ruiters met die wel-goeie-paarden (niet perse goede ruiters dus Knipoog ) die rijden verder geen Wran, maar gaan walsen tijdens het NK ff de voorronders door, gaan met een lintje naar huis, en hebben hun reclame geregeld... Ja

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:55

Ja nou en!!!! ze horen dus bij de besten (op dat moment) van Nederland.Dus rijden ze de finale op een NK.
Is allemaal heel logisch Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:58

Ja nou en niks... ik zeg er toch niks van!!!!!!!
Mijn lintjes zijn het niet, boeie... Tong uitsteken
Rustig an he Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:02

@Blaze: Sneu voor die ruiters die wel de moeite genomen hebben om WRAN te starten (maar blijkbaar niet NK-waardig zijn).

Ik zit hier wel met een dubbel gevoel.
Aan de ene kant vind ik dat iemand geen WRAN-NK mag starten die ook niet eerder op WRAN-wedstrijden de moeite heeft genomen om zijn neus heeft laten zien.
Aan de andere kant vind ik ook dat men wel een NK-waardige reiningproef moet laten zien.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:43

Mijns inziens geldt dit eigenlijk alleen voor de reining.
In zowat alle andere onderdelen zonder koeien zie ik dezelfde mensen terug in de finales die ook op de wranwedstrijden te zien zijn. Een paar uitzonderingen daargelaten.

Ach, laat die reiners toch Ach gut

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:47

T zijn ook altijd die reiners *roll* Haha!

Zijn QH wel voor iets anders geschikt eigenlijk? Tong uitsteken Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:58

Biefstuk Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:59

DD* Dat dubbel gevoel is gedeeltelijk voor mij de rede om het NK buiten de highpoints te houden.

Yep Rom dit is voorlopig alleen van toepassing in de reining.
Maarja aangezien reining blijklbaar het hoogst haalbare is maakt het wel eenblijvende indruk
Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:00

DubbelDun schreef:
Biefstuk Cool

Te veel spierweefsel Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:00

Citaat:
Maarja aangezien reining blijklbaar het hoogst haalbare is maakt het wel eenblijvende indruk

Het aantal te beheersen oefeningen en de lengte van de proef maakt het ook een gecompliceerd en complex geheel Ja

Citaat:
Biefstuk
Veulstegevaarlijk met al die syntheten die ertussen lopen... Bloos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:02

*gaat zich nu afvragen waar biefstuk dan van gemaakt is*
Té gespierd weefsel, daar kan ik me in vinden Knipoog

@Cer: implantaten dan Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:03

Cer schreef:
Het aantal te beheersen oefeningen maakt het ook een gecompliceerd en complex geheel Ja
Hebben we het nu over het paard of de ruiter Knipoog