vera schreef:Je bedoeld doorsjokken?Meer doordraven volgens mij

'Sjok your horses please, sjok your horses'
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vera schreef:Je bedoeld doorsjokken?Meer doordraven volgens mij

Waratje schreef:IJslandse variant?Inderdaad, was ook al bekend
Kennen jullie de term drölt al?
__Suzanne__ schreef:Waratje schreef:IJslandse variant?Inderdaad, was ook al bekend
Kennen jullie de term drölt al?
). storrum schreef:Toch hebben déze termen allemaal niks te maken met goede pleasure. Maar met niet-pleasurepaarden die pleasure proberen na te bootsen, en dat is idd niet mooi.
Je moet eens kijken hoe mooi een pleasure gefokt veulen, jaarling, 2-jarige kan joggen en hoe langzaam ze kunnen galopperen, gewoon vanuit zichzelf. Is echt prachtig!!
Yuk!
DubbelDun schreef:Ik denk dat een paard wat van nature die beweging laat zien zich er prettig bij voelt en er ook oud mee kan worden. Dit in tegenstelling tot die paarden waar het er in getrained moet worden (en dan op een niet zo'n beste manier).
DubbelDun schreef:Vroeguhhh toen die koeienjongens nog de hele dag in het zadel moesten zitten kan ik me indenken dat een vlakke rustige gang prettig was om mee te werken, daar komt het ook vandaan.
Helaas heeft wedstrijdsport wel vaker de nijging om door te schieten naar het extreme toe. En dan krijg je excessen zoals we ze nu af en toe zien.
Himyar schreef:En bij de dressuur klaagt men dan weer over voorbeen zwaaiers....
Himyar schreef:En bij de dressuur klaagt men dan weer over voorbeen zwaaiers....
search.php?keywords=voorbeen+zwaaiers&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=200&&t=0&submit=Zoeken
Een quote uit een van die topics: pas als een ruiter door heeft dat dressuur een weg is die niet naar winstpunten maar naar een getraind paard moet leiden zal er iets verbeteren.
ikke schreef:feit is dat het paard rijtechnisch gewoon onverantwoord loopt. Geen gebruik van rug of achterhand.