[WN] Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Re: Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:51

Gut, heb ik toch net Blaze een mail gestuurd dat ik wil stemmen VOOR de cap!!!!
Dus als ik dat doe, neem je mijn stem niet mee dus???

Het heeft volgens mij niets met traditie te maken, je blijft toch gewoon vrij wat je op je hoofd zet?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:58

@Margee gedult een formulier VOOR is in de maak.
Je kan me alvast een PB sturen voor een versie daarvan. Moet ik alleen nog iemand opsnorren die de formulieren meeneemt.

@Blaze wat doe je dan moeilijk tegen te stemmen Haha! Clown kan jij gewoon met je hoed blijven rijden. En als deze gek dan voor schut wil met een helm moet ze dat toch zelf weten Cool Knipoog

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:59

Anya schreef:
Eh niet via bokt.
Johanna kan dat via een brief aan het bestuur inbrengen.

Prima!!
Aan wie moet ik deze brief richten, aan de voorzitter van de WRAN ??

Anya, tot hoeveel dagen voor de vergadering kun je voorstellen indienen of zit hier geen termijn aan.

met vr.gr. johanna

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:06

Mijn cap is al in dezelfde kleur als mijn outfit! Dus we blijven gewoon leuk in "style"! Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:07

rina schreef:
@Blaze wat doe je dan moeilijk tegen te stemmen Haha! Clown kan jij gewoon met je hoed blijven rijden. En als deze gek dan voor schut wil met een helm moet ze dat toch zelf weten Cool Knipoog

Je hebt helemaal gelijk in wat je schrijft 100%.
De enige rede die ik kan verzinnen om tegen te zijn is traditie Bloos

En ik zou mezelf niet zijn als ik niet moeilijk doe Cool

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:17

Brrrrrr het word griezelig Blaze en ik zijn het eens terwijl we het oneens zijn Clown

Maar voor de VOOR stemmers. Hier mijn Emailadres, stuur me een mailtje dan krijg je het formulier om voor te stemmen. clipsje@hotmail.com je kan hem of uitprinten ondertekenen en weer inscannen, of digitaal ondertekenen. Zal met Johanna overleggen voor diegene die dat niet kunnen of ze hem rechtstreeks naar haar kunnen sturen (naar mij is onhandig omdat ik in Dld woon Clown )

Johanna zal naar de ledenvergadering gaan en de formulieren meenemen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:21

(hoe doe je digitaal ondertekeken?)

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:09

Citaat:
Je hebt helemaal gelijk in wat je schrijft 100%.
De enige rede die ik kan verzinnen om tegen te zijn is traditie Bloos

En dat is ook mijn reden dat ik tegen ben..... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:25

Is dat niet een wat ouderwetse gedachten binnen een sport die de toekomst zou moeten hebben Cool

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:40

Dus even voor de duidelijkheid: als ik lid ben van de wran maar start niet in de L1 of L2 dan kan ik wel stemmen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:13

pwaaijer schreef:
Dus even voor de duidelijkheid: als ik lid ben van de wran maar start niet in de L1 of L2 dan kan ik wel stemmen?

ja, vooropgesteld dat iets in stemming wordt gebracht dan wel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:28

Oh ja en nog even ter informatie:
Een stemgerechtigd lid mag over maximaal twee schriftelijke volmachten beschikken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:38

Nou dat wordt dus verdelen van de stemmen Haha!

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:52

DubbelDun schreef:
Is dat niet een wat ouderwetse gedachten binnen een sport die de toekomst zou moeten hebben Cool

Ik snap je argument, maar of een goede toekomst nou van een cap afhangt??
Een dressuur outfit is ook nog een gewoon soldaten pakje.... dan houden wij ons cowboy pakje...

Veel van deze nieuwe regels komen mij over alsof we bang zijn als westernruiters, om buiten de boot te vallen wat paardensport betreft.
Het western rijden is in Nederland toch nog het ondergeschoven kindje,nu gaan veel regels op die van het engelse rijden lijken om er maar bij te kunnen horen. (zo komt het op mij over)

Nu ben ik echt geen Hillbill die met een pistool op zijn paard zit, en ik ben voor goede vooruitgang en een goede toekomt voor het western rijden in Nederland, maar ik vind veel nieuwe regels toch een beetje : anders horen we er niet bij.

Ook moeten we dit soort discussies niet op bokt voeren, maar daadwerkelijk met zijn allen naar de ledenvergadering gaan.
zeg ik.. die er ook niet is.... Knipoog

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:05

ik vind het de grootste onzin om het dragen van een cap verplicht te stellen. Laat iedere volwassene dat fijn voor zichzelf beslissen.

Die verzekering die iemand dwingt ten alle tijden een cap op te hebben als ze op het paard zit is niet erg goed geinformeerd.
De meeste ongelukken met hersenletsel gebeuren namelijk als mensen niet op hun paard zitten maar zich om hun paard bewegen.
Meestal door onvoorzichtig omgaan met een dier of door de domme pech op het verkeerde moment op de verkeerde plek te staan als een dier een vlieg weg mept of schrikt.
Of te wel alle momenten waarop mensen juist geen cap dragen want zeg nou eerlijk hoe veel van de Bokkers hier hebben altijd hun cap op als ze hun paard poetsen, naar de wei brengen, aan de hand stappen, enz enz enz ?????????

Want dat zijn de momenten waarop je het grootste risico loopt op hersenletsel, niet als je op je paard stapt! Bij een val van een paard loop je namelijk een veel groter risico om je nek of rug te breken dan iets aan je hersenpan op te lopen en tegen dat soort breuken helpt zelfs de beste cap niet!

@roXXXYYY : Ik herken dat gevoel wat je omschrijft, ook ik vind dat er steeds meer regels komen om de westernsport maar in het zelfde stramien te dwingen als de dressuur. Want anders zijn is blijkbaar toch wel heel erg eng.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:17

Adrienne schreef:
ik vind het de grootste onzin om het dragen van een cap verplicht te stellen. Laat iedere volwassene dat fijn voor zichzelf beslissen.
Je mist de point weer eens Haha!. Het gaat erom dat men zelf mag beslissen of men een cap op wil of niet en NIET het door anderen(regels) laten verbieden.
Leuk dus dat je die regels er nu juist bijhaalt.
Citaat:
@roXXXYYY : Ik herken dat gevoel wat je omschrijft, ook ik vind dat er steeds meer regels komen om de westernsport maar in het zelfde stramien te dwingen als de dressuur. Want anders zijn is blijkbaar toch wel heel erg eng

Vandaar dat reining ook zo zijn best doet om binnen de FEI regels te blijven zodat men kan starten Cool

Maar we dwalen af Haha!
Persoonlijk vind ik het een beetje 'eng' worden als er mensen zijn die anderen iets gaan verbieden wat eigenlijk veiliger is alleen omdat ZIJ het niet nodig vinden.
In de trant van 'mijn geloof staat het niet toe, dus mag jij ongelovige het ook niet, want ik vind dat dat beter is voor jou'.

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:28

Citaat:
Vandaar dat reining ook zo zijn best doet om binnen de FEI regels te blijven zodat men kan starten

Ik hoop het , want de reining wil ook ineens goede vriendjes worden met de KNHS wat ik persoonlijk helemaal niet zie zitten.
Als de meesten perse met cap willen rijden, en in een L1 of L2 klasse willen starten, ga dan lekker dressuur rijden.
Dit is helemaal geen aanval op mensen, maar ook het L1 en L2 gebeuren doet erg ëngels"aan, ik weet dat het Level betekent, maar het klinkt gewoon niet.

Het westernrijden in Nederland is altijd onafhankelijk geweest. We kunnen hier best uit komen zonder ons te hoeven vergelijken of te meten met de andere takken van de paardensport.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:03

Dus mensen die hun veiligheid vooropstellen en een cap willen dragen moeten maar gewoon dressuur rijden Verward

Wat een ontzettende hokjesgeest weer Scheve mond

Stel je stel het cap dragen in L1 en L2 vrij. 95% gaat toch met hoed rijden. Whats the big f*cking deal Rolleyes

Traditie? Right, stem dan gewoon helemaal tegen de nieuwe regels. Wat als er iets aardig tegen de traditie ingaat zijn het de nieuwe regels/indelingen wel.

Dus gewoon lekker conservatief blijven allemaal, dan komen we wel vooruit in ons eigen kleine westernwereldje.

NOT!

En voor al die mensen die nu naar Blaze of rina gaan mailen:
Hebben jullie wel exact in de gaten waarvoor of waartegen jullie stemmen? Cool

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:14

Sonja schreef:
Ik denk dat ik wel een redelijk L2-waardige ruiter ben maar ik loop inmiddels al weken met een gekneusde schouder omdat ik van m'n jonge paard afgepl**rd ben. Gelukkig had ik een cap op, want ik ben bepaald onzacht met het schot in aanraking gekomen. Had mij dit op een wedstrijd niet kunnen overkomen? Ik reed in m'n "eigen" binnenbak op mijn eigen jonge beest waar ik altijd op rij, er gebeurde niks bijzonders.... Straks op vreemd terrein (eens moet de eerste keer zijn...) is die kans statistisch gezien natuurlijk nog vele malen groter...
(en jaaaaaa voor iedereen die me nu gaat vertellen dat ik met m'n jonge beest L3 mag starten en ik dan dus een cap op mag, dat weet ik).

Een cap is inderdaad minder mooi dan een mooie westernhoed. Maar zeg eens eerlijk... hoe goed staat zo'n rolstoel (of worst case... een eikenhouten timmerwerk) je eigenlijk?

Vrijgeven die keuze!

Dit punt wat Sonja hier omschrijft, is precies zoals ik er ook over denk.
Ik ga dit voorjaar beginnen met mijn jonge paardje en zou het een hele geruststelling vinden als ik zelf mag kiezen of ik dan op de wedstrijden een hoed of een cap op doe.
Ook ik vind het veel mooier staan met hoed, maar zou dan toch liever voor mijn veiligheid kiezen ipv de hoed.

Dus ik ben er ook voor om de regel van de hoedverplichting in de L2 en L1 te veranderen in een keuzemogelijkheid voor de ruiter tussen de hoed en de cap.
Helaas kan ik 3/3 ook niet komen, maar Rina je hebt mail!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:28

DubbelDun schreef:
Adrienne schreef:
Je mist de point weer eens Haha!. Het gaat erom dat men zelf mag beslissen of men een cap op wil of niet en NIET het door anderen(regels) laten verbieden.
Leuk dus dat je die regels er nu juist bijhaalt.

Sorrie hoor maar waar mis ik de point??? Het gaat er toch om dat een verzekeringsmaatschappij iemand wil verplichten een cap te dragen???
Niet alles draait hier om het wel of niet veranderen van de de regels van de WRAN!
Cool

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:05

ik vindt dat je iedereen vrij moet laten wel met cap of hoed.
ik heb vele ongelukken gehad soms zonder cap met zwaar hersenletsel, ik ben ook voor mijzelf verzekerd maar kreeg niks uitbetaald, geen veiligheidscap, geen geld.
daar heb ik goed van geleerd, draag nu altijd een cap ook thuis.
heb straks een 3 jarige er staan maar pieker er maar niet over dat ik zonder ga rijden.
je zal maar tegen een boarding knallen, heerlijk s dat.
heb de hele cd rom nog niet gelezen, vandaar dat ik voor mij zelf dit zeg.
ieder znkeus toch.
hopelijk komt er meer opheldering hierover.
misschien een kleine fout wie weet.

succes iedereen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 02:01

@roXXXYYY, ik vergelijk niks met de Engelse sport, ik vergelijk met de AQHA en APHA, toch wel twee zeer toonaangevende organisaties op het gebied van de Westernsport. We hoeven niet alles van hun over te nemen, maar wanneer zij de Cap vrijstellen, en dus totaal niet "bang" zijn traditie te verliezen of vergeleken te worden met de Engelse Sport (niet dat daar wat mis mee is imo) waarom zijn de WRAN leden daar dan wel zo bang voor?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 07:21

Waarom wordt toch altijd de dressuur erbij gehaald alsof het niet deugt? Altijd het wiel opnieuw uitvinden omdat je koppig gewoon "anders" wilt zijn en nergens bij wilt horen?
Niemand dwingt je toch die cap op te doen?
Juist andersom worden ruiters verplicht tot de hoed, terwijl je juist thuis altijd keurig je cap opdoet omdat je je daar veiliger bij voelt. Jong paard op niet, er kan altijd iets gebeuren wat je totaal niet had verwacht, daarom heet het ook een ONGELUK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:37

Anya schreef:
Oh ja en nog even ter informatie:
Een stemgerechtigd lid mag over maximaal twee schriftelijke volmachten beschikken.

Mensen, lezen jullie hier niet overheen?

Je kan dus wel vrolijk met een hand vol stemmen van anderen aan komen zetten, maar je mag er maar 3 (1 voor jezelf en 2 voor anderen) uitbrengen.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:07

Voor de vergaderinge even een 'voor' stemming houden en aan die leden die voor zijn 2 papiertjes overhandigen Knipoog
Geldt voor Blaze met zijn tegenstemmers ook natuurlijk Haha!