Arabesk schreef:welke info is onwaar volgens jou?
O.a. info over de anatomie van de onderbenen, en nog een aantal dingen maar da's erg off topic.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:welke info is onwaar volgens jou?
vera schreef:We hebben het hier niet over uitzonderingen als kletsnat druipende dravers. Niemand staart zich ergens blind op.....misschien een beetje minder doorslaan

CJvR schreef:Eigenlijk wilde ik niks meer zeggen, maar een GP paard zal toch ook niet altijd op olympisch niveau presteren. Als die laatste buiten kunnen kan een GPer dat ook.
Binnen houden omdat ze in een grote wedstrijd moeten presteren? Nou juist niet, ze moeten hun hoofd vrij hebben, op de wedstrijd zelf staan ze al genoeg binnen gedwongenermate. Bovendien gevaar van letsel? Als je paard, op welk niveau dan ook gewend is om even lekker te kunnen buiten spelen, moet je die niet vast houden in de box. Het gevaar van letsel is dan veel groter, daar het paard opstandig kan worden omdat ie nu net even niet naar buiten mag.
Nee Cer, je bent dus niet te cynisch.
Nu komt dus steeds weer: Ja, maar...........als.... enz.
Ik die het helemaal verkeerd, ik mishandel mijn paarden zonder deken buiten en op het land en waar ze dus gras mogen eten wat fataal schijnt te zijn, daar geen uitgewogen voeding, in te grote boxen en niet geschoren, blablablabla.................![]()
Yeeeeeehaaaaaaah.

sjaantje schreef:Je kunt wel zeggen van niet, maar wij hebben zulke paarden op stal en die gaan gewoon als een debiel tekeer als ze dan buiten komen (en dat is echt wel minstens 3x per week).
Paard mag 'wel' 3x per week naar buiten....
sjaantje schreef:Vind het moeilijk om hier antwoord op te geven, omdat we het toch niet eens worden. Het is te makkelijk dit. Het klinkt alsof je het niet wilt begrijpen. Natuurlijk moet een paard fris en vrolijk zijn en ook naar buiten kunnen. Toch, met dit weer en een enorm goede sportconditie, is het gevaarlijk om de benen heel te houden als de paarden niet élke dag buiten komen. Je kunt wel zeggen van niet, maar wij hebben zulke paarden op stal en die gaan gewoon als een debiel tekeer als ze dan buiten komen (en dat is echt wel minstens 3x per week). Ik zeg niet dat wij ze daarom binnen houden, maar ik kan me echt érg goed voorstellen dat topruiters dan wel 2x nadenken.
dofuzz schreef:kijk , sjaantje slaat de nagel op de kop ! iedereen moet het hier altijd eens zijn of worden, zonder dat iemand anders zijn mening gerespecteerd word, en bind ie niet in dan word er wel op een andere manier mee afgerekend.
Miss_Montana schreef:Helemaal mee eens WB. Drie keer per week, vind je het gek dat ze dan als een gek tekeer gaan...

Cer schreef:En als je ze dus wel elke dag buiten laat komen?
Wranglerbutt schreef:sjaantje schreef:Je kunt wel zeggen van niet, maar wij hebben zulke paarden op stal en die gaan gewoon als een debiel tekeer als ze dan buiten komen (en dat is echt wel minstens 3x per week).
Hier wordt ik dus heel verdrietig vanPaard mag 'wel' 3x per week naar buiten....
En die mensen denken het vast nog goed te doen ook
Sonja schreef:"Wel minstens 3x per week"..... Arme beesten.
Bij mij gaan ze naar buiten. Elke dag. Weer of geen weer. Hop, benen strekken, klieren en kroelen met elkaar, rollen, slapie doen in de zon als het mooi weer is etc. Toppaard of floppaard, dat maakt me niets uit. Paarden moeten naar buiten.
Oh, ik vergeet werken