[WN] wie laat me het snappen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Re: wie laat me het snappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:04

frosty schreef:
Hier even een reactie van een van de "boze mensen ": ik kom de dame elke dag tegen dus ze heeft meer dan genoeg de mogelijkheid gehad om aan mij of aan een andere westernruiters haar "vragen" te stellen , wij zijn ook meer boos omdat ze ons zo tekijk zet op een openbaar forum en haar "vragen" op deze manier steld en zo een heel naar beeld vormd van onze stal. Volgens mij is een opmerking plaatsen of zo,n vraag stellen alleen leerzaam als je hem aan degene stelt waar het over gaat en niet aan mensen die er helemaal niets van de gebeurtenissen af weten . Ik verklaar ons heus niet als heilige maar wij zijn een stal die fanatiek met de reining sport bezig zijn en ik nodig iedereen graag uit eens bij onze trainingen aanwezig te zijn of zelfs een lesje te volgen op onze goed getrainde paarden , en geloof mij een paard dat dagelijks "mishandeld" word ( zoals deze dame het voorschoteld ) loopt ook in de wedstrijd ring geen winnende proef wat ons toch met grote regelmaat lukt , een paard is een levend en denkend dier die het voor je moet willen doen zeker op het hogere nivo , dus bij vragen of opmerkingen graag aan mij !!! vg evelien

ho ho er zijn geen namen genoemd hoor, dus niemand weet over welke stal en welke mensen het gaat. Hoe zo te kijk zetten, je zet jezelf nu te kijk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:19

Sja, ik wist het ook niet.. maar ja, nu wel Ja

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:22

Citaat:
ik leg uit, vlakbij de stal waar ik met me ijslander sta is een western stal. nu zie ik die mensen geregeld rijden en dan denk ik:

Citaat:
maar hier wordt dus ooik zo gedaan in de lessen, en dan denk ik " waarom wordt er niets van gezegt"?

Citaat:
en zie ze dus regel matig te keer gaan.

Citaat:
misschien zie ik toevalling steeds de zelfde rijden?

Imo zijn de bovenste 3 berichten en de laatste heel tegenstrijdig, uit de eerste 3 reacties begrijp ik dat ze allemaal zo rijden, en bij de laatste heb ik weer zoiets van ja wat is ´t nou. ´t Zijn ook niet bepaald allemaal paarden die op elkaar lijken dus dat is ´t niet.

Ik ben er dus ondertussen ook achter dat de TS hiermee de stal bedoeld waar ik les, en waar ik mijn paard heb gekocht. In de lessen kom ik niet tegen wat de TS beschrijft, ik ben bij de vorige stal vertrokken omdat ik het absoluut niet eens was met de manier van rijden, en hier rij ik nog altijd met veel plezier. Er is heus wel een enkele pensionklant die ik niet prettig vind rijden maar dat overheerst absoluut niet. Ik heb zelfs mijn toenmalig 1 jarige merrie gekocht, ik heb een onwijs fijn betrouwbaar jong paardje, ze is een gewoon gezond leuk paard, ze is niet bang, is niet agressief ze is alleen een beetje een slijmbal zo af en toe. Knipoog

Ik zit nu op m´n werk dus ik kan niet heel uitgebreid reageren, maar ik wou toch graag even melden dat toen ik hoorde dat de TS het over ´onze´ stal had, het eerste wat eruit kwam ´wtf´ was, want dan vraag ik me af wie de TS heeft zien rijden.

Suus

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:26

kvika schreef:

het zijn meer vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben, misschien kunnen jullie me een andere kijk op western rijden geven. dat zou namelijk mooi zijn, want als ik er nu naar kijk denk ik alleen maar " niets zeggen mac"
en " nou moet dat nou zo" en " oke vreemde tak van sport"
gr

Tja een andere kijk,je ziet wat je wil zien en ik moet toegeven dat ik ook wel vaker iets zie wat ik eigenlijk niet wil zien.
Of dat nu op een show is of op de stal waar ik sta,western of engles het maakt niet uit.
Misschien geeft dit je een iets andere kijk op het western.
Ook een uitzondering,(en het is maar een Tinker)maar toch Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:39

Woehoe! Sam goes bridleless - cool! Cool Netjes gedaan, Blaze & Sandra *LOL*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:49

Als je dat ziet snap je al helemaal niet waarom men vaak zo zit te rukken en plukken Cool

Ziet er netjes uit hoor Ja
Gaan we allemaal een hoofdstelloos filmpje plaatsen Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:56

Cer schreef:

Gaan we allemaal een hoofdstelloos filmpje plaatsen Haha!

Dat lijkt me nog eens een erg mooi nieuw topic Cool
Lever mij de filmpjes maar aan(op welk formaat dan ook) ik zorg ervoor dat ze op mijn site komen te staan. Sigaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:02

Off-topic:
Leuk idee! Ja
Via jouw site lijkt me beter, want wat ik via youtube en googlevideo geplaatst heb, is echt sjitkwaliteit en kan niet meer dan 10 sec achter elkaar Scheve mond

Ontopic: Snappen we het al? Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:45

Of ik het snap!!!!! Ja nu ineens wel Cool

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:58

@ blaze erg mooi en goed hoor! zelf rij ik ook bitloos. soms wissel ik het nog wel eens af.

ik wacht nog steeds op een slotje voor dit topic, maar wel leuk dat ik nu dan nog het filmje gezien heb.
gr

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:06

Ja leuk filmpje,maar snap je het nu ook??????

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 13:43

ja hoor ik snap het!
ik snap dat je niets op bokt moet zetten want dat je er anders problemen mee krijgt.
ik snap dat er mensen zijn die anders met hun dieren om gaan dan dat ik het zou doen.
ik snap dat sinterklaas niet bestaat en
ik snap dat het al heel de dag regent.
gr

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:47

kvika schreef:
ja hoor ik snap het!
ik snap dat je niets op bokt moet zetten want dat je er anders problemen mee krijgt.
ik snap dat er mensen zijn die anders met hun dieren om gaan dan dat ik het zou doen.
gr

OK dan! *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:52

kvika schreef:
ja hoor ik snap het!
gr

En snap je ook dat je door te reageren in dit topic, dat je zelf gesloten wilt hebben, deze keer op keer weer naar boven hengelt? Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:56

kvika schreef:

Is het eigenlijk niet diep triest dat mensen tot dit soort reacties komen nav een vraag Verdrietig

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:00

Hoe dan ook, de eerste conclusie van Kvika vind ik een heel kwalijke, want die geeft aan dat mensen op Bokt zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen.
Mensen die zich aangevallen voelen door de opmerkingen van Kvika moeten eens heel eerlijk gaan nadenken WAAROM ze zich aangevallen voelen. Als je weet dat je netjes rijdt en goede omgangsvormen hebt met je paard, dan gaat het dus niet over jou. En de "goede naam" van de stal? Die naam is helemaal niet genoemd, maar met de commotie die er kennelijk gemaakt wordt kan ik me ondertussen redelijk een voorstelling maken hoe het er ongeveer aan toe zal gaan. Verdrietig

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:47

MEnsen op bokt kunnen zich inderdaad niet behoorlijk gedragen als je hoort wat er buiten bokt allemaal gebeurt naar aanleiding van dit topic.....
(niet meer in de binnenbak van de betreffende stal mogen rijden???)
Zwaar sneu en zielig, wat nou '' je hebt niets te verbergen''

Maargoed, de conclusie zou inderdaad zijn: '' mensen gaan allemaal anders om met hun dieren, leg je erbij neer, en maak je niet druk.....''

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:51

kvika schreef:
ja hoor ik snap het!
gr

Zet zelf wel regelmatig dingen op Bokt en tot nu toe heeft dat nog niet geleid tot noemenswaardige problemen mijnerzijds.
Of anderen er problemen mee hebben of door hebben gekregen of krijgen??????,tja its all in the game Cool

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:45

Om nog eens op de oorspronkelijke vraag van TS in te gaan : een tip : lees het boek van Antje Holtappel "Go West". vooral de eerste pagina : de basis van het western rijden : "Do less, become more". Hopelijk heb je daarmee een antwoord op je vraag. Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:25

Toeties schreef:
(niet meer in de binnenbak van de betreffende stal mogen rijden???)
Zwaar sneu en zielig, wat nou '' je hebt niets te verbergen''
Idd, als een staleigenaar denkt zijn klanten op deze manier van hun grondrecht (nl een vrije meningsuiting) te mogen ontzeggen !!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:28

Vraag ik me toch af of die binnenbak wel van die betreffende stal is, en wie er dus wat over te zeggen heeft.... Verward

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:59

als ik het goed begrijp had ze vragen over het rijden van de mensen op de stal naast haar stal
en mag ze nu geen gebruik meer maken van de binnenbak van de buren
zeeeeeer vreemd!
je zou juist verwachten dat ze haar met open armen zouden verwelkomen om te laten zien dat ze het helemaal bij het verkeerde eind had en dat daar wel degelijk netjes gereden wordt en dat ruiters die niet netjes rijden gelijk worden onderwezen
zodat ze hier een berichtje zou kunnen plaatsen over hoe netjes en goed ruiters daar rijden en dat sommige gewoon nog beter moeten leren rijden, maar daar wel op worden gewezen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:02

Hallo beste mede bokkers, heb mijn lang buiten dit topic gehouden, maar vind dat er nu een beetje teveel partij getrokken gaat worden voor de TS die zelf aangeeft is te gaan vragen op de betreffende stal over wat zij waar neemt, terwijl Evelien aangeeft deze mevrouw vaker te hebben gezien, dus dat het .e.e.a al gevaagd had kunnen worden.

Ik ga geloof ik SNAPPEN dat er heel andere gevoelens ten grondslag liggen om dit topic te beginnen.

TS begint dat zij al een mening gevormd heeft, dus voelde ik mijn niet geroepen om te reageren op haar vragen, dus ging het als het ware meteen al SNAPPEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:13

Sorry hoor maar dat van die binnenbak is puur paniek zaaien en dus helemaal niet waar. Leugens, ik weet niet waar deze persoon het vandaan haalt maar ik heb het er gisteren nog over gehad en er is niet eens sprake geweest van toegang tot de binnenbak ontzeggen. Belachelijk hoe mensen dit zomaar gaan verzinnen. De binnenbak is van beide stallen en dus als er geen lessen zijn heeft iedereen van beide stallen recht om in de binnenbak te rijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:30

Hmmmmm, hoe ging dat spreekwoord ook weer van die goede buur........