Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoyRider schreef:Quity: Volgens mij heb je gewoon gelijk hoor! Mijn paardje is nog druk in training en bij haar heb ik bijvoorbeeld gewoon contact met de mond, mijn teugels hangen ook echt niet over de grond. Het uiteindelijk plaatje tussen dressuur en western is wel wat anders..

'k Heb m'n eigen juf en daar mag ik echt helemaal niks van
Mag niet eens mijn paard een grote mond geven
En mijn paard moet soepel door d'r lijf lopen en ze doet zelf allemaal oefeningen die ik dressuurruiters ook zie doen
Kan echt niet goed zijn!
JoyRider schreef:En daar raak je net de kern van het probleemOverigens zeggen de verschillende westerninstructeurs ook nog wel eens verschillende dingen met betrekking tot de hulpen

maar ja, wie gaat de standaard bepalen?
Uiteindelijk ben ik degene die het aanleert bij het paard: dus als ik haar leer te gaan galoperen als ik op mijn pamfluit speel weet ze toch niet beter
Cer schreef:@Joyrider: Weet je wel zeker dat je westernles krijgt?
We zijn nu een jaar verder en mijn paard kan nog niet spinnen en stoppen! Belachelijk... 

JoyRider schreef:Zo zie je maar: het is overal hetzelfde![]()
Ik ken niet zoveel echte westernstallen eigenlijk'k Heb m'n eigen juf en daar mag ik echt helemaal niks van
En mijn paard moet soepel door d'r lijf lopen en ze doet zelf allemaal oefeningen die ik dressuurruiters ook zie doen
Kan echt niet goed zijn!
Overigens zeggen de verschillende westerninstructeurs ook nog wel eens verschillende dingen met betrekking tot de hulpen
Je zou toch denken dat er maar een manier is waarop het goed is, maar dat is gewoon niet zo .. JoyRider schreef:Zo zie je maar: het is overal hetzelfde![]()
Ik ken niet zoveel echte westernstallen eigenlijk'k Heb m'n eigen juf en daar mag ik echt helemaal niks van
Kan echt niet goed zijn!
Overigens zeggen de verschillende westerninstructeurs ook nog wel eens verschillende dingen met betrekking tot de hulpen
Ze zet me nog net niet in de hoek als ik het fout doe
: ze is echt een superjuf! Sinds zij ons begeleidt loopt het paardje als nooit tevoren. Ze kan inderdaad nog niet spinnen en stoppen na een jaar, maar ze zit super in haar vel en kan wel een hoop dingen waar we nog nooit van hadden gehoord. Oh ja, als ze zegt dat ze diervriendelijk rijdt, dan bedoelt ze ook diervriendelijk 
Niemand gezien toch? [edit/] JoyRider schreef:Nou, mijn juf is echt een juf hoor, niet eentje tussen "Ze zet me nog net niet in de hoek als ik het fout doe
![]()
Ik heb les van XXX en die komt 'aan huis'. Moet wel even iets recht zetten nu: ze is echt een superjuf! Sinds zij ons begeleidt loopt het paardje als nooit tevoren. Ze kan inderdaad nog niet spinnen en stoppen na een jaar, maar ze zit super in haar vel en kan wel een hoop dingen waar we nog nooit van hadden gehoord. Oh ja, als ze zegt dat ze diervriendelijk rijdt, dan bedoelt ze ook diervriendelijk
[edit]naam gaf nogal wat reactieNiemand gezien toch? [edit/]

Op een manege zou ik niet meer willen rijden...