Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DubbelDun schreef:IJzersterke uitspraakCitaat:En geloof mij de paarden die op de betere stallen staan hebben het beter dan een recreatie paard van een eigenaar die door onwetendheid zijn/haar paard dag en nacht buiten laat zonder deken.
dutchreiner schreef:Wat ik duidelijk wil maken is dat de meeste mensen niet de tijd willen investeren om een goede paardenman/vrouw te worden. Als je dat wel wil. Wees stil lees de stukjes van de Kenners aandachtig door en denk erover na. Lees mediche onderzoeken praat met vee artsen. Kijk naar Ruiters op een hoog niveau en val ze niet gelijk aan maar vraag je af hoe zijn ze daar gekomen.
)

Cer schreef:opzadelen/afzadelen? Is best een werk, met al die dekens natuurlijk

Dankzij mijn nieuwe smid ben ik hiermee in aanraking gekomen. Zij legde me het eea uit en het sprak mij enorm aan (betere schokdemping, meer grip,...). Het heeft niet echt een medische reden, hoewel, mijn paard heeft een peesblessure gehad en dankzij dit beslag is de klap op pezen en gewrichten stukken minder. Maar dat is voor ieder paard gunstig. Daarbij weegt dit beslag ongeveer 1/3 van een gewoon ijzer en de kans op verwondingen door aantikken is een stuk minder (ijzer versus kunststof...). In het filmpje kun je ook zien hoe buigzaam het is, echt indrukwekkend. Mijn smid gebruikt dit beslag ook bij een paard met artrose, beessie is véél beter gaan lopen.

, maar ik ben ook zeer tevreden over mijn hoefsmid hoor! Die deed en doet er alles aan om de hoeven zo optimaal mogelijk te beslaan.
.
Cer schreef:Laat je het bij jou paard plakken of nagelen?
Ik dacht dat er nog een paar bokkers zijn met kunststofbeslag, in andere topics