[WN] WesternGids Veiling Mikel Wasser 15-11-2006 t/m 16-12-2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

Re: WesternGids Veiling Mikel Wasser 15-11-2006 t/m 16-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:44

Nope, het valt helaas niet mee. Zeker gezien de "prijzenpot" en de hoeveelheid werk wat erin is gestoken valt het tegen. Maar goed, mensen zijn blij met hun prijzen en er is toch weer wat extra's voor de bahndelingen van Mikel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:59

is er dan ook bekend hoeveel mensen er geboden hebben, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik begrijp , het is geen landelijke actie, maar zijn het tientallen, of honderden? Ik heb er echt geen idee van, eigenlijk..
Tis dat ik op madepolder kom, op bokt kijk, en de qaurter lees, anders had ik ook geen weet er van gehad, bedenk ik me.. Ben benieuwd hoe andere met deze actie bekend zijn geworden..

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:31

Het staat op oa 3 westernfora, de quarter en de mond-op-mondreclame. Trust me, zo'n veiling opzetten is goedvoor heel wat uren werk en ik denk echt dat we met deze 4 plekken het grootste deel van de westernwereld wel bereikt hebben.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:35

Ja en volgens mij hebben ook veel mensen belangeloos een link op hun site gezet naar de veiling. Zo ook de DAWRA.

En inderdaad de prijzenpot loog er niet om!! Heel vreemd dan eigenlijk dat er niet massaal geboden is.

Zonde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:43

aha, wel goed te horen dat er veel mensen vrijwillig er aan mee gewerkt hebben, complimenten daarvoor hoor!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:56

Ik ga verder geen aantallen ed noemen van aantal biedingen ed. maar ik wil je wel vertellen wat we gedaan hebben om de boel bekendheid te geven. Haha!

Jullie weten natuurlijk dat het hier op bokt is geplaatst, als sticky en met een banner boven in. Hiermee waren we al erg blij, want hier komen natuurlijk veel (western)ruiters.

Daarnaast zijn in totaal ruim 50 westernmaneges/stallingen/handelsstallen/federaties ed aangeschreven met de vraag of ze bereid waren om op hun site de banner van de veiling neer te zetten (zelfde als die hier ook op bokt heeft gestaan) en of ze de flyer op stal op wilden hangen. De banner is gelukkig door een aantal ook geplaatst, door bv. de Dawra, NQHA en de DQHA. Helaas door een aantal andere bekende Nederlandse verenigingen niet.
Ik weet natuurlijk niet of overal ook daadwerkelijk de flyers zijn opgehangen. Ik heb ook her en der oproepen geplaatst of mensen bereid waren een flyer op te hangen op plaatsen waarvan ze wisten dat veel ruiters zouden komen, en daar heb ik gelukkig ook een aantal reacties gehad.

We hebben zelfs op marktplaats gestaan met de flyer om bekendheid te geven Haha!

Tot slot zijn een aantal tijdschriften benaderd, waaronder de Bit, maar daar kregen we totaal geen fatsoenlijke reactie van terug helaas. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Alleen de Quarter heeft direct medewerking verleend en was ook van alles op de hoogte. Daar stond dan ook mooi de flyer op de achterkant gedrukt.

Helaas is dit alles nog niet genoeg gebleken om iedereen op de hoogte te kunnen brengen, maar we hebben denk ik op deze manier toch een groot deel van westernrijdend nederland geprobeerd te bereiken.
Maar ik denk niet dat de bekendheid de hoofdreden is dat de opbrengst wat tegen valt. Tijdens de veiling is de site van de Westerngids enorm vaak bezocht door verschillende mensen en de veilingartikelen zijn veelvuldig bekeken. Dus bekend was het wel.
Wat ik me afvraag, vanaf deze kant van de veiling, is wat mensen vooral gemotiveerd heeft mee te bieden of juist niet. Haha!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:03

Precies, er waren zeker meer dan voldoende mensen op de hoogte. Zelfs in mijn omgeving maakte ik nog mee dat mensen het gewoon "vergaten" of te omslachitg vonden...erg jammer , want het was geheel belangenloos en voor een goed doel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:17

Jolande mijn redenen: ik vond het een prachtig initiatief en vond het prachtig dat er zoveel sponsors hun medewerking verleende. Er zaten voor mij ook voldoende producten tussen om op te bieden. Omdat ik zelf ook vaak bezig ben met PR/sponsor activiteiten, kon ik me aardig voorstellen wat voor werk hierachter moet hebben gezeten (en nog steeds zit).

Wel heb ik de veiling regels eerst goed door moeten lezen. Het idee van het laagste unieke bod vond ik wel geinig, alhoewel ik mijn kansen op het laagst unieke bod niet hoog inschatten Bloos . Verders vond ik het aanmelden best eng....zou ik dit wel goed doen?? Maar dit had ik er graag voor over (immers het was ook voor het goede doel) en achteraf bleek dit lang niet zo ingewikkeld te zijn als het eruit zag.

Zelf denk ik dat dit wellicht de belangrijkste rede is geweest waarom er niet veel mensen hebben geboden. De formule om mee te doen en te bieden zag er ingewikkeld uit.

Op het NK werd behoorlijk wat opgehaald, ook toen men heel simpel met de pet rondging, dus men heeft het er wel voor over!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 05-01-07 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:19

Het verbaasd me dat de opbrengst tegen valt. Ik had wel een run op alle mooie prijzen verwacht. Erg jammer! Wij (de bieders) en jullie (de mensen die de veiling mogelijk hebben gemaakt) hebben in ieder geval ons best gedaan!

Met de sponsor van de dvd heb ik inmiddels contact gehad via e-mail en zij zouden de dvd vandaag opsturen.
Rieky heb ik gisteren een mail gestuurd, maar nog niets van terug gekregen. Ze is waarschijnlijk aan het bijkomen van het bericht dat juist IK die clinic gewonnen heb. Duivel

Jolande schreef:
Tijdens de veiling is de site van de Westerngids enorm vaak bezocht door verschillende mensen en de veilingartikelen zijn veelvuldig bekeken. Dus bekend was het wel.
Wat ik me afvraag, vanaf deze kant van de veiling, is wat mensen vooral gemotiveerd heeft mee te bieden of juist niet.

Eeeeeeeeeeeh Bloos daar hoor ik ook zekers te weten bij Nagelbijten / Gniffelen Ik heb me suf gekeken op de site!

Mijn motivatie was dat ik Mikel persoonlijk gekend heb. Het is wel een hele tijd geleden, maar in die tijd "pesten" we hem nog wel eens. Volgens ons had hij toen een oogje op een zekere dame en daarmee konden we hem nogal eens plagen. Met zijn moeder heb ik een tijd geleden gesproken toen we samen met onze stands op een wedstrijd stonden en uiteraard over Mikel gesproken. En om heel eerlijk te zijn hebben de prijzen mijn aandacht toch ook echt wel getrokken. Als het een velletje stickers en een barbiepop was geweest, dan had ik waarschijnlijk geen 16 biedingen gedaan Bloos!

jica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:40

als je ook maar iets met western heb, dan kan het je gewoon niet ontgaan zijn volgens mij!
jammer dat het niet het gewenste resultaat heeft gegeven.
de opzet van de veiling was even slikken, heb een paar keer goed door moeten lezen hoe dit nu werkte.
maar de prijzen trokken mij over de streep!
heb zelfs geboden op de dekking , terwijl wij niet eens een merrie hebben haha, zo,n unieke kans vond ik het.
helaas buiten de prijzen gevallen maar niet getreurd want mikel is toch weer wat geholpen, vooral doorgaan met akties voor mikel want de bereidheid om te geven is er wel, denk ik.
iedereen van harte gefeliciteerd met zijn/haar prijs.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:11

Er was een hele goede reden waarom er voor deze opzet gekozen is. Je wilt niet weten hoe lang mensen bezig zijn geweest met een constructie die toegestaan werd en waarbij je niet tig % moet afstaan wegens kansspelenbelasting.
Maar zoals Jica ook al aangaf, de prijzen waren absoluut de moeite Knipoog

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:54

Hebben jullie trouwens al gezien de de Wg nieuwe opties heeft? Je kunt nu zelf je merrie of je wedstrijdpaard toevoegen! De laatste categorie is voor ieder wedstrijdpaard, ongeacht het ras! Mooie gelegenheid om je presterende haflinger, tinker, fries, noem het maar op, een in the spotlight te zetten!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:38

We hebben met Mike leuke en gezellige avonden in Herzlake gehad. Dan kregen wij de folders op de NK in handen en dachten eraan om misschien met een klein bijdragje te kunnen helpen.
En ik was ook an overleggen om naar een ander zadel te kijken. Dat was dus mooi te kombineeren. Als ik een merrie had gehad, was ik ook nog voor een dekking gegaan.
Mijn doel was: en helpen en een zadel.
De tweede doel is gelukt Haha! , hoop de eerste ook een beetje.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 09:06

Dat heb je goed gedaan Glimworm Knipoog En natuurlijk is het eerste doel ook gelukt alleen iets minder dan we gehoopt hadden maar alle beetjes helpen, toch?