[WN] NK-gangers: wat zagen jullie wat ik niet zag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

Re: NK-gangers: wat zagen jullie wat ik niet zag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:50

Het zal ruim 15 jaar geleden zijn, dat wij voor de 1e keer naar de German Open westernwedstrijden gingen kijken. Hoewel het niveau van de combinaties waarschijnlijk lager zal zijn geweest dan tegenwoordig, was het niveau van het publiek zeker hoger dan nu. In de jaren die volgden, kwamen er steeds meer "cowboys en gowgirls" in het publiek te zitten. Dat merkte je aan het toenemende "Yeh Yeh Yeh" en "Go Go Go" (ze spreken allemaal een behoorlijk woordje Engels...)
Dat er steeds meer - aanmoedigend / bewonderend - geschreeuwd werd bij "gejakker" en "rem sporen van paarden die half in 2-en werden getrokken" ,was voor ons een reden om steeds minder naar dit soort evenementen te gaan kijken.
Laatst waren we op een lokale wedstrijd en daar werden de brokken piloten al veel beter aangemoedigd en aangeprezen dan de nette combinaties die er werkelijk iets goeds van trachtten te maken. Voor ons een bevestiging, dat het "EU cowboytje spelen" en "westernrijden nog altijd hand in hand gaan. Wij zijn niet geweest Sonja, maar je verhaal is een bevestiging van dat gene dat wij - helaas - ook enkele keren hebben mogen vaststellen.

MVG Louis

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:32

Ik heb met een hele groep groupies op de tribune gezeten tijdens de breedingstockreining, en heel hard gejuigd Bloos en het volkslied gezongen Haha!
Zaterdagavond heb ik ongeveer drie minuten staan kijken....Daarna lekker met mijn eigen paardje aan de hand wat gewandeld was voor mij veel meer voldoening, dan wat ik zag binnen, en dat gekrijs.... Ziek

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:14

de uitslag van de bs reining was dan ook erg verrassend *LOL*
en jullie hebben pas gegild na de proef!

maar goed ik wet u ds ook wer waarom ik reining niet leuk vind

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:19

susan schreef:
de uitslag van de bs reining was dan ook erg verrassend *LOL*
en jullie hebben pas gegild na de proef!

maar goed ik wet u ds ook wer waarom ik reining niet leuk vind

ja...........dat was in het RK vak. daar hebben we zelfs de wave Afgod gedaan Clown

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:27

hihi, dat was idd leuk Haha!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:29

Jammer genoeg heb ik niks kunnen zien. Donderdags op de paint dag waar ik graag aan had willen deelnemen had ik een bruiloft en daarna lag met zware griep op bed! Maar goed we hebben bokt om een beetje te volgen hoe het allemaal gegaan is.

Karolien

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:21

Spijtig genoeg ben ik zaterdag wel geweest, wilde eigenlijk na een uur alweer weg. Ben toch blijven plakken omdat we vrienden tegenkwamen waarmee me wilde bijpraten.
Voor het handjevol goed rijdende combinaties vind ik het jammer dat ze moeten rijden in een veld van dergelijke ruiters. Maar ik heb ook een paar ruiters gezien die ik t.o.v. vorige keren beter vond rijden.
Hopelijk zal het ooit nog luken om het niveau omhoog te krikken want wat ik o.a. bij een paar ruiters in de jeugd reining gezien heb, was om te huilen en lag nog onder beginnersniveau. Ook daar gelukkig 1 of 2 wel goede prestaties. Maar er zaten een paar bij die nog maar heel wat jaartjes moeten gaan studeren.
Ik blijf hopen op verbetering, maar volgend jaar blijf ik, op de paint halter show na, lekker thuis.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:28

smax schreef:
Ik heb met een hele groep groupies op de tribune gezeten tijdens de breedingstockreining, en heel hard gejuigd Bloos en het volkslied gezongen Haha!
Zaterdagavond heb ik ongeveer drie minuten staan kijken....Daarna lekker met mijn eigen paardje aan de hand wat gewandeld was voor mij veel meer voldoening, dan wat ik zag binnen, en dat gekrijs.... Ziek

Natuurlijk heb ik dit topic hoofd schuddend zitten volgen, en quote jou smax alleen maar omdat je een leuken insteek maakt met de BS reining, maar het gaande topic kracht bij zet, in wat door groupies op de tribune in het jaar 2005 zelf in het leven geroepen is.

Dus hierbij reageer ik op iedereen die zich geergent hebben aan de superman die dit NK mijn hart gesloten heeft. Hoorde ik in 2005 geen boe geroep????????Hoorde ik in 2005 niet dat hij uit gejoud werd????????

Vraag jullie allen af wat en wie dit voor het jaar 2006 in de hand gewerkt heeft dat de groupies van 2005, overtroefd werden door de groupies van 2006.

NK ganger’s hebben jullie niet gehoord wat ik dit jaar heb zien en horen gebeuren?

Zomaar even een andere insteek in deze discussie.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:36

PeterV schreef:
NK ganger’s hebben jullie niet gehoord wat ik dit jaar heb zien en horen gebeuren?.

Je maakt me nieuwsgierig, Pe!!
Heb jij trouwens die bekers gekocht? *LOL* Haha! Clown
Verder lach ik me echt een breuk hier, heerlijke entertainment is dit!! Tong uitsteken

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:41

Ik ben dol op een andere insteek Clown Commentaar hebben mag maar ik wordt zo moe van die pedante mensen die zelf niets hebben gezien en dan toch een (negatieve) reaktie menen te moeten plaatsen Slapen

Edson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:46

Normaal regeageer ik zelden tot nooit, maar ik moet je gelijk geven Jessiejanes! Heerlijk..... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:08

PeterV schreef:
NK ganger’s hebben jullie niet gehoord wat ik dit jaar heb zien en horen gebeuren?

Zomaar even een andere insteek in deze discussie.

'k Heb geen idee wat jij allemaal gezien/gehoord(/gevoeld? Haha! ) hebt Peet, maar ik hoop voor jou dat het net zo lekker/leuk/mooi en gezellig is geweest als voor ons. (ben overigens niet jaloers op je alternatieve reetveter hoor Ziek maar die bedoelde je misschien niet Clown )Want voor dit topic de geschiedenis ingaat als reiningafzeiktopic (wat nooit de bedoeling was, het ging mij om het JOELEN en erger voor prestaties die ik OP DAT MOMENT in ieder geval niet zag, en in de andere disciplines wordt nou eenmaal wat minder gejoeld): bovenal hebben we een fantastisch mooi NK gehad waar we ook heel veel mooie dingen in hebben gezien!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:17

jessiejanes schreef:
Je maakt me nieuwsgierig, Pe!!
Heb jij trouwens die bekers gekocht? *LOL* Haha! Clown

Nee, maar heb wel de sponsor die eerst was afgehaakt (gezeik 2005)toch weer bereid gevonden deze troffy weer te sponsoren.

Lees met ongeloof in mijn ogen over het eventuele niveau wat er daar dan gereden is, terwijl de jury’s oordeel hierover was, dit weggezet tegen de grote van ons land, met het gegeven aantal deelnemers aan deze discipline, was er één waar deze de hoed voor afnamen, en hebben van de verschillende gehouden klasse op reining gebied, genoten, en vonden, durf het bijna niet te melden,……………….het publiek geweldig.

Alstublieft sponsorend Nederland, Bokt is niet altijd representatief om in dit geval het aangaande in uw besluit mee te nemen, voor een eventuele sponsoring voor het komend jaar.

Laat u niet mis leiden door de groupies van de verschillende facetten binnen onze sport, maar vraag de kenners ernaar hoe deze de show ervaren hebben.
Via de SWRN is vast wel de telefoonnummers of mail adres te krijgen van de Jury’s, en deze staan toch echt haaks op, mbt Niveau hoe deze de door u gesponsorde show ervaren hebben.

Mike, zins 1970 jury, heb mijn laten vertellen dat hij ook nog een hele tijd president geweest is van de AQHA. Silvia, geen introductie nodig, zullen hun opgedane ervaring in ons Nederland, wereldwijd niet onder stoel en banken schuiven, dus zullen als een soort van ambassadeurs westernrijdend Nederland gratis en voor niets promoten hoe WIJ samen omgaan met elkaar.

Gelukkig lezen deze geen Bokt, dit kan ik u verzekeren.

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:22

Jemig wat erg! En dat op een Nk! Boos!
Is het misschien een idee om zwaardere selectiecriteria in te stellen, zodat je in ieder geval de echt slechte ruiters eruit haalt?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:27

ik hoor van heel wat amerikanen die wel eens jureren of rijden in europa dat over het algemeen het europese publiek geweldig is. ze juichen voor ruiters die er niks van bakken evenveel als voor een 75 run.
dat heeft zo zijn charmes zeggen ze me. zij zien er ook de humor van in als het publiek juicht voor een maneuver waarbij zij een -1 maneuverscore geven.
verder ben ik er van overtuigd dat NRHA jurys zich niet laten beinvloeden door gejuich of gejoel vanuit de tribunes.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:31

Boev schreef:
Is het misschien een idee om zwaardere selectiecriteria in te stellen, zodat je in ieder geval de echt slechte ruiters eruit haalt?

Goed idee, zouden we in sommige disciplines wel hele kleine klasses krijgen Knipoog en kunnen we het hele NK misschien over max. 2 dagen verdelen Pling .

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:35

Boev schreef:

Ja hoor, maar ik denk dat wij er beter aan doen het NK in twee hallen te houden met een grote muur er tussen. Dit niet voor de ruiters, nee, want de meeste waren blij, en dit vooral voor hun zelf, om te mogen rijden in deze ambiance, dus een ervaring meenemen die zij nog nooit eerder hebben mogen ervaren.

Dus het wordt eerder een selectie van het plubliek, ik bedoel als een film mijn niks lijkt ga ik er ook niet naar kijken, maar waarschijnlijk ligt dit in onze westernsport dusdanig anders, en komt er het jaarlijkse bekende oefen loos gel*l topic weer om de hoek kijken, wat natuurlijk weer niet zo bedoeld was, maar ingekopt had kunnen worden in het verloop daarvan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:36

Maar wat is nou de insteek van het topic? Want daar heb ik nog steeds geen antwoord op gezien..?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:54

Cer schreef:
Maar wat is nou de insteek van het topic? Want daar heb ik nog steeds geen antwoord op gezien..?

Staat toch echt te lezen Cer, waarom het publiek dit jaar wat uitbundiger was.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:57

Cer schreef:

Het ging er oorspronkelijk om, dat de tribune schijnt te zijn afgebroken voor ruiters die er in de ogen van sommigen (velen?) geen ruk van bakten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet bij ben geweest, maar ik heb me ergens wijs laten maken dat het niet boeit hoe de ruiter erop zit, als het beest maar doet wat ie moet doen.
Dus scheur je in de rondte als een soort vliegende randdebiel met je voeten in de neusgaten van je paard en je handen in de lucht, maar je paard doet z'n ding, dan mag dat punten opleveren. Ongeacht wat het publiek ervan vindt, ongeacht of het een mooi plaatje is of niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:58

Oh zo, ja dat heb ik idd gelezen.
Het publiek was uitbundiger dan vorige jaren, en moedigde ook de ruiters aan bij wie het wat minder ging, wat zorgde voor een gezellige sfeer cq feeststemming Ja

ou, dan is het toch een positief topic!! Ook voor de sponsoren? Op het NK is extra te merken dat de western sport gewoon een gezellige boel is, met veel saamhorigheid!

*edit*
Nee elles.. dat zie je dus verkeerd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:59

@Cer, ik heb het inmiddels toch echt meerdere keren geschreven:

Ik vraag me gewoon echt af waarom publiek letterlijk op de banken gaat voor prestaties die ver onder de norm zijn.

Niet meer en niet minder.
Ben absoluut voorstander van klappen en juichen voor mooie dingen, dat hoort bij het heerlijke westernsfeertje. Maar om de tent af te breken voor dingen die gewoon niet kloppen, gaat me wat ver.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-06 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:59

Cer schreef:
Nee elles.. dat zie je dus verkeerd Ja

Ik geef het op Rolleyes Gestoord Haha! Ik zal vast nooit leren wat nou de bedoeling is om in de ring te laten zien Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:05

PeterV schreef:
Lees met ongeloof in mijn ogen over het eventuele niveau wat er daar dan gereden is, terwijl de jury’s oordeel hierover was, dit weggezet tegen de grote van ons land, met het gegeven aantal deelnemers aan deze discipline, was er één waar deze de hoed voor afnamen, en hebben van de verschillende gehouden klasse op reining gebied, genoten, en vonden, durf het bijna niet te melden,……………….het publiek geweldig.

Dat is natuurlijk heel mooi, maar ik vind aan de andere kant ook heel goed dat het publiek zo kritisch is. Perfectie is wat het publiek wil zien, omwille van de paarden en de naam van westernrijden in zijn geheel. En niet een gerelativeerder versie van een jury die van allerlei verzachtende omstandigheden bedenkt.

Ik vind het een complinent van de jury hoor, dat wel, maar vind het ook goed dat het publiek nettere proeven wil zien.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:43

Kijk! Rom weet het weer leuk te verwoorden! Chapeau Haha!