[WN] western bijrijder moeilijk te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: western bijrijder moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:15

Super Niels!!
Enneh nee... want jij hebt al een ezel.
En een hele leuke.

Sonja en ik hebben alleen ezelsoren aan een paard zitten. Das anders Haha!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:23

Dat wordt een rijdend circus met onze ezels Haha! Anya eerst, eerlijk is eerlijk. Mijn advertentie is alweer verwijderd, tekst deugde niet Slapen
Zeg het voort: een bijrijdezel aangeboden in Wormer, misschien komt er nog iemand Verward

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:23

Hallo,

Ik heb sinds deze week een bijrijdster voor mijn arabiertje. Zij zocht een paardje en wij konden haar 1 bieden. Ze lest op de zelfde manege waar ons paardje staat, dus is altijd handig. En de instructrice die zij heeft, heeft ons paardje omgeturnd tot westernpaardje. Dus mooier kan het niet. Ze heeft ambities om wedstrijden te gaan rijden en is serieus.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:28

Ik ben een bijrijdster/verzorgster/pennymeisje Haha!
En kan wel vertellen dat het voor de meeste bijrijders ook niet echt makkelijk is om een paard en eigenaar te vinden waar je het mee kan vinden..

Ik ben iemand die volgens mij de basis en de reining trucjes wel redelijk kent, ik zal er zeker niet aan beginnen om ze een paard aan te leren want dat mogen mensen doen die er mee verstand van hebben..
Ik ben uiterraad wel zo dat ik mijn lessen etc betaal..
Bij mijn verzorgpoownie Haha! mest ik de stallen regelmatig (7 stallen) het weitje van de poownie mest ik ook.
En poets de paarden vul hun hooi wel bij, onderhoud 10 zadels.. en hoofdstellen.. waarvan er maar 2 gebruikt worden...
Inmiddels heb ik vesterking gekregen Haha!
Dan wel een dressuur miep maar ag dat maakt verder ook niet uit Haha!
We hebben het gezellig en er lopen weer 2 paarden meer..
Wij betalen geen bijdrage omdat we met zijn 3en.. zoon beetje het hele gebeuren draaiende houden. OP het moment hebben we een tijdelijke stagiar en die helpt ook mee met mesten en hobbelt zo nu en dan op een van de oudjes..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:26

Ik ken het probleem maar al te goed.
Woon een half uurtje van cissy af, en western lijkt in deze hoek niet of nauwelijks te bestaan.
Een bijrijder is niet te vinden, een trainer is niet te vinden, dus modderen we maar aan....
Best jammer, maarja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:15

Tja, ik heb ook geen trainer bij mij in de buurt waar ik kan of wil lessen, en m'n bijrijder zal ik zelf op moeten leiden. Voor m'n trainingen rij ik ook ruim 2 uur enkele reis, waar ik dus vrij voor moet nemen en een veewagen voor moet huren.
Ik denk dat het ook een kwestie is van op een gegeven moment OF keuzes maken, OF accepteren dat je mogelijkheden niet kunt/wilt creeeren voor jezelf.

Het leven bestaat uit keuzes maken mijne dames en heren. Niet alles komt aanwaaien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:08

ik heb dus bewust de keuze gemaakt om een bijrijder te gaan zoeken....
maar nou nog eentje vinden!
over dat aanwaaien, juist omdat niet alles me komt aanwaaien zoek ik een bijrijder Lachen

Als ik ga lessen moet ik ook op pad met de trailer, simpelweg omdat er hier in de buurt geen goed instructie te vinden is (was, inmiddels in de buurt wel goede instructie maar toch met trailer er naar toe moeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:17

O sorry Cissy, ik was niet duidelijk. Mijn laatste reactie was er eentje op Stef, op haar opmerking "dus modderen we maar aan". Dat is een keuze die ze maakt.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:45

JoyRider schreef:
mychinook schreef:
zijn er eigenlijk wel mensen die goed genoeg westernrijden en wat mee willen betalen????

Ligt dat niet helemaal aan het niveau van de eigenaar? Ik denk dat Mir en ik niet (meer) voor elkaar onderdoen...

dus als je hoog in de westernsport zit kan je wel een meebetalende bijrijdster vinden....sorry maar ik snap je ff niet. Blond

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:18

Ik heb ontzettende mazzel met de geweldig leuke westernknol Amigo als bijrijdpaard om minder dan 10 met de auto (of half uurtje fietsen) Afgod
Amigo's baasje heeft ook mazel met mij - westernbijrijders zijn hier niet dik gezaaid en Amigo is niet de makkelijkste om te rijden Tong uitsteken

Als Dainty straks groter is, zal er minder tijd overblijven voor Amigo en moet z'n baasje misschien alsnog op zoek naar een ander.
Ik heb ondertussen zoveel andere hobby's en bezigheden geschrapt, dat ik voldoende tijd heb voor Dainty en het straks qua verzorging hopelijk zonder bijrijder/verzorger af zal kunnen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:30

Sonja schreef:
O sorry Cissy, ik was niet duidelijk. Mijn laatste reactie was er eentje op Stef, op haar opmerking "dus modderen we maar aan". Dat is een keuze die ze maakt.

nee sonja, dat is geen keuze die ik maak. of althans, niet een die ik vrijwillig maak. Ik heb geen trailer, geen auto, geen rijbewijs, hoe moet ik bij een trainer komen.
Ik vind het een beetje jammer dat ik steeds een stempel "eigen keuze/eigen schuld" op krijg, terwijl ik enkel ontzettend teleurgesteld ben dat ik niet de sport kan beoefenen die ik wil beoefenen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:58

Ik weet hoe je je voelt Stef, jij zit nou eenmaal (net als ik) in het verkeerde gebied. Ik heb de mazzel dat ik een auto/trailer heb en ben vrij om te gaan waar ik wil. Helaas is het wel zo dat trainers dun gezaaid zijn en als je een goede wilt hebben moet je een eind reizen en ook dik betalen voor de les (ja, ik vind 35,- voor een les erg duur).

Ook ik modder maar aan omdat ik simpelweg met 2 paarden geen geld heb om te lessen, das ook een keuze die ik maak. Als straks 1 vd 2 verkocht is dan kan ik weer gaan lessen, tot die tijd is het afzien. (of ik moet een leuke rijke vent vinden die het ook nog met mijn eigenwijze ik uithoudt)

Ik heb een poging gewaagd om Stef te helpen maar door tijdgebrek en andere prioriteiten (weer datzelfde keuzes maken) komt dat er helaas voor Stef niet van. Ik begrijp heel goed dat het in die contreien moeilijk zoeken is en als je dan niet verder kan met je geliefde sport is dat knap frustrerend. Als je dan ook nog geen rijbewijs hebt ben je uitgek*kt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:36

stef schreef:
Sonja schreef:

nee sonja, dat is geen keuze die ik maak. of althans, niet een die ik vrijwillig maak. Ik heb geen trailer, geen auto, geen rijbewijs, hoe moet ik bij een trainer komen.
Ik vind het een beetje jammer dat ik steeds een stempel "eigen keuze/eigen schuld" op krijg, terwijl ik enkel ontzettend teleurgesteld ben dat ik niet de sport kan beoefenen die ik wil beoefenen

Wat ik met mijn post probeer te zeggen, is dat anderen die "die mogelijkheden wel krijgen" daar ook andere dingen voor moeten laten staan.
Waarom denk je dat wij bijvoorbeeld allebei een goedbetaalde maar dus ook verantwoordelijke baan hebben voor (op papier) 40 uur in de week, beiden een tweedehands klein autootje rijden, niet op een superchique stal staan, en niet op vakantie gaan buiten onze trainingsweekeinden bij Chris om? JUIST, om te kunnen lessen en wedstrijden te kunnen rijden, omdat ik dat zo graag wil!
Je kunt niet alles hebben; je moet keuzes maken. Ik doe aankopen bewust, maak keuzes in bv waar ik woon, in hoeveel (huis)dieren ik neem, in of ik eerst m'n rijbewijs haal en mezelf daarmee de kans gun op een betere baan en DAARNA pas een paard etc etc.

Als je de rest van je leven JEZELF het stempeltje Snielugh op blijft drukken, zal 'ie inderdaad levenslang op je hoofd blijven staan. Je doet deze posts nu al JAREN achter elkaar.... Maak dan eens een ANDERE keuze als je ziet dat de huidige niet werkt zoals jij het graag zou willen.
Kansen KRIJG je niet, die CREEER je!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 08:32

ik snap Stef ook wel, de duivel schi*t wel vaker op dezelfde hoop, soms wil je die keuzes echt wel maken maar maken anderen dat je die keuzes niet kán maken.
Bij mij gaat ook steeds van alles mis en kapot en wordt ziek of gaat dood, waardoor mijn keuzes weer op moeten schuiven naar een beter tijdstip. Daar kies ik niet voor maar het gebeurt wel. Ook met de komst van de euro is het niet leuk geworden om al je rekeningen te betalen en daarnaast ook je hobby uit te oefenen.
Ik ben daardoor niet sielugh maar juist gehard maar ik word het wel eens zat om steeds te moeten schipperen.

weer even on topic, ik heb nog steeds geen bijrijder gevonden maar wel een PM gehad om eventueel mijn paard ter beschikking te willen stellen aan een ruiter van het jeugdteam, iemand daar ervaring mee toevallig?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:09

Ik heb ook een mail gehad, of de stal met OV bereikbaar was (nee) want ze woont in Rotterdam. Schiet ook niet op dus

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:08

Wat heb ik een mazzel gehad denk ik als ik dit topic lees.
Ik ben pennymeisjebijrijmutsgroom-in-opleiding ( Schijnheilig ) geworden van het paard waar ik op les.
Ik had dankzij de lessen al een band met de tank. Toen ze verkocht werd aan een medestalgenoot en die mij vroegen of ik wilde bijrijden (dus lessen op haar blijven volgen en door de week doortrainen) was ik enorm gelukkig (jawel echt pennymeisje Go jij! Go jij! ).

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik mee betaal aan de stalling/entingen etc etc. Ik krijg voor de helft van het geld dat ik voor een eigen paard kwijt zou zijn (aan vaste lasten zoals pensiongeld/veearts etc) alle vrijheden die een eigen paard met zich meebrengt. Ik mag rijden wanneer ik wil en clinics volgen die mij interessant lijken en eventueel (als ik later groot ben) ook wedstrijdjes starten. Daarnaast heb ik een goede baan dus kan ik me die financiele bijdragen ook veroorloven.

ik gelukkig Haha!
eigenaar gelukkig (ga ik vanuit) Knipoog
Tank ehm naja gelukkig (ja get used to it you're a sport powny now) Whoosh!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:58

Je moet er gewoon harstikke veel mazzel mee hebben: wij wilden ook graag weer western gaan rijden en ontmoetten toevallig iemand die ook nog maar net iemand voor haar lieve paard zocht .... toeval toeval toeval .... en het is precies het soort paard wat wij helemaal leuk vinden, zodat wij nu lekker aan het rijden zijn! Haha! Echt een geval van "the right time, the right place"....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:09

ik heb nu ook alweer een tijd een adv staan.
er heeft iemand gereageerd,maar helaas op mijn mail terug niet meer Huilen
nu vind ik dat ook niet netjes, dat je dan geen reactie meer terug geeft,zegt mij dan al genoeg!
ook een tel afgelopen week van een vrouw van 48,ze wilde gelijk de volgende ochtend komen kijken,ik was toch op stal en zei ik zie je wel verschijnen Clown nou ik wacht nu nog!!!
en ook niet even afbellen!!!

nou vraag ik je? hoe onbeschoft kan je toch wezen,iets afspreken en niet nakomen en dan maar niets meer laten horen!!!??

nou zulke mensen zoek ik toch maar niet,ik zoek betrouwbare mensen Haha!

maar helaas westerngerichte mensen zijn er hier erg weinig, en diegene die western rijden hebben vaak een eigen paard Clown

nou ik wacht wel af,ik heb geen haast.
het zou fijner zijn als ze meer zou doen,maar ach ze loopt lekker op de wei,dus beweging heeft ze al Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:22

Maar hebben jullie er nooit over gedacht dan om eens rond te gaan hangen bij de dresssuurlessen en daar een leuke ruiter uit te pikken en te benaderen of hij/zij geen zin heeft om eens wat nieuws te proberen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:28

Sonja schreef:
Maar hebben jullie er nooit over gedacht dan om eens rond te gaan hangen bij de dresssuurlessen en daar een leuke ruiter uit te pikken en te benaderen of hij/zij geen zin heeft om eens wat nieuws te proberen?

dat klinkt leuk Knipoog

maar ik vraag een bijdrage Sigaar

en de meeste willen wel bijrijden maar er niet aan mee betalen of nog erger er zelf voor betaald krijgen!

veel mensen hebben geen idee nl wat een paard kost,en wat de spullen kosten!!!!
ik heb een relatief goedkoop westernzadel [1850 euro]en dan de rest eromheen nog.

penny meisjes zat hoor die mijn pony erg leuk vinden,en er graag op zouden willen rondcrossen
maar daar begin ik niet aan.
op stal is 1 meisje van 11 jr die springt af en toe een lesje met haar,nu omdat haar pony blijvend kreupel is.
maar verder geen penny`s op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:30

Ehhhh je hebt ook dressuurruiters die geen Pennymeisje zijn Haha! en die best een eigen paard zouden willen maar dat om wat voor reden dan ook niet hebben Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:37

Ik heb een leuke dressuurruiter gezocht. En gevonden. Die is gaan westernrijden. Gewoon je blik verruimen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:48

Zo hebben wij het ook moeten doen. Zowel Leo's bijrijder als die van Mileen zijn uit de dressuurles geroofd Haha!
Als je gaat zitten wachten op een westernbijrijder dan kan je maar beter brood meenemen, want 't kan effe duren.... *LOL*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:51

heb ik ook aan gedacht, zoek een dressuurruiter en school die om of bij en klaar.... tja.... zelfs dat is niet te vinden!

Kennelijk heeft hier iedereen in de omgeving eigen paarden???
Heb engels zadel en spullen liggen dus als ze niet 'durven' op mn westernzadel dan is dat geen probleem.
Inderdaad penny's zat om te poetsen bijv, maar daar zit ik niet op te wachten Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:36

cissy schreef:
heb ik ook aan gedacht, zoek een dressuurruiter en school die om of bij en klaar.... tja.... zelfs dat is niet te vinden!

Kennelijk heeft hier iedereen in de omgeving eigen paarden???
Heb engels zadel en spullen liggen dus als ze niet 'durven' op mn westernzadel dan is dat geen probleem.
Inderdaad penny's zat om te poetsen bijv, maar daar zit ik niet op te wachten Knipoog

En dat laatste geloof ik dus niet. Mijn paard staat ook in een gigantisch klein gat. De Lutte. Maar daarom heen wonen mensen in steden. En die willen ook paardrijden. Zaak van zoeken, bellen van rijverenigingen (of beter nog: even langsgaan). Heel actief werven dus.