[WN] DTA diervriendelijk???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Broncoyboy

Re: DTA diervriendelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:37

Van foto,s is moeilijk wat te zeggen, is een momentopname. maar met twee handen op shanks rijden is niet goed, ook niet nodig. We rijden met onze zit, benen en dan pas met de handen. Er is nog niet over de polosport geschreven mensen???? Gelukkig dat we als publiek niet de graspollen (zandbak) van teampenners hoeven aan te stampen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:30

Citaat:
Dat bedoel ik nu, haal de martingaal weg en bedenk dan hoe de rechtstreekse inwerking van dit bit gaat worden...

Eh.. je kunt in dit type gevallen ook de ruiters weghalen.
En misschien is dat wel de gouden tip. Haal de helft van de ruiters weg.
Kennelijk kunnen die nog niet rijden.

En dan horen ze al helemaal niet op een NK.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:43

In Kreuth (EK) reden alle teampenners met 2 handen, ongeacht het bit. Volgens mij is het bij de AQHA dus gewoon toegestaan.
Raar want 6 jaar = 1 hand. Tog?

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:15

Citaat:
Goed kijken en niet meteen weer in die pen springen hoor, want ik sta echt geen onzin te verkopen. En ja ik ben wel degelijk prof, heb hier vier jaar opleiding voor gehad.

Met opleiding vergaar je kennis, het leven vormt de mentaliteit. Helaas zijn die twee zaken niet altijd rechtevenredig prettig ontwikkeld en is het één geen garantie voor het ander. Ik ken veel goede professionals...helaas maar weinigen met een prettige mentaliteit.

Omstandigheden creëren waardoor het betere trek- en sleurwerk mogelijk gemaakt wordt moet je gewoon niet willen. Want u en ik weten (kennis) dat er ook veel ruiters zijn die hun adrenalinepompje niet in bedwang hebben (mentaliteit). Het is dus meer een kwestie van mentaliteit, niet van professionaliteit en heeft derhalve ook niets van doen met "beste stuurlui aan wal" want dan praat u weer over kennis en niet over mentaliteit.

Citaat:
De mens heeft wat mij betreft al jaren geen bestaansrecht meer verdiend, but who cares?
Ik dus!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:42

CattleBitch schreef:
Dat bedoel ik nu, haal de martingaal weg en bedenk dan hoe de rechtstreekse inwerking van dit bit gaat worden... Goed kijken en niet meteen weer in die pen springen hoor, want ik sta echt geen onzin te verkopen. En ja ik ben wel degelijk prof, heb hier vier jaar opleiding voor gehad.

Je staat wel onzin te verkopen en als die opleiding 4 jaar heeft geduurd om je zo te brainwashen vraag ik me af wat voor opleiding dat was. (Of was het een opleiding die niks met paarden van doen had?)

CattleBitch schreef:
Het valt me op dat iedereen enorm goed weet waar ie over praat. Dat is ook de reden waarom ik weinig op bokt te vinden ben, omdat ik als stuurlui liever op het schip sta als op de wal. Want geef toe, Bokt heeft een enorm hoog "stuurlui-aan-wal" gehalte...

Ik doe zelf ook wel eens teampenning Knipoog
Ik kan alleen geen koeien vangen bij gebrek aan oefening.
Maar vele teampenners kunnen niet rijden door gebrek aan oefening. Ik weet wel wat ik erger vind Cool

CattleBitch schreef:
En wat Anky hiermee te maken heeft? Helemaal niks. Maar ik wil ermee aangeven dat ik geen respect kan opbrengen voor mensen die met martelwerktuig rijden!

Ehmmmmmm, waarom vind jij om twee handen met martingaal mogen rijden dat in godsnaam en goed regel Verward

CattleBitch schreef:
En als jullie je er zo aan ergeren, ga dan gewoon niet kijken en laat mensen in hun waarde.

Struisvogelpolitiek.

CattleBitch schreef:
TA doet goed zijn best en volgt hiermee terecht de internationale reglementen.

In Amerika mag je ook met wapens over straat, dus over internationale regelementen altijd de juiste zijn....
Je kan ook trendzetter zijn.

CattleBitch schreef:
De Italianen wonnen hiermee het wereldkampioenschap Teampenning met 22 sec. Rijstijl o,o maar wie geeft erorm (jullie misschien dan.... maar ja, wie zit op jullie mening te wachten? Ik niet!)

De regels zijn niet de martelwerktuigen, dat zijn de mensen. Ik kan niet zien hoe de Italianen hebben gereden he Knipoog

CattleBitch schreef:
Heb je trouwens toestemming voor het publiceren van deze foto? Ik denk dat de eigenaar niet voor niks zijn naam dwars over de foto gezet heeft... Volgens de copyrightwet is dit ilegaal, maar natuurlijk is dat niet echt belangrijk....

Het zijn zijn eigen foto's Knipoog

CattleBitch schreef:
Maar over het algemeen valt het grove wel mee.....

Sure, als je maar lang en vaak genoeg de andere kant op kijkt.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:52

Persoonlijk denk ik…………..ojee ja ik durf ook mijn mening te geven, dat de regelwijziging van de DTA moet kunnen, maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een team penner met ervaring, zou er mee om kunnen gaan, maar vraag mijn af hoeveel er van deze beoefenaars dan in aanmerking komen om een paard twee handig op een shank te sturen. Maar okay, een beetje team penner met ervaring zal dit spelletje uit kunnen voeren op één hand, dus zullen vooral voor de beginners die deze vorm van paarden sport ontdekken, de instap om deze sport uit te voeren, wel moeten billijken.

Het is mensen eigen dat je meedoet om te winnen, en het is bewezen dat zodra een spelletje in groepsverband uitgevoerd gaat worden, dat het aard van het beestje (de mens) dan in gegeven wordt, fanatieker te zijn. Het kwalijke in het geval bij de team penning is, dat de gegeven tijd die mee geven wordt waar binnen dit spelletje uitgevoerd moet worden, het twee handig gebruik van een shank, als het ware het doel (de tijd) het middel (de shank) heiligt.

Ik ben niet vromer dan de paus, want ook ik zal op zoek gaan als ik mijn aangesloten zou hebben bij een club, mijn hart en ziel daarin te gooien om deze club ook te laten groeien..
Hart brekende verandering, die door een club cowboys binnen het Europese zijn bedacht, waarbij het welzijn van het paard ondergeschikt gemaakt wordt, voor de groei binnen deze paardensport, nee, denk niet dat je dit moet willen.

Aan de andere kant denk ik ook, er zijn meer vormen van paarden sport, althans sport, hoewel ik rodeo geen sport vind, omdat het doel (de tijd) het middel (de sjorband) heiligt, met als tegen stelling dat bij de team penners het middel gebruikt wordt om binnen de tijd te blijven, en bij rodeo om over de tijd van een ander heen te gaan, gewoon weg een eigen plek moet gaan krijgen binnen deze paarden wereld. Net zoals je voor een goede beurt bij een gewone ho*er terecht kan, kan de wat fanatiekere onder ons, ja hoor, bij de sm ho*er terecht.

Wat blijk ineens, dat dus de gewone ho*er, minder erg is dan de sm getinte, terwijl het eigelijk pas echt gewoon is, als je een relatie aangaat, je geen gebruik maakt van beide.
Norm vervaging ligt hieraan ten grond slag. Poe maar die reiners dan, oh jee over Anky maar te zwijgen!!!!!!!!!!!!!!! Niks maar dan ook niks rechtvaardigt het gebruik van een shank op twee handen voor dit spelletje, niks rechtvaardigt de sjorband bij de rodeo, omdat de gegeven tijd voor een spelletje het er al eeuwen naar gemaakt heeft dat het doel uiteindelijk tot sm jachtige praktijken zal LIJden.

Ik vraag mijn af wat de volgende stap zal zijn, onder het mom van verbetering, en vraag mijn daarbij vooral af, voor wie!

Ik hoop als toeschouwer op het NK te zien, hoe bekwame team penners het spel op één hand kunnen uitvoeren, met het middel wat daarvoor gemaakt is. Voorts hoop ik ook dat de wat minder bekwame team penners het middel gebruiken waarmee je als het ware paard leert rijden, zodat je later als je tegen het bekwame aanzit gebruik kan maken van het middel wat uitgevonden is, om een paard op één hand te kunnen sturen.

Dit is mijn nederige mening, op persoonlijk titel, maar zal mijn schikken naar democratische tot stand gekomen wijzigingen, waar ik het natuurlijk niet mee eens hoef te zijn.
Het fijne van het leven in een democratie is dat je, je mening mag geven, en voor die gene die het daar niet mee eens zijn, okay, dan beroep ik mijn op geloofsovertuiging dan wel niet gewetens bezwaren, wat het in een democratie weer legitiem maakt dat je , je mening er over geeft, via de elektronische snelweg die binnen de westernsport bokt heet. Om ook maar even in spreekwoordelijke termen mijn pleidooi kracht bij te zetten, met geweld naai je een Olifant. Toch.

Vr Gr Peter Vet,

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:00

Zo....en daar kunnen jullie het mee doen! Hoed af....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:04

Nou, dat stukje snap ik zelfs Haha!

Maar wat ik niet snap, als je nou perse op 2 handen wilt rijden omdat het op 1 hand niet lukt, waarom kies je dan niet voor een trens? Of moet je met een meerderjarig Teampenningpaard ook verplicht op 1 hand?

De vergelijking met Anky raakt kant nog wal, ik meen me te herinneren dat 'men' wel eens zegt dat western paardvriendelijker is dan engels (dat valt ook nog zeer te betwisten) maar zo als het nu gaat, wordt het aardig gelijkgetrokken Haha!

En ik meen wel eens gelezen te hebben dat als je je ding met een seniorpaard niet voor elkaar hebt, waardoor het 1-hand-rijden niet lukt, je niet moet starten. Waarom de regels dan versoepelen? Geeft alleen maar aan dat het rijtechnisch niet voor elkaar is...
Of doe ik nu heel blond (zou best kunnen hoor)

@CB: Je maakt echt geen goede reclame voor jouw tak van sport op deze manier... Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:07

storrum schreef:
Raar want 6 jaar = 1 hand. Tog?

Nee, 6 jaar = bit = 1 hand Knipoog

Normaal gezien dan Rolleyes

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:10

maar wat ik begreepis dat je bij de teampenning toch altijd op een snaffle mag?

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:38

Cer schreef:
Nou, dat stukje snap ik zelfs Haha!
maar zo als het nu gaat, wordt het aardig gelijkgetrokken Haha!
@CB: Je maakt echt geen goede reclame voor jouw tak van sport op deze manier... Cool

1: nou doe je jezelf of peter tekort...jij mag kiezen.... Haha!

2: gelijkgetrokken....wat een treffende woordkeuze...

3: nee, geen goede reclame maar maakt wel duidelijk welke mentaliteit er in die wereld schijnbaar leeft.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:40

iski schreef:

3: nee, geen goede reclame maar maakt wel duidelijk welke mentaliteit er in die wereld schijnbaar leeft.

Dat is niet helemaal eerlijk Iski. In dit stukje melden zich ook teampenners die niet happy zijn met deze regels. En daar zijn er meer van.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:48

Anya schreef:
iski schreef:

Dat is niet helemaal eerlijk Iski. In dit stukje melden zich ook teampenners die niet happy zijn met deze regels. En daar zijn er meer van.

In dat geval mijn excuus aan diegenen die het betreft. Ik heb niet goed gezien wie tot de categorie team-penners behoort of was verblind door de overduidelijke stellingname van CB.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:57

4 jaar opleiding en dan al een prof???? Chapeau !

Nu weet ik ineens waarom ik na al die vele jaren met mijn ko nt in het zadel (kleine 40 maar) nog steeds geen prof ben. CB heeft het haarfijn uitgelegd. Ik heb niet de juiste mentaliteit, niet de juiste martelwerktuigen in huis, weet niet wat democratisch werkelijk betekent, ram m'n paarden niet in elkaar, heb waarschijnlijk ook die vierjarige profopleiding gemist. Getverdemme! Extreme duivel

@Iski: OK dan! OK dan! OK dan!

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:02

CJvR schreef:

Nu weet ik ineens waarom ik na al die vele jaren met mijn ko nt in het zadel (kleine 40 maar) nog steeds geen prof ben. CB heeft het haarfijn uitgelegd. Ik heb niet de juiste mentaliteit, niet de juiste martelwerktuigen in huis, weet niet wat democratisch werkelijk betekent, ram m'n paarden niet in elkaar, heb waarschijnlijk ook die vierjarige profopleiding gemist. Getverdemme! Extreme duivel

Meid...zit jij pas 40 jaar met je kont in het zadel? Toen ik geboren werd feliciteerde de dokter mijn ouders met een gezonde baby...alleen ehhhhh.....wat dat ding op m'n kont was had hij geen verklaring voor... Haha! Haha! Haha!

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:26

Ik wil niet nog een keer moeilijk doen.... Maar de regel is er al heel erg lang en wordt op de WK/EK toegepast. Goed of niet, geen discussie momenteel. De DTA wilde strenger zijn zijn dan de regels van de grote jongens en dat hebben ze nu teruggedraaid. En naar mijn bescheiden mening terecht. (mét Deurne opleiding, veel ervaring en laten we maar opscheppen, een titel Nederlands Kampioen Teampenning op zak -met gewoon trensje, twee handen, geen martingaal of neusriem maar dat terzijde...)

Ik vind dat jullie allemaal vreselijk zeiken, ik zie weinig actieve ruiters op deze site, waarschijnlijk hebben die geen tijd om HELE dagen achter die pc te zitten en verdoen die hun tijd, net als ik, met rijden, trainen en proberen om de rijkunst meester te maken. Dit jaar geen NK Teampenning voor mij als ruiter, ik vond het vorig jaar waardeloos en dan is de behoefte aan herhaling minimaal. Zo zet ik mijn statement en niet door er ellenlange discussies over te voeren...

Ik vind dat de DTA op de goede weg is en vind het jammer dat mensen met vette oogkleppen niet verder kijken als hun neus lang is. Ieder diertje zijn pleziertje. Hoe het gewoon voor iedereen leuk en bemoei je met je eigen zaken....

Tot weer over een hele lange tijd.

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:34

CJvR schreef:

Tja, niet iedereen neemt natuurlijk de moeite om iets TE WILLEN LEREN.... Zo'n opleiding is niet zaligmakend, maar 4 jaar continu leren en bezig zijn met hoe en waarom, dan weet je echt wel wat hoor... Stages bij grote jongens (Peter Simons oa) en kijken en leren en kijken... Ik wil mijn kennis wel meten met je hoor! Wat is jouw verdienste in de paardensport? Hoeveel wereldbekerfinales heb jij op je conto? Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:50

CattleBitch schreef:
(mét Deurne opleiding, veel ervaring en laten we maar opscheppen, een titel Nederlands Kampioen Teampenning op zak -met gewoon trensje, twee handen, geen martingaal of neusriem maar dat terzijde...)

Oh, nu ben ik onder de indruk Ja

Citaat:
Ik vind dat jullie allemaal vreselijk zeiken, ik zie weinig actieve ruiters op deze site,

Nors opkijken

Citaat:
Ik vind dat de DTA op de goede weg is en vind het jammer dat mensen met vette oogkleppen niet verder kijken als hun neus lang is. Ieder diertje zijn pleziertje. Hoe het gewoon voor iedereen leuk en bemoei je met je eigen zaken....

Hier gaat het een beetje mis, maar er zijn wel meer mensen te bekrompen om eerlijk te kijken wat ze aan het doen zijn, geeft niks hoor Ach gut

Het blijft vooralsnog een hobby-sport, bijna niemand verdient er zn brood mee, dus waarom niet wat paardvriendelijker denken? Wie verliest daarbij? Wat is het nadeel daarvan? Wat maakt t uit?

Soms snap ik mensen echt niet....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:56

CattleBitch schreef:
Tja, niet iedereen neemt natuurlijk de moeite om iets TE WILLEN LEREN.... Zo'n opleiding is niet zaligmakend, maar 4 jaar continu leren en bezig zijn met hoe en waarom, dan weet je echt wel wat hoor... Stages bij grote jongens (Peter Simons oa) en kijken en leren en kijken... Ik wil mijn kennis wel meten met je hoor! Wat is jouw verdienste in de paardensport? Hoeveel wereldbekerfinales heb jij op je conto? Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...

en niet ompersoonlijk te worden maar soms willen mensen ook alleen maar leren wat in hun straatje past, of wat het meeste geld opleverd
en sorry maar het nk teampenning stelt weinig voor, vind het niveau nou niet echt geweldig hier ofzo

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:00

CattleBitch schreef:
Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...

Dat is een niet zo slimme vraag.. zo gezien degene aan wie je het vraagt Cool Vork

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:14

Anya schreef:
Dat is niet helemaal eerlijk Iski.

Dat klopt helemaal, Anya.

Ik heb het afgelopen WK Team- en Cattle Penning mogen mede-jureren. We hebben op die WK een aantal heel elementaire beperkingen aangebracht, die er voorheen nog niet eens waren!!! Zo hebben we verboden om met twisted-wires te rijden, hebben we aan de uitgang gecontroleerd of er bloed aan de paarden zat waar dat niet hoort, en hebben we een jury de achterlijn laten bewaken. Ook hebben we het waarschuwingssysteem (gele- en rode kaarten), dat Paul Derrez vorig jaar heeft ingevoerd, opnieuw gehanteerd. Al deze maatregelen hebben de nodige DQ's opgeleverd, zelfs tot in de finales, tot grote ontsteltenis van veel Italiaanse en sommige Franse teams die dit helemaal niet gewend waren (tja, normen, hè: voor een Italiaan is een paard gewoon een nog levende salami Vork .).

Wat dit betreft is er naar mijn mening de afgelopen paar jaren wel degelijk een heleboel ten goede veranderd en begint de Team en Cattle Penning zich langzaam los te maken van de Rodeo-mentaliteit. De profs uit het zuiden des lands, door Iski zo verguisd, hebben hier een vooraanstaande rol in gespeeld!

De DTA heeft vorig jaar nieuwe regels voor de Team Penning opgesteld. Ten opzichte van de "oude" (Rodeo-) regels was dat een hele grote stap voorwaarts, want niet alleen bovenstaande elementaire beperkingen waren aangebracht, maar ook waren de uitrustingseisen (bitten, hulpteugels en zo) omgezet van wat bij Rodeo-activiteiten (zie WRAN regels voor Barrel Race, Pole Bending en spellen) toegestaan is naar wat bij de western-dressuur toegestaan is. Volgens goede Nederlandse traditie was de DTA ook hiermee veruit het braafste jongetje van de (internationale) klas. Blijkbaar waren niet alle leden voorstander van zo'n grote stap, en is er een relatief klein stapje terug gedaan op gebied van harnachement (terug naar de Barrel Race-, Pole Bending- en spellen-regels).

Natuurlijk is het harstikke jammer dat zo'n stap terug gedaan moest worden, maar netto zijn er in de twee jaar dat de DTA bestaat wel degelijk belangrijke stappen naar een diervriendelijker vorm van de sport gemaakt. Ik besef dat het tegen de traditie van Bokt is, maar daar wilde ik jullie toch even aan herinneren.

De "goede" teampenners beseffen maar al te goed dat er nog heel veel moet veranderen om hun sport acceptabel te houden c.q. maken, maar iedereen zal begrijpen dat als het verbieden van twisted-wires of controleren op bloed al een schok is voor sommige volksstammen, dat het verplichten van rijden op 1 hand en stang, en dan ook nog zonder neusriem, of martingaal door diezelfde volksstammen absoluut niet wordt geaccepteerd. En tóch gaat die prof uit het zuiden des lands op de vergadering in november in Verona het respect, dat hij internationaal gelukkig wél heeft, gebruiken om weer een stap(je) in de goede richting te maken. De regelementen van de DTA zullen daarbij gebruikt worden om internationaal dezelfde stap voorwaarts te maken als in Nederland nu al gemaakt is, terwijl de basis gelegd zal worden om ook de andere harnachementseisen bespreekbaar te maken (die natuurlijk ook gelijk doorgedrukt worden als het vergaderklimaat het toelaat, hoewel ik denk dat de hulp van een vakkundig psycholoog nodig zou zijn om dat klimaat een beetje in de goede richting te manipuleren Knipoog ).

Begrijp me goed, er gebeuren genoeg dingen in de arena bij Team Penning die bepaald mijn instemming niet hebben, maar door mij er juist níet van af te wenden heb ik wel een bescheiden bijdrage mogen leveren aan verbetering van regels en misschien ook een beetje aan de verbetering van de moraal. Juist door niet te wijzen op wat "ze" allemaal fout aan het doen zijn, maar door te wijzen op hoe "wij" het beter kunnen doen, zijn de stapjes voorwaarts gemaakt.

En (nogmaals) hoewel ze er nog lang niet zijn, ben ik van mening dat de mensen achter de DTA, ondanks de stap terug, eerder lof dan kritiek verdienen.

Groeten,

Chris.

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:40

Wil hier zelfs nog iets verder in gaan,
ruiters die willen starten in teampenning, barrelrace, en workingcowhorse klasses
moeten eerst winstpunten hebben behaald in de western horsemanship alvorens
te mogen starten in deze onderdelen. (misschien ook een goed idee voor de beginners reining?)
Zodat ze eerst laten zien dat ruiter en paard een fatsoenlijke basis beheersen, alvorens
hun jachtinstinkt te gaan botvieren op de koeien.
Te meer daar deze onderdelen steevast op het NK te zien zijn, dus voor een groot publiek.
En met schaar en neusriem op twee handen, het moet niet gekker worden
toch? Of is de volgende uitzondering een anker aan het zadel in geval de ho houder nog
niet werkt ? Veel wijsheid toegewenst.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:52

Citaat:

Nu je het niet helemaal niet meer afkan je standpunt op een redelijk normale manier te verdedigen, hetgeen je uiteraard vrij staat te doen, want dat is democratie, wordt je behoorlijk beledigend en persoonlijk. Dat zegt meer over jou zelf dan over de anderen die hun standpunt verdedigen.

Als eerste moet ik je wel even laten weten, dat je zelf ook achter de pc zit en wel met gif spuien. Dus schijnbaar heb je ook tijd zat.
Moet je je niet verwonderen dat je tegengas krijgt.

Je valt me nu ook persoonlijk aan en daar wil ik wel even een klein antwoordje aanwagen, hoewel ik bij een dergelijke toon zeker aan jou geen verantwoording schuldig ben. Er zijn inderdaad mensen die willen leren en zijn mensen die niet kunnen leren. Ik behoor tot geen van beiden. Er zijn wel mensen die denken dat ze alleen de wijsheid in pacht hebben.

Heb door intensive studies 2 x doctoraal gehaald. Dus niet willen leren, hmmm. Voor wat betreft mijn paardencarière als je het zo noemen wilt, moet ik je helaas teleurstellen, ik ben geen bosruiter. Een keertje bos is heel leuk en misschien iets voor de toekomst. Mijn opleiding betreffende alles wat met paard te maken heeft, heb ik en neem ik aan, toch wel bij de beste leermeesters gekregen van dat ogenblik. Namelijk o.a. jarenlang op het Olympia committee Warendorf van de bondstrainer. Daar kom je niet zomaar binnenwandelen met je paard.

Mijn paarden en ik waren ook wel redelijk succesvol in de engelse sport zou je kunnen stellen. Erstaan hier een flink aantal verhuisdozen (7) vol met bekers, plaketten en linten waaronder ook een paar DK sjerpen. Dit alles behaald tot en met de Grand Prix met o.a. mijn Trakhener Flair en mijn Westfaal Fahran, in diverse omringende landen.
Na overgestapt te zijn op western, gaan mijn paarden ook succesvol op wedstrijd en trainen we ook bij o.a. een van de "grote" jongens en wel Rolf Peterka. Die titels die deze man heeft vullen ook een behoorlijk aantal bladzijdes. Ook ik heb, beter gezegd mijn paard heeft een NK titel op zak. Daarbij zijn we, al naar gelang de foklijn van het betreffende paard bezig niet alleen met een onderdeel. Over oogkleppen gesproken.
Bovendien heb ik door een goed fokbeleid een aantal zeer goede en ook mooie paarden op stal staan.
Dit was alles niet mogelijk geweest, indien je niet wil leren, je niet veelzijdig wilt oriënteren en ontzettend hard werken naast al een fulltime zeer drukke baan. Ik ga van de veronderstelling uit dat je als je met paarden bezig bent je nooit uitgeleerd bent. Daar zijn 4 jaar niet genoeg voor en ook geen 40 jaar. Als je dat namelijk denkt, zo kan ik uit jouw reacties ontnemen (4 jaar), tja...!
En je wilt je met mij meten? Wow, klein beetje last van zelfoverschatting. Maar dat hindert dus niet, want IK heb het gewoon niet nodig mijn kennis met jou te meten of door jou te laten meten.
Ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes met het winnen van je eerste wereldbeker.

edit: typo's aan het wegwerken.
Laatst bijgewerkt door 10y op 29-08-06 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:55

*gniffel* Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:27

Lars_Alida schreef:
Wil hier zelfs nog iets verder in gaan,
ruiters die willen starten in teampenning, barrelrace, en workingcowhorse klasses
moeten eerst winstpunten hebben behaald in de western horsemanship alvorens
te mogen starten in deze onderdelen. (misschien ook een goed idee voor de beginners reining?)
Zodat ze eerst laten zien dat ruiter en paard een fatsoenlijke basis beheersen, alvorens
hun jachtinstinkt te gaan botvieren op de koeien.
Te meer daar deze onderdelen steevast op het NK te zien zijn, dus voor een groot publiek.
En met schaar en neusriem op twee handen, het moet niet gekker worden
toch? Of is de volgende uitzondering een anker aan het zadel in geval de ho houder nog
niet werkt ? Veel wijsheid toegewenst.

Afgod