Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Dat bedoel ik nu, haal de martingaal weg en bedenk dan hoe de rechtstreekse inwerking van dit bit gaat worden...
Citaat:Goed kijken en niet meteen weer in die pen springen hoor, want ik sta echt geen onzin te verkopen. En ja ik ben wel degelijk prof, heb hier vier jaar opleiding voor gehad.
Ik dus!Citaat:De mens heeft wat mij betreft al jaren geen bestaansrecht meer verdiend, but who cares?
CattleBitch schreef:Dat bedoel ik nu, haal de martingaal weg en bedenk dan hoe de rechtstreekse inwerking van dit bit gaat worden... Goed kijken en niet meteen weer in die pen springen hoor, want ik sta echt geen onzin te verkopen. En ja ik ben wel degelijk prof, heb hier vier jaar opleiding voor gehad.
CattleBitch schreef:Het valt me op dat iedereen enorm goed weet waar ie over praat. Dat is ook de reden waarom ik weinig op bokt te vinden ben, omdat ik als stuurlui liever op het schip sta als op de wal. Want geef toe, Bokt heeft een enorm hoog "stuurlui-aan-wal" gehalte...

CattleBitch schreef:En wat Anky hiermee te maken heeft? Helemaal niks. Maar ik wil ermee aangeven dat ik geen respect kan opbrengen voor mensen die met martelwerktuig rijden!

CattleBitch schreef:En als jullie je er zo aan ergeren, ga dan gewoon niet kijken en laat mensen in hun waarde.
CattleBitch schreef:TA doet goed zijn best en volgt hiermee terecht de internationale reglementen.
CattleBitch schreef:De Italianen wonnen hiermee het wereldkampioenschap Teampenning met 22 sec. Rijstijl o,o maar wie geeft erorm (jullie misschien dan.... maar ja, wie zit op jullie mening te wachten? Ik niet!)

CattleBitch schreef:Heb je trouwens toestemming voor het publiceren van deze foto? Ik denk dat de eigenaar niet voor niks zijn naam dwars over de foto gezet heeft... Volgens de copyrightwet is dit ilegaal, maar natuurlijk is dat niet echt belangrijk....

CattleBitch schreef:Maar over het algemeen valt het grove wel mee.....

storrum schreef:Raar want 6 jaar = 1 hand. Tog?

Cer schreef:Nou, dat stukje snap ik zelfs
maar zo als het nu gaat, wordt het aardig gelijkgetrokken
@CB: Je maakt echt geen goede reclame voor jouw tak van sport op deze manier...
iski schreef:
3: nee, geen goede reclame maar maakt wel duidelijk welke mentaliteit er in die wereld schijnbaar leeft.
Anya schreef:iski schreef:
3: nee, geen goede reclame maar maakt wel duidelijk welke mentaliteit er in die wereld schijnbaar leeft.
Dat is niet helemaal eerlijk Iski. In dit stukje melden zich ook teampenners die niet happy zijn met deze regels. En daar zijn er meer van.
CJvR schreef:4 jaar opleiding en dan al een prof???? Chapeau !
Nu weet ik ineens waarom ik na al die vele jaren met mijn ko nt in het zadel (kleine 40 maar) nog steeds geen prof ben. CB heeft het haarfijn uitgelegd. Ik heb niet de juiste mentaliteit, niet de juiste martelwerktuigen in huis, weet niet wat democratisch werkelijk betekent, ram m'n paarden niet in elkaar, heb waarschijnlijk ook die vierjarige profopleiding gemist. Getverdemme!![]()
@Iski:![]()
![]()
CJvR schreef:4 jaar opleiding en dan al een prof???? Chapeau !
Nu weet ik ineens waarom ik na al die vele jaren met mijn ko nt in het zadel (kleine 40 maar) nog steeds geen prof ben. CB heeft het haarfijn uitgelegd. Ik heb niet de juiste mentaliteit, niet de juiste martelwerktuigen in huis, weet niet wat democratisch werkelijk betekent, ram m'n paarden niet in elkaar, heb waarschijnlijk ook die vierjarige profopleiding gemist. Getverdemme!![]()
@Iski:![]()
![]()

CattleBitch schreef:(mét Deurne opleiding, veel ervaring en laten we maar opscheppen, een titel Nederlands Kampioen Teampenning op zak -met gewoon trensje, twee handen, geen martingaal of neusriem maar dat terzijde...)

Citaat:Ik vind dat jullie allemaal vreselijk zeiken, ik zie weinig actieve ruiters op deze site,
Citaat:Ik vind dat de DTA op de goede weg is en vind het jammer dat mensen met vette oogkleppen niet verder kijken als hun neus lang is. Ieder diertje zijn pleziertje. Hoe het gewoon voor iedereen leuk en bemoei je met je eigen zaken....
CattleBitch schreef:Tja, niet iedereen neemt natuurlijk de moeite om iets TE WILLEN LEREN.... Zo'n opleiding is niet zaligmakend, maar 4 jaar continu leren en bezig zijn met hoe en waarom, dan weet je echt wel wat hoor... Stages bij grote jongens (Peter Simons oa) en kijken en leren en kijken... Ik wil mijn kennis wel meten met je hoor! Wat is jouw verdienste in de paardensport? Hoeveel wereldbekerfinales heb jij op je conto? Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...
CattleBitch schreef:Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...
Anya schreef:Dat is niet helemaal eerlijk Iski.
.).
).Citaat:Tja, niet iedereen neemt natuurlijk de moeite om iets TE WILLEN LEREN.... Zo'n opleiding is niet zaligmakend, maar 4 jaar continu leren en bezig zijn met hoe en waarom, dan weet je echt wel wat hoor... Stages bij grote jongens (Peter Simons oa) en kijken en leren en kijken... Ik wil mijn kennis wel meten met je hoor! Wat is jouw verdienste in de paardensport? Hoeveel wereldbekerfinales heb jij op je conto? Hoeveel kennis van zaken heb je met je 40 jaar in het bos rondrijden...

Lars_Alida schreef:Wil hier zelfs nog iets verder in gaan,
ruiters die willen starten in teampenning, barrelrace, en workingcowhorse klasses
moeten eerst winstpunten hebben behaald in de western horsemanship alvorens
te mogen starten in deze onderdelen. (misschien ook een goed idee voor de beginners reining?)
Zodat ze eerst laten zien dat ruiter en paard een fatsoenlijke basis beheersen, alvorens
hun jachtinstinkt te gaan botvieren op de koeien.
Te meer daar deze onderdelen steevast op het NK te zien zijn, dus voor een groot publiek.
En met schaar en neusriem op twee handen, het moet niet gekker worden
toch? Of is de volgende uitzondering een anker aan het zadel in geval de ho houder nog
niet werkt ? Veel wijsheid toegewenst.