Maar wat ik niet begrijp is waarom wordt er zo'n probleem van gemaakt?
Het is toch prettig te zien dat het op een rustige manier gebeurt en dat de ruiter helemaal over de z**k gaat.
PS vind je me nog een B**ch
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alice01 schreef:Ja Blaze dat kan ik me ook nog herrinderen dat in de quarter stond!
Maar wat ik niet begrijp is waarom wordt er zo'n probleem van gemaakt?
Het is toch prettig te zien dat het op een rustige manier gebeurt en dat de ruiter helemaal over de z**k gaat.
PS vind je me nog een B**ch
Francis schreef:Uh... showsmart noemen we dat en dat is dus net wat je níet wilt...

spatter schreef:peter ik zou horsemanship met dit paard gaan doen
staat ze in de wedstrijdring niet alleen(met z'n allen naar binnen), moet ze wel in haar eentje haar proef lopen, maar mag ze aan het eind weer bij de rest komen staan
als ze dit kan is het een klein stapje naar de rest in de inrijbak achter laten en weer terug komen
PeterV schreef:spatter schreef:peter ik zou horsemanship met dit paard gaan doen
staat ze in de wedstrijdring niet alleen(met z'n allen naar binnen), moet ze wel in haar eentje haar proef lopen, maar mag ze aan het eind weer bij de rest komen staan
als ze dit kan is het een klein stapje naar de rest in de inrijbak achter laten en weer terug komen
Ik zal het erover hebben met Frenk, denk dat het wel een goed idee is.
Je weet immers nooit hoe een koe een haas vangt is het niet.
Jos schreef:roel heeft dit ook zo gedaan met shiner.
ook hij heeft voor l*l gestaan op veel wedstrijden
en gelukkig zijn paard ook 

Francis schreef:Ben het met Sonja eens... je (tot op zekere hoogte) aanpassen aan je paard, stoppen in plaats van buigen-of-barsten-doorgaan en gewoon fatsoenlijk omgaan met je paard is zéker niet voor L*L staan. Dat getuigd alleen maar van professionaliteit en true horsmanship.
iski schreef:En Roel? Prototype van een proffesional...in mijn ogen dan..![]()

Romkabouter schreef:iski schreef:En Roel? Prototype van een proffesional...in mijn ogen dan..![]()
Ehmm, volgens mij rijdt Roel ook door als ie een DQ heeft
Of vergis ik me nu heel erg?
iski schreef:Moet hij zich dan wel van bewust zijn....![]()
Maar proffesionaliteit in mijn optiek is meer dan alleen maar het stoppen na een DQ. Het is de gehele attitude, de omgang met collega's, de omgang met je paard, je presentatie. Het aspect 'stoppen wanneer je weet dat er een DQ volgt' is wel heel erg opgeblazen. Het is gewoon mijn mening. Schijn ik recht op te hebben las ik laatst in het Burgerlijk Wetboek...
Iski schreef:Dat de wens bestaat om ondanks een DQ het gehele parcours af te leggen zie ik dus als een beginnersmentaliteit.

Romkabouter schreef:
Ehmm, volgens mij rijdt Roel ook door als ie een DQ heeft
Of vergis ik me nu heel erg?
Helaas werd hier door de jury niet doorgeschreven (was een WRAN-wedstrijd). Misschien trouwens een idee om dat in de toekomst wel te doen? Bij de NRHA wordt dit op de jury-cursus wel zo geleerd.