MightyMike schreef:Als ik hier op de vereniging met mijn paint aan kom liggen ze letterlijk allemaal dubbel en wordt het afgeraden een poging te doen in de B om teleurstellingen te voorkomen, hij loopt er netjes genoeg voor, maar meet zich (met name volgens het oog van de jury) niet aan de dressuurgefokte KWPN'er die hier met bosjes mee doen. Hier zie je ook weinig haflingers, fjorden en tinkers etc tussen de paarden. Het blijft jurysport zowieso, maar denk wel dat het in verschillende regio's anders kan zijn. Hier rijden ze met een grote boog om Mike heen (wat overigens net zo makkelijk voor me is) in ieder geval en hoor nooit wat een leuke bonte verschijning (want dat is hier de tweede maar voor velen, wat moet je nu met zo'n bont ding...).
Ik ben er stronteigenwijs genoeg voor om na mijn zwangerschap met Mike een poging te wagen, maar kan me niet voorstellen dat ik in de punten ga vallen uit ervaring, al loopt hij de oefeningen net zo goed. Nu is dat voor mij niet het belangrijkste, maar vraag me af hoe gemakkelijk het jou is afgegaan naar de L.
Een vriendin van mij heeft het in het verleden eens met haar quarter geprobeerd, en die reed echt niet misselijk dressuur, maar kreeg hier in de B geen enkele winstpunt.
gewoon proberen die B! dressuur is idd een jurysport maar als jij gewoon netjes rijd mogen ze je niet misdelen vanwege de vlekjes op je paard
op bonte paarden krijg je toch de uiteenlopende reacties heb ik ondervonden! de 1 vind het super stoer terwijl de ander het 10 keer niks vind en het gaat vergelijken met een tinker
Bij de voorstelronde was de fam bartels ook zeer geinteresseerd in mijn paardd en hun motto is ook 'elk paard kan beter lopen'. Lang verhaal kort, daarna is het heel rap gegaan. Met heel wat oranje ( 1e plaats ) lintjes, mijn laatste B wedstrijd had ik zelfs 3 wp bij elkaar gereden en de week daarna mijn eerste L wedstrijd was direkt weer een eerste plaats. Een stalgenote van mij deed de jury opleiding en toen ben ik een paar keer meegeweest. En daar heb ik heel veel van geleerd, vooral dat als je je paard netjes voor elkaar hebt je je punten rijd. Netjes rondsturen, nette overgangen, tempo, ritme etc etc, daar kom je een heel eind mee. En het voordeel van mijn appie is wel dat er wat binnen komt, zijn zwaardere bouw maakt toch wel indruk. En omdat hij wat compacter gebouwd is wordt de verzameling ook wat makkelijker. Wat moeilijker wordt is de oprichting ( de hals is horizontaal gebouwd) en lengtebuiging omdat het een wat korter paard is. Maar als je de motor goed aan hebt komt de voorkant ook wel wat omhoog. Ik heb er wel heel netjes van leren rijden, je zult er toch iets meer aan moeten trekken maar onmogelijk is het zeker niet. De laatste maanden niet meer gestart vanwege wat gezondheidsproblemen maar die oranje linten pakt niemand ons meer af