Citaat:ik vind het eigenlyk best leuk om de verschillen te lezen in pryzen dressuur/western.
het blykt maar weer dat je portomennee gevulder moet zyn als je westernles krygt!
gek eigenlyk >;)
Zo gek is dat niet. Dressuurruiters kun je in alle hoeken en gaten vinden met daarbij een legio aan instructeurs. Keuze in overvloed dus.
Voor westerninstructeurs moet je wat langer zoeken. Er zijn om te beginnen al veel minder westernruiters dan dressuurruiters in Nederland. Veelal zijn dit ook nog ruiters die voor eigen plezier rijden en niet met de bedoeling les te gaan geven. Sterker nog, als het wat serieuzere ruiters betreft en ze les gaan geven en meer dan een paar tientjes per maand verdienen, raken ze hun amateur status kwijt en mogen ze alleen nog in de pro-klasse starten. Daar zitten er niet veel om te springen.
Dus krijg je denk ik van die prijsverschillen, de hele goedkope van rond een tientje zullen de ruiters zijn die ooit door stalgenoten tot 'instructeur' gebombardeerd zijn (fenomeen heb ik ook meegemaakt) want van zo'n klein bedrag kan niemand rond komen en de duurdere instructeurs zijn de profs die les geven. Tussen alles wat daar tussen zit zijn vast wel instructeurs die prima les geven, maar die zijn er niet veel. Al met al is het vinden van echt goede instructie moeilijk en dan betaal je er ook voor.