[WN] Wie kent deze man??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:51

cornelie schreef:
...Ik mag hem niks over mijn paard zeggen dus kan ik bewust of onbewust geen aanwijzingen geven. Mijn paard heeft vorig jaar zijn schedel gebroken ....

Nou maar hopen dat hij Bokt niet leest Lachen

Ik ben van nature sceptisch, dus ik laat alles gewoon over me heen komen en doe ermee wat mij het beste lijkt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:13

Sugarmiss, geloof het of niet, maar er zijn nog steeds mensen die nog noooooooooit van bokt gehoord hebben Lachen

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 10:58

Ton is een tijdje geleden bij mij geweest. Ondertussen heb ik ook het bloedonderzoek binnen.
Hij zou mijn paard rijden maar op een of andere mannier heeft hij het niet gedaan. Hij was drukker met een meisje bezig dan met mijn paard. Mijn paard is dus niet te houden in vreemde rijhallen. hij zou haar binnen 30 min rustig krijgen.
Hij vertelde dus ook dat mijn paard erg ziek was. DIt heb ik natuurlijk laten na kijken bij de dierenarts.
En wat dacht je. De dierenarts lachte me bijna uit. Ik had zo gezond paard. Niks nieren teveel eiwit of ontstoken eileiders. Dit kwam ook uit het bloed. Alles zag er goed uit!!! Ik moest niet iedereen geloven. Wel geloofde hij er in dat ton goed met drukke en moeilijke paarden kon omgaan maar op medisch gebied zegt hij niet geloven.
Daar ben ik dus achter.
Nu heb ik wel een afspraak met ton. Hij zegt dat als hij haar rijd er niks aan de hand is en dat hij zo een wedstrijd kan rijden. Die uitdaging heb ik aangepakt. Op 18 aug gaat hij een wedstrijd met haar doen in de ammateurs. De westrijd wordt gehouden in zuidwolde. Ik heb nog niks van hem gehoort maar ik hou hem er wel aan.
Ik ben mijn paard nu aan het tainen voor buiten rijden en gistern weer voor het eerst gedaan en ging best goed. Ze kon zich redelijk rustig houden en kon zelfs 45 min voor op lopen.
Ik ben trots op haar.

Wel moet ik zeggen dat die emiel voest wijze erg leuk is om te zien. Maar je moet er verstand van hebben en af en toe twijvel ik bij Ton. Mijn paard zou onderdanig zijn en geen bazig typje. Een ding kan ik wel vertellen als er een de leider wil zijn is zijn het. In de wei vind ik het geen probleem maar helaas als ik er ben blijf ik toch de leider.
Dus verkeert gezien van die man. Maar de schimmel van vrienden heeft hij wel eluk behandeld. Dat moet ik echt zeggen.
Het is gewoon interresant om te zien.

Maar let gewoon op. Hij kan goed praten. Denk niet van hij heeft gelijk.
Zelf ken je je paard het beste. Hij is leuk om te zien fijn om naar te luisteren en hij kan je echt onzeker maken als je niet sterk in je schoenen staat.
Het is gewoon leuk die man te ontmoeten en ik heb zin in 18 aug eens kijken hoe het dan gaat met hem op haar rug.

Iedereen die hem ontmoet veel plezier.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:10

Citaat:
Mijn paard zou onderdanig zijn en geen bazig typje. Een ding kan ik wel vertellen als er een de leider wil zijn is zijn het. In de wei vind ik het geen probleem maar helaas als ik er ben blijf ik toch de leider.
Dus verkeert gezien van die man. Iedereen die hem ontmoet veel plezier.

Hoi, er is verschil tussen een dominant paard en dominant gedrag van een paard. Een dominant paard komt niet vaak voor omdat een paard van nature liever een volger is. Dominant gedrag komt vaak voor. Als de eigenaar of iemand anders onzeker overkomt of niet duidelijk is vertoont het paard dominant gedrag om toch meer zekerheid te krijgen. Het kan dus best dat jouw paard onderdanig is maar bij mensen die ze niet direkt vertrouwt dominant gedrag vertoont. En een reaktie op het medische punt dat je aankaartte. Niet alles is uit een bloedonderzoek te halen. Alleen bloed onderzoeken wordt vaak en als eerste gedaan maar daar is niet alles meteen mee gezegd. Er zijn dingen die alleen via urine/mest/weefsel etc onderzoek naar buiten komen. Maar inderdaad, ik ken mijn paard het beste dus ik wacht nog steeds rustig af Haha! Morgenochtend gaat het gebeuren.

Colinda

verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:03

Huilen cornelie; dan lees ik het zondag pas... (ben het weekend weg)...

hanita : ben benieuwd of hij die wedstrijd start...

enneh... leuke mannen... goed verhaal... laat maar komen... sta sterk genoeg in m'n schoenen.. Haha! Lips are sealed

groetjes en tot na het weekend !

Jolanda

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:27

Wat Cornelie omschrijft , zo'n paard is Marena dus precies !

Het is van karakter een volgzaam lief beestje , is ook wat onzeker , maar
dominantie en druk/angstig doen is haar manier om met anderen om te gaan.

Laat je op een eerlijke manier merken dat jij de baas bent dan is het een heel volgzaam typje .

Van de vorige eigenaresse hoorde ik ook dat ze behoorlijk dominant was op de wei , maar het is puur onzekerheid , ze vind het in het begin maar eng en vertrouwd het niet , zo'n ander paard .

Eigenlijk is het een ontzettende Sissie Lachen

Ik ben heel benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft hoor ,
spannend wel !