[WN] Vliegendeken voor een Quarter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:40

http://www.ramboquarterhorse.com/products.htm
Ze hebben zelfs een hele lijn voor Quarters
Leuke sokjes SM Die gaat Digger echt niet dragen hoor, dan lachen de merries hem uit ;D

@ Gisela; nog een bepaald type wat ze dragen??

Hebben jullie ook geen last van manen die afschuren door de halsbedekking?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:02

Met die halzen zoals Wakkie z'n deken niet, die heeft Dot dus op haar dunne regendeken en dat zit dusdanig losjes (en blijft toch zitten..) dat daar niks mee gebeurt. Die vliegendeken van Dot is minder gunstig voor d'r manen, maar dat zijn die verrekte mugjes nog minder, dus toch kiezen uit twee kwaden...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 06:54

@Francis: Heeft Wakkie dan dezelfde deken als die Sim van Jeddah omheeft?

@Jeddah: Die foto, dat is de Weather Beeta? Die zit wel heel mooi! Is dat een heel fijnmazige?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 07:35

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:14

Van mijn Wheatherbeata's winterdeken met hals krijgt Missy wel dunne/korte manen. Maar Sugar niet. Zelfde deken, andere paard.
De regendekens van Rhino hebben geen effect, ondanks dat er geen schouderbontje op zit.
En ook de HH-vliegendekenhals merk ik bij Sugar niets van negatieve invloed op de manen. Die hoofdkap vond ik een onding qua pasvorm, dus die heb ik weggedaan.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:25

@Cer, ja, das de Weather Beeta! Hij is heel fijn, beetje "plastic-achtig".

@Vera, hij is echt gaaf die Digger!! Toch een ander type dan Boris. Maar echt niet breder dan Doc van Ods hoor! Hij moet in principe gewoon in die deken passen (zie profiel Ods voor haar merrie).

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:43

Ik zit me rot te zoeken op internet, maar kan nergens de weather beeta vliegendeken vinden

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:47

Hij staat anders hier in dit topic!

simodi

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:48

Mijn ervaring is dat de HH vliegendeken errug warm is! Mijn paard zweette er gigantisch onder!
De Anky vliegendeken ventileerde beter, maar daarvan zijn de mazen wel iets groter.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:17

@Jeddah: Ook te koop??

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:33

Vera, wij hebben de Buzz Off Classic (dus zonder hals), met een kapje om aan het halster vast te maken.

Ze hebben ook een Buzz Off inclusief hals, maar weet dus niet hoe die zitten......

Zag wel met Google dat er een ruitersportzaak is die de Buzz Off in de aanbieding heeft, van 126 euro voor 65 euro.

Groetjes, Gisela

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:46

@Gisela: Je hebt Buzz Off van Bucas (119 euro, paardendrogist) en een Buzz Off van Vantaggio (van 50 voor 34 euro bij Ooteman.nl)
welke hebben jullie?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:07

Wij hebben de Buzz Off van Bucas, nu bij sanderseruitersport.nl in de aanbieding.

Groetjes, Gisela

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:21

Cer schreef:
@Francis: Heeft Wakkie dan dezelfde deken als die Sim van Jeddah omheeft?

Een flink aantal maten kleiner maar ja, dezelfde HarryHorse...

Heb vanochtend wel gezien dat Wak z'n haren een beetje beschadigd zijn op z'n kont, maar nu had'ie ook nog flink wat winterhaar d'r op staan, da's lang en gaat door de gaatjes van de stof heen en wordt zo dus afgeschuurd. Bij een gladde vacht zal dat niet gebeuren lijkt me (was alleen boven op z'n kruis)

Grovere maas is voor mij geen optie, hij heeft echt een 'anti-mugjes-deken' nodig en een hals die aan het halster vast moet ook niet, ik laat nl. de halsters nooit om in de wei of op stal.. ben ik niet zo'n fan van.
Deze blijft soor z'n stugheid mooi hoog zitten, zit iets een puntje aan de bovenkant dat zelfs tussen z'n oren door blijft zitten. Alleen als'ie z'n hoofd naar beneden doet komt er dus een stukje nek vrij...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:41

Sim van Jeddah heeft alleen geen Harry's Horse hoor! Maar een Weatha Beeta!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:06

OH jemig, ik weer! Niet goed gelezen en zag de foto... lijken wel erg op elkaar die dekens! Maar zie nu dat je buikflap anders vast zit...

Maar ik begrijp dat die WB dus te grof is om 'mugjes-proof' te zijn?
En de Buzz Off?

Ik heb trouwens vorig jaar voor Dot een goedkopere 'namaak'Buzz-off gehad, zelfde model, stof zag er ook 't zelfde uit maar bleek absoluut niet sterk. Daar waar het klittenband van de hals de deken aanraakte kreeg je allemaal haaltjes in de stof en toen ik 1 keer de buikflap niet om had en de deken daardoor scheef gezakt was en Dot er op was gaan staan, had ik repen... was echt niks meer van over. Weet niet meer zeker welk merk het was.

Overigens zag ik net dat HKM een deken heeft die lijkt op de WB, zelfde buikflapsysteem.
http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/shop/artikel.php?id=7199
en ze hebben ook een deken die op mijn oude rambo lijkt.. zo gaat'ie hopelijk worden na de aanpassingen (hij had dus een rits over de hele lengte van de hals en borst)
http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/shop/artikel.php?id=7226
Vanmiddag ga ik die deken weer ophalen, zal ik ook daar ff foto's van maken.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:18

Haha! geeft niks hoor! Echt grof is die WB niet, en Sim is nu ook met halstuk er erg blij mee, dus ik denk dat het de mugjes wel tegenhoudt hoor! (al spuit ik haar nog wel in met Veerust savonds). Maar ik heb geen vergelijkings materiaal, dit is mijn eerste en enige vliegendeken, met uitzondering van die grote gehaakte deingen van vroegah!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:27

Ja die ja... waar de dazen met z'n tweeën tussen de mazen door konden... had je echt wat aan ja... zoeen heeft Wakkie dus ook gehad en al snel duidelijk gemaakt wat'ie van dat ding vond... snippers!
Deze blijft'ie nu redelijk goed af.. zitten wat 'trekplekjes' op, maar de stof blijft heel, da's me dus ook wel wat waard. Ik wil dus juist van die veerust af nl.. Is't enige wat nog enigzins helpt (tegen vliegen, ook niet tegen die mugjes, in ieder geval niet bij Wakkie), maar niet echt bevorderlijk voor de gezondheid van je paard als je dat jaar in jaar uit gebruikt...
'k Ga eerst maar zien of de Rambo nu past na vermaken... is het nog niks, dan moet Dot dus ook iets anders... *zucht*

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:31

Vera, ik ga morgen deze van Equi-Theme even op pride passen:
Afbeelding
Pride heeft ook altijd moeite met zijn borstpartij dus ik zal eens zien of dit wat is.
Is er ook met hals:
Afbeelding
En ook in het mintgroen

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:36

Nog even voor Vera, weet je zeker dat het een HH was die jij had? HH heeft nl. gewoon standaard dekenmaten en niet iets van medium en large ofzo... Ik heb voor Wak de 125 en als Dot ook wat anders moet haal ik em voor haar denk ik ook maar en dan dus in de 2.05
Je zou voor Digger gewoon es een grotere maat kunnen proberen. bij Dot liggen de HH dekens prima... (misschien niet zo breed als Digger, maar toch ook niet vreselijk smal en Dot heeft weer hele ronde schouders/schoft waar de boel omheen moet passen.

@Cornelie, die met hals lijkt mij ook wel wat (kostda?), vind 't op zich wel prettig als ze 'aangeknipt'zijn, kan d'r ook niks los, kapot of open enzo... en dus ook geen vliegen tussendoor.
Nadeel van die Rambo die ik had was alleen wel dat die naar achter bleef schuiven (was haar toen ook wel te groot moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen) en 'ie dus van voren op borst en hals alle 'druk' kreeg... Nu heeft deze aparte borstsluitingen, die van mij had dus een rits van boven naar beneden, maar ben wel nieuwsgierig hoe deze blijft liggen... heb je die ook? Kun je die ook testen?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:47

Die met de hals kost normaal 52,00
De bovenste is normaal 34,00
De onderste heeft een buikflap van 58 cm.
Ik heb alleen de bovenste liggen maar dan moet ik de onderste gewoon even bestellen en passen.

Deze is er ook nog:
Afbeelding
Heb ik niet liggen dus kan ik ook niet passen. Hierbij zit bij de hals een elastisch deel ( dat zwarte gedeelte). Maar is wat prijziger: 99,80

En deze is er nog, ook met een elastisch gedeelte bij de hals en iets goedkoper ( 69,00 ) De hals kan je oprollen en eenvoudig vastmaken.
Afbeelding

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:07

Dat zijn allemaal wel mooie... Vraag me af of dat elastische deel meerwaarde heeft. Als aangeknipte hals lang genoeg is zou 't zonder ook moeten kunnen. Voorwaarde voor mij is wel dat'ie los gewoon hoog blijft, ik laat een paard geen halster om in de wei om de hals aan vast te maken. De hals van die rambo heeft dus een soort kopstukje met twee gaten waar d'r oren door gaan, waardoor'ie goed blijft liggen.
Die dekens van jou zien er allemaal eigenlijk wel goed uit.. je maakt het kiezen weer moeilijker.. .als die met aangeknipte hals goed blijft liggen en niet naar achter schuift gaat daar m'n voorkeur naar uit... beetje stevige stof? Wak wil nog wel es een punt in z'n bek nemen..

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:11

Ik heb net voor Jagger een SK Mosquito De Luxe gehaald voor slechts 49,95. Deze deken heeft een vaste hals met twee dekenclips, een buikflap, een staartflap van normale lengte, loopsplitten, dubbele borstsluiting en een bilsluiting. Ziet er perfect uit, alleen nu nog passen....
De stof is erg stevig en zeeeer fijnmazig, wat ik erg belangrijk vind. Ze hadden ook een mooie van BR (met roze ) alleen deze had vrij grote mazen en was van hele zachte stof gemaakt die voor mijn gevoel zo kapot getrokken kan worden. En Jagger is best wel een sloper

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:17

Die SK heb ik ook ergens zien staan... snel passen Gera en laten weten hoe die bevalt!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:19

Zeker weten! Ik vond het een supernette prijs
Hier een plaatje van de deken, van de website van SK. Op één of andere manier ziet mijn deken er net iets luxer uit en lijkt hij een mooiere pasvorm te hebben zo op het oog (qua vorm dan hè, want er valt op deze foto weinig te zien)

Afbeelding

Ik heb alleen de babyblauwe versie (uiteraard... )