[WN] Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Re: Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:02

'Verstand van' is iets geheel anders dan 'gevoel voor'...maar vreemd genoeg gaan die twee dingen zelden samen.

Wanneer het 'verstand van' ontstaat vanuit het 'gevoel voor' ziet het er totaal anders uit. Maar ja, het ego functioneerd op basis van 'verstand van' en maar zelden op het 'gevoel voor'.

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:11

Sonja schreef:
Stel dat dat zou gebeuren (DB inschakelen), denk je dan echt dat die iets zouden kunnen doen? Het beest krijgt zijn basisbehoeften (eten, drinken, verzorgig) dus de DB kan helemaal niks. Er ZIJN geen regels over leeftijden, dus daar kun je mensen ook niet op afrekenen...

Jammer, daar word ik echt verdrietig van. Als je een paardje met die leeftijd inrijdt, vraag ik me af hoe hij er bij loopt als hij 10 jaar is. Als ie dan nog loopt. Dan heb je op zijn minst de botten in zijn benen en rug naar de kl*te gereden en kun je hem wegbrengen, weer een klant voor Manege Beckers.

Arm paardje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:14

Dat is ook kl*te Majo, maar zo zit het rechtssysteem (gelukkig!) in elkaar. Iets wat niet verboden is, is dus ook niet strafbaar. En wat gezond verstand is? Tja.... Niets ter wereld is ZO goed verdeeld als dat want iedereen denkt er voldoende van te bezitten...

Naast Manege Beckers heb je overigens ook Pensionstal Stegeman nog, daar komen ze ook nogal eens terecht. Wel eerder dan z'n tiende ook, ben ik bang...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:05

Weer een voorbeeld van een stukje onkunde, domheid en geen gevoel voor waar ze mee bezig zijn.
Helaas, er lopen meer gekken los dan er vast zitten en de eigenaar van dit paardje is er duidelijk 1 die ontsnapt is.
Absolute dierenmishandeling!!

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:17

ElCid schreef:
Weer een voorbeeld van een stukje onkunde, domheid en geen gevoel voor waar ze mee bezig zijn.
Helaas, er lopen meer gekken los dan er vast zitten en de eigenaar van dit paardje is er duidelijk 1 die ontsnapt is.
Absolute dierenmishandeling!!

Lijkt me weer een leuke voor de uitgeprinte versie....

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:20

Mja ik heb de reacties uitgeprint, en denk dat ik de eigenaar deze ook ga laten lezen, al ben ik bang dat onze " relatie " hiermee niet beter gaat worden. Toch ben ik van mening dat ik verplicht ben tegenover het veulen om in iedergeval te proberen haar baasje te overtuigen dat dit niet goed voor haar veulen is.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:22

Joh zulke mensen kan je missen als kiespijn dus who cares... Ik heb ook bij zulke mensen op stal gestaan. Zij hadden mijn ex-lease paard gekocht en ik mocht hem niet meer aaien of gedag zeggen omdat ze bang waren dat Gabor zich niet aan hun ging hechten... Jae kon goed met Gabor overweg en dat wilden ze ook niet... rare lui...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:23

twinducklin schreef:
Mja ik heb de reacties uitgeprint, en denk dat ik de eigenaar deze ook ga laten lezen, al ben ik bang dat onze " relatie " hiermee niet beter gaat worden. Toch ben ik van mening dat ik verplicht ben tegenover het veulen om in iedergeval te proberen haar baasje te overtuigen dat dit niet goed voor haar veulen is.

gewoon afgeven en zeggen dat je het er helemaal niet mee eens bent...zo hou je de relatie in stand...

Geef gewoon ons de schuld joh....wij kunnen het wel hebben, wij wonen er tenslotte niet naast...en da's maar goed ook..

Oh ja...en wanneer je me jouw adres geeft...weet ik ook gelijk waar jouw buren wonen...hahaha....heb de trailer al aangekoppeld..

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:26

Brrrr, ijskoude rillingen als ik dit zo lees. Verdiep je in het wezen paard... Even kort: een paard is een kuddedier die de hele dag bezig is met bewegen en eten. Over het inrijden kan ik ook kort zijn: Moorddadig!! Onder het motto van : Hoe snel help ik een paard om zeep.. Steenkoud krijg ik het hiervan..

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:34

@twinducklin: koop of leen het boek Natuurlijk Paarden Houden en hang dat aan de stal van hun veulen.. heel subtiel ... NOT Dat boek is voor veel mensen een eye-opener...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:45

Ja....en Twinducklin vraagt zich inmiddels vertwijfeld af waarom ze in godsnaam ooit een topic op Bokt geopend heeft...hahaha....allemaal goede raad en verontwaardigde reacties....en zij mag het 'goede nieuws' gaan overbrengen.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:54

Helaas zijn dit niet specifiek 'westernpraktijken' op de pensionstal waar mijn bijrijdpaardje staat, staan sinds november twee 2 -jarigenen en een 3- jarige [alle drie KWPN merries].
Bij deze pensionstal is 's winters geen weidegang beschikbaar en er zijn geen paddocks.
De paarden komen mogens 's ochtends, tijdens het uitmesten, zo'n 20 minuten los in een gedeelte van de bak [in het slechtste geval 20 x 5 meter] en staan de rest van de tijd in een box van 3 x 3 m.
De eigenaren doen verder niets met de paarden want "ze komen er toch iedere dag uit?"

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:56

Mmm ook mensen die solliciteren naar een bezoekje aan de biep....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:00

Iski schreef:
Ja....en Twinducklin vraagt zich inmiddels vertwijfeld af waarom ze in godsnaam ooit een topic op Bokt geopend heeft...hahaha....allemaal goede raad en verontwaardigde reacties....en zij mag het 'goede nieuws' gaan overbrengen.....

Ik wil dan ook Twinduckling even een hart onder de riem steken. Thumbs up girl dat je bereid bent ten koste van de lieve vrede onze welgemeende 'groetjes' over te brengen.
Laat je door wat voor opmerkingen die je eventueel naar je hoofd gaat krijgen niet van je stuk brengen, jij weet beter en wij staan achter je! En als't nodig is komen we écht met z'n allen langs om je bij te staan... op mij kun je in ieder geval rekenen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:28

amen!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:45

Wie verteld mij dat TS wel oprecht is en niet de boel aan het stangen is????
Is tenslotte een Limburger en die zijn niet te vertrouwenAfbeelding

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:49

Zo de waard is vertouwt'ie z'n gasten, hé Blaze...

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:56

Van dit verhaal wordt je toch helemaal niet goed?
Heb je nog hulp nodig Iski, ik ga zo mee.

Op dit soort mensen slaat de eerste regel van mijn onderschrift dus ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:47

Blaze schreef:

Dat klopt wel, ik zou ze nooit alleen laten met mijn biertje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:52

Blaze schreef:

Daarom lees ik altijd even in iemands profiel naar zijn oude berichten, geeft meestal een goed beeld over de persoon in kwestie

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 16:23

Francis schreef:
Iski schreef:

Ik wil dan ook Twinduckling even een hart onder de riem steken. Thumbs up girl dat je bereid bent ten koste van de lieve vrede onze welgemeende 'groetjes' over te brengen.
Laat je door wat voor opmerkingen die je eventueel naar je hoofd gaat krijgen niet van je stuk brengen, jij weet beter en wij staan achter je! En als't nodig is komen we écht met z'n allen langs om je bij te staan... op mij kun je in ieder geval rekenen.

Mja, ik iedergeval allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in iedergeval zeker dat mijn gevoel goed was en dat dit zeker niet normaal is. Aangezien het veulen niet kan praten ben ik toch verplicht om in iedergeval wat voor haar te proberen toch? Alleen gezien de reacties op andere stalgenoten ( die ze wel minder goed kent ) ben ik bang dat ze hier ook niet erg positief op reageert, maarja hopelijk opent het wel haar ogen.

@ blaze. Niet alle limburgers zijn niet te vertrouwen hoor En mij kun je best alleen laten met wat bier, ik zal het niet aanraken die " vieze zooi "

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:14

twinducklin schreef:
En mij kun je best alleen laten met wat bier, ik zal het niet aanraken die " vieze zooi "

Welkom Twinducklin....mijn voordeur durf ik bij jou wel open te zetten...en de koelkast eveneens... (bier staat toch ergens anders..... ).

En WB heeft gelijk....jij durft je nek tenminste uit te steken...Chapeau...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:24

Haha...ja hoor Iksi, ben het echt kwijt...(ik zag overigens ook dat ik 2x had geplaatst ). Heb gelukkig geleerd om het leed dat ik tegenkom ook weer een beetje van me af te zetten...als ik met alle dierenleed bleef lopen, dan zat ik hier waarschijnlijk niet meer...

Twinducklin: Toppie hoor wat je doet! Duw het maar goed onder haar neus! En ach die relatie...er staan toch wel meer mensen op die stal? Zijn die het ook niet een beetje hiermee eens? Genoeg relaties over dan...toch!? Enne...net wat Francis zegt, hier staan we allemaal achter je!!!

Ik zou niet eens meer een "relatie"willen hebben met zo iemand, maar dat terzijde

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:38

twinducklin schreef:

Nou...vind lef hebben dat je het daadwerkelijk ook gaat doen hoor!!
Ik hoop dat deze mensen iig een beetje na gaan denken over wat ze precies allemaal aan het doen zijn.Met een beetje gezond verstand zouden ze al een eind komen.Ik snap niet dat mensen een goed en gezond paard zo gaan verpesten....ik hoop echt van harte dat ze de raad aan gaan nemen en het diertje als "paard"gaan zien en dat ze hem nog minimaal een jaar rust geven.

Groetjes,Tinky(geen westernruiter,maar een paard is immers een paard)

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:17

Wat knap van je dat je dat wilt gaan doen Twinducklin