[WN] Wat is een clinic meer (waard?) dan groepsles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:12

Maar we gaan nu toch niet discussieren over wat nu een betere clinic is? het gaat om wat men persoonlijk meer waard vind aan een clinic.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:13

nou de een noemt een clinic een groepsles, de ander een priveles op andere lokatie, etc... voor ik persoonlijk dan kan aangeven wat ik meerwaarde vind hebben en of ik iets meerwaarde vind hebben, is een definitie wel aardig.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:14

Anya schreef:
maar wat is jouw definitie van een clinic dan Blaze?

Wat doet dat ertoe????
De mensen waar ik mijn defenitie van een goeie clinic mee zou willen delen weten zelf al wat dat is.
En de rest ,tja geen enkele behoefte (meer)om daar iets mee te delen Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:16

Blaze zou je asjeblief je pokemon weer even terug in zijn ei willen stoppen een leuke gremlin in vriendelijke vorm tevoorschijn willen toveren en antwoord geven op de vraag?

Dan wil ik daarna wel water over je gremlin gooien, zodat je weer kunt reverten naar devilish state

Roll

Re: Wat is een clinic meer (waard?) dan groepsles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:18

Goede avond met zijn alle,

Ik heb al deze (zinloze of niet) discussies gelezen en vraag mij af of het wel nuttig is te reageren. Sommige mensen hebben hun oordeel al klaar zonder dat ze de ware toedracht ervan weten.

1) Wie geeft Sonja het recht, de clinic (les) die ik organiseer te misbruiken hier op bokt?
2) Je berekening zoals je die uitlegd slaat kant nog wal, individueel betaal je € 62,50 per persoon per combinatie en geen € 83,33.
Wanneer je met zijn tweeen rijdt komt dat inderdaad neer op € 125,-- waarvan een deel voor de instructrice is en een deel voor de bakhuur in dit geval.
3) Priveles bij intructeur aan huis, is niet voor iedereen weggelegd omdat ze bijvoorbeeld geen trailer hebben, niet zelf mogen rijden met de trailer en dan afhankelijk zijn van andere en de kosten benzine (diesel) plus priveles ook oplopen naar de € 100,--.
4) Een goede instructeur zich in eerste instantie bezig houdt met de ruiters en niet met het publiek.
5) Beide dames niet de eerste de beste zijn. Wendy mag je toch wel wat hoger plaatsen op je lijstje, ze rijdt niet voor niets ook de internationel wedstrijden en heeft toch al wel wat gepresteerd.

En dan beginnen de reacties;
Duurder woord voor les
Bakrandridders
Eigen locatie
Clinic's Americanen en ander buiten de grens

Dan schrijft DWSS;
3 daagse clinic voor € 375,-- waarvan € 75,-- stal en daarnaast ben je de hele dag aan het rijden.
Teneerste heb ik nu al medelijden met je paard die is na 3 dagen rijden niet meer vooruit te krijgen van de spierpijn.
Denk je nu werkelijk dat je 3 dagen alleen aan het rijden bent, je staat meer stil en kijkt naar je mede ruiters hoe die problemen aanpakken.
Ik heb zelf mee gedaan met een hele bekende Americaan Dell Hendriks afgelopen zomer.
Alles bij elkaar je zit 2 x per dag 4 uur op je paard maar al met al rijdt je maar 1 uur per dag en als je het dan uit rekend word het een ander verhaal.

Adrienne schrijft dat het afhankelijk is van wie het organiseerd;
Ja wanneer je op een locatie staat waar veel western gereden word en je laat dan Wendy komen betaal je een andere prijs dan wanneer je nog eens voor de locatie moet betalen.
En Adrienne zeeeeeeeeeeeer kreatief omgaan met de prijzen, weet waar je over praat.

Dit zijn een aantal voorbeelden van deze (zinloze) discussie.
Waar het om draaid is je organiseerd iets of niet en als je iets organiseerd moet je het goed doen.

Mijn voorbeeld dan maar te misbruiken (dat doen jullie allemaal)
a) Ik heb GEEN Locatie.
b) Wil een Clinic (les) organiseren voor mensen die meer willen dan alleen recreatief rijden, of kleine onderlinge wedstrijd in het MIDDEN van Nederland (provincie Utrecht)
c) Ik dit NIET doe om eraan te verdienen.

Wanneer je een trainer naar een locatie laat komen vraagt hij of zij daarvoor een vast bedrag.
De Locatie die je moet afhuren voor een dag kost ook geld
Die twee samen opgeteld gedeeld door het aantal ruiters die mee kunnen doen( max aantal deelnemers bepaald intructeur), komt een bedrag uit.
Aangezien ik al 4 clinic's heb georganiseerd en deze met succes zijn verlopen en het merendeel Reiners zijn moet je een locatie hebben die een goede bodem heeft.

Wat ik zo jammer vind is dat deze clinic als voorbeeld is gebruikt zonder dat iemand maar vraagt van hoe zit dit.
Daarnaast die persoon er voor gezorgt heeft dat ik deze clinic nu kan afzeggen omdat er suggesties gedaan worden die kant nog wal raken.
Tot nu toe heeft het mij persoonlijk meer geld gekost.
Helaas voor diegene die de clinic's trouw waren, sorry.

Marieke

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:25

Correct me if I'm wrong maar ik denk niet dat het de bedoeling was om deze clinic af te branden maar meer een interresse waarom mensen een hoger bedrag dan voor een les voor over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:32

Ik heb vorig jaar echt een goede clinic gevolgd bij Nelly Abbnes.
s'Morgens beginnen met een stuk theorie en daarna omstebeurt een priveles.
Toen lunchen en nog wat theorie en daarna weer priveles.
De paarden konden perfect gestald worden zodat je als je zelf niet reed naar de anderen kon kijken.
Ik vond dit echt de moeite en het geld meer dan waard

Waarom zou een clinicgever er trouwens niet aan mogen verdienen
lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat die er wat aan over houdt......

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:33

@Roll
Niet om het een of ander maar je gaat me toch niet vertellen dat een aantal hopeloos belachelijke opmerkingen je ervan gaat weerhouden een clinic te organiseren?????

Lees eens goed wie wat schrijft en probeer eens de belangrijkheid daarvan te bepalen.

Ik lees vooral statements die getuigen van weinig of geen kennis van zaken Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:34

Roll als mensen naar aanleiding hiervan afzeggen, vind ik dat persoonlijk slappe hap. Ik snap wel dat je meer moet betalen voor je bakhuur. Dat zou ik hier in de buurt ook moeten. In mijn optiek wordt er teveel geld gevraagd voor de bak. Ik organiseer precies om die reden een wedstrijd in de openlucht, terwijl op een kilometer afstand een prachtige hal staat. Het is maar waar mensen voor kiezen. Ik vind het rot dat je clinic om die reden niet doorgaat, maar dit topic gaat niet over jouw clinic. Ik heb bewust al gerefereerd naar andere clinics waar ik ben geweest.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:43

Als er een buitenlandse trainer komt, is een clinic ons meer waard dan groeples. Bij deze persoon kun je niet elke week trainen, sterker nog, zelfs niet 1 keer in de maand naar toe gaan. Dus ja, daar probeer je naar toe te gaan. Dat het meer kost is logisch, gezien de reis en verblijfskosten van deze persoon, en vaak is het een gerenommeerde trainer waar vaak een hoger prijskaartje aan hangt.

Verder zou ik zeggen, als je een eigen paard hebt en je bent in bezit van een trailer of kunt er 1 lenen, maak gewoon een afspraak voor les. Dit dus voor nederlandse trainers of trainers net over de grens in Belgie of Duitsland.

Wij doen het volgende.
Bij ons op stal staat sinds kort Ernst Claassen. Ernst heeft de afgelopen jaren goed aan de weg getimmerd en pakt ook zelf clinics bij buitenlandse trainers.
Wij lessen 1 keer per week bij Ernst, kosten van een half uur prive les is 12,50 euro, voor een uur 25 euro.
Wij lessen 1 keer per 3 weken bij Volker Schmitt in Duitsland.

Hiermee besparen wij een hoop en kunnen we toch blijven leren. Voor ons is dat de beste manier.

Groetjes, Gisela

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:51

What's all the fuzz about?Heb geen enkel persoon iemand zijn \haar clinic af zien kraken , er werd een voorbeeld gegeven , een aantal mensen gaf hun zienswijze hierop....? en worden hierop vervolgens afgerekend op een manier die op een persoonlijke aanval begint te lijken?! Clinics zijn nuttig, daar zijn we het denk ik in grote lijnen wel over eens, het prijskaartje wat er aan hangt?
tsja, ik denk dat het er vanaf hangt hoe graag je les wil hebben van betreffende persoon. En wat hij\zij je kan leren wat je in een
,,normale''groepsles niet opsteekt (bijv, wedstrijdsituaties)
Ieder het zijne, voor genoemde prijzen heb ik 2 uur priveles bij Mireille van Sold... maar ja , het is wat je wil
normale

jottum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:53

Binnenkort ga ik mijn eerste clinic volgen. De dingen die ik daar verwacht kunnen ook gelijk als mijn definitie van een clinic gezien worden.
Nabootsing van wedstrijdsituatie (gaat natuurlijk voornamelijk op voor groepsgereden onderdelen)
Er is publiek (testmiddel of dit mij of het paard nerveus maakt)
Tips waar ik zelf thuis nooit opgekomen zou zijn.
Een trainer met wedstrijdervaring die weet waar de valkuilen zitten.
Het rekening moeten houden met elkaar in de bak, wat een nabootsing geeft van zowel inrijbak als wedstrijdarena.
Directe feedback ook van andere deelnemers.
Contacten kunnen leggen met andere (aankomende) wedstrijdruiters.

Mijns inziens heeft dit veel voor op een gewone les, omdat het je de mogelijkheid geeft het eens van een ander te horen.

Ik heb zowel voor les als clinic geld over, dit is gewoon een keuze.

Ik hoop ook dat het een goede ervaring zal worden en dat er nog veel clinics zullen worden gegeven binnen mijn reisafstand.

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:57

By the way Blaze, no offense... maar waaromis iemand anders mening belachelijk ? Ik heb jou ook nog weinig onderbouwde meningen zien geven , wel een hoop ontwijkende antwoorden..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:04

Ja daar ben ik redelijk goed in,ga er maar vanuit dat ik dat doe omdat ik eigenlijk niet beter weet Afbeelding

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:17

Nou doe je het dus weer, ik ken je niet, ik oordeel alleen over je reacties in de diverse topics... Het valt me op dat je altijd een reactie klaar hebt, maar als je feedback krijgt je niet veel toe te voegen hebt, op een ontwijkend antwoord na dus.
Correct me if i'm wrong!
Veel plezier op de clinic, iedereen!!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:56

Blaze schreef:
Yeah right vooral zo blijven denken en vooral zo weinig mogelijk clinics bezoeken.
Deze denkwijze geeft weer heel mooi weer dat je totaal geen verstand hebt van wat een clinic is en hoe je er iets uithaald.

Ah, Blaze is back!
Jammer dat je niet goed leest Blaze... Ik zeg niet dat je niets van elkaar zou leren door te kijken, ik zeg alleen dat ik dat PERSOONLIJK liever niet doe vanaf de rug van mijn paard in een duur betaalde clinicles.
En heb ik gezegd dat ik 'zo weinig mogelijk clinics bezoek?'
Ik ga regelmatig kijken naar clinics, wedstrijden e.d. juist om van anderen te leren, maar doe dat dan vanaf de bakrand c.q. tribune, niet vanaf de rug van m'n paard. Zodra mijn paard onder 't zadel is zal ik zeker ook weer clinics gaan bezoeken...zoals ik al jaren doe... Maar dan wel liefst clinics van trainers waar ik normaal niet of moeilijk bij kan lessen. Zo pik ik n.l. van verschillende kanten wat op.
Ik ben nl. niet zo'n 'vaste-trainer-aanhanger'... ga liever naar verschillende mensen en pik dat er uit wat voor mij en mijn paard het beste werkt. Dat betekent dat ik sommige trainers op een clinic bezoek, en bij anderen, die bereikbaar zijn voor me, liever een privéles boek.

Ik loop lang genoeg mee en heb genoeg clinics gezien én zelf gevolgd om te weten dat ze vaak genoeg weg gegooid geld zijn en dat je van een privéles vaak meer opsteekt dan van een clinic waarbij je met meerderen in een bak rijdt. Dat wil niet zeggen dat dat voor alle clinics geldt en dat wil zeker ook niet zeggen dat ik vind dat een organisator er niet iets aan mag over houden (als ze dat al doen, want ik weet ook dat een bak afhuren geld kost enz. enz.) Roll's clinic staat hier wat mij betreft absoluut niet ter discussie, net zo min als dat alle andere clinics ter discussie staan. Clinics zijn, indien goed gegeven, zeker zinvol en als er iemand goed geld over heeft voor een góede clinic, dan ben ik het wel.
Het topic ging volgens mij alleen om persoonlijke meningen van mensen waarom men wel of niet een clinic zou volgen in vergelijk met bijvoorbeeld privéles.

En om nog even op jouw persoonlijke aanval op mijn persoon in te gaan... ongepast en onfatsoenlijk. Dergelijke reacties zeggen meer over de persoon die ze plaatst dan over degenen waar ze over gaan.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:59

Ik ben blij dat ik niet als enigste vind dat Blaze zijn/haar "weloverwogen" uitspraken eens kan onderbouwen en/of normaler kan reageren.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:46

Heee dat is lang geleden dat iemand niet weet of ik een hij of een zij ben.
Maarja dat heeft dan toch weer te maken met de theekrans aura die er om Bokt hangt Afbeelding

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:59

Je kijft ook als een oud wijf, had niet in je profiel gekeken , vond het gezien je reacties niet zo interressant.
Quote;Maarja dat heeft dan toch weer te maken met de theekrans aura die er om bokt hangt; du uh Weer zo'n niets zeggende oneliner van iemand ,die eigenlijk niet zoveel te zeggen heeft....

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:16

Blaze schreef:
Heee dat is lang geleden dat iemand niet weet of ik een hij of een zij ben.
Maarja dat heeft dan toch weer te maken met de theekrans aura die er om Bokt hangt Afbeelding

Het interesseert me niet of je een hij of een zij bent, doe maar gewoon normaal.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:26

Verspil nu geen vergeefse woorden aangaande wat ik wel of niet toevoeg.
Heb je echt niet in de gaten dat je precies doet wat ik wil Afbeelding

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:30

CherokeeChum schreef:

du uh Weer zo'n niets zeggende oneliner van iemand ,die eigenlijk niet zoveel te zeggen heeft....

Deze verdiend wel een antwoord
De meesten weten dat ik niets te zeggen heb en niets weet,daarom zit ik op bokt.Wat is jou rede Afbeelding

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:38

Precies wat ik al zei, jij denkt werkelijk dat je iets toevoegt...
Ook deze reactie is er weer zo een :Het zegt veel over jou en je denkwijze.... je avatars zijn wel gaaf! is er toch nog iets wat je reacties de moeite van het bekijken waard maken.... P

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:39

Zeg Blaze, als je het allemaal zo theekranserig vind ga je toch een ander hobby zoeken!
Ipv hier zo dom te reageren.
Ben van mening dat er idd een hoop onzin bespoken wordt hier op bokt.
Maar ja ik reageer daar dan ook niet op.
Dit topic vind ik wel intressant en zo tezien velen met mijn.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:40

ChCH
als je even de moeite doet om verder te kijken dan dit topic. Dan zul je kunnen lezen dat Pokemon hierboven normaal gesproken genoeg te zeggen heeft. Hij heeft alleen een pokemon-ei gevonden. En dat moet ie nu kwijt.