Blaze schreef:Yeah right vooral zo blijven denken en vooral zo weinig mogelijk clinics bezoeken.
Deze denkwijze geeft weer heel mooi weer dat je totaal geen verstand hebt van wat een clinic is en hoe je er iets uithaald.
Ah, Blaze is back!
Jammer dat je niet goed leest Blaze... Ik zeg niet dat je niets van elkaar zou leren door te kijken, ik zeg alleen dat ik dat PERSOONLIJK liever niet doe vanaf de rug van mijn paard in een duur betaalde clinicles.
En heb ik gezegd dat ik 'zo weinig mogelijk clinics bezoek?'
Ik ga regelmatig kijken naar clinics, wedstrijden e.d. juist om van anderen te leren, maar doe dat dan vanaf de bakrand c.q. tribune, niet vanaf de rug van m'n paard. Zodra mijn paard onder 't zadel is zal ik zeker ook weer clinics gaan bezoeken...zoals ik al jaren doe... Maar dan wel liefst clinics van trainers waar ik normaal niet of moeilijk bij kan lessen. Zo pik ik n.l. van verschillende kanten wat op.
Ik ben nl. niet zo'n 'vaste-trainer-aanhanger'... ga liever naar verschillende mensen en pik dat er uit wat voor mij en mijn paard het beste werkt. Dat betekent dat ik sommige trainers op een clinic bezoek, en bij anderen, die bereikbaar zijn voor me, liever een privéles boek.
Ik loop lang genoeg mee en heb genoeg clinics gezien én zelf gevolgd om te weten dat ze vaak genoeg weg gegooid geld zijn en dat je van een privéles vaak meer opsteekt dan van een clinic waarbij je met meerderen in een bak rijdt. Dat wil niet zeggen dat dat voor alle clinics geldt en dat wil zeker ook niet zeggen dat ik vind dat een organisator er niet iets aan mag over houden (als ze dat al doen, want ik weet ook dat een bak afhuren geld kost enz. enz.) Roll's clinic staat hier wat mij betreft absoluut niet ter discussie, net zo min als dat alle andere clinics ter discussie staan. Clinics zijn, indien goed gegeven, zeker zinvol en als er iemand goed geld over heeft voor een góede clinic, dan ben ik het wel.
Het topic ging volgens mij alleen om persoonlijke meningen van mensen waarom men wel of niet een clinic zou volgen in vergelijk met bijvoorbeeld privéles.
En om nog even op jouw persoonlijke aanval op mijn persoon in te gaan... ongepast en onfatsoenlijk. Dergelijke reacties zeggen meer over de persoon die ze plaatst dan over degenen waar ze over gaan.