[WN] Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:36

Blaze schreef:
Jou is bekend dat er een maximale houdbaarheids datum is

Jazeker, en ook dat er een registratie nummer op staat!

Maargoed, die kan je alleen zien, als je hem ver genoeg moet afrollen

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:40

FlyingHigh schreef:
, oh?!? , heeft je dochter zo ook netjes in de portemonnee zitten???? Die heeft de vruchtbare leeftijd daarvoor, .

Oh mijn god,
dit had je nou niet moeten zeggen
>;) >;) >;) >;) >;) >;) >;) >;)
kluisteren zal ik haar vanavond
euhhhh kuisteren bedoel ik

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:48

PeterV schreef:
FlyingHigh schreef:
, oh?!? , heeft je dochter zo ook netjes in de portemonnee zitten???? Die heeft de vruchtbare leeftijd daarvoor, .

Oh mijn god,
dit had je nou niet moeten zeggen
>;) >;) >;) >;) >;) >;) >;) >;)
kluisteren zal ik haar vanavond
euhhhh kuisteren bedoel ik

Sorry!!!

Verstop je het sleuteltje van de kuisheidsgordel gewoon in het pakje condooms, .

PeterV

Re: Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:50

jessiejanes schreef:
**nou weer even een serieuze reactie,heren!!! **

NOUJAAAAAAAA zeg, is het niet een vrouw die begon dat er meer euhhhhhhh, moest worden?

Hoeveel heeft Ron er in zijn portemonnee zitten jessiejanes?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:52

PeterV schreef:

Hoeveel heeft Ron er in zijn portemonnee zitten jessiejanes?

Ja hallo! Ik vraag toch ook niet hoe vaak jij "het" doet per week?
tssssssssssss,........
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 01-03-06 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:52

Ja, kan het sleutelje niet gaan roesten ook

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:54

jessiejanes schreef:
Ja hallo! Ik vraag toch ook niet hoe vaak jij "het" doet per week?
tssssssssssss,........

Euh pfff, de houdbaarheids datum is al drie maanden over tijd, dus maak van per week maar een jaar, en heb wel wat anders aan mijn hoofd

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:56

Nee, even serieus, die dingen zijn best kostbaar in aanschaf, dus eigelijk zijn wij nog steeds on topic toch?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:58

Dus om de sport betaalbaar te houden ga jij ze straks inbrengen als sponsorprijs ??

_Vanes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:00

Sugarmiss schreef:
Dus om de sport betaalbaar te houden ga jij ze straks inbrengen als sponsorprijs ??

goed idee! wel een VECA-logo erop, he!

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:00

Condooms en paardensport...............de relatie hiervan???? Als er nou bij iedere stalhuur op een wedstrijd een pakje condooms werd uitgedeeld, dan begrijp ik best waarom het duur is!! Heeeeee, Ton loopt steeds in de rode cijfers bij zijn georganiseerde wedstrijden?!? Minder condooms moet ie kopen!!!! Scheelt weer..............

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:01

PeterV schreef:
Nee, even serieus, die dingen zijn best kostbaar in aanschaf, dus eigelijk zijn wij nog steeds on topic toch?

En t is voor de 1 hobby en voor de ander sport, of werk. En voor anderen hangt deze sport/hobby vrij nauw samen met de andere sport/hobby.. dus sponsorprijs is niet eens zo raar bedacht

Lijkt mij idd allemaal wel on-topic

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:28

Sugarmiss schreef:

Nee, daar begin ik niet meer aan. Afgelopen jaar had ik mijn bedrijfsnaam verbonden aan het startnummer. En heb er net even één teveel rond zien lopen, die de naam van de sponsor er had afgeknipt, die er uiteindelijk alleen maar opstond om het één en ander betaalbaar te houden.
Duseuhhh ik wil niet op mijn geweten hebben, dat de gesponsorde condooms van ve-ca niet water dicht zijn, om het zomaar te zeggen.

Kijk iedereen weet inmiddels wel dat ik een Amsterdammer ben, en zal blijven ook.
En als een Amsterdammer genaaid wil worden, moet het ook lekker zijn en bijvoorkeur blond.

Nou ben ik een Amsterdammer in het kwadraat, want ik ben Amsterdammer, ik sponsor, en ik ben blond.

Dus naai ik nu als het ware de westernspot om niet meer te sponsoren, daar ik mijn geld uiteindelijk niet gun, aan deze zeer verknipte figuren, die geen respect hebben, of kunnen opbrengen voor wat hun sport misschien wel in de toekomst betaalbaar moet gaan houden.

Persoonlijk zal ik ook iedereen willen oproepen, en ook zeer verstandig vinden, dat ruiters als ruiters onder elkaar, dit soort van figuren aan zullen spreken, op hun zeer laagdunkende actie naar een sponsor toe, wanneer deze de naam van de nieuwe sponsor voor 2006 eraf knipt.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:35

Paardensport is duur als hobby. Voetballen of volleybal is een stukje goedkoper.

Je kiest in eerste instantie voor een paard en vertelt het thuisfront dat je met een goed zadel, hoofstel, halster en deken + een stalapotheek de belangrijkste aanschaf wel hebt gehad. Daar komen dan stallingskosten en hoefsmid bij. Allemaal uit te rekenen. Dus die basiskosten die zijn in beeld.

Dan komt het moment dat je wilt gaat lessen, en later nog wedstrijd rijden. Je vraagt eens rond en de mensen bij jou op stal geven een soort gemiddelde kostprijs hiervoor. Lessen bij de plaatselijke club waar je te paard heen kan. Een paar wedstrijdjes in de buurt waar je te paard heen kunt, of je kunt meerijden. Eventueel nog privéles. Er komt toch al iemand lesgeven, dus je kunt er wel een betaalbare les achteraan plakken. Je moet alleen nog even lid worden van de KNHS. Eh... dat wil zeggen voor dressuur.

De westernsituatie is al anders. Die les aan huis is er vrijwel niet. Trainers zitten niet zo in de buurt en les op de club is ook geen optie want die is er niet. Wedstrijden zijn over het geheel genomen een stuk verderweg (100 km is geen uitzondering) en je wilt eigenlijk ook meerdere onderdelen starten (tegenover maximaal 2x dressuur bijvoorbeeld). Is dat alles bij elkaar duur? Nee valt wel mee. Maar in vergelijking met weer wel...

Die trailer moet gekocht, de benzine voor 200 km heen en terug moet in de auto (i.p.v. naar je wedstrijd op 3 km afstand stappen) en een aantal wedstrijdonderdelen inschrijven tikt aardig aan.

Was toch gaan volleyballen zegt het niet zo heel erg paardminnende thuisfront dan. Moet dit?

Maar goed: het is allemaal nog te doen.

Maar dan... Krijgt je paard een nare kwaal (die van mij een sarcoid, anderen krijgen iets onduidelijks aan de pezen o.i.d.). En dat kan niet meer opgelost met een bezoekje van de DA en helaas dekt de verzekering ook deze speciale kwaal niet. Ruim 2000 euro armer vanwege die dierenartskosten, kom je erachter dat het zorgvuldig uitgezochte westernzadel niet meer past om de schouders van je paard. En dat jouw paard toevallig zo'n rug heeft dat eigenlijk alleen een zadel van ruim 2000 euro past. 2000 euro vakantiegeld trouwens. Waardoor het thuisfront zich afvraagt of we ooit nog op vakantie gaan... Ieder jaar is er immers wel wat. Of het nu een zadel, een trailer, een grotere trekauto, een sarcoid of wat dan ook is.

Dus laat staan dat er veel begrip is voor het aanschaffen van een ruime showoutfit of een zadel met veel zilver.

En dat terwijl die hobby echt gegund wordt. Er echt meegeleefd wordt met die hobby. En stiekem echt gedacht wordt: was ze maar gaan volleyballen. Dat paard is lief maar....

Is paard rijden duur. Dat hangt dus van je perspectief af. Ik stop het allemaal graag in mijn paarden. Mijn achterban denkt er anders over.
Is western rijden duur? Dat hangt van je perspectief af (wel duurder dan dressuur bijvoorbeeld).
Natuurlijk kun je ervoor kiezen al dat geld gewoon in je paard te stoppen. F*ck de achterban en de vakantie.... Maar ja.. Die achterban is me ook wat waard.

En dus schipper je. Duur zadel? Dan geen of weinig wedstrijden dat jaar en alleen de wedstrijden in de buurt. Bijvoorbeeld.

_Vanes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:40

dit:
PeterV schreef:
Dus naai ik nu als het ware de westernspot om niet meer te sponsoren, daar ik mijn geld uiteindelijk niet gun, aan deze zeer verknipte figuren, die geen respect hebben, of kunnen opbrengen voor wat hun sport misschien wel in de toekomst betaalbaar moet gaan houden..

valt dus onder dit:
jessiejanes schreef:
Ieder jaar weer even de balans opmaken.
Wat heeft het gekost , wat krijg je ervoor terug, voornamelijk in "voldoening",..............

In dit geval kan ik het alleen maar eens zijn met jou, Peter.
Ook hier hebben we de lange witte baard weggegooid!

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:00

jessiejanes schreef:
Ook hier hebben we de lange witte baard weggegooid!

Jammer, heel jammer, ik ben bedroeft, en het doet nog dubbel pijn ook, daar ik jullie in contact gebracht heb, met de mensen die sponsors zochten.

In dit topic wil ik wat op voorhand al kwijt!

Kijk beste mede lezers, je hoeft helemaal geen knieval of buiging te maken voor een sponsor, want vaak zijn dit mensen, die iets een warm hart toedragen.
Maar verlies nou alsjeblief niet uit het oog, dat deze mensen er ook hard voor werken, en dat het zeker geen hartverwarmend gebaar is, om juist in hun naam, de schaar te zetten.

Dat dit in 2005 gebeurd is, en een sponsor betreft die er over praat, weet ik haast zeker dat de sponsor van 2006, stilzwijgend haar rug zal toe keren, als dit weer zal gaan gebeuren.

Help op dit gebied de sport niet naar de kl*ten, maar laten wij er met zijn alle voor waken, had ik in mijn toespraak staan voor de ALV, wat ik daar nu uit zal schrappen, omdat dit niet alleen een zaak is, wat de Wran aangaat.

Maar ik ben mijn bewust, dat ik voor dit soort van mededelingen beter bokt gebruiken kan, omdat het bereik dan groter is, daar straks ook niemand kan zeggen, dat hij of zij het niet wist.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:10

PeterV schreef:

Nee, daar begin ik niet meer aan. Afgelopen jaar had ik mijn bedrijfsnaam verbonden aan het startnummer. En heb er net even één teveel rond zien lopen, die de naam van de sponsor er had afgeknipt,

Hmm heb dat nooit gezien,maar geloof me dat als ik het had gezien of ga zien dit jaar ik alles op alles zet om die combinatie in een kwaad daglicht te gaan zetten.
Iemand die dat doet heeft mijns inziens niet meer het recht te starten op een wedstrijd.

Trouwens waarom zou de wran niet kunnen stellen dat als er op welke manier dan ook er iets aan startnummers wordt veranderd deze niet meer geldig zijn.Dus ben je niet meer startgerechtigd

Hmm ben eigenlijk benieuwd of iemand die dit grapje heeft uitgehaald de ballen heeft om hier uit te lkeggen waarom je zo een belachelijke actie onderneemt.

Maarja denk niet dat iemand zich meld

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:20

Het is een kwestie van keuzes maken lees/hoor ik vaak...
Helaas kiest het leven soms vóór je. Je hebt je dan maar te schikken in je lot en te roeien met de riemen die je hebt.
Als ik de keus had, gaf ik m'n geld met líefde uit aan een goede trainer. Als ik de keus had liep ik meerdere wedstrijden af. Als ik de keus had stond m'n paard in een mooie warme stal en had ik een bak om in te rijden.

Maar helaas heb ik die keus niet. Ik mag blij zijn dat ik m'n paard überhaupt nog heb... wég doen omdat 't te duur wordt? Nooit (in ieder geval niet zolang m'n kind ook nog een broek om z'n kont heeft en genoeg te eten). En niet weg doen is voor sommigen misschien een keus, voor mij is het dat niet. Wegdoen is voor mij gewoon geen optie (tot groot onbegrip van mijn hele niet-paard-minnende-familie). Dat paard is n.l. geen 'hobby' voor mij... het is een 'way of life', een deel van wie ik ben. Zou ik mijn paard weg moeten doen, dan zou ik een deel van mezelf kwijt raken.

En dus doe ik het met het gammele houte stalletje naast de blubberwei. En dus show ik al 2 jaar niet meer omdat er een dierenartsrekening betaalt moet worden en spaar ik wat ik kan zodat ik haar een passend zadel kan geven.
En dus rommel ik straks zelf met zadelmak maken i.p.v. die super trainer op te zoeken. Zonde van mijn maar vooral haar talent helaas, maar het is niet anders.

Maar klaag ik... nee. Ik ben dankbaar dat ik haar nog steeds heb weten te kunnen houden en hopenlijk komen er weer betere tijden. Ik geniet van mijn paard, gewoon om 'wie' ze is... en verder doe ik wat ik kan met de middelen die ik heb.

Neemt niet weg dat ik me af en toe wel erger als ik een ruiter zie die kennelijk meer geld te spenderen heeft, de middelen heeft om het talent van zichzelf én z'n paard te ontwikkelen en er dan óf met de pet naar gooit of klaagt omdat het nog niet goed genoeg is of omdat het allemaal zo zwaar is. Wees blij met wat je hebt en kunt en als je de mogelijkheid hebt en/of geboden wordt, en je besluit daar gebruik van te maken, waardeer het dan ook en benut die kans ten volle, verkwansel het niet. Er zijn genoeg mensen die die kans maar wát graag gehad zouden hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:22

peterv dit is inderdaad een zeer kwalijke actie!
de doorman had deze ruiter(s) van mij de doorgang mogen weigeren
om vervolgens een nieuw nummer inclusief kosten + boete op het secretariaat te gaan halen

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:27

Hmm, zo hier en daar zie ik een opmerking over kinderen staan. Dat scheelt waarschijnlijk ook nog heel wat. Ik heb ze niet en wil ze ook niet dus al dat extra geld kan ik dan weer in de paarden steken.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:29

Blaze schreef:
Trouwens waarom zou de wran niet kunnen stellen dat als er op welke manier dan ook er iets aan startnummers wordt veranderd deze niet meer geldig zijn.Dus ben je niet meer startgerechtigd

Was dat al niet zo? Staat me iets van bij dat ik al wel es ergens gelezen had, dat als je iets aan je nummer veranderde dat'ie dan niet meer geldig was...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:42

ik heb er 3 en met veel plezier, ook al plak ik ze af en toe graag achter het behang

de middelste wil nu ook serieus ga rijden(9 jaar oud) ,maar dat is nog het lastigste, want mijn lessen liggen al 3 kwartier rijden van huis en hoe los ik dat op met haar
nu krijgt ze dus maar les van mij
rijdt ze mijn wedstrijd paard naar de kl*te om het te leren en oefent ze verder op onze welsh-a
ik heb een brave nog niet zadelmake 3 jarige staan en hopelijk kan ze daar straks(over tig jaar) op verder
één voordeel, ze groeit als kool(mijn dochter ) en nog even en ze kan op de normale westernpaardmaat rijden
kan ik het paardje bij blijven rijden voor haar
en ze boft natuurlijk geweldig met paardminnende ouders die alle spullen en paarden al hebben

eneuu, een trainer om mijn paardjes in te laten rijden?
dat doe ik wel zelf en dan duurt het maar wat langer voor hij klaar is

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:50

Sorry hoor Sugar,
dat ik jou quote om even mij frustratie van mijn af te schrijven, maar ik ben mijn ei kwijt, ik wauw gewoon even m’n hart luchten, en dat is mijn gelukt ook. Maar ik kan er ook niks aan doen, dat ik tegen bepaalde zaken altijd net even wat anders aan kijkt, dat de gemiddelde bokker, zullen we maar zeggen.

Dus kom maar op,
Welke smaak zal ik sponsoren?
Moeten er nog freubeletjes aan of zo?
Zeg het maar, dan kom ik deze jou persoonlijk overhandigen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:05

Voor mijn 1e paard ben ik het laatste jaar echt tot het gaatje gegaan. Financieel maar, erger nog, emotioneel. Toen ik eindelijk de beslissing kon maken dat ik hem in liet slapen viel er aardig wat kilo van m,n schouders. Hij was waar m,n leven om draaide.

Ik kan me Rox permiteren, gelukkig redelijk makkelijk. Kennelijk ben ik wel een stuk rationeler geworden want ik heb mijzelf voorgenomen niet meer door zo,n situatie te gaan.
Als ik door wat voor reden ook, of op wat voor vlak dan ook, teveel van en voor mijzelf moet gaan inleveren t.o.z. van mijn paard? Dan kies toch echt voor mijzelf.

Voorlopig heb ik de stalling vanmiddag betaald en heerlijk de wind en sneeuw vervloekt!
Ik zie dit voorjaar weer het groen opkomen vanaf een paardenrug, super! Wedstrijdjes? Ach, ik zie wel hoe ver ze wilt gaan voor me. Ik heb absoluut geen verwachting dus verwonderd ze me elke dag weer!

Verder lees ik in dit topic veel van hoe mijn situatie was vroeger. Paardrijden mocht, en ik deed het goed. Laatst zeiden m,n lieve ouders: "Goh, misschien hadden we je toen toch wat meer moeten supporten" Het maakt mij niet uit, ik heb een topjeugd gehad!

Als ik echt had gewild had ik 9 jaar geleden doorgespaard voor een super quarter en iedereen zoek gereden!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:06

Hahaha Ja Sugarmiss (gebruik bewust afkorting niet). Daar kun je natuurlijk op wachten. Die bal lag op de middenstip